Skocz do zawartości

Ranking

  1. Chertan

    Chertan

    Members


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 869


  2. Spiochu

    Spiochu

    Members


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      3 729


  3. a_senior

    a_senior

    Members


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 007


  4. Adam ..DUCH

    Adam ..DUCH

    Members


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 870


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Relacja z wczoraj, Ischgl, no wypas. Pod wieloma względami. Bogactwo tras, różnorodnych. Widoki przednie z górnych stacji, infrastruktura wzorcowa. I po szwajcarskiej stronie genialny, naturalny śnieg, miękki, ale trzymający świetnie. Jeden dzień to polizanie, spokojnie jest co robić przez tydzień.
    7 punktów
  2. Kurna, zaniedbałem kolegów. SFL nie powitało nas piękną pogodą, choć początkowo mocno pochmurnie, ale potem się nieco klarowało. Podobno fajne widokowo, nie bardzo było to widać, chmurka, śnieg, trochę ciapy. Ale najeździliśmy się sporo.
    6 punktów
  3. 3 punkty
  4. ta prognoza jeszcze kilka razy się zmieni przed moim wyjazdem 2 tygodnie temu miało być podobnie a było tak
    3 punkty
  5. cieniasy😀 Cze Dzisiaj pierwszy dzień i na dzień dobry pogoda dla koneserów💪, czyli w chuj dobra😀. Gdzieś do 1600-1700 deszcz, powyżej śnieg padał. Z 10 cm świeżego spadło. Śniegu jest bardzo dużo już od 1400m. Śnieg super. Niżej ciężki ale dobrze się jeździ, jakoś się muldy nie robią, raczej odsypy. Wytrzymaliśmy do 15.30. Mokrzy, ale szczęśliwi. Dzisiaj dobry wybór sprzętowy. stara infrastruktura robi robotę, trasa dziewicza jeszcze o 12.00, bo w deszczu nikt tam nie jeździł oprócz oszołomów z PL😀 Po chwili zastanowienia, to zajebiście było. Coś dla duszy też było. pozdro ps. Jutro ma się nieco popsuć pogoda, ma świecić ☀️, jakoś to przeżyjemy.
    2 punkty
  6. Nie. Nie żartuj. 🙂 Jadę w skos stoku, odciążam dolna nartę, przenoszę ciężar na drugą nogę, a tę odciążoną pochylam lekko w kierunku nowego skrętu. Dałem mnóstwo filmów z moją jazdą i moich dzieci. To oczywiście model idealny, bo w realu jest trochę NW. W zależności od sytuacji.
    2 punkty
  7. Za nami Livigno (2x14 miejsc w Sprint z całkiem fajnymi FIS Points, i 1x classic czyli horror z miejscem 15) ... I przesiadka do Francji via Austria ;).. A dziś pierwszy start w Pra Loup na Mistrzostwach Świata Juniorów WJC (U18-U21 czyli do 21 lat). Jak na najmłodszy rocznik 2007 źle nie jest 😉 - 7 lokata, trzecia w ramach U18 (za bardziej doświadczoną zawodniczką GER i córką ex trenera kadry Francji a obecnie kadr GB, SLO, CAN, USA ). Jutro sprint WC, potem sprint WJC i na koniec równoległy WJC. Jak na sezon "zdobywamy doświadczenie" nie jest źle - za technikę dziś zero karnych sekund jako jedyna 🙂 w WJC kobiet. Pozdrawiam, M.
    2 punkty
  8. Kurcze czy to na prawdę tak trudnym jest wyjść poza ramy własnego ego, odrzucić wszelkie subiektywne oceny nart w kontekście własnej jazdy, wywalić na bok merketingowy bełkot i "sprzedażowe" preferencje. Czy tak trudno (jako doświadczeni narciarze) czytać między wierszami. Pomogę: 1. 20 dni w sezonie to generalnie nic zwłaszcza że szkoleniowo raczej 0 2. 30 km w dół ?? - Golgota ma 1 km a zrobiłem ją 25 razy (kiedy młody byłem) bez maszynowego przygotowania (góra lasem), bez kanapy czyli 8-16 na nogach - to wychodzi tak że jeżeli trasa ma ok 1 km z kanapą to więcej czasu odpoczywasz niż jeździsz 3. Definicyjnie - najkrótsza narta dla faceta to 165 i to tylko w wydaniu SL 4. Atomic XTi to nie narta nie twarda tylko sztywna a w kontekście w178 - d157 raczej "łyżwa" a tak na marginesie fajne deski 5. Krótsze - łatwiej skręcić - to może narty do skibobów by się nadały???? Moje typowania: 1. krótka ścieżka która może niestety prowadzić na manowce - SL 165 2. Nieco ambitniej to 7 woda po kisielu w kontekście GS - GS 185 3. Narty w segmencie "kros" na wzrost lub nieco niżej np Atomic X w wersji S Proszę nie polecać nart szerszych niż 70 pod butem no chyba że sami podejmiecie się szkolenia
    2 punkty
  9. Nie czytałem całego wątku, ale w odniesieniu do tytułu. Sprawdziłem w necie i SL FIS są nadal dostępne w sprzedaży. Jeżdzę na takich od prawie 20 lat i w każdych warunkach, więc idealnie pasują do porównania z golfem. Narty sportowe mogę też polecić każdemu, kto chce porządnie jeździć, a do rekreacji to moim zdaniem bez znaczenia co kupisz.
    2 punkty
  10. Sygnał wzorca 10MHz został już podany. No to teraz sygnał z obiektu regulacji uparcie dążącego do zera uchybu w procesie regulacji nadążnej /// oraz
    1 punkt
  11. Ja ogólnie bym przyjechał. Mając jednak w doświadczeniach zlot zimowy (?????) to już nie będe nic obiecywał. Głupio by mi było jak by zaś "coś wypadło"
    1 punkt
  12. jesion solo. Ashes to ashes beeches to beeches. Pun.
    1 punkt
  13. ja żadnej drogi wskazać ci nie mogę sam musisz wybrać swą droge a serio to masz pewne wyznaczniki długość min 170 rdzen z bukiem lub jesionem może być domieszka topoli bez kompozytow Pod butem koło 70 to tak tytułem podsumowania model drugorzędny wybierz sam i wrzuć możesz też podpytać Brunera on zna się na sprzęcie nie czytaj marketingowych rewelacji
    1 punkt
  14. Dzisiaj Nauders, bardzo mocno walił śnieg u góry i deszcz niżej. Fotek nawet nie robiliśmy. Jutro powtarzamy Nauders w pełnej lampie, a część wycieczki na Kaunertal. Mieszkamy w Feichten.
    1 punkt
  15. @Karol111 no to do TIGNES, najlepsza prognoza na kwiecień https://pogoda.interia.pl/prognoza-dlugoterminowa-tignes,cId,1393540
    1 punkt
  16. Chodzi Ci o rozróżnienie "inicjacji skrętu" i "uruchomienia skrętu"? Co byś nie napisał, to rozróżnienie między tymi pojęciami jest dość słabe by nie powiedzieć, że to są pojęcia zamienne. Podobnie było we francuskich filmikach, które tłumaczyłem. Tam też te pojecia często używane są zamiennie. Zresztą jak zwał tak zwał. Ważne by opisać co mamy na myśli, a jak to nazwiemy to inna sprawa. A kijków używam jak najbardziej, całkiem mocno, zwłaszcza w krótkim skręcie. 🙂
    1 punkt
  17. znaczy się jedziesz w skos stoku na nartach równoległych, otwierasz pług i podnosisz dolną nartę ?
    1 punkt
  18. Nie wiem czy się odważę. 🙂 Kiedys, gdy już jeździłem na carvingach 21 m, a więc nie takich bardzo taliowanych, przesiadłem sie na te P30. Przez chwilę nie wiedziałem co robić, ale potem stare odruchy wróciły, choć miałem wrażenie, że ciężko mi sie skręca. Teraz byłoby jeszcze gorzej. Ale tych P30 nie wyrzycacm i kiedyś... kto wie.
    1 punkt
  19. 1 punkt
  20. Ona nie tyle dokłada rotaję co rotacja sama jej wychodzi po odciążeniu narty i przeniesieniu ciężaru na druga nartę. Rotacja połączona z samoskretnością narty. Sam tak jeżdżę, oczywiście bez pokazowego na filmie podnoszenia tyłu narty, tak nauczyłem jeździć moje dzieci i żonę, która jeździ bardzo ostrożnie i zachowawczo. 🙂 Skręt jest płynny, ruch ciała góra-dół ograniczony do minimum. Taki elegancki i skuteczny sposób jezdy. Ale, przyznaję, nie niezbędny.
    1 punkt
  21. Po sztruksie,to każdy potrafi😁
    1 punkt
  22. Cześć Tadek - ja mam na imię Adam. Może być "tadek"??. 0 szkoleniowe było raczej w domyśle albowiem każdy nawet taki jak jak prowincjonalny instruktor z oślej łączki doradził by zaopatrzenie się w nieco dłuższe narty
    1 punkt
  23. Może być Tadek. Choć ja zwracałem się do Ciebie po nicku;-)
    1 punkt
  24. Nieco ukłon w stronę wątku @Tadeo - konkurs był ale nie pamiętam czy zwycięzca nagrodę odebrał??. 129 stron to tak mi się wydaje że większość użytkowników wie czym jest impuls skrętny i mało tego jest w stanie w kontekście dyskusji z @a_senior odróżnić pojęcie "uruchomienie skrętu" - "impuls skrętny". @Tadeonapisał "zamknięcie wektorów" ja mówię "strzał z nadgarstka". Na tym etapie dyskusji pochylę się nad @a_senior - oporowe wbicie kijka jest schematem ruchowym który pośrednio "uruchamia skręt"...pośrednio albowiem pojawia się po "inicjacji" i ma za zadanie wymusić/przyśpieszyć zmianę kierunku. Kiedy ten element stosujemy - z pewnością w trakcie krótkich dynamicznych skrętów, z pewnością na trasach o dużym nachyleniu a także w konkursie na pierdylion skrętów. https://www.facebook.com/reel/408906851828859
    1 punkt
  25. No i zatrybiła maszynka - brawo dla Ciebie i brawo dla @Tadeo a i brawo dla SL9.....
    1 punkt
  26. Ano 🙂 Szkoda mi wyjazdu, żeby się potem okazało że przejazd z Szwajcarii do Włoch lub odwrotnie będzie wiecznie zamknięty 🙂 Już kiedyś w Laax byłem kiedy były codzienne opady śniegu to przez tydzień połowy tras Szwajcarzy nawet nie podjęli się przygotowania chociaż raz tych tras, więc były zamknięte 😫
    1 punkt
  27. Na Teneryfie pogoda pewniejsza...
    1 punkt
  28. W sakwie pod siodełkiem wożę taki zestaw jak na dołączonych zdjęciach, jest jeszcze miejsce na kilka par rękawiczek lateksowych plus ścierka do wycierania łańcucha i przerzutek.
    1 punkt
  29. Nie to bym zniechęcał do nauki NW. Myślę, że na pewnym etapie, raczej początkowym, jest konieczna. Ale ciekaw jestem czy uczy sie tego co na filmie. A jeśli sie nie uczy to dlaczego. https://youtu.be/2765E3PGyM4?si=fDONOZ0BYJVUqVL6
    1 punkt
  30. Nie ma było sensu jechać w zeszłym tygodniu, slalom w ciapie niestety między przetarciami. Zostały tylko alpy
    1 punkt
  31. Daje daje i jedno i drugie. Nawet sam jesion.
    1 punkt
  32. A co ja inżynier drewna jestem ? Albo, co ważniejsze, instruktor narciarski ? Topola jest lżejsza (i tańsza). To wiem.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Tu jest szczególny przypadek. Większość uczniów zrobi może 30% tego co instruktor w pokazie, dlatego przerysowana wersja zazwyczaj się sprawdza.
    1 punkt
  35. Wklejamy tu tragedie górskie, ale zginąć można również po drodze na narty. Zapinacie pasy siedząc z tyłu/w busie/w autokarze? Przypomniała mi się dawna historia z klubu z Bielska, gdzie dzieciaki jechały busem na narty w Alpy. Bus miał wypadek i większości nic się nie stało, ale jeden dzieciak wypadł z busa i niestety zginał na miejscu. Gdyby miał pasy nie tylko by przeżył, ale pewnie nie doznał nawet poważniejszych obrażeń.
    1 punkt
  36. Dużo rozmowy o s/max, to może ktoś z Was jeździł na szerszych s/max xt ? https://www.salomon.com/pl-pl/shop-emea/product/s-max-10-xt-and-m12-li5411.html#color=84685 PS: ten Völkl to musi mieć duży fundusz marketingowy. Większy niż fischer/head/salomon. Inaczej trudno byłoby się tak regularnie wpychać np. w world skitest.
    1 punkt
  37. Instruktor przerysowuje aby oddać o co mu chodzi a uczeń wiernie go naśladuje.. to normalne - w praniu wyblaknie..
    1 punkt
  38. Leośka zwróciła najbardziej uwagę na ten obrazek podprogowy i musiałem tłumaczyć że Tadeo tak ma…
    1 punkt
  39. Nuda... to jest lepsze..
    1 punkt
  40. Yoss, jak ja Ci jestem wdzięczny! Chyba jeszcze nigdy nie bawiłem się tak dobrze na nartach. Wiosenny Chopok - ciepło, jedynie w nocy temperatura spadała do zera stopni. Odsypy, muldy, przemoczony deszczem śnieg. Tam gdzie inni walczyli, gdzie narzekali na warunki, tam ja bawiłem się najlepiej - tu sobie podskoczyłem, tam pobawiłem się zacieśnieniem skrętów (narta coś tam oddaje), gdzie indziej pocisnąłem dłuższym. Cały czas szukałem miejsc, gdzie są odsypy, gdzie zgromadził się "ten biały luźny syf" (cytat ze znajomych). Narta podłoże wybierała koncertowo, mięciutko przelatywała po kopnym śniegu. Pozwalała na jeżdżenie przez caaaały dzień bez zmęczenia. Było suuuuuper! P.S. Ale nie jest to narta sportowa - na lód wolę SL.
    1 punkt
  41. Andrzeju w Presta z wymiennym zaworem też potrafi się on wykrecić i trzeba mieć go czym dokrecić 😀 .
    1 punkt
  42. Jak wciśnie się za głęboko końcówkę wężyka pompki, to nie dają się napompować.
    1 punkt
  43. Powtarzam drugi raz, nie napisałem tego postu prowokacyjnie,i powtarzam ,wiem że umiem jezdzić ,ale chętnie posłucham uwag z innego spojrzenia. Część komentarzy traktuję jako bicie piany a część naprawdę serio. Nie jestem najlepszym narciarzem na świecie i wiem że mogę być poddany konstruktywnej ocenie z której być może wyciągnę wnioski choć w moim wieku nie jest to łatwe,😋 Co do wbijania kijów ,to robię to na różne sposoby, w zależności od sytuacji,chęci ,charakteru jazdy ,a ten filmik ( jeden z setek innych ) akurat pokazuje jazdę agresywną i w takiej jezdzie ( którą bardzo lubię ) wbijam mocniej żeby z większą siłą zapiąć wektory ( jak ja to mówię ) i mocniej nacisnąć nartę zewnętrzną , oraz wywołać mocniejszy moment obrotowy który jest skutkiem dość mocno wbitego kija i pod odpowiednim kątem, zwłaszcza na stromym. Jeżeli czytałeś Le Mastera to w rozdziale o wbijaniu kijów pisze że kij powinien być wbity solidnie . Więc chyba nie będę rezygnował z tego sposobu ,zwłaszcza że stosuje inne łagodniejsze wersje również 😊
    1 punkt
  44. @Marcos73 Tak, byliśmy tydzień na Hochkarze (6 dni jazdy + 1 wycieczka po nartach). Warunki zmienne, od kiepskich po doskonałe. Tylko według realnej oceny a nie tak jak ktoś opisał Rohace gdzie przy +10 i tłumie ludzi były "bardzo dobre". Najgorsze co spotkaliśmy to wlaśnie taka wiosenna ciapa, albo kupy śniegu na betonie, jak w Twoim zdjęciu z Kasprowego. Najlepsze to był lekko puszczający sztruks, albo puch na sztruksie. W ośrodku zupełnie zimowo, (prawie?) wszystkie trasy czynne włącznie z czarnymi. Ludzi na niebieskich sporo, na czarnych pustki. Jak znajdę czas to napiszę coś więcej. @zając Wyjazd się udał, ale czy się wcągnie w narciarstwo to trudno powiedzieć. Na razie dziewczyna przejmowała się tym, że jej "nie idzie". A po 5 dniach, jeździła już po wszystkich niebieskich (dość wymagających) i połowie czerwonych. Porównuje się z koleżanką, która podobno już drugiego dnia w życiu zjeżdżała na luzie po czerwonych trasach i to równolegle, nie pługiem.
    1 punkt
  45. Ale uważajcie z rana: VID-20220717-WA0028.mp4
    1 punkt
  46. Mam taką nadzieję że w maju będzie tak:
    1 punkt
  47. Cześć Krzysio nie marnuje czasu na wyjazdy z pijakami. 😉 Pozdro
    1 punkt
  48. Dobrze pamiętam ten bar. Często zatrzymywaliśmy sie w nim wracając autobusem z wycieczki. W sam raz w połowie drogi między Zakopanem i Krakowem. Dużo sie tam teraz zmieniło.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...