Jump to content

Marxx74x

Members
  • Posts

    146
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Marxx74x last won the day on December 31 2022

Marxx74x had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Marxx74x's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • One Month Later
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

228

Reputation

  1. 8:00-10:00 ( no chyba, że stacja od 7:00 dla grup sportowych) i 18:00-20:00).Z tolerancją dłużej- krócej. Jedna prośba - jak część stoku zamknięta to się nie wbijaj nawet jak nie ogarnięto trzech rzędów drutu kolczastego. Stoi slalom to stoi - jedziemy obok. Z góry dziękuję. Na Podhalu Kluszki, Jurgów, Suche, Litwinka, jakieś fragmenty Białki, dalej na wschód obie stacje Tylicz, Słotwiny i ew. Jaworzyna. Mogę dopisać Długą Polanę, czy Mosorny .. ale zasada ta sama : rano albo wieczorem o ile nie na wyłączony stok (np. zajęcia w Suchem czy Bukowina/Jędrol ale to typowo treningowe stoki). M.
  2. Oby miał solidne OC jeżeli się z tego nie wyleczy. Sytuacji w których błąd oznacza dzwon za dużo. I po co ? M.
  3. Stałem w miejscu w którym przenosi się pacjenta na karetkę .. a nawet jeszcze trochę dalej 🙂 .. torpeda przedarła się przez spory tłumek i trafiła -> szacun, na Północnym Atlantyku w 1942 to byłby strzał marzeń 🙂 .. dlatego osobiście przenoszę akcent z obrony na świadomość tych co "czasem ich poniesie ale to nic groźnego". Nie mam problemu z tym, że ktoś glebnie. Ale jeżeli po glebie zaczyna się turlać/ślizgać po stoku to jest już mało przewidywalnym zagrożeniem. Tyle i tylko tyle. Mam ten komfort, że dużo czasu spędzam na stokach zamkniętych .. a już czas pandemii wspominam jako bajkę, która niestety się nie powtórzy. Powrót na stoki post-covidowe był traumatyczny 🙂 . M.
  4. @SzymQ .. tyle literek i tyle bzdur. Za kolizję odpowiada brak kontroli. Kolizje to nie tylko zderzenie się dwóch poskramiaczy stoku, lecz również wjechanie w kogoś kto stoi [w miejscu bardziej bądź mniej bezpiecznym] lub w stojąca grupę [stojącą w miejscu bardziej lub mniej bezpiecznym] bądź nawet w osoby w miejscu potencjalnie bezpiecznym [długa przestrzeń na dohamowanie]. Upraszczasz temat, który jest prosty -> kontrola jazdy oznacza, że decyduję i potrafię doprowadzić do tego że znajdę się tam gdzie chcę a nie będąc psycholem nie planuję się znaleźć na czyichś plecach/nogach/cokolwiek. @Mitek oczekiwanie, że np. składając sanki bądź tłumacząc coś przed frontem grupy będę kontrolował na 100% nadlatujące bolidy to kolejna bzdura. Prowadząc węża zagrożenia z góry też na na 100% nie ogarniesz. Cudów nie ma -> z drugiej strony jedyną ofiarą węża w mojej pracy przez lat już .... byłem ja sam wpieprzając się w położoną na stoku siatkę za balonem mety 🙂 bo bardziej mnie interesowała jazda dziecków powyżej niż to co przede mną 🙂 a trochę szybko było na zamkniętej trasie w Kluszkach - od tej pory wiem, że U13 świetnie zmienia biegi w busie na trasie do Wawy 😄 ... Pozdrawiam, M.
  5. 🙂 ludzki mózg potrafi działać bezstronnie bo masz co najmniej trzy poziomy reakcji z których tylko jeden - żałośnie wolny - zakłada analizę na tym poziomie 🙂 W Białce bywam tylko raz do roku - bo Curex się tam gania w jedynych obecnie plus minus sensownych zawodach tele w Polsce. Po zawodach jak naszybsza ewakuacja. I tyle mojej opinii o Białce i wykorzystaniu dziennego karnetu w ramach wpisowego :). M.
  6. Ja nie chcę żeby nikogo ktoś zwozil szczególnie kiedy to pośrednio robota dla mnie. Osłanianie dziecków przed torpedami sprawa normalna. Gubimy sens tego wątku - brak kontroli to niekontrolowany problem, który zakoczy się w sposób niekontrolowany. I bajki o tym, że wywracam się bezpiecznie to tylko bajki jeżeli temat dzieje się na prędkości. M.
  7. @MitekO rękoczyny wobec młodocianych proszę mnie nie podejżewaj. A po narty musiał się przejść, to fakt. Bez nart torpeda nie groźna, więc jakiś czas było bezpieczniej. M.
  8. @Mitek lubię się z Tobą nie zgadzać. Brak kontroli wprowadza element nieprzewidalności. Wracamy do prostej zasady - jadę tak, aby mieć kontrolę bez excuse, że przez chwilę twardo albo hopka wybiła. Tyle i tylko tyle. Poprzednie moje zdarzenie wydażylo się w Suchem, pod siatkami przy wyciągu na dole, podczas składania sanek do transportu po zwiezieniu poszkodowanego. Torpeda jakieś U14. Wyobrażasz sobie, że będąc na samiuśkim końcu stoku pod siatkami i składając sanki będę obserwował czy idiocie nie pykło dohamowanie ? A rodzice go usprawiedliwiali .. I tyle w temacie. M.
  9. Przykładowy zasięg niekontrolowanej torpedy model CUREX-U15W na w zasadzie mało stromym lecz dość twardym .. zasięg około +-25m od punktu "mam jeszcze kontrole" do zatrzymania. W przypadku bolidów, które nie przejdą szybko w tryb skidupu lecz niekontrolowanie pozostają na wskutek czego bądź na nartach zarówno zasięg jak i energia są istotnie większe. Pozdrawiam, M. YouCut_20211113_204519253.mp4
  10. 2 sekunda filmiku.. I dużo szczęścia bo torpeda ominęła moje nogi na centymetry. Bardzo dziękuję wszystkim "mam kontrolę tylko czasem coś mnie zaskoczy". M. IMG_9347_001.mp4
  11. Zmian to tam za dużo nie ma poza przeorganizowaniem dołu starej. Pociągnięcie od "domków" krzesła do góry to pieśń przyszłości. Na mega plus przygotowanie tras - z perspektywy ostatnich lat mega lepiej. Na minus dyskusje czy jak zajmę te 12m szerokości pod SL na 2 to mam się zwijać o 9 czy 9:30 .. ale chociaż o 7:30 na górę wywieźli 😉 i miejsce dla dzieckow na odpoczynek ogarnięte super 🙂 M.
  12. Teraz dotarłem do sekwencji zdjęć @Plus80 ... Klatka 3 - 😞 Zamiast biodra zawodniczka zwieszona w dól na żółwika bez wyprowadzenia zewnętrznej. Wielbłąd się wydarzył między fajnym 2 a 3 choć już w 2 widać że zaczęła dostokowo zostawiając zewnętrzną i blokując biodro. 4/5/6 wygląda sensowniej ale nie mam pojęcia o offsecie. M.
  13. @KrzysiekK - drgania nie wychodzą z nierówności lecz braku elastyczności, braku kompensacji ... I tu - skoro pochwaliłeś się zabawą na jednej narcie momentalnie wyjdzie problem sylwetki z dwóch potencjalnych przyczyn - odchylenia i/lub usztywnienia układu, który ma w każdym stawie pracować. Miękkie lubi kompensację - i tyle. Przy krajowym miękkim gdzie osyp przeplata się z twardym średnio jest miejsce na >100, więc technika musi się adaptować pomiędzy twardym (krawędź) a odsypem (kompensacja z mniej agresywnym układem). Pozdrawiam, M.
  14. Ekonomiczniej na jednej .. na serwisie zaoszczędzisz 😉 M.
  15. ... na problem miękkiego, mokrego na plusie śniegu i zakopujących się w nim nart jest jakaś rada ... problem można szybko zredukować o 50% ;). Pozdrawiam, M. IMG_9350_001.mp4
×
×
  • Create New...