Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 06.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Nie mówię, że się szczególnie napracowałem 🙂 Narysowanie takiej płyty a właściwie zerżnięcie innego projektu w realnych wymiarach ( wymyślono na to piękną nazwę : inżynieria odwrotna 😉 ) zajęło ok 30 minut. Jako wzór posłużyła nie produkowana już płyta zagranicznego producenta. Taka technika postepowania oraz samego procesu rysowania pokazuje pewne cechy których najpierw nie widać. W tym przypadku ( cechy ) są porażająco złe. Nie mam w tej chwili czasu aby je opisywać ale zrobię to wieczorem w konfrontacji do fabrycznej plastikowej płyty Tyrolia. Nie wierzę , że używane w PŚ w konkurencjach szybkich mają taką konstrukcję. Jednak wszystkie "domorosłe" wytwory które w sieci widziałem powielają błędy tej płyty. Teoretycznie wiedząc jakie chcemy zamontować wiązania wystarczy w maksimum 5 minut dorysować otwory i zapisać rysunek w formacie np. .stp Tak wysłany jest gotowy do frezowania na maszynie CNC Materiał na parę to koszt poniżej 190 zł. p.s ponieważ do projektu z łatwością da się przypisać materiał z jakiego element jest wykonany już wiem, że waga tej płyty z aluminium to 1,15 kg / sztuka ( oczywiście po dorysowaniu otworów minimalnie spadnie. Parę kliknięć i już jest wizualizacja w aluminium szczotkowanym oraz w czarnej anodzie.7 punktów
-
Wyskoczylem w góry na 2 dni. Cudna pogoda. Niesamowita dojrzała jesień, cisza, spokój. Pięknie aż do bólu.6 punktów
-
Wpadł mi dziś taki filmik. Pewnie wielu z Was nawet nie wie, że za moją przyczyną Marka zna. Dla mnie Marek to "instytucja". 100% pozytywny gość. Z Markiem można tylko zyskać. Na nartach dowiesz się od Marka rzeczy których o sobie nie wiedziałeś. Po nartach pogadasz o muzyce. Talking Heads i David Byrne ( dla mnie wow) Może być reggae ( dla mnie brr! 🙂 ) Ale pamiętam, że w bardzo sprzyjających, wspomaganych naturalnymi środkami okolicznościach, Markowi udawało się mnie przekonywać, że to zajebista muza 🙂 Może być także bardzo wiele niekończących się tematów.5 punktów
-
Wiesz jak to wygląda. Po sezonie zapakowali całego busa z przyczepą tego co pozostało w austriackiej wypożyczalni. Warunek żeby to kupić tanio (albo w ogóle) był taki, że nie przebierasz tylko bierzesz wszystko jak leci. No to potem zamiast odpady, które i tak powinny zostać wkalkulowane w ten deal, z racji niskiej ceny całości, cwaniak próbuje pocisnąć naiwnym. Nie wierzę, że wypakowując narty tego nie zauważył.5 punktów
-
Dużo razem jeździmy autem, mam playlistę i regularnie puszczam Pizza Driver Acidow. Córka z ciekawości poszła ze mną na koncert, bo żona nie lubi generalne hałasu. Nawet jej się podobało, bo niektóre riffy robiły na niej wrażenie. Poniżej wspólna fota spod sceny5 punktów
-
Przyglądnijmy się aspektom technicznym płyt wszelkich i aluminiowych. Po pierwsze dlaczego się je stosuje? Największą zaletą nart karwingowych jest możliwość długotrwałego postawienia ich na krawędzi i wycięcia na śniegu łuku. Aby to było możliwe narta musi się dość regularnie ugiąć z zadanym promieniem. Nie może być nigdzie zbyt sztywna bo łuk nie będzie regularny. Tego typu skręt pozwala na osiąganie bardzo dużych kątów zakrawędziowania i dlatego potrzebujemy płyty. Musimy stać wyżej bo inaczej but opierał by się o śnieg i tracili byśmy kontrolę nad zakrawędziowaniem. Wniosek z tego jest taki, że płyta nie powinna usztywniać narty ( konstruktor nart za to odpowiada) oraz pozwolić wyeliminować efekt "butowania" W pewnym sensie płyta jest złem koniecznym i projektując ją musimy uwzględnić i zachować warunki w jakich pracuje narta i kiedy ma największe osiągi. Pooglądajmy najpierw płytę aluminiową. Jest tu sporo problemów i niespecjalnie widzę korzyści. Po pierwsze zobaczmy na część do której przymocowany jest przód wiązań. Jeśli w skręcie będziemy próbować nartę ugiąć to mamy taki efekt. Wysunięta przed oś obrotu część płyty będzie obrót blokować. Możemy to łatwo rozwiązać robiąc w tym miejscu zaokrąglenie ale w płytach które widziałem go nie ma. Jest inne rozwiązanie ale ono moim zdaniem rodzi dodatkowy, inny problem. Możemy zrobić ten element cieńszy i podwiesić go ponad powierzchnię narty. Niestety wtedy jedyny transfer energii z naszych stóp przekazywany jest przez przegubową szpilkę i trafia bardzo daleko z przodu przed naszymi stopami na dodatek przez ruchome połączenia. Dodatkowo ten element jest połączony podobną "szpilką' z tylną częścią przykręconą na stałe do narty. Co z tego wynika? Ponieważ na zielono zaznaczone punkty nie mogą zmienić odległości a płyta jest przymocowana do narty, narta się nie ugnie, ani trochę. Wspominałem o wyższości płyty alu Marker bo oni dali w tym miejscu owalny otwór dający możliwość ruchu. Nie mam pojęcia jak to rozwiązali aby szybko się nie zużywało. Teraz część tylna. Tu sytuacja jest podobna gdy płyta leży na narcie. Nie ma możliwości aby narty się ugięły. Podcięcie nie poprawi specjalnie sytuacji. Możemy jedynie zastosować pod śruby jakieś podkładki i płytę podnieść ponad nartę. Podobnie jak z przodem wiązania znów, działamy naszą siłą w innym miejscu niż połączenie narty z płytą. Dodatkowo to połączenie jest blisko osi narty a chcemy działać naszą siłą na krawędzie. Z tyłu nie jest dramatycznie źle bo jesteśmy bliżej połączenia oraz połączenie jest sztywne. Jednak do ideału daleko. Teraz popatrzmy na "banalną" plastikową Tyrolię na której pewnie wielu z nas jeździ ( Tyrolia, Head, Fischer, Elan i prawdopodobnie nie tylko) Jakieś klocki pod wiązaniami i nawet się nad ich konstrukcją nigdy nie zastanawialiśmy. Po pierwsze jest z dwóch części i już z tego powodu nie usztywnia narty.( cóż za genialna logika) Po drugie stałe punkty mocowania są bardzo blisko przodu i tyłu buta. ( pod palcami i piętami stopy) Czyli tam gdzie działamy naszą siłą na narty. Nie ma po drodze, żadnych ruchomych elementów. Suwliwe komplety śrub są dla przedniej płyty z przodu a tylnej z tyłu. Te połączenia są "na fasolkach" zapewniając ruch płyty przy wyginaniu się narty nie usztywniając jej. Płyty są możliwie krótkie i na dodatek od spodu podcięte zmniejszając powierzchnię leżącą na narcie. Uzupełniające czerwone elementy są z twardawej gumy i nie stawiają oporu przy wyginaniu narty. Plastik samej płyty przy grubości 14mm jest wystarczająco twardy aby przenosić nasze impulsy. Zastosowane na skrajach mocowanie na suwliwych otworach znów zapewnia narcie elastyczność. Wszystkie cztery sztywne wkręty płyty są możliwie blisko krawędzi narty a tu chcemy działać naszą siłą. Popatrzcie, taki plastikowy banał a jaka mądra ta płyta 🙂 To solidna, inżynierska robota ludzi którzy się na tym znają!!! Nie wiem po co walczyć z alu. Nie specjalnie widzę zalety a problemów cała masa. To wszystko może być inne przy zawodniczych , długich nartach z promieniem 50m. Nigdy na takich , z prędkościami do których są przeznaczone nie jeździłem i nie mam pojęcia o niuansach technicznych, zjawiskach fizycznych i perfekcji do jakiej zawodnicy PŚ doszli. Wierzę, że zawodnicy wiedzą co robią i używają takich produktów w SG i DH Podobnie jak najlepsi slalomiści świata, świadomie używają "normalnych " płyt, krótkim skrętem 😉 omijając metalowy złom 🙂5 punktów
-
Skoro został otwarty temat Marek Ogorzałek, to zapraszam na moją stronę https://inner.ski/ Ciekaw jestem Waszych opinii. Pozdrawiam Marek4 punkty
-
Ja na szczęście chodziłem do technikum i to porządnego😉. Wiesz będąc na wydziale wiertnictwa naftowego to paliwa nigdy nie brakowało, a akademik dzieliśmy z wydziałem ceramicznym - to szkło też zawsze było😀. Kurwa było zajebiście. Mieszkałem w pok. 1111 w Olimpie (albo na jak kto woli), a obok był akademik WSP, nomen omen Babilon😀. Oba 15-sto piętrowe. Teraz oczami wyobraźni, z 1000 bogów na Olimpie kontra 1000 łań w Babilonie. Od 16.00 zaczynały się akcje dywersyjne, a 20.00 to już była wojna. Nad ranem ciała poległych leżały wszędzie splecione w śmiertelnym uścisku. pozdr ps. Tak było zajebiście, że wziąłem sobie rok dziekanki po 3 roku.4 punkty
-
W coverze nie chodzi o to aby zbliżyć się do oryginału, ale zrobić to po swojemu. Mnie się podoba ten bit, wam nie musi. Dziewczyna z video ma ładny głos i tyle mogę powiedzieć. Poniżej Justyna i Buenos. Moim zdaniem cover lepszy niż oryginał. Znam Justynę, w latach 92-93 bywała u nas na baletach w akademiku, jak śpiewała w krakowskich klubach studenckich. Jak sobie przypomnę imprezy na piętrze i jej głos to mi ciary po plecach przechodzą. Mieszkał w naszym składzie Zuba, muzyk także obdarzony niezłym głosem, on nas poznał z Justyną. Byłem przykładnym studentem😉 i jak na studenta się zachowywałem. Znałem i morze wódki wypiłem z Kukizem, ale od kiedy się zeszmacił, już z nim nie piję, a nawet go nie znam😀. Justyna i epilog, to majstersztyk. Ja tego na żywo nie słyszałem, ale już wtedy jazzowała i miała takie wstawki że głowa mała. Niezwykły aparat głosowy.4 punkty
-
Nie jestem w stanie zmienić całego zła panującego na świecie. Mogę natomiast próbować zmienić to co jest w moim zasięgu. Jeśli każdy zrobi choć trochę to świat będzie lepszy.4 punkty
-
Ładnie wygląda, ale po co? Przemysłowo koszt materiału to jakieś 40zł, jeśli waga się zgadza. Do amatorskiej produkcji (i jazdy) wystarczą dwa klocki nie połączone ze sobą i nie z alu tylko z lżejszego tworzywa. Do rozważenia jakiego dokładnie. Będzie dużo taniej i dużo lepiej. Grubość bym zwiększył do 20mm. Brak bocznych otworów umożliwi frezowanie na ploterze 3-osiowym, bez dodatkowych zamocowań. Jeździłem kiedyś na fischerach SL Fis z płytą dzieloną z tworzywa + wiązania freeflex. Moim zdaeniem działało to lepiej niż inne sztywne badziewia.4 punkty
-
Skoro rozwiązała się tajemnica wątku reklamowego to czuję się także upoważniony do reklamy. Jutro siadam do mojego oprogramowania CAD. Narysuję projekt płyty pod wiązania. Solid Edge którym się posługuję ( soft CAD) potrafi oprócz rysowania 3D i bezpośredniego eksportu na maszyną CNC dokonać także symulacji obciążeniowych, naprężeń, drgań i podobnych. Da się policzyć takie "odjęcie" materiału które nie wpływa na parametry techniczne albo znaleźć wartość graniczną do której z "klocka" można coś ujmować bez szkody dla założeń projektowych i wytrzymałościowych. Mam kilka swoich pomysłów więc może wyjdzie coś sensownego. Może da się zejść poniżej użytkowej sensowności w SG i DH. Czyli nart "dla ludzi" To co widzę dziś stoi z tym w wyraźnej sprzeczności. Obecne na rynku płyty są konstrukcyjnie banalną prostotą a na dodatek takim trochę "ruskim czołgiem" 🙂 Nie wiadomo czemu ma służyć coś na wytrzymałość 100 Ton jak potrzeba wytrzymałości na jedną tonę. Ha ha . nawet ja tyle w przeciążeniu 8G tyle nie ważę 🙂 Znam tworzywo sztuczne o twardości zbliżonej do aluminium ale o połowę lżejsze. Zdecydowanie lepiej tłumiące drgania. Może być nawet z zawartością kevlaru. ( wtedy jest trochę cięższe ale i tak bardzo daleko do alu) Znajomy ma dwie nowe maszyny CNC na które szuka zleceń wiec powinno być taniej niż gdziekolwiek. Do porównania można będzie wyfrezować wersję z aluminium i skonfrontować z tworzywową. Co jest potrzebne? Chętni testerzy do porównania dwóch wersji płyt , dwie pary podobnych ( najlepiej takich samych nart ) i fajna , nośna nazwa brandu. Tylko nie sugerujcie "Jantar" bo nie czuję się upoważniony do sięgnięcia po tę markę w kontekście płyt , co innego gdybym miał robić narty. Pomimo, że ich nie projektowałem a jedynie grafikę, wykonałem pod dyktando Pana Klajmona kilka swoich par Jantarów własnoręcznie. Znam ich technologię na wskroś. Czekam na pomysły p.s. za jakąś "chwilę" wrzucę tu pierwsze rysunki.4 punkty
-
Zoom nie, ale warstwa antyrefleksyjna jest chyba w standardzie. Żona mowiła, ze przy szczegolnym, chyba bocznym oswietleniu w niezbyt jasnym pomieszczeniu soczewki opalizuja jak u kota. Ja oczywiscie tego nie widzę.... ;-).4 punkty
-
Cześć Ależ Tomku uzasadnienie co do szybkiego wprowadzenia takiego prawa obowiązującego wszystkich bez wyjątku gestorów wyciągów jest oczywiste. Ja właśnie skończyłem 60 lat więc czas piórnika coraz bliżej i chciałbym sobie za darmo pojeździć po prostu. Taki pomysł... W ciągu ostatnich kilkunastu lat słyszałem już tak absolutne bzdury, które w zamierzeniu pomysłodawców miały być prawem, że ta skromna idea jest po prostu wzorowa. Pozdro3 punkty
-
Młody niczego nie musiałem legalizować bo byłem od lat po MEINS - tyci lepiej jeździłem od prowadzącego ale tylko "tyci". Tego typu kursy jeżeli nie są realizowane przez AWF-y to nie dają nic oprócz "papieru". Moja ścieżka oparła się o rozwój zawodowy, usystematyzowanie metodyki nauczania, poznania mechaniki ruchu, wzajemnego oddziaływania sił itd, itd. Z tego też tytułu tak bardzo wnikałem w nasze forumowe dyskusje dotyczące innych PN innych form nauczania, innego spojrzenia na nartowanie - któryś z naszych forumowiczów stwierdził, iż narciarstwo to sport przestrzeni i ja się z tym zgadzam - to stwierdzenie wyklucza myślenie "tunelowe" a od siebie dodam utarty slogan z mojej byłej firmy "umiejętność podejmowania decyzji w zmieniających się warunkach operacyjnych" - tak właśnie jest kiedy z kursantem wychodzisz o 9 rano w marcu na płytę lodową w takiej popierdółce jak ZW SKI. @Marcos73 ja przez wiele lat byłem "obrażony" na SITN-PZN, dla mnie to była zgraja leśnych dziadków lub zamknięta w sobie grupa krewnych i znajomych królika - po części tak jest do dzisiaj i wiem już na pewno że odpuszczają - owszem na tych swoich sabatach dalej gotują się jak żaby w własnym sosie ale odpuszczają. Dlaczego postanowiłem iść tą właśnie ścieżką no o tym pisałem na wstępie i jestem z tego zadowolony. Czy będę robił pełnego I lub IW - nie wiem czas pokaże, na ten moment raczej nie, tu wiele czynników "życiowych" się składa. Pytałeś o MI - MI w swojej strukturze programowej jest oparty na kursie na licencję D w LSN czyli opierając się na starym systemie PI robiąc kurs D zostawał instruktorem SITN a obecnie jest MI SITN - ciekawostka na stronie ogólnej SITN jestem instruktorem SITN a na stronie kadrowej jestem POLSKI MI. Teraz wrócę do Twojego wstępu - instruktor zagraniczny może bez ograniczeń uczyć w Polsce a instruktor Polski musi starać się o zezwolenie na pracę w krajach alpejskich. A teraz moja opinia na temat Polskiej gradacji instruktorsiej - jest kompletnie do dupy. PI nie ma samodzielnych uprawnień szkoleniowych, MI ma uprawnienia do samodzielnego szkolenia ale jego wiedza poszerzona jest jedynie o szkolenie dzieci, I może szkolić wszystkich ale wielokrotnie spotkałem się z sytuacją w której PI szkoli lepiej niż I bo I zazwyczaj nie ma praktyki i doświadczenia a jego wiedza jest oparta tylko na wykutej teorii, idziemy dalej w kontekst sportowy - jestem przekonany na granicy pewności że twój syn nie mając jeszcze "papierów" z palcem w d....bez objechał by większość IW (bez przeszłości sportowej) na GS-ie. A do tego ganka włożę jeszcze fakt iż znam kilka osób które nie mają żadnych "papierów" a wyśmienicie szkolą. Ot Panie Młody @Marcos73ie kompletnie zjebany w narciarskim świecie drogi kolego Polska rzeczywistość. PS jak w LNS występuje przerost klientów nad instruktorami to w kurtkę ubierają Janka z pod sklepu co na ostrewce umie jeździć3 punkty
-
podobno Blossom klei dzisiaj mglisto i trzeba przetestować czy warsztat Alpenstille dobrze przygotował sprzęt3 punkty
-
Niektórzy powinni mieć zakaz znęcania się nad klasyką.....3 punkty
-
Cześć Ekspertyzę wykonuje ekspert i jak powie, że popsute to sprzedawca powie, że popsute i zwróci kasę. Wygląda to wtedy wszystko bardziej profesjonalnie. pozdro3 punkty
-
Dokładnie. Tego nie da się nie zauważyć. Kiedyś kupiłem dla siebie takie sl volkla. Identyczna sytuacja. Gościu odrazu odesłał kasę. Wiedział co sprzedaje. A jak kupi zwykły Janek Kowalski to przecież nie pozna bo się nie zna. Typowe zachowanie cebulowych handlarzyn.3 punkty
-
3 punkty
-
Cześć A lewa? Zobacz, że obie są krzywe i to dość znacznie. Oczywiście pomysł na zabawę fajny. My wkładaliśmy miedzy żeberka od grzejnika i... albo wyda albo nie. Ale teraz? Wiesz, pobawić się można gdyby się samemu skrzywiło a tu jest po prostu oszust, którego trzeba wyeliminować... Pozdro3 punkty
-
3 punkty
-
Jak na razie gość zapłacił swoim zdrowiem i w sumie nie wiadomo jak to się zakończy. Czyli już jakaś zapłata za głupie zachowanie jest (że o kasacji samochodu nie wspomnę). Nie jestem zwolennikiem dodatkowych opłat za leczenie nawet jak ktoś musi korzystać z leczenia z własnej głupoty. Podobnie robią np. palacze, a nikt im nie każe dopłacać do leczenia. pozdro3 punkty
-
Black Sabbath And Justice For All to dla mnie pomniki. Ale… Acidzi i TSA to chyba dwie najlepsze metalowe kapele w Polsce. Piszę chyba, bo nie znam tak dogłębnie wszystkiego. Też chodzę mało na koncerty, na polskie grupy drugoligowe szkoda mi czasu. Ale zobaczenie polskiej kapeli, najlepszej w kategorii, w moim mieście, to uważam że warto się ruszyć z domu. A wcześniej jakoś tak mocno nie zwracałem na nich uwagi. Ja byłem pierwszy raz na ich koncercie. Ważne że chłopaki są w formie, grają dobrze i jest energia.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Ja myślę, że to nie tak. Kwestia gustu co komu pasuje. Mnie osobiście bardzo pasował atom g9 177cm (servo - z prętem). Świetna deska była. Pod każdym względem. Tobie atom już nie za bardzo leży. Natomiast rozmawianie o nartach - czy są dobre czy nie - to dla mnie - niektórzy będą się śmiać - po prostu gadanie o niczym. Za dużo zmiennych wchodzi w grę 😉 Reasumując - uważam, że każda narta z górnej półki będzie ok. Doświadczony narciarz popatrzy w katalog, zobaczy na budowę, jak ma możliwość - powygina w łapach i wszystko jasne. Teraz jak się śledzi trendy - to kumaty człowiek widzi, że co roku jest szukanie niszy marketingowej. Podobnie jak w rowerach - czekamy na koło 32 🙂 Odnośnie testu ntn - kiedyś sl 170 dla cięższych graczy ok, później już nie. Teraz widzę sl salo w 170 na testach. Niewiadomo o co chodzi 🙂 A tak naprawdę - nic się nie zmienia, nie wierzę w jakieś diametralne zmiany, wybitne narty nie są zmieniane - takie jak Rossi master np. Najpierw był 175cm i r18, następna długość 180 i r21. Cyferki kłuły w oczy. Teraz jest 173 i r17 i 179 i r19. Także to już wizualnie robi piękną robotę. Pytanie - czy Rossi zmienił linie produkcyjną czy tylko napisy 🙂 Odnośnie niszy - obserwujemy narty free na trasy. Taka multipista nordi czy mantra 84 volkla czy anomaly 84 blizzarda. Cz to kolejny wymysł? Dla mnie na początku tak, a z drugiej strony obserwując ile ludzi jest na stokach i jak te stoki wyglądają po godzinie - takie dechy mogą mieć sens. Oczywiście nigdy nie pojadą tak dynamicznie i sportowo jak deski sportowe. Ostatnio oglądałem film na ytb - poziom zaawansowania narciarzy. I facet pokazał styl jazdy 90% narciarzy. Powiedział - tak jeździ 90% ludzi i dalej juz nie pójdą. I to też jest ok. I może takie narty są właśnie dla nich. Konkluzja - markting, sprzedaż, sprzedaż, co jeszcze wcisnąć 🙂 A na koniec - oglądałem również wypowiedź konkretnego gościa instruktora - który mając 70kg i całe życie jeżdżąc na nartach ze sportową płytą nagle dostał od new sponsora dechy bez płyty sportowe - ALE z odpowiednio dobranym flexem narty pod jego wagę. No i co? 🙂 i nie widzi różnic w trzymaniu na twardym, ale za to narta jest łatwiejsza, przyjemniejsza itd.3 punkty
-
Piątek 7.11.2025 Marcel Hirscher. Znany z obsesyjnego wręcz testowania i przygotowania sprzętu testuje SL Van Deer. Post opatrzony podpisem: Wciąż dużo pracy do zrobienia. Płyta? Fabryczny Marker Piston. Głosujemy ? 1. Czy on się nie zna na nartach? 2. Nie wie co dobre? 3. Jest za słaby aby docenić i wykorzystać "dobrą" płytę? 4. Może go nie stać na 2 kg aluminium? 😄🤪😜3 punkty
-
Nie chcę nic złego pisać, natomiast ciężko mi podzielić pozytywne opinie o nartach Atomic. Wydaje mi się, że dość dobrze jeżdżę na nartach GS, ale to co mówią zarówno Kasia jak i Tomek odnośnie tych nart nie pokrywa się z rzeczywistością. Są to narty bardzo trudne i absolutnie nie dla kobiet czy lekkich facetów. Nawet w długości 176 cm. Jak chodzi o hybrydę Blizzarda, hmmm, no cóż. Dobrego do wszystkiego czyli do niczego. Jak chcemy mieć dobry race carver to na pewno trzeba szukać gdzie indziej. Naprawdę nie rozumiem fascynacji tą marką. Dynamików nikt z nas nie zna, gdyż nie mieliśmy okazji dostać ich do testów, choć o to prosiliśmy w ubiegłym sezonie. Trudno więc pisać o czymś, czego nie znamy. Fischer od lat nie ma dobrej narty GS ani RC. Jedyne ich narty, które trzymają poziom to SL oraz SC. Head Kore Ti to wymysł działu marketingu. Choć jeżdżę na nartach Head i bardzo cenię tę markę, to poza serią race oraz supeshape nie ma ona niczego sensownego do zaoferowania. Nordica Multipista to dobra narta dla aspirującego amatora i tyle. Nic ciekawego, typowy masowy produkt, który może się równie dobrze nazywać Blizzard, Nordica czy inny Stellantis (aluzja zamierzona). Rossignola Arcade nie znam i chyba nie znam poznać. Salomon S/Race SL PRO jest nartą wybitną, natomiast Tomek je skrytykował, jako zbyt wymagające. Nie wiem jak to skomentować, gdyż w całym tym zestawieniu są to zdecydowanie najlepsze narty. I wbrew temu co mówi Tomek, nie są ani męczące, ani wymagające specjalnych umiejętności. Chyba się bardzo rozjeżdżamy w opiniach, gdyż nie chcę rzec że w poziomie umiejętności. Jeśli dla kogoś SL PRO 170 cm jest zbyt wymagające to ja osobiście uważam, że nie za bardzo mamy o czym rozmawiać. W skrócie - narty absolutnie wybitne, niezależnie czy w długości 165 cm czy 170 cm, tylko trzeba mieć umiejętności, żeby na nich jeździć. Przepraszam że to napisałem, ale nie mogłem się powstrzymać. I pisze to człowiek, który nie jeździ na Salomonach tylko na Headach, więc trudno go posądzać o jakąkolwiek formę kryptoreklamy.3 punkty
-
Moja Mia odeszła 24 stycznia 2024 roku. Piłem na umór cała ubiegłą zimę, @Mikoski wie, bo to mój przyjaciel, też pochował w tym samym czasie beagielka oraz dwa koty. Teraz czasem dostaję pod opiekę Guinnessa, on się bardzo zmienił, dojrzał. Zachowuje się jak Mia, a nawet jeszcze bardziej. Wchodzi do łóżka i nie opuszcza ani na krok. Pamiętasz na pewno zdjęcie, które lajkowałeś, jak ma 2 miesiące. Teraz wygląda tak jak poniżej:3 punkty
-
Po pierwsze należy projekt w kilku aspektach poprawić. Po skończeniu oddaję go społeczności narciarskiej za free z brakiem zgody na wytwarzanie zarobkowe. Mogę także pomóc w komunikacji z wykonawcą w miejscu zamieszkania chętnego do zrobienia oraz narysowania wersji pod różne wiązania. Materiał jak pisałem ok. 190 zł. Koszt frezowania nie jest niski. Zależy od gładkości powierzchni jaką chcemy otrzymać. Mogą być na niej widoczne po przejściach frezu ślady jak "rowy mariańskie" 🙂 ale można także zrobić do poziomu "szczotkowania" lub nawet "perełkowania. Dostaje się wtedy satynową powierzchnię którą należało by anodować. Zakładam, że powinno zmieścić się z materiałem w okolicach 800-1000 pln za parę przy średnim poziomie wykończenia . To bardzo blisko do Markera którego jakości nie osiągniemy lub na razie nie mam pomysłu jak jeden problem rozwiązać. Oni się z tym jakoś widzę uporali. MARKER ALU PRO PLATE- Skicenter - Shop of Ski Wieczorem napiszę dlaczego. Poniżej z otworami do Tyrolia.3 punkty
-
Cześć Edwin a co ma bycie goprowcem do szkolenia na nartach??? Zresztą nie o to chodzi. Patrzę na sprawę statystycznie. Aby system jako całość działał , muszą być zdefiniowane zadania i cele oraz muszą być stworzone określone ściśle procedury do ich realizacji. Jeszcze raz powtarzam: lepszy jest instruktor doskonale uczący a nie doskonale jeżdżący. Rzeczeni Goprowcy mieli tę przewagę, że byli ludźmi znającymi góry i tu mogli przekazać dużą wiedzę nijako przy okazji stawiania na narty ale - poza wyjątkami - ani nie jeździli doskonale ani technicznie ale... skutecznie. W krajach alpejskich masz systemy sterowane centralnie tworzone przez wiele lat aby trwały a nie realizowane na kolanie bo ktoś kolejny miał jakiś pomysł. Dobrym przykładem bezwładu naszego systemu jest trwająca od wielu lat miotanina związana z programem szkolenia. 99% adeptów narciarstwa ma w dupie niuanse tylko chce jeździć skutecznie i to jest zadanie podstawowe. Rewolucje programowe i organizacyjne nie służą ani stabilności ani skuteczności systemu. Kluczowe jest podejście ewolucyjne bo daje długotrwałe efekty zawsze. Pozdro3 punkty
-
Na Skrzycznem, w ramach przygotowań do zimy rozstawili już armatki śnieżne 🙂3 punkty
-
Ja zaczynałem 50 lat temu przygodę na nartach w takich dziwnych gumiakach ocieplanych z Czech. Potem skórzane z klamrami, Tatry (jak to bolało w kostkach). Pierwsze prawdziwe Kastingery rewelacja (nogi bolą, palce drętwieją ale to nic bo trzymają) + Fisher RC4. W długiej historii butów było już kilka (naście) par naprawdę różnych. Ale ten system BOA na dole skorupy naprawdę przypadł mi do wygody. 3 Godziny miałem na nodze inny model ( Tecnica Mach1 MV 120 ) i w porównaniu Mach1 HV 130 to ten model wygrał. Dodam jeszcze, że próby były na personalizowanych wkładkach. I jeszcze jedno w wielu butach miałem luzy przy piętach i jednoczesny ucisk na podbiciu. Reklamy nie robię być może trafiłem w sedno z wyborem butów na cały dzień nartowania.3 punkty
-
3 punkty
-
Mozna domniemywac, ze profesor nie jezdził na nartach..... 🙃 Mnie operowała starsza pani, z ktorą wielokrotnie bylismy na nartach wiec nawet nie pytałem, bo było to oczywiste. Btw to w zasadzie moglbym jezdzic bez gogli ( chyba ze w sloncu to w ciemnych okularach) - łzawienie od wiatru zdecydowanie zmniejszyło się.3 punkty
-
Witam szanowne grono. Poproszę o poradę. Czy tak powinien wyglądać tip rocker w racetiger 2024 sc? Kolega kupił nartki z netu i ani on ani ja nigdy nie widzieliśmy takiego rockera. Czy tak to powinno wyglądać?2 punkty
-
Jak patrzę obecnie za okno, to raczej pojadę na takie co się kładzie na dywan.2 punkty
-
Może i fajnie, ale nie widzę jakiegokolwiek uzasadnienia, żeby takie zapisy do systemu prawnego wprowadzać. Poza tym mogą się one w praktyce okazać martwe, jeśli zostaną zbojkotowane przez właścicieli stoków. Nie za bardzo wyobrażam sobie, żeby właściciel wyciągu miał fundować darmowe przejazdy komukolwiek, za wyjątkiem ratowników, którzy zapewniają bezpieczeństwo. W głęboko pojętym interesie społecznym jest również to, aby karnety dla wszystkich były bezpłatne, gdyż to ułatwia dostęp do infrastruktury mającej kolosalny wpływ na poprawę stanu zdrowotnego społeczeństwa. Może nawet bardziej niż w przypadku instruktorów, bo oni z natury rzeczy są w lepszej kondycji. Socjalizm już mieliśmy i średnio się sprawdził. 🙂2 punkty
-
Polska klasyka 😉 Zamiast skupić się na Marka narciarskich i organizacyjnych pozytywach wyśmiewamy reggae. Marek. Jakie to szczęście, że jesteś nieskończenie fajniejszym gościem i instruktorem niż muzyka reggae 🙂2 punkty
-
Koszmarnie histeryzujecie. To prawdopodobnie zwykła forma zwrotu gramatycznego aby wyjść z twarzą. Dostaną narty i odeślą pieniądze.2 punkty
-
Cześć Dokładnie. Gość nic nie ryzykuje - parę pln za przesyłkę. Jak trafi na laika - nawet chyba większa szansa - to jest sporo do przodu. Jak ktoś zareklamuje to od razu info z przeprosinami za pomyłkę i ekspresowa wymiana towaru lub zwrot kasy i jeszcze zarobi na wizerunku za przyznanie się do błędu i szybki serwis. Logika nakazuje tak robić, tylko to zasrana uczciwość się zawsze wkrada... Pozdro2 punkty
-
Znalazłem c...., tuż koło mnie w Wilczkowicach. Nie znam się na nartach Volkl więc trudno mi powiedzieć czy to są nowe czy stare modele. https://www.olx.pl/oferty/q-Raj-ski-rent/?search[order]=filter_float_price:desc https://rajskirent.pl/ Bartłomiej Kusak2 punkty
-
Janek, a ten Magic Pass to nie jest na Białkę? To na pewno Szwajcaria, może ta Bałtowska? Nie wiem gdzie Ty jeździsz. Treningi zawodników w każdym alpejskim ośrodku to norma. Odbywają się codziennie i codziennie zamykają jakąś trasę. Materiału na instruktorów mają po kokardę. Nie ma powodu, aby łapać przypadkowych ludzi. U nas wprost przeciwnie, klubów mało a narciarzy do szkolenia w chuj. pozdro2 punkty
-
2 punkty
-
Mekka TK Maxx- Zakopane. Na damskim trochę jest ciuchów narciarskich, na męskim bieda. Parę fotek z damskiego;2 punkty
-
nie wiem jakimi chodnikami poruszałeś się po Gruzji ale ja w ciągu 2 tygodni górskich wędrówek w 2 różnych miejscach zostałem zaatakowany przez taką właśnie hordę jesteś oczywiście weganką i nie spożywasz krówek, świnek, kurczaczków i żadnych zwierzęcych produktów2 punkty
-
Cześć Sylwestra nie spędzę na nartach, ale jak się uda, to pojeżdżę w Zwardoniu w Mieczysława. Meldujemy się z Elą 1 stycznia 🙂 Przypominam o wpłacie zaliczki!2 punkty
-
2 punkty
-
Oczywiście że pamiętam i; w rzeczy samej; nie są to odosobnione przypadki. Nie chcę znów kolejnej burzy wywoływać, jakieś parę lat temu była na forum intensywna na ten temat dyskusja. Deregulacja zawodu, co do zasady gospodarczej słuszna, to jednak spowodowała istotny poziom obniżenia kwalifikacji kadry dopływającej do tego zawodu. Szczególnie jaskrawym przykładem jest tu nadawanie uprawnień przez szkołę narciarską w Wieżycy osobom, które nigdy wcześniej w życiu nie jeździły w poważnych górach. Dlatego większość tych "uprawnień" nie jest honorowana za naszą granicą.2 punkty
