Jump to content

Spiochu

Members
  • Posts

    2,559
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Spiochu last won the day on November 17

Spiochu had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Spiochu's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

76

Reputation

  1. Nie używam, to też aplikacja. Da się bez aplikacji? Nie musi być w czasie rzeczywistym, mogę zaplanować wcześniej. Na razie zostaje tylko orlen i pewnie będą mega kolejki.
  2. Jak będziesz próbował coś zmieniać, to Ci obok zadbają by Ci się nie udało. Jak obserwuje co się dzieje w korpo to poziom krętactwa i kolesiostwa niewiele odbiega od standardów pisowskich. Ludzie też z reguły są tchórzliwi, nie protestują tylko próbują obejść durne zarządzenia, lub się dostosowują i codziennie narzekają. Także problemem nie są kaczory. Każdych następnych wybiorą podobnych.
  3. Da się kupić bilet autostradowy w internecie? Ktoś wie jak? Oczywiście mam na myśli zakup z komputera a NIE w jakieś durnej aplikacji.
  4. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Chcesz rozstawić SL pod narty R30? To już nie będzie SL Poza tym co to wnosi do tematu? Natomiast narta SL spokojnie wystarcza w początkowych treningach GS.
  5. W polityce na topie, po raz kolejny temat zastępczy. Co tym razem szykują nam Kaczory? A może już jest tak źle, że trzeba odwrócić uwagę ludu? Jak widzicie przyszłość naszego kraju? Jest szansa tu normalnie żyć, czy może ostatni moment żeby uciekać? Jeśli wyjazd to dokąd? Kraje alpejskie? Skandynawia? Za ocean?
  6. Sprawa jest prosta. Kask z szybą zamiast gogli uniemożliwia szybszą jazdę bo wieje po oczach. Dodatkowo przy glebie na twarz połamana szyba może zrobić nam krzywdę. Myślicie pewnie, że nie da się jej połamać? Mnie kiedyś przy glebie pękła WEWNĘTRZNA szybka od gogli,
  7. Docelowo tak, ale SL też wystarczy na początek.(ale AM już nie) Mogę dać namiary na trenera, który ustawia ciaśniejsze GS i tam krótsza narta będzie mniej przeszkadzać, musi być jednak wąska, twarda i z super ostrymi krawędziami. (narty ostrzy się przed KAŻDYM treningiem).
  8. Jak masz dobry NW to uczysz się (długiego) skrętu ciętego. Śmig niekoniecznie musisz umieć. Dopiero przy jeździe SL śmig się przydaje, choć technika jest jednak inna. Kup slalomki i wybierz się na porządne szkolenie. Będziesz już potem wiedział co dalej. Możemy podać konkretne nazwiska jeśli nie wiesz gdzie dobrze szkolą.
  9. Też się nad tym zastanawiam, z tym że ja nie noszę okularów/soczewek.
  10. Kask z szybą nie nadaje się do jazdy na nartach, no chyba że jesteś fanem stania w kolejkach i zbójnickiej kopy w Szczyrku.
  11. Szczegolow nikt Ci nie poda. Krawedzie szlifowane roznymi gradacjami. Od dyskow ceramicznych poprzez diamenty do kamieni polerskich. Slizgi ze struktura dobrana pod aktualne warunki. Podobno asystenci testuja kilkanascie par przed startem. Kilka warstw smarow na dana temperature/ wilgotnosc i mydelko fluorowe na koniec. Co do katow slyszalem ze pod butem mniej agresywny kat a bardziej agresywny na dziobach i pietkach. Np. 88 pod butem a 87 na koncach. Czyli odwrotnie jak w rekreacyjnej jezdzie.
  12. Mitek, Większość "amatorskich" zawodow wygrywaja byli/aktualni zawodnicy na sprzecie przygotowanym jak na Puchar Swiata.
  13. 2. Tak, podkreślam jednak, że nie narty były przyczyną. Wymiana na GS tylko zatuszowała problem na danej trasie. Na innej może z powrotem wystąpić. 3. Nie. To jakbyś kazał kursantowi przyspieszać i hamować. Bez tego nie da się jeździć samochodem jak i sensownie jeździć na nartach. Oczywiście na początku będzie to trochę nieporadne, ale to jedna z podstawowych umiejętności. W sumie to się jej uczy już na etapie łuków płużnych. 4. Większość ludzi, na kursach instruktorskich ma pierwszy kontakt z tyczkami. Większość ma też mocno średnią technikę. Po to jest kilka etapów kursów żeby się nauczyli. Cześć z nich zostaje dobrymi instruktorami, reszta odpada lub powtarza kursy do skutku. Nie trzeba mieć przeszłości zawodniczej by być dobrym instruktorem. Lepiej jak się ma takie doświadczenia, ale nie jest to niezbędne. Wymagania na egzaminach są na tyle wysokie, że nikt słaby nie zostanie instruktorem PZN. Już bardziej obawiał bym się umiejętności społecznych, bo to trudniej zweryfikować na kursach. Ne każdy instruktor będzie miał dobre podejście do kursantów, czy Np. nadawał się do pracy z małymi dziećmi.
  14. Tak, ale w mniejszym stopniu i przy o wiele wyższym poziomie jazdy. W początkowej fazie nauki, większość nie potrafi się zmieścić w GS na slalomkach i hamuje bokiem, a co dopiero mówić o zacieśnianiu promienia. Naukę zacieśniania promienia można rozpocząć dopiero gdy mamy w miarę czysty przejazd po danej trasie, bez zbędnych obślizgów. 1. SG czyli super gigant, tego w Polsce nikt nie jeździ, więc możemy go pominąć w rozważaniach. 2. Skręt "na dwa razy" to popularny błąd techniczny i to nie narty o nim decydują. Na gigantkach jak będzie większa odległość między tyczkami to też będzie tak robił. Trzeba się nauczyć zarówno zacieśniać skręt jak i go odpuszczać. 3. Dynamiczna jazd ana nartach, to nie jazda na tyłach, ale tym bardziej nie na przodach, ani nawet w pozycji zrównoważonej. To balansowanie pozycją przód-tył w zależności od fazy skrętu i profilu stoku. 4. Tak zaczyna 90% dorosłych lub prawie dorosłych osób. Na kursach instruktorskich praktycznie każdy ma slalomki. Kursowe GS, często są nawet ciaśniej ustawiane pod grupę na slalomkach. Przejazd takiej trasy na GS R20-22m jest możliwy, ale trudniejszy i nie polecam na początek. Płynny przejazd na GS FIS R30m nie będzie już możliwy z uwagi na zbyt małe prędkości i odległości między bramkami.
×
×
  • Create New...