Jump to content

Chertan

Members
  • Posts

    1,226
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Chertan last won the day on March 30

Chertan had the most liked content!

Recent Profile Visitors

863 profile views

Chertan's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

922

Reputation

  1. Przy tej ilości tzw soku z gumijagód kłopoty z zasypianiem? Ale z chęcią posłucham.
  2. Dokładam się do nagrody w postaci "zabawy w doktora" 🤭
  3. Ale w sumie rację ma, jeździsz sprawnie, objeżdżenie dobre. Zatem świętuj słusznie.
  4. No to będziesz Pan zadowolony, narta doskonała, teraz jeździć i nie narzekać na nartę. Jak coś źle to tylko narciarz.
  5. Amelka była, jeździ bardzo dobrze. Więc dołóż do reszty rodziny dobrego narciarza. Co do filmu Piotra, to w istocie trudno to przenieść na luźną jazdę, najwięcej skupienia widziałem włożonego w zbijanie tyczek, co z resztą często widzę na amatorskich zawodach. Praca nóg jakby mniej istotna. Ja pewnie i tak bym nie potrafił.
  6. Parking składany po prostu, zsuwany się znaczy.
  7. Ja również mam EPUB, fajnie się czyta na tablecie. Mam z kolei na papierze Narciarz doskonały, przejrzałem raz i nie zaglądam.
  8. Jak najbardziej, dlatego też wspominam o tym zewnętrznym w kontekście ćwiczenia, a nie jazdy. Mi akurat pomogło w pewnej idei, mianowicie w zmniejszeniu uślizgu na stromszej ściance, gdzie miałem tendencję do przytulania się, a przez to spłaszczania narty. A ciągnięcie dolnego kija wymuszało obniżenie pozycji i odgięcie tułowia, a przez to zwiększenie kąta zakrawędziowania narty. Ponadto od razu daje fajną pozycję do kolejnego skrętu. Nie było to dla mnie intuicyjne, stąd wspominam. A w luźnej jeździe wewnętrzny kij często jedzie delikatnie po śniegu, to naturalne.
  9. Te ruchy to już dawno były, Twój młodszy, więc masz świeżej 😳
  10. A jak z kolei nie miałem okazję porównać bezpośrednio nart na płycie i bez, ponadto nie wiem, czy jeżdżę w taki sposób, który pozwoli wyczuć te niuanse.
  11. Pewnie tak, ale pytanie, czy nie zachowują się podobnie. Zapewniam że waga każdej z nich jest słuszna, to zawsze dobra decha i dwie blachy, plus płyta, która swoje dokłada, a bywa różna w poszczególnych modelach. Akurat taki WRC nie ma typowej płyty i przez to może być lżejszy.
  12. Film bardzo fajny, widziałem ale dobrze było przypomnieć. To szurnięcie i dzida to nie typowy pivot? Częste zjawisko w gigantach. Nie bardzo rozumiem z czym masz problem z ciasnymi skrętami, bo sam ruch masz dobrze obcykany, teraz trzeba po prostu zrobić go gęściej. I w sumie całkiem gęsto dajesz radę jechać. Ale jak coś będziemy w stanie podziałać to z chęcią. Wleczenie kija daje poczucie kontaktu i feedback. Natomiast w ramach ćwiczeń układu ciała warto próbować wlec, ale kijek zewnętrzny. Wtedy uzyskujemy większy docisk zewnętrznej narty i niezły kąt między biodrami i tułowiem.
  13. Dużo sklepowych GS ma teraz promień 18 przy 180 cm, Damiana Stöckli, mój WRC, Fischer WC etc. Miałem WRC w Alpach niedawno i nawet jazda w miękkim śniegu była bardzo ok, więc jest mocno uniwersalna. A za dopisek Master to plus 1000 do ceny i plus 5 do lansu, więc niekoniecznie, choć Dynek czy Rossi to bardzo fajne narty. Chyba za dużo rozkminy tu robisz, nie znajdziesz ideału.
  14. Na Arenie często jeździ FerraEnzo, może on? Ale w ogóle teraz spory odsetek dobrze jeżdżących, to samo w Białce w środę. Jak już ktoś jedzie, to raczej napalony
  15. Raz piszesz miernota, innym razem przeciętny, a jeszcze potem byle jaki. To się zdecyduj. Bo osoba przeciętna to zwykle całkiem niezły fachowiec, który jak piszesz poradzi sobie z typowymi rzeczami. A miernota czy byle jakość to zupełnie inna para kaloszy. Ludzi wybitnych w swojej dziedzinie zawsze jest mniejszość. I nie starczy dla wszystkich, ale też i nie potrzeba. Oni służą do rozwiązywania problemów niemożliwych do rozwiązania dla innych. A dobrych instruktorów w Polsce na pewno jest wielu.
×
×
  • Create New...