Jump to content

Tadeo

Members
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Tadeo last won the day on April 27

Tadeo had the most liked content!

3 Followers

Recent Profile Visitors

9,178 profile views

Tadeo's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well
  • One Month Later
  • Dedicated
  • Collaborator

Recent Badges

141

Reputation

  1. Bardzo dużo jest w tych naszych rozważaniach ,komentarzach,czy analizach ,bardzo dobrej wiedzy. Ale co komentarz to inna forma jej przekazywania i inne spojrzenie. Wiele jest racjì w tych analizach i trafnie omówionych błędów. Ale na polu " walki "czyli podczas szkolenia wychodzą rzeczy ,szczegóły ,czy że tak powiem milimetry decydujące o całym zagadnieniu,że nie sposób w komemtażach nawet ich wymyśleć .Wszystko wychodzi w praniu na stoku. Nie da się wszystkiego opisać bo musiałaby być to kasiążka na 1000 stron ,a może i więcej. Dochodzenie do jakiegoś elementu techniki wiąże się z wieloma pośrednimi zachowaniami których się nie da opisać ,a instruntor na stoku swoim doświadczeniem koryguje je wskazujac kolejne szczegóły etapów mechanizmu skrętu. W książkach czy nawet w demonstracjach jest tylko ogólny zarys mechanizmu i etapów skrętu ,ale są jeszcze drobiazgi( w brew pozorom ) które tak naprawdę decydują o tym czy dany element będzie poprawnie wykonany a co za tym idzie każdy następny rownież. Można sobie porównać kilka osób które wykonują np ćwiczenie " półpług " które składa się z kilku czynności następujących po sobie ,i w określonej kolejności,co jest koniecznością I bardzo łatwo zauważyć różnicę w wykonaniu tego ćwiczenia przez różne osoby i zobaczyć można że takie ćwiczenie można zepsuć na wiele sposobów, co w efekcie świadczy o brakach w prawidłowym wykonywaniu skrętu. Dlatego inaczej odbieramy te wiadomości na śniegu inaczej w rozważaniach czy analizach .
  2. Nie odbieram tego jako krytykę bo wiem że na przykładzie np tego filmiku można wysnuć jakieś wnioski i znaleźć coś do poprawienia ,ale trzeba wziąć pod uwagę to że naciarz może mieć zamiar tak jechać . Używanie krawędzi od początku do końca w skręcie to nie jest jedyna technika ,a zwlaszcza na stromym stoku . Wysokie odciążenie nie sądzę by było grzechem zwlaszcza przy jeździe klasycznej ,a ta chyba nie została skreślona z jeszcze z narciarskich technik. Uważam że prxy nsuczaniu narciarstwa u większosci uczacych się problemem jest właśnie odciążenie . nikt na początku edukacjì nie odciąży się kompensacyjnie tylko raczej poprzez wyjście w górę. I nawet z tą pozornie łatwiejszą formą ( moim zdaniem konieczną ) odciążenia większa część ludzi ma problem co powoduje zaburzenie całego mechanizmu skrętu ,jego skladowych. Kije mam od lat trochę zbyt długie ale czy to powoduje takie skutki o których piszesz ,nie wiem. Zobacz inne filmy.
  3. Zapraszam na wyjazd szkoleniowy na lodowiec Kaunertal 20-27.04 Będziemy doskonalić technikę , uwzględniając jazdę terenową i sportową Koszt całościowy ok630€ . Transport ,wyżywienie we własnym zakresie. Apartamenty wyposażone w kuchnie. InShot_20230306_233241925.mp4
  4. Zapraszam na wyjazd szkoleniowy 20-27.04 lodowiec Kaunertal ( Austria) Są jeszcze 4 wolne miejsca . Będziemy doskonalić technikę ,oraz w miarę możliwości uczyć się jazdy terenowej oraz sportowej. Koszt całościiwy który obejmuje pobyt ,szkolenie skipas ok 630€ . Wyżywienie oraz transport we własnym zakresie.
  5. Zapraszam na wyjazd szkoleniowy 20-27.04 lodowiec Kaunertal ( Austria) Są jeszcze 4 wolne miejsca . Będziemy doskonalić technikę ,oraz w miarę możliwości uczyć się jazdy terenowej oraz sportowej. Koszt całościiwy który obejmuje pobyt ,szkolenie skipas ok 630€ . Wyżywienie oraz transport we własnym zakresie.
  6. Przypomnij skąd dokładnie jedziesz? I chciałbym się z tobą zdzwonić. 607 405 553
  7. Niestety nie mam garażu. Co do towarzystwa do twojego samochodu to spytam dwie osoby ktore się wstępnie deklarowaly na wyjazd.
  8. Najlepiej wyjechać tak żeby być ok 21 najpóźniej na miejscu. Myślę że 10 najpóźniej.
  9. Jeżeli zbierze się jakaś minimalna iliść chętnych na ten wyjazd czyli 5 osób ,to możemy pojechać moim samochodem jest duży i trzy osoby z bagażami swobodnie jedzie. Potencjalbie mam te 5 osób ale czekam na potwierdzenie ostateczne. I pytanie czy ewentualnie moglbyś zmiebić ternin na tydzień później? Czyli 20-27.04 ?
  10. Z reguły kompletujemy się tak żeby jechać w kilka czyli trzy osoby.Kwestia dogadania się.
  11. Gdybyś przyjechał pociągiem do Jeleniej Góry miglibyśmy pojechać moim samochodem.
  12. Zapraszam na wyjazd szkoleniowy 13-20.04 na lodowiec Kaunertal ,lub Pitztal. W programie doskonalenie techniki możliwość jazdy po tyczkach oraz jazda terenowa. Zajęcia rejestrowane, wieczorne videoanalizy. Koszty uwzględniające zakwaterowanie skipas oraz szkolenie w przybliżeniu 650€.
  13. Szeroki temat, w każdym razie w zdrowym ciele zdrowy duch.
×
×
  • Create New...