Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 10.12.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
Czarna Góra. Trzymamy się dzielnie, warun dobry, na trasach pustki. Serdecznie pozdrawiam.9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
Chciałem napisać podobnie. Z jednej strony 180 w górę to minimum a z drugiej ( na razie) promień nie ma dla Ciebie znaczenia. Zamieszczony film pokazuje, że nie trzymasz nawet w sytuacjach proszących się o to, nart na krawędzi więc R nie ma większego znaczenia. Przestrzegam jednak przed promieniami powyżej ok.20m Jak "wsiądziesz" na czystą krawędź zaczną się problemy. To nie są narty do lekkiej jazdy po każdych trasach. Także posłuchaj @Bruner796 punktów
-
180 będzie narta bardziej przyjazną łatwiejszą w prowadzeniu ale za to mniej stabilną. 185 jest sztywniejsze będzie lepiej trzymać na twardym stoku ale za to trzeba włożyć więcej siły do jazdy. Różnicy w promieniu nie poczujesz w sztywności i stabilności już tak. Jeśli chodzi o Heda to ważne żebyś wybrał wersje PRO na sztywnej płycie. To na prawdę zmienia bardzo dużo w tych nartach. W kwestii kątów... Standardem w nartach gigantowych jest kont podcięcia na poziomie 0.5 a krawędź boczna 87. jeśli chcesz rasowej gigantki trzymającej na twardym stoku i zamierzasz szkolić sie w jeździe na czystej krawędzi będzie to set dla ciebie. Dajesz do dobrego serwisu maja ja splanować na maszynie i wyostrzyć od piętki aż po sam dziob. Jak zaczniesz mieć problemy z odjeżdżaniem narty do Vki to przytępisz sobie lekko dzioby albo prawidłem podniesiesz sobie ostanie 20 cm przy dziobie na 0.7. Jeśli chodzi o bok to 88 czy 87 to jest niewielka różnica na korzyść 87. Drogi zestaw jest po to żeby lekko złagodzić uprościć zbyt trudna nartę. Robisz podcięcie na 0.7 a nawet 1 stopień ,, nie polecam,,. Bok pozostaje taki sam. Tu często tez tępi się dzioby i piętki nart. Takie narty popuszczają z krawędzi i idą w ześlizg przez co jazda na nich nie wymaga tyle siły poza tym jeśli nie dociążysz przodu przy inicjacji skrętu to ta wersja nie bedzie odjeżdżać w bok ani grzęznąć w śniegu. Takie kąty często sa wybierane przez osoby starsze,ludzi traktujących nartę gigantową jako nartę całodzienna do pokonywaniu kilometrów oraz ludzi którzy oprócz krawędzi wykorzystują gigantki do technik wykorzystujących ześlizg np ,,włoski instruktor,,5 punktów
-
Fajne... bywaja takie dni, ze 150 km nie jest problemem... Z Czantorii w drugą stronę....4 punkty
-
3 punkty
-
Hej W Mikołowie "zakuty łeb"jest obelgą bo wszyscy z okolicznych miast jak chcą nas wquwic to zadają pytanie Mikołów co macie w herbie 😜3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Janusze celowo wloką się lewym, bo mają włączone kamerki. potem taki głąb wrzuca materiał na YT, z pełnym oburzenia komentarzem, że właśnie wyprzedził mnie prawym pasem PIRAT DROGOWY, który stworzył zagrożenie dla zdrowia i życia całej populacji na ziemi. oczywiście w trakcie sesji nagrania Janusz ma dużo możliwości, żeby zjechać na prawy pas i zwolnić lewy, ale co tam: ja jadę lewym, prawy jest dla oszołomów. potem taki Janusz w komentarzach na YT udowadnia, że nie miał jak zjechać na prawy, bo jechał z prędkością X, na prawym pasie miał tylko 200m wolnego miejsca, co jest sprzeczne z Kodeksem Drogowym, bo trzeba zachować bezpieczny odstęp w odległości Y. wejdź sobie na kanał YT Stop Cham, tam jest takich przypadków na pęczki.3 punkty
-
Osobiście to widziałem https://dalekieobserwacje.eu/jeseniki-widziane-z-malego-skrzycznego/3 punkty
-
2 punkty
-
@Lisu jeżeli chcesz Dynastara to tu masz w dobrej cenie https://www.daka.nl/p/dynastar-speed-crs-gs-spx15-red-sku_084860?channable=413eee6964003131303832b4&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=04. Performance Max - BE-NL&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=16527557475&gbraid=0AAAAADu7l0xrwcISBn3xJpnAMwoX4MWyl&gclid=EAIaIQobChMIjpyHyOSzkQMVpYr9BR16_RecEAQYAyABEgJ1FvD_BwE sam od jakiegoś tygodnia nad nim rozmyślam…ale jeżeli mogę wtrącić swoje pięć groszy to pomiędzy wierszem u góry zostało napisane wyraźnie,że GS jest nartą idealną na zawody i ja jako amator bym się tego trzymał tu Jurek bardzo mądrze prawi , chyba,że jesteś leśnym dziadkiem z wielkim EGO tzw śmigowcem co z prędkością znaczną nie ma nic wspólnego to możesz śmiało się dowartościować długością i tzw R wysokim 😜🥳 ale pomijam już lekką kapryśną bekę z mojej strony 😉bo ostatnio miałem proponowaną pewną nartę 175cm ( został sprzedana ) strasznie brzydka -przynajmniej mi się nie podoba tzw otwieracz do butelek Fischer rc4 CT - moim zdaniem ;mogę się mylić ale moja intuicja podpowiada , ze ta narta może być ciekawa dla Ciebie a mamy praktycznie identyczne parametry i po SL 🤷♂️ może być to bardzo interesujący wybór . Przemyśl temat na spokojnie , bo narta z internetowych zachwalaczy jest do totalnej zabawy w każdym promieniu amatorskiej fantazji . Coś między SL a GS właśnie czyli tzw kompromis,chyba ,że masz ambicje zawodnicze lub faktycznie chcesz tłuc tyczki to niema co się zastanawiać tylko iść w GS. Ja osobiście , po ostatnim wyjeździe szkoleniowym z tyczek ,wiem doskonale ,że to nie moja bajka,choć oczywiście mogę bo niby mam predyspozycje ale trzeba by nakierować fokus w klimat który moim skromnym nie jest wart zachodu w tym wieku a który też kosztuje Talary które uważam warto poświęcić dla własnej przyjemności bez zbędnego zwodnictwa. . Fischer RC4 CT 175 https://www.outdoorxl.be/fischer-rc4-worldcup-ct-495844.html?prl=92-27448x144-385&kw=&gad_source=1&gad_campaignid=177315953&gbraid=0AAAAADybQBfl2vs5ecmNfe6b09sL70ifq&gclid=EAIaIQobChMI6oim--6zkQMVkgwGAB1MeR9JEAQYBCABEgIQYfD_BwE2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Gdzie to było kręcone? W dodatku, chyba na zamkniętej trasie. 😄 Też lubię takie warunki gdyż: a) wtedy jest zazwyczaj sam na trasie i nikt mi nie przeszkadza; b) one fantastycznie weryfikują, czy ktoś potrafi jeździć, czy też jedynie opowiada o jeździe. Rybelek najładniej z Waszej trójki zjechał, choć bardzo dużo siły ten zjazd wymagał jak na drobną dziewczynę. Ma zdecydowanie większą miękkość ruchów i najlepiej akcentuje NWN. A Ty z Markiem jak dwa słonie. 🙂2 punkty
-
Mitek, Lexi i Rybelek. @Mikoski w tym czasie już dawno na dole. 😃2 punkty
-
Cześć Niestabilność wynika ze złego dociążenia nart. Przody momentami lecą w powietrzu, ledwo skrobią śnieg. Może to oczywiście wynikać z chęci wydłużenia skrętu, więc odciążasz dzioby aby ci nie złapały tak agresywnie i lekko się uślizgnęły. Jednak... w momentach gdy starasz się lekko zapanować nad prędkością nie zacieśniasz skrętu tylko wrzucasz w ześlizg czyli raczej nie panujesz nad sterowaniem. Stąd moim zdaniem odczucie niestabilności. W takich warunkach na krawędzi to przy 60km/h SL powinien iść jeszcze jak żyleta. Ale pomysł kupna dłuższej narty nie jest zły oczywiście. Piszę tylko dlatego żebyś wziął to pod uwagę w jeździe bo jak wsiądziesz na długą to Cię powiezie a tak łatwo tam z zejściem z krawędzi nie będzie. Pozdro2 punkty
-
2 punkty
-
Wydaje mi się, że nie musisz iść w komórki. Spokojnie wystarcza 1 sklep Gs lub master.2 punkty
-
Andrzej, drugi przemknął Lexi, tak wynika z kontekstu postów. Pani jako trzecia (nie znam), ale trzeba przyznać...No ale ja jak @Adam ..DUCH, mam słabość do kobiecej jazdy na nartach.2 punkty
-
W Krakowie prawie zawsze jest szybszy. Nawet wyjazd z Krakowa, który zajmuje czasem ok. 1h samochodem, jest dużo szybszy busem. Właśnie zaraz jadę na swoją wieś busem. 🙂 Jadę busem a nie samochodem m.in. z tego powodu.2 punkty
-
Ważne aby nie mieszać tych systemów ani nie stosować równocześnie. Zmieniłbym też kolejność między dwa i trzy. Zresztą długie to przemoc. Migacz to jedynie sugestia. Najlepsi są Janusze którzy gdy wyprzedzani prawym nagle przyspieszają.2 punkty
-
Racja. Ludzie nie patrzą w lusterka. Pamiętam jak wiozłem kiedyś dziewczynę, młoda blondi co gdy złapała mi za kierownicę bo poprawiałem okulary na mopie i przez ułamek sekundy w kierunku krawężnika pojechałem, to się okazało, że z chłopakiem wpadli na pomysł zwiedzenia Europy jako kierowcy tirów. Ona jako pasażer nawet ciągle na lusterku. Też włączam migacz, działa jak ktoś patrzy, a także gdy nie chce ci nic udowodnić, tacy też są. Wczoraj jechałem do Skierniewic na tempomacie aż do obwodnicy Łodzi, wtedy już się nią dało, SkiForum edukuje, wolno jechałem, spalanie koło 5.2 punkty
-
Badania wykonano w sloneczna niedziele na trasie od parku do żabki. Ludzie woza autem dzieci do przedszkola 500m od bloku a ty wierzysz w takie bajki.2 punkty
-
Naprawdę nie rozumiem dlaczego miałbym rezygnować ze swoich przyzwyczajeń na rzecz Twoich idei. Nikt Ci nie zabrania przemieszczać się rowerem ani piechotą, tudzież zbiorkomem. Natomiast przyjmij uprzejmie do wiadomości, że Twoje wyobrażenia na temat tego jak ma wyglądać życie w mieście nie są źródłem prawa powszechnie obowiązującego. Naprawdę nie wiem skąd bierzesz swoje przekonania o mniejszości --> dominująca większość osób używa samochodów, od czasów jak mądrzy ludzie wymyślili koło, (no może nieco później), gdyż tak jest zwyczajnie wygodniej. Tu masz dane ze swojego miasta: we Wrocławiu zarejestrowanych jest 507 tys. samochodów osobowych, podczas gdy miasto liczy około 675 tys. mieszkańców. Reprezentowany przez Ciebie nurt myślowy (piszę to z grzeczności) w mojej ocenie proponuje powrót do ery kamienia łupanego.2 punkty
-
A możesz mi podać choć jeden logiczny (a nie demagogiczny) argument, dla czego ludzi nie używający samochodu (dominująca mniejszość) mają być punktem odniesienia, wyznacznikiem dla reszty społeczeństwa? Jak zaczyna brakować argumentów to pojawiają się inwektywy oraz negatywnie wartościujące określenia.2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
No i pięknie, tak właśnie chcę jeździć 🙂 Co to za narty, jakie masz wymiary i wreszcie czy polecasz 🙂1 punkt
-
Moje pierwsze próby przejścia z SL w coś dłuższego czyli 177 idealne do zabawy 😉choć akurat te krzywe były 🤣 A tak na marginesie skręcaj 😜 nie tylko km/h 😉baw się nartą/stokiem 🕺1 punkt
-
Obecna edycja AMG 6.3 to żart. Silnik 2.0 bi-turbo o mocy 476 koni. Przewidywana żywotność < 100 tys. km.1 punkt
-
Nigdy nie byłem sfokusowany na jedną markę. Miałem na celowniku jedną której bym nie kupił ale minęło wiele lat i chyba dałbym się przekonać rzeczowymi parametrami. p.s. Head nigdy mnie specjalnie nie kręciły 🙂 Są zbyt popularne a mam malutki syndrom snoba 😄 Wolę jakiegoś zarąbistego Dynastara. Ale jak pisałem wcześniej , decydują parametry. W poszukiwaniach GS do amatorskich zawodów stanęło na Nordica. Właściwa długość, komórkowa konstrukcja szerokość 65mm i R 23 czyli mniejsze jak 25.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem czy ten numer przejdzie, bo lokalsi są ewidentnie przeciw. Z łatwością uda się pozbierać minimum głosów niezbędne do zwołania referendum, a następnie w takowych uchwałę unieważnić, nawet wbrew ustawowemu zapisowi o obowiązku utworzenia takowej. Mamy do czynienia z ciekawą sytuacją prawną - referendum nie może dotyczyć kwestii dotyczących zapisów prawa powszechnie obowiązującego --> czyli nie unieważni ustawy nakazującej utworzenie takiej strefy, ale może uchylić uchwałę tę strefę wprowadzającą jako niezgodną z wolą mieszkańców, gdyż przykładowo strefa ta obejmuje zbyt duży obszar. Jak chodzi o Bielsko to już zapowiedziałem na jednej z sesji RM, że stanę na czele komitetu tego typu inicjatywy, gdyby miasto forsowało na siłę taki pomysł. Nie spodziewam się problemów ani z zebraniem podpisów 10% uprawnionych do głosowania, ani uchylenia takowej uchwały. Czynię to z czysto ideowych powodów, mnie osobiście taka strefa bardzo by odpowiadała, gdyż w teorii ogranicza ona ruch. Natomiast jest to nieuczciwe w stosunku do osób, które używają starych pojazdów, nie dlatego, że lubią, tylko nie stać ich na nowsze. Kolejny raz stosuje się instrumenty prawne dzielące ludzi na lepszych i gorszych, ze względu na zamożność.1 punkt
-
Panie/ Panowie przepraszam najmocniej zapomniałem 😇 eaffff24-efd9-4691-bf74-01ca2033022a.mov1 punkt
-
To ja napiszę o złodziejskiej metodzie ostatnich lat na autobanach niemieckich bo mnie normalnie aż trząsa na samą myśl 🤬 Co wyjazd gdzieś przez DE łapie sie na ten ich nr z fotografem . Mianowicie;trzy/dwa/cztery pasy bez różnicy ale zawsze piękna ścieżka oj prosta że można dać po garach i dość długa ze końca nie widać ale górny telebim wskazuje ograniczenie do 120 😂więc się zwalnia do tych 120 i nagle fotograf robi fotę bo gdzieś ale gdzie 🧐był znak ograniczenia do 100 a za fotografem ponownie jest 120 🤬. Wlasnie przeszedł kolejny z DE po korekcie błędu aparatu było 109 na 100 i 20€ do zapłaty 😂1 punkt
-
1 punkt
-
Dla mnie nie jest problemem np. dojsc 1km z buta. We Wrocku czy w Lodzi wielokrotnie rozwazalem dojazd komunikacja i nigdy sie to nie oplacalo. Jak policzysz czas od drzwi do drzwi i musisz byc o konkretnej godzinie to zwykle schodzi 2x dluzej. Kiedys mialem prace tak, ze rowerem byloby identycznie lub szybciej niz autem ale komunikacja dalej dluzej.1 punkt
-
To długość czy szerokość? Wiesz po prostu nie do końca rozumiem. Pozdro1 punkt
-
Komórki to narty zawodnicze i raczej jednak nie posiadasz wystarczających umiejętności. Na filmiku widać problemy z odchyleniem i nierównoległym prowadzeniem nart.1 punkt
-
ja mam trzyetapową zachęte, do odblokowania lewego pasa na autostradzie: - migacz - błysk długimi - jak oba wyżej nie działają, wyprzedzam prawym działa zawsze i wszędzie.1 punkt
-
Cześć Miałem coś tam uzasadniać itd. ale, po prostu zapewniam Cię, że nie i naprawdę nie chce mi się tego uzasadniać. Nie poczytuj tego jako brak szacunku, chyba nie ma sensu. To trochę tak jak mi piszą, że niemożliwe jest zabezpieczenie się przed trafieniem przez kogoś na nartach. Przepisy są dla statystycznych kierowców i dlatego nie powinny być łamane, a KAŻDE stwierdzone ich złamanie powinno skutkować mandatem lub inną karą. Natomiast to nie znaczy, że nie ma kierowców, którzy są w stanie jeździć np. trzy razy szybciej niż przepisy mówią z pełna kontrolą. POzdro1 punkt
-
W Polsce nic nie działa, szczególnie na dziadków kapeluszników oraz smsujące podczas jazdy Julki. Lusterka służą zazwyczaj do poprawiania makijażu, innych funkcji nie dostrzegam. Dziś mi też rano wyjechała na lewy pas taka młoda dziewoja na ekspresówce do Cieszyna. Na szczęście jechałem w pełnym trybie auto, i przeciętnie szybko, więc system sobie sam poradził, ale aż zadymiło z wentylowanych tarcz.1 punkt
-
1 punkt
-
Na nartach też już tylko szurasz? Jak wprowadzisz regulacje by każdy pojazd miał silnik o maksymalnej mocy 0,02 KM/kg to na drogach prawie nikt nie będzie ginął. Do tego zmierzasz? Żyjemy też w świecie, gdzie życie i zdrowie ludzkie nie jest priorytetowe. Jedynie wypada tak mówić. Poruszanie się po drogach od zawsze jest pewnym kompromisem pomiedzy szybkoscią i bezpieczenstwem. Wystraszone lewactwo po prostu popada w paranoję. Co do porównania kobiet i mężczyzn to jest oczywiste, że statystycznie panie mają dużo niższe umiejętności. Panowie niestety częściej popisują się głupotą. Wypadków kobiety powodują mniej bo jeżdżą dużo mniej a przy tym wolniej. Jak nigdy nie wyprzedzasz to nie zgniesz w czasie wyprzedzania, ale trudno powiedzieć, że ktoś kto wlecze sie za ciągnikiem jest dobrym kierowcą.1 punkt
-
Robię około 120 tys. km rocznie i widzę co się dzieje na drogach. Generalnie poziom umiejętności jazdy w społeczeństwie jest bardzo niski, przy czym faceci jeżdżą mimo wszystko zauważalnie lepiej technicznie. Owe mityczne bezpieczeństwo jazdy kobiet wynika z tego, że jeżdżą statystycznie dużo wolniej. Można zauważyć też następujące prawidłowości: a) mężczyźni jeżdżą bardziej agresywnie, dynamicznie ale lepiej odnajdują się w większości sytuacji, w których należy podjąć szybką decyzję; b) kobiety jeżdżą wolniej, ale co do zasady nie zwracają uwagi na innych uczestników ruchu, na zasadzie ja jadę i jestem na drodze najważniejsza. Dla mnie jest to pochodna pewnych zjawisk natury kulturowej, społecznej ale to temat na inną rozmowę.1 punkt
