Jump to content

Bacek

Members
  • Posts

    600
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Bacek last won the day on December 29 2022

Bacek had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bacek's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Posting Machine Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • First Post

Recent Badges

165

Reputation

  1. Ale nie jest powiedziane że porada była błędna. A do podnoszenia poziomu większość tu dąży.
  2. Pomijając samą technikę to brzmi jak by to drugie mogło mieć coś wspólnego z pierwszym. Jak buty nie za długi to za szerokie. Po przesiadce z nart z tip rockerem na dłuższe i full cramber jakoś nie czuję dyskomfortu ani nawet wielkich zmian przy skręcaniu w trakcie jazdy, jak potrzeba narta idzie w ześlizg i efektywny promień pewnie i tak jest dużo mniejszy od tego "wbudowanego". A ja jestem z z gatunku co poniżej. A to nie jest tak właśnie że przesuwając wiązania do przodu sterowność się pogarsza a nie przeciwnie?
  3. Jest więcej wyjątków. W strefie zabudowanej gdy dwa są dwa pasy w jedną stronę, poza strefą zabudowaną gdy są trzy. Przy czym autostradą nie jest sklasyfikowana jako będąca w strefie niezabudowanej. I to jeszcze nie koniec. Doktorat można by o tym napisać. Nie ma to jej proste i przejrzyste przepisy.
  4. Można dokupić do butów podeszwy bez GW o ile ten model ma odkręcane.
  5. Problem często prosty do rozwiązania poprzez nie jechanie cały czas lewym pasem (co w sumie nawet jest zgodne z przepisami). Przy dużych prędkościach czasem ciężko ocenić kiedy taka rakieto do ciebie dotrze. Jak komuś wyjedziesz z za pleców to rzadko który będzie próbował CI wyskoczyć prosto pod koła. No ale mistrzowie lewego pasa prawym się brzydzą. Oczywiście jeżeli wyprzedzasz kolumnę pojazdów to rozumiem Twoje oburzenie. Natomiast lewi rajdowcy tak samo mnie oburzają.
  6. Oj tam, oj tam, stringi to chyba takie bardzo, bardzo krótkie szorty, także wszystko się zgadza 😄
  7. Ale chodzi że o to że odpowiednio przekręcana na co najmniej cztery dni starcza?
  8. Skoro kupił to kupił. Ale z tego poniżej odniosłem wrażenie że sprawa jeszcze nie jest zamknięta, ale może czegoś nie doczytałem.
  9. Jak to Puchatek, 4 godziny, cztery zjazdy. Choć jakiś niewielki sentyment mam bo tam pierwsze kroki na nartach stawiałem. Może jak wszystko odpalą to na jakiś weekend się załapię.
  10. W połowie filmu już chciałem się kłócić ale końcówce było to o co mi chodziło, że ze sztywnego buta można zrobić "miększy" po prostu słabiej zapinając go na górze i wtedy i przez muldy się jedzie. Po przejściu drogi od 90 do 130 (przy okazji zmniejszał się last oraz na samym końcu długość o numerek) nie czuje ze 130 żadnego dyskomfortu, to moje najmniejsze/najwęższe i najmniej męczące stopy w trakcie jazdy buty jak do tej pory. Ze zdejmowaniem i zakładaniem jest ciężej niż z 90 ale odpowiednia technika i daje radę nawet na zimno.
  11. Oczywiście mogę się mylić ale to już trochę brzmi jak za duży but. Weź poprawkę na to że po kilku/kilkunastu dniach jazdy w środku się wyklepie/ubije lekko (szczególnie że w 100 ten botek pewnie grubszy/miększy jest). Sprawdź też numer mniejsze, choćby dla własnej wiedzy, nie przerażaj się przy zakładaniu, dopiero po zapięciu i wstaniu w pozycji narciarskiej oceniaj. Co to znaczy spięte na max? Jeżeli masz na myśli np 3/4 ząbek w dolnych klamrach to mogło by znaczyć że jednak mniejszego buta potrzeba. Na dole raczej powinno trzymać na samej skorupie z minimalnym nakładem siły przy zapinaniu (np tylko małym palcem) i na początkowe ząbki.
  12. Dobrze dobrane będą "twardsze" niż za duże 130 ale w drugą stronę też to działa. Także dobrze pomierz nogę i przymierz też testowo rozmiar mniejszy o pół i cały numerek. Lepszy czas na zakup to początek kwietnia, wtedy nawet twarde buty idzie kupić za pół czy 1/3 ceny. Tylko trzeba by wtedy już wiedzieć czego się dokładnie szuka.
  13. Zapytaj producenta, to chyba najprostsze i najbardziej wiarygodne źródło. NIe pytasz o model sprzed pół wieku tylko o bieżący zakup. Nie widzę powodu dla którego nie mieli by odpowiedzieć.
  14. Bo lubimy w czystych spodniach jeżdzić a jak się wypadek (zewnętrzny nie wewnętrzny ;D) zdarzy to warto mieć na co wymienić to np 1 powód. Młoda w tym roku po dwóch dniach jazdy jedne rozdarła i było bieganie po sklepach żeby coś dostać na szybko. Co do rękawiczek to mam dwie pary, jedną tanią polarową za 30PLN w której jeżdżę do kilku stopni mrozu i drugie ciepłe Reusch'e (jeszcze nie z wyczynowych ale swoje kosztowały) na bardzo wietrzne dni czy temperatury poniżej -10. W tych drugich przy -2 momentalnie spływam potem. Każdy ma jednak inne krążenie. Ale jak są takie które sprawdzą się i przy +1 i przy -18 to z chęcią kupię. Przy czym to ja, córka jeździ w jednych ciepłych przy każdej temperaturze.
  15. Ok, jednak inny model, Thule Motion 800, ciut dłuższy 205cm pewnie i 190 by tam weszły. Kiedyś udało mi się za dobre pieniądze go kupić nowego z drugiej ręki, jeszcze w foliach. Wtedy też na wyrost go kupowałem żeby 180 kilka się w przyszłości zmieściło.
×
×
  • Create New...