Jump to content

Gabrik

Members
  • Posts

    1,423
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Gabrik last won the day on September 25

Gabrik had the most liked content!

Recent Profile Visitors

1,497 profile views

Gabrik's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine

Recent Badges

633

Reputation

  1. Przecież nie wysmarowałem posta dla żartu, mimo luźnego tonu. Wiem jak, to działa. Jeśli potwierdzenie otrzymujesz od osoby, którą cenisz czy jej ufasz lub jeszcze przy okazji potwierdzi słowa wcześniej zasłyszane, to jak Krzysiek napisał - życie staje się... 😉
  2. "...także rzadziej będą używane armatki do naśnieżania stoków, wylicza "De Standaard". Idzie reset jak "strzelałem", nic dziwnego, że od dwóch/trzech sezonów już celowali z tzw. All Mountain Performance, łatwo i tanio to już było...
  3. @wickerman nie dziękuj, piwko na stoku postawisz 😉 Napiszesz i będziesz miał spokojną duszę 😀
  4. Marek ewidentnie muszę popracować nad formułowaniem myśli 😀. Wszystko co napisałeś, to prawda, ale te pierwsze zdanie jest istotą rzeczy. Typowe dopięcie buta czyli mocne na górnych klamrach, im wyższy flex tym bardziej betonuje nas w stawie skokowym...
  5. Marku - jeśli mam diesla z turbo i dopierdzielam do Sant Moritz na limicie, to potem stoję i chłodzę turbo, bo wiem jak trzeba i dlaczego. Teraz zapięcie buta. Mamy flex czyli sztywność, mamy kąt pochylenia cholewki do przodu, mamy rampę pod botkiem (też można zmieniać kąt) i ponoć mamy pracować w stawie skokowym, kolanowym i obręczy biodrowej. I w tym kontekście jestem zainteresowany tematem dopinania butów.
  6. Ten wątek Lobo jest ok. Jednak bardziej tyczył dopasowania, aspekt zapinania także był sprowadzony raczej tylko do kolejności klamer
  7. Mlodzio 😀, żart przedni. Zobacz jednak ile jest boksowania o nartach, o ugięciach w stawach, a w ultra ważnym temacie cisza.
  8. Bo problem jest w nieco innym miejscu, ale to moja kolejna hipoteza. Tak po prawdzie chodzi o zapięcie butów. Niby najważniejszy element narciarskiej układanki (buty), a nie ma wcale lub jest bardzo trudno wykopać, rzeczowo i całościowo ujęte te zagadnienie.
  9. Kręćcie śnieg i mróz, to także dojadę ⛷️🍺
  10. Pewnie Coach, że wiem, tylko nie mogę się zimy doczekać i w swoim stylu nerduję 😀. Czarną trasę już oblukałem, tylko mocno onieśmielony i wystraszony jestem, bo ponoć US Team i ITA Team na niej trenują. Swoją drogą gdybym wiedział, że Tomek taki wredota....
  11. Czyli zgadzasz się z moją tezą nr 1 w 100% - w skrócie dobra narta na początku w niczym nie przeszkadza. Zatem nadal bardziej nurtuje mnie teza nr2 - czy wkraczając w etap gdy potrafi człek już lepiej i prawidłowo krawędziować narty (wchodzi w skręt cięty), czy to nie tutaj sztywności nart nabierają prawdziwego znaczenia? I może tu lepiej czasami zrezygnować z 2 warstw metalu na poczet jednej,z jesionu/buku na topolę?
  12. Krzysiek wszystko wpływa....nawet stan stoku ale nie to chcę przekazać przecież. Przyjmijmy tylko dla uproszczenia, że mamy tylko 3 pary nart: x9, x7 i x5 w długości ...170 i narciarza 175/75kg i 20 dni na stoku, średniosprawny 40 latek. I uważam, że na x9 staje i jedzie ześlizgami, a za kolejne umowne 30 dni zaczyna już bardziej carving i czy np.x7 czy 5 nie będzie lepsze w zależności od jego siły, kondycji itp.?
  13. Dzięki @mig, @Janto jest ten z angielska park&ride, Deb także kiedyś o tym mówiła. Na filmiku demonstratora nie wygląda najgorzej, gdyż bardzo dobrze jeździ. W naturalnej sytuacji, pozycja jest na mniej ugiętych nogach, jeszcze bardziej karykaturalna i skręt często wykonywany w wąskim pasie mimo szerokiego nawet i pustego stoku
×
×
  • Create New...