Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.01.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
W tym roku kupiłem sobie taką piękność - nie wiem czy to uniwersalna narta, bo ostatnio poniżej 70mm są dla mnie uni, przynajmniej w takich warunkach gdzie jeżdżę, ale… pochwalić się można 😁5 punktów
-
No to podsumujemy: PSmoku Deacon 74 Master32 Kastle MX83 Tyrpoos_Ski Head 68 ale żadne tam pro, promien 14-15 uniwersalna pewno do niczego;-) https://trojansport.pl/narty-head-worldcup-rebels-e-race-2024-ff-14-gw.html no i wspomina Ligety'ego co Kore ujezdza https://www.head.com/pl_PL/sports/ski/kore kurdziel zachwycony hendrixami px co 110 miały chyba... rozumiem, ze co innego szkolenie... co innego jazda dla funu, ale... Tak wiec bez poczucia winy Victor Atomic 83,5 Bruner w tym wątku 100 nie pomnę co.. atomic maverick Mikoski Nordica Enforcer 100 u mnie w stajni 88 BMX i 90 Scott jesli nie na poranny beton to pierwszy wybor oprocz masterow, chyba, ze stok taki prosty to sl sztekli dla krótkiego skretu niekoniecznie na szerokosc ratraka, a pasa co został przy bandzie np.5 punktów
-
Z całym szacunkiem ale @PSmok ewidentnie w języku polskim może popełniać błędy. Tak mi się przynajmniej wydaje. Dbajmy o Jego obecność tutaj.5 punktów
-
5 punktów
-
Do końca stycznia jestem we Włoszech , ale później w lutym o ile coś nie wyskoczy jestem w Polsce do 23go a później kolejne 2 tygodnie Włochy i 3 tygodnie w stanach. Myślę że pomiędzy 1 a 20 lutego można coś zorganizować w jakimś kameralnym ośrodku. Proponuję Zawoja Mosorny Gron. Nie ma tłoku, ceny całkiem przystępne, żeby tylko śnieg był. I dziękuję bardzo za miłe słowa odnośnie mojej jazdy 🙂 cieszą tym bardziej że rzuciłem etat i postanowiłem się narciarstwu, propagowaniu narciarstwa poświęcić w całości 🙂 pozdrowienia5 punktów
-
A jakie to są czarno-białe? e race pro to jest taka hybryda , 16m promień , poprzednie żółte miały prawie 15m. Zmienili trochę geometrię , zwęzili czuby i niby przez to narta ma szybciej przechodzić w skręt - tak się wypowiadają znawcy na YouTube ale ja nie czuję żadnej różnicy 🙂 e-speed pro ma promień teraz ok 20 m, a w poprzedniej w zasadzie konstrukcyjnie to jest ta sama narta co e race pro ale geometria inna co za tym idzie promień. Kiedyś wysyłałem filmik i jest na YT jak jadę na tym samym stoku na 3 nartach e-speed , e race i e-SL. Wrzucam pod spodem. tak naprawdę to najlepiej mi się jeździ na e race e speed i e sl zwykłych a nie pro bo są trochę miększe a przy mojej wadze po prostu mniej męczące. Ale numer jeden to e race i promień 15-16 są idealne bo mogę pojechać i krótszym i dłuższym skrętem a przy okazji dają mega kopa tak jak slalomka. jeśli chodzi o narty FIS czyli jak to Head nazywa RD to już jest mega twardość i albo lód albo twardy sztruks , jak już są lekkie nasypy albo taki śnieg jak jadę na tym filmiku wyżej albo bardziej miękko to już jest męczarnia. z ciekawostek to Ligety normalnie jeździ na KORE cały czas i ma pod butem 80-90 chyba, narta jest tak miękka że z promienia 18 m wyciska lekko 12 m bez większego wysiłku. aaa i jeszcze co do twardości narty i wygięciu jej w skręcie to wrzucam krótki gdzie jadę za chłopakiem z Polski, Klaudiuszem który jedzie na właśnie slalomce RD I ma promień 11 czy 12m a ja mam 16 m a skręty robimy takie same 🙂 luis_Bart.mov5 punktów
-
My już w drodze, udało się zapakować, narty szersze zabrane na te opady, bo jak się na jednych nie umie to zawsze można zwalić, że złe narty i zmienić. Relacje będą, a jakże.4 punkty
-
@Mitek, jazda wieczorna bajka nigdy tego nie doświadczyłem ,cztery zjazdy w samotności,rewelacja ! Aż chciało się więcej ale czekał książę na mnie 😉 i powiem Ci szczerze że z chęcią wróciłbym do dzieciństwa ale się nie da a szkoda -jak im niewiele do szczęścia potrzeba żeby się życiem cieszyć oczywiście musiałem iść na górkę na sanki bo jakby to było inaczej @grimson jeżeli ty w butach narciarskich z partyzanta wchodzisz na CG to chłopie jak kiedyś Ciebie gdzieś spotkam bezdyskusyjnie stawiam Belvedera ,bo moje płuca ledwo zipią 😱 ps @Mikoski @Chertan już Wam zazdroszczę bo warun będziecie mieli obłędny ⛷️4 punkty
-
W dniach 10,11,12 stycznia organizujemy w Krynicy szkolenie sportowe dla amatorów.Będzie ustawiony gigant,pomiar czasu i trener Tomek Majerczyk z MajerczykSki RaceTeam,były trener kadry kobiet,który pochyli się nad dylematami z obszaru Waszej techniki,tak często obecnymi tu na forum.Można dołączyć się na 1,2 lub 3 dni,by szanse poprawienia techniki mieli nawet ci,którzy 11 go wybierają się do Warszawy na Wielki Marsz...4 punkty
-
4 punkty
-
GPS na wjeździe pokierował mnie tą droga,piękna kiedy jest czarno 😉 Bankowo zjeżdżam główną trasą ,pewnie skarpety też założę na przód w razie co mam łańcuchy pójdą na tył albo odwrotnie,zobaczę jak będzie jutro . pozdrawiam serdecznie .4 punkty
-
Zjechałem na dół bo mam już dość A że syn był na dole budował igło to został zatrudniony do czarnej roboty 😜🤷♂️4 punkty
-
W takich warunkach nie zapominać o dodatkowej energii 😜 bo ją szybko spalamy ⛷️ Warunki off na trasach,mocno sypie ❄️4 punkty
-
Cześć Hm no chyba, źle postawione pytanie bo przecież długość zależy głównie od typu narty a nie od wzrostu. Syn ma 195cm i jeździ na SL 165cm jako zasadniczej narcie a żona ma 165cm wzrostu i jeździ na Masterze 170cm jako na zasadniczej narcie a ja mam 180 cm wzrostu i w życiu jeździłem od 150cm (baletka) do 208cm(stary GS) jako na zasadniczej narcie. A miałem okazję jeździć też na DH 215cm na zamkniętej trasie i to jest zabawa. Tobie by się podobało. I jeszcze... jazda na krótkiej narcie jest trudna. Na GS masz duże podparcie z przodu i z tyłu nawet jak Cię bujnie to narta przytrzyma, wszystko dzieje się wolniej, jest więc czas na ewentualną korektę sylwetki czy jakiegoś innego błędu. Na krótkiej narcie - a jeździłem trochę na SL damskiej bo zrobiliśmy tak wiązania w żony nartach, że moje buty też wchodziły - ja źle się wyważysz, czy nieodpowiednio wjedziesz na garb to narta wyjeżdża i leżysz. Trzeba bardzo pilnować dokładnego stania nad nartami. Pozdro4 punkty
-
3 różne skręty , nie karwingowe. Skręt krótki , trasy twarde , narty 174, nie kręcone na wypłaszczeniu przed wyciągiem . D2B31A69-E1DA-4723-AF62-1C40201168B2.MOV4 punkty
-
3 punkty
-
Ależ Dżentelmens, może niebieskie czas dobrązowić. Taka przełęcz jest w Tatrach, Niebieska, znawcy twierdzą że nie od barwy tylko od nazwiska Niebies, narciarska ona choć może ostatnio nie dopuszczona, mniej więcej w środku jest przewężenie w którym spotkamy się z nachyleniem ok. 51 st. jak się przetrwa to człek wie że te harakiri różne i czarne mamby trasowe bieńkulowe rozmaite to jest niemowlęce kwilonko w sumie 🙂 Z krzesełka na gąsienicowej na lewo można rzucić okiem i pomarzyć chociaż. A co kurwa3 punkty
-
No to nieźle... Ale chyba tam nie jeździsz... Szkoda życia - ja bym nie ryzykował 😉3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Za Mosornym jestem rękami i nogami, przylecę na bank. Fajnie będzie razem pojeździć, a sporo chętnych lokalnie jest. O glebach nie lubię pisać, bo i czym się chwalić, ino Marek mnie zawsze wkopuje, bo tradycją jest gleba przy nim. A jednej takiej to się wręcz wstydzę.3 punkty
-
Pro nie mają wyższej płyty,a płytę z nart FIS i RD, czyli twardsza, usztywniająca bardziej środek narty. tak jak napisałem, dla mnie najlepiej się jeździ na zwykłych , nie Pro , ale z racji umowy z Head jeżdżę na takich , ale też podoba mi się kolor 🙂 Zresztą to nie narta czyni narciarza 😉 i pojadę na każdej w zasadzie w taki sam sposób, czy to Head, Rossignol, Fisher czy inna narta i naprawdę różnice to czuję jak pojadę na narcie z jakiś kompozytów a nie z prawdziwym rdzeniem drewnianym, które są dla mnie trochę tępawe a drewno pięknie oddaje energię. podziwiam że nie czujesz zmęczenia i dobrze Ci się na takich nartach jeździ bo to narty stworzone na lód 🙂 Pozdrawiam3 punkty
-
to i ja coś prześle z tego sezonu 🙂 Nagrane w zeszłym tygodniu na jednej trasie ale w różnych dniach i o różnej godzinie 15, 16 i 16:30 🙂 I jeszcze chciałem się pochwalić 🙂 W tym roku CARV zrobił nowy algorytm obliczający SKI : IQ czyli tak jakby umiejętności jazdy oparte na balansie, kątach krawędziowania , rotacji i sile nacisku w tym sile G. Całość stworzyli na podstawie jazdy Teda Ligetiego który jest twarzą całego projektu. Podejrzewam, że algorytm jest tak stworzony , że raczej ciężko go będzie wyprzedzić ale i tak nie jest źle 😉 W tym sezonie jak narazie używa Carv już prawie 11 tysiecy ludzi i ja jestem na miejscu jak poniżej 🙂3 punkty
-
Takie wchodzenie to nie w kij piernął, znakomicie robi na tętno i pocenie się😁 Byłem kiedyś w klasie sportowej, mieliśmy 10 godz treningów tygodniowo. W 7 klasie podstawówki wybraliśmy się na 2 tyg obóz narciarski, gdzie po raz pierwszy miałem deski na nogach. Żeby było taniej, wszyscy chłopacy podchodzili z buta, żeby w Rzeczce zjechać na dół. Wtedy 10 takich podejść z rzędu nie robiło żadnego wrażenia, obecnie karetka pogotowia murowana.2 punkty
-
2 punkty
-
@Chertan - zapytam jako fachowca - czy wysyp czerwonych plam w "narciarni" to Atopowe zapalenie nart czy tylko zboczenie?..2 punkty
-
2 punkty
-
Tak powinno wyglądać codzienne wejście do Jandri , dziś tylko jazda dla twardzieli 😱 u góry widoczność bardzo słaba ale jazda w puchu dla mnie mistrzostwo bo mogę spokojnie ćwiczyć góra-dół bo to szwankuje u mnie zdecydowanie warum poezja pod nartą ps.Jan nawet nie chce myśleć o jutrzejszym zjeździe autem w tych warunkach 😱2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć Wiesz powiem Ci, że najczęściej w trakcie wyjazdów na tych nocnych jazdach jazda jako jazda była najbardziej zajebista. Wiesz wszyscy wyjeżdżeni chlali po hotelach a my nie za bardzo (bo szkolenie) szliśmy lub podjeżdżaliśmy na konkretną godzinę. Stok jak stół - bo w dzień wszyscy w wielkich górach więc nikt nie jeździł, dodatkowo jeszcze obowiązkowo przeczesany ratrakiem, stok prześwietlony - w sensie widoczny z góry na dół cały i widoczny cały czas z wyciągu, więc jest stały wgląd w ilość osób a osób 6 bo nas było akurat 6 osób, 2-3 zjazdy wystarczały aby poznać nachylenia przełamań, jeżeli były, 2-3 grappy w śniegu na dole i ogień. Polecam Ci kiedyś bo w sensie jazdy zamknięty (a tam byłeś jak na zamkniętym) stok to jest mega sprawa. Trzymaj się.2 punkty
-
Co tu pisać, palce lizać 😉 dla takich dni warto żyć 🤷♂️ @Chertan gdybyście za dnia się nie wyjeździli 🤣 to obok Jandri jest orczyk z jupiterami,zawsze można na dobitkę skorzystać2 punkty
-
O jak ja to lubię … mojej postury gość, też chyba koło stówy wagi, daje radę kapitalnie zawijać aż miło … a nie chwalący się lekki i zwinny Marek albo inni koledzy … Wam jest łatwiej. A tu patrzcie jaka bezwładność jedzie. I jak elegancko. Stęskniło mi się za Twoją jazdą Adam !!!! Dla mnie mega. Jak wymyślę do czego się przyczepić to napiszę 🙂2 punkty
-
?????? Przecież to kurwa styczna jest, to jak ją można przekroczyć? pozdro1 punkt
-
Szerokości !!! …przestało padać ,dużo już turystów dziś wyjechało jutro będzie meksyk zjazdowy ale dla Was powinno być elegancko! Uważajcie po drodze i życzę Francji elegancji 😉 Z ciekawością będę na nizinie czytał 🥲 pozdrawiam1 punkt
-
Cze Niby masz rację, ale widzimy tylko finał zdarzenia, nie wiemy co było wcześniej i jak jechał narciarz. Bo impet jaki miał był ogromny, czyli musiał jechać szybko, a nawet bardzo szybko. Gość stał na środku, ok nie powinien tego robić, niemniej jednak był widoczny, a to jednak nadjeżdżający z góry powinien uważać. pozdrawiam1 punkt
-
W Meribel kładzie równo od wczesnego ranka, drogi białe, Holendrzy zakładają łańcuchy1 punkt
-
1 punkt
-
Primo: jadę szybko, jak jestem sam na stoku. Czarnowidztwo zostaw lepiej z boku. Secundo: ćwiczę wzrok, okulary tylko do auta i do pracy przed komputerem.1 punkt
-
Może i inżynier ale humanista;-) ps podlinkuje piekny rysunek Kubisa gdzie nie miał żadnego kłopotu w narysowaniu tej linii stycznej do trajektorii jazdy w standardowej sytuacji a wiec i punkt styczności jako odniesienia do "przed" czy "powyżej" jasny jest i jednoznaczny dzięki wkładowi Mitka jak widać na załączonym obrazku aut. kubisa, dodam ze kierunek prostych jest jeden coś jak wektor, wiec wszystkie linie na rysunku to jedna rodzina z tym samym kierunkiem w dół stoku, to się nazywa abstrakcja winni tego uczyc w szkołach przynajmniej inzynierow1 punkt
-
Cześć Wybacz, że wyciąłem ten fragment ale jest on tak zgodny z moimi doświadczeniami, że chyba lepiej bym tego nie napisał. Adaptacja techniki w ramach grupy nart u dobrego - im lepszego tym szybciej - narciarza, następuje często niezauważalnie. Człowiek się nad tym nie zastanawia. A już narty na bazie jakichś wymysłów a nie drewna z tym charakterystycznym trochę "szklistym" dźwiękiem jaki wydają w trakcie jazdy... koszmar. I ta toporna sztywność na twardszym podłożu... Pozdrowienia1 punkt
-
Doliczyłem się takich 14: Downhill 1. e-DH FIS Supergigant 2. e-SG FIS 3. e-SG REBEL Gigant 4. e-GS FIS 5. e-GS PRO 6. e-GS REBEL 7. e.GS REBEL TEAM Slalom 8. E-SL FIS 9. E.SL TEAM 10. E-SL Wynalazki bez kategorii 11. e-Speed 12. e.GSR 13. e.XSR 14. e.SLR Niebieskie to modele Pro, czyli ze sportową, wyższą płytą w stosunku do zwykłych. Ale tę sportową mają również wszystkie komórki. Filozofia oznaczania nart oraz w ogóle oferta na obecny sezon jest nieczytelna. Jak chodzi o te niebieskie to jeżdżą dużo lepiej niż odpowiedniki sklepowe (mam na myśli e-Race Pro oraz e-SL Pro. Na żadnej z nich, podobnie jak na komórkowych ani przez chwilę nie odczuwam zmęczenia, nawet na odsypach.1 punkt
-
1 punkt
-
Marek, proste. W pracy nie powinieneś tego robić to jest i wyższy rabat. Inne IP itp. A jak byś zmienił VPN to dopiero byłyby cuda 😉. p. s. Cyklicznie czyszczę swoje dane w sieci. Jakiś czas temu, po czyszczeniu, atakowały mnie "samotne kobiety z Kozienic" 😉.1 punkt
-
Ja bym się tak nie pucował, bo ja się rodzina dowie to mogą być ostatnie narty w Twoim życiu. pozdro1 punkt