Jump to content

tyrpoos_ski

Members
  • Posts

    109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tyrpoos_ski last won the day on October 16 2021

tyrpoos_ski had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tyrpoos_ski's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • First Post

Recent Badges

120

Reputation

  1. 4. Waga narciarza 5. Sposób jazdy 6. Warunki w których narta będzie użytkowana I jeszcze wiele wiele innych, jednak waga jest baaardzo istotna wg mnie
  2. To masz 3 różne promienie - od 18 do 12 🙂 Pozdrawiam
  3. Cześć Wszystkim, Jako że sezon się zbliża wrzucam krótki filmik. 30 skrętów . Dobrze się ogląda na TV w 4K 😉 Jak zawsze proszę o krytyczne uwagi 😉
  4. A nie lepiej po prostu czerpać przyjemność z jazdy niż analizować jazdę innych narciarzy? Skoro ma Pan tak dużą teoretyczną wiedzę może lepiej skupić się na poprawie własnych umiejętności i doprowadzenie swojej jazdy do punkty , w którym ta przyjemność jest największa. Często jest tak, że narciarz osiąga pewien stopień zaawansowania, może to być jazda nawet nie na krawędzi, może to być jazda z większą prędkością, przełamywanie pewnych własnych słabości, barier i to wystarczy. Nikt nie powiedział , że narciarstwo to tylko Carving. Oczywiście wedle wszystkich "kanonów" oraz tego jak narty są skonstruowane jazda na krawędzi jest najbardziej pożądana. Według mnie jazda ma sprawiać przyjemność i ma być bezpieczna zarówno dla siebie samego jak i innych użytkowników stoków. Taka jazda żeby dawała satysfakcję i przy okazji nie narażała innych na niebezpieczeństwo. Wcale nie musi to być piękny czysty Carvingowy skręt. A co do warunków , to każdy ma swoje upodobania. Już wiele razy o tym pisałem. Moje filmy są nagrywane nie dlatego na sztruksie bo nie potrafię jeździć w innych warunkach 🙂 , ale dlatego, że rano nie ma ludzi, jest pusto, mogę przejechać cały stok który ma 5 km nawet bez zatrzymania i bez obawy, że jakiś kamikadze pojedzie za mną i we mnie wjedzie. Osobiście uwielbiam jeździć jak stok już jest rozjeżdżony. Zazwyczaj szczególnie na stromszych odcinkach robią się pasy pomiędzy którymi jest nasypane śniegu , który można wykorzystać jako np małą skocznię i przeskoczyć z jednego pasa wyślizganego na drugi 🙂 A ten pas wyślizgany gdzie jest jak to nazywam " miękki lód " to jest mistrzostwo i na takim lodzie narta dostaje największego kopa , a przy tym można kontrolować prędkość. Pod spodem właśnie taki odcinek : P.S. Ten sztruksik to straszny problem. Konkluzja jest taka, że jak nie ma muld, lodu, nasypów, stok nie jest zryty jak kartoflisko po przejściu dzików to generalnie narciarz nie potrafi jeździć bo przecież każdy umie po równym 😄 Pozdrawiam, Bartek
  5. Urokiem tego ośrodka jest to, że ludzi tam jak na lekarstwo 🙂 to było nagrane chyba ok 11 po tym jak dziewczyny, m in Goggia, Bassino i inne włoszki skończył trening dlatego jeszcze sztruks jest, ale na tej akurat trasie nawet popołudniu jest równo i ludzi zero 🙂
  6. Cześć, Wrzucam kolejny filmik 🙂 Pozdrawiam, Bartek
  7. Mosorny jutro ktos? pozdrawiam Bartek
  8. Czesc, Gdyby ktoś miał ochotę pojeździć to jutro będę na Mosornym Groniu od 9-tej na ok 3-4 h 🙂 Pozdrawiam, Bartek
  9. Niestety nie dam rady jutro się pojawić na Mosornym, ale myślę , że będzie jeszcze okazja w tym sezonie. Może w weekend. Chciałem jeszcze wrzucić skoro tematem tej dyskusji pierwotnie był Skręt S to taki skręt z innej perspektywy 🙂 Czarna trasa w Pampeago , nie widać tego z drona. W każdym razie nie dało się pojechać krótszym ciętym to pojechałem dość mocno długim żeby wytracać prędkość, i moment w którym nie widać obłoków kurzu to najprzyjemniejsza część skrętu. Wtedy żadna noga ani dolna ani górna nie ma żadnego podparcia. Wszystko się dzieje jakby w próżni do momentu aż pojawia się następny obłok 🙂 Pozdrawiam, Bartek
  10. A ja myślałem ze chodzi o przyjemność 🙂 jedni lubią na trasie ,inni poza, jedni po muldach , inni na sztruksie , a jeszcze inni lubią wyjechać do góry, zjechać do baru i raczyć się dobrym drinkiem przy promieniach słońca.
  11. Świetne zdjęcia. Gdyby to był zwykły narciarz lub np członek forum zostałby zlinczowany, ale że Pan tu ma trykot , zawodnik to wszystko pasuje 🙂 1 zdjęcie, wejście w skręt gdzie ten skręt rozpoczął się dużo wcześniej, dobra pozycja, nogi od kolan w dół ustawione równolegle 2 zdjęcie przy tyczce. Widać że dolna narta jest niżej od górnej niż na poprzednim zdjęciu co w kolejnych zdjęciach widać wyraźnie i się jeszcze pogłębia, zaczyna się robić A-FRAME.. 3 zdjęcie największy rozstaw pomiędzy nartą górną i dolną - obciążenie maksymalne dolnej narty, procentowo można powiedzieć że w niewielkim stopni stoi również na górnej narcie. WYRAŹNE A-FRAME... 4 zdjęcie - dolna narta zaczyna wracać. Pokonuje w całym skręcie inny łuk niż górna, troszeczkę dłuzszy. I to jest moment zakończenia skrętu. Odjechanie dolnej narty który widać na poprzednim zdjęciu ( tu nie ma ześlizgu - jest celowo zastosowany taki ruch ) na tym zdjęciu widać że narta wraca . On się z tej narty odbija aby płynnie wręcz w powietrzu zmienić krawędź 5 zdjęcie - odchylenie do tyłu.... ( jak tak można?? 😄 ) , narta dolna , która za kilka milisekund stanie się nartą górną, wypuszczenie nart spod siebie - to jest BOOSTER TURN - dostaje nieprawdopodobnego kopa, wypuszcza narty spod siebie, biodra wyraźnie za wiązaniami, ale chłop ma na tyle siły i mocne plecy, że jest w stanie nadgonić górną częścią ciała żeby za kilka sekund znaleźć się na przodach i rozpocząć kolejny skręt. Dalej uważacie swobodną jazdę w tym stylu za błedną? Gdzie tu jest ANGULACJA?? I jeszcze do Szanownego Pana Plus80 - on nie podnosi specjalnie dolnej narty, to jest konsekwencja całego skrętu obciążenia, dynamiki, ten skręt nawet nie trwa 1 sekundy... Podnoszenie dolnej czy tez górnej narty w swobodnej jeździe jest ok, ale tylko do wyćwiczenia balansu. Nie robi się tego podczas jazdy, a tym bardziej podczas jazdy na czas. To że ta narta jest w powietrzu to jest umiejętność zakrawędziowania i wygięcia narty poprzez jej właśnie zakrawędziowanie, rozpoczęcie skrętu poprzez dociążenie przodów i wykończenie poprzez obciążenie piętek, wypuszczenie nart spod "dupy". U niektórych zawodników widać podczas rozpoczęcia skrętu , że dokładają tą nartę do dolnej ( robi tak np Foss Solevag, osobiście bardzo mi się to nie podoba ale to są ułamki sekund i po wyjściu ze skrętu tak się ratuje. ) Dwie narty na śniegu pod obciążeniem narciarza pojadą szybciej niż jedna narta - to jest fizyka. To są ułamki sekund, ale w przeliczeniu na cały przejazd 40-50 skrętów może się z tego zrobić trochę więcej niż ułamek sekundy. Pozdrawiam serdecznie Bartek
  12. Witam , Zapraszam chętne osoby na SKI CAMP 06.03 - 12.03 lub 13.03 - 20.03 PASSO SAN PELLEGRINO -5 dni jazdy z instruktorem ( w mojej osobie 🙂 ) ( pon-pt ) - maksymalnie 5-cio osobowa grupa - świetny ośrodek ( puste stoki ) - zajęcia od 7 - 15:30 ( do dyspozycji mamy skuter śnieżny ) - 15:30 - świetny Hotel ***+ ( 3 posiłki, śniadania, branch i kolacja 3 daniowa ) ( 6 dni zakwaterowania ) ( pojedyncze pokoje ) - wkładki CARV dla każdego uczestnika podczas Campu - codzienne Video Analizy - Ski Pass w cenie na 3 ośrodki - Ski Area San Pellegrino , Falcade, Alpe Lusia ( Moena ) Jeśli ktoś byłby zainteresowany proszę o kontakt. 🙂 wszelkie informacje na www.gocarv.com Pozdrawiam, Bartek
  13. BARDZO TRAFNIE OPISANE!!!
  14. Z całym szacunkiem, ale nartę wewnątrzną to się podnosiło w latach 30-tych do może 90-tych... Druga rzecz to o jakim my mówimy promieniu skrętu w śmigu?? To jest skręt z użyciem ześlizgu czyli narta nie pokonuje łuku tylko zostaje wprowadzona w ześlizg rotacją stóp. Co do Twoich filmików. To na pierwszym bardzo fajnie, poprawiłbym może pracę rąk, bo trochę za nisko je opuszczasz po skręcie. . Nagranie jest trochę na płaskim stoku więc średnio jest opcja żeby się położyć i bardziej dociążyć nartę zewnętrzną. Przy większej prędkości zmienia się układ ciała, prowadzenie nart też jest inne, ale tego tu nie widać. Na dwóch kolejnych jedziesz lub starasz się jechać śmigiem. śmig to jest królewska ewolucja, wielu zawodników pucharu świata nie jest w stanie jej wykonać prawidłowo, a napewno nie na narcie slalomowej w dodatku krótkiej. Spróbuj na narcie długiej o dużym promieniu, będzie łatwiej , a napewno będzie to lepiej wyglądało 😉 I taka rada na przyszłość. Nie przesyłaj filmików na forum na sztruksie w idealnych warunkach. Hejt za to jest okrutny, a może zazdrość?? 😄 Ja nie lubie jeździć po wymuldzonych stokach, co nie znaczy , że po takim stoku nie zjadę 😉 , ale niektórzy tego nie rozumieją 😉 Widać , że umiesz dobrze jeździć na nartach, jeśli chcesz poprawić śmig, to staraj się go robić na stromym stoku, z większą rytmiką i dynamiką. Prowadzenie nart w jeździe ciętej ( carvingowej ) masz prawidłowe i widać że to czujesz. P.S. Pozdrawiam wszystkich ekspertów których chętnie zobaczyłbym na żywo jak wykonują wszystkie angulacje, speracje o których mają tak fantastyczną teoretyczną wiedzę . P.S 2 - Mitek, co ze spotkaniem forumowiczów na koniec sezonu? Patrząc za okno to sezon już się chyba kończy 😉 Pozdrawiam serdecznie, Bartek
  15. tak, poprzednik to I-Race. Nie tylko do jazdy "pełnym piecem" ale napewno dla osób zaawansowanych.
×
×
  • Create New...