Jump to content

PSmok

Members
  • Posts

    116
  • Joined

  • Last visited

PSmok's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputation

  1. Jak można zauważyć to na ostatnim skręcie, śnieg był przewiany i bardzo zmienny. W takich warunkach nie ma miejsca na pomyłkę. Zawsze w końcowej fazie skrętu stopy podjeżdżaja pod COM, powoduje to, ze zakrawedziowanie jest pełne a nie przerywane poprzez odepchnięcie stóp od COM. Skręt zaczyna się poprzez skręt rotacyjny stóp( narta zewnętrzna i wewnętrzna ) i jednocześnie naciśnięcie dużego palca w dół aby zacząć rotacyjny ruch nóg i dociążyc czuby nart. W końcowej fazie, balans jest bardziej w pobliżu pięt. Ten ruch na stromym stoku może wyglądać jak odchylenie. Myśle , ze manipulacja zewnętrznym kolanem aby zacząć skręt możesz się skończyć , przysłowiowa gleba. Pozdrowienia
  2. Widzę ze wyciągi zostały otwarte, to świetnie. Szkoda ze nie można się spotkać i razem pojeździć, wymienić poglądy będąc na nartach. Może kiedyś ... Miłej zabawy na nartach. Ps. Na naszym Groniu jak narazie warunki dopisują , Załączone pliki  4931046C-D8EA-4A14-B9CE-14107A378214.MOV   11,97 MB   72 Ilość pobrań
  3. Patrząc na kontekst zdania, to „ a nawet” , jest bardziej precyzyjne dla mniej ogarniętego wiedza narciarza.
  4. Nie starajmy się budować teori czy technik jazdy oglądając jeden jego film. Nie mam pojęcia dlaczego tak pojechał ? Może mu brakuje aby dalej był na topie narciarskich wiadomości ? Niewiem. Może był pod wpływem czegoś albo ktoś go o to poprosił , tylko domniemania. Zobaczmy jego wzorowa jazdę na zawodach, tam nie ma takiego pajacowania. Pozdrowienia
  5. Tak , te skręty pokazują więcej separacji i angulacji. Miłego pobytu w Szwajcarii. Pozdrowienia
  6. I jaki ten wystrzał ma wpływ na jego jazdę ? Lepsze Zakrawedziowanie , przyspieszenie czy utratę równowagi przód / tył i czuby w powietrzu?
  7. Nic złego nie ma z wyjściem w górę. On wyszedł w gore bo musiał się pozbyć pressure, to spowodowało ze miał mniej dociśnięte narty i szybciej mógł skręcić nogami.
  8. Ustawienie biodra jest wynikiem skretnosci rotacyjnej nóg. Jeżeli skręt jest dłuższy , to różnica się zmniejsza. Biodro bardziej jest skierowane w kierunku zewnetrznego czuba narty zewnętrznej. Jeżeli za bardzo dociśniesz przód buta zewnetrznego to automatycznie biodro przesunie się do przodu, i jest rownolegle z nartami. Sytuacja się zmienia jak masz większe zakrawedziowanie narty i mniejszy skręt. Poprzez większy kat zakrawedziowania zewnętrznej narty, zwiększa się angulacja czyli pogłębienie ugięcia biodra do środka. Zwiększa się tez separacja pomiędzy dolna i górna częścią ciała. Wynikiem tego biodro jest skierowane bardzie w kierunku lini spadku stoku a dokładniej tam gdzie jest skierowany twój COM. Pięta, Jak już pisałem stojąc na wkładce do buta( noga w bucie), staraj się czuć nacisk na język buta( 20 30%) i nacisk pięty. Ten nacisk pięty, zwiększy się w końcowej fazie skrętu. Pamiętaj aby nie tracić kontaktu z językiem a twoje ramiona musza być nad przodami twoich wiązań . Na Zdjęciach , które wstawiłeś mój skręt jest dłuższy wiec ta różnica ( skręt biodra),na początku jest mała ale sie zwiększa i jest bardziej widoczna na 3 zdjęciu. Co do wyjścia w górę , to mamy dwa różne skręty. Ja starałem się jechać , dłuższym skrętem bez nadmiernego dociskanie krawędzi. Wiec pozycja jest wyższa i mniej męcząca. Pozdrowienia
  9. Podoba mi się to co napisałeś, masz talent i warto by było go jeszcze rozwinąć , by nie zostać w miejscu. Wydaje mi się , ze gdzieś , wkradła się zła interpretacja jazdy. Według mnie masz dwa różne skręty. W lewo, lepszy a w prawo gorszy. Ten ostatni film, jest inny. Tak jak napisałeś nie ma tam mocnego wykończenia , bo narta jest inna i sztywniejsza. To mocne wykończenie trochu psuje sprawę. Ta jazda wyglada naturalniej, ale... Wypadało by twoja jazdę bardziej wybalansowac, aby nie było takich gwałtownych ruchów , przód/ tył . Staraj się stać, bardziej na pięcie ( po lini spadku stoku), niż na przodach butów ( narta zewnętrzna ) Musisz mieć większy , rotacyjny, skręt nóg aby uzyskać lepsza Separacje a co za tym idzie prawidłowa angulacje , mocniejsze zakrawedziowanie przez pogłębienie ugięcia w stawie biodrowym ( lateral plane, na boki, zobacz na moje zdjęcie ), a nie dociśnięcie języków buta zewnetrznego. To powinno skorygować twoje gwałtowne wyjście w górę , a spowodować wyjście w kierunku lini spadku stoku. Dzięki temu ta energia zamieni się w impuls, który jest wynikiem wygięcia nart a to daje przyspieszenie. Nie wiem czy możecie jeździć na nartach ? Jeżeli tak to spróbuj, to zrobić i niech cię ktoś nagra. Pozdrowienia Załączone miniatury
  10. [quote name="wort" post="673525" timestamp="1610729644"] Proszę , żebyś wskazał stopklatkę,  na której widać, że biodra Tyrposa w końcowej fazie skrętu są skierowane równolegle do nart, jak opisałeś jego skręt , tego w dalszym ciągu nie widzę. To jest bardzo ważne bo inaczej dalej możemy się nie rozumieć     O separacji już napisałeś kilka razy i to rozumiem, uważasz że biodra powinny być skierowane do linii spadku w końcowej fazie skrętu, masz prawo tak uważać . Niemniej nigdzie wśród zawodników na sl nie widzę takiego ustawienia, o którym piszesz. Owszem ramiona mają bardziej ustawione do lini spadku ale  biodra  już jakby mniej tzn. tyle tylko ile jakby przy okazji pociągną ramiona. Poniżej faza przejścia gdzie układ ramion już jest bardziej do linii spadku, wcześniej tj. w końcowej fazie skrętu biodra są niemal idealnie prostopadłe do nart.     ro1.PNG     Ciekaw jestem Twojego opisu poniższej już instruktażowej jakby nie było jazdy instruktorki.. Wg. mnie jedzie podobnie jak tyrpos tylko ramiona w końcowej fazie skrętu ustawia bardziej do linii spadku, równocześnie ciągnąc w tę stronę  lekko biodra bo inaczej się nie da. Odchylenie na końcu skrętu jest mniejsze bo jedzie  mniej dynamicznie i szybciej  idzie korpusem do przodu i do góry.   Zasadniczo chciałbym zapytać, czy ona też ma zablokowany staw skokowy z powodu zbytniego pozostawienia narty zewnętrznej z tyłu? (od 30 sekundy)       i1.PNG   i1.PNG i2.PNG[/ Proszę , żebyś wskazał stopklatkę,  na której widać, że biodra Tyrposa w końcowej fazie skrętu są skierowane równolegle do nart Już pokazałem, nie będę się powtarzał. Jak nie widzisz, to trudno. O separacji już napisałeś kilka razy i to rozumiem, uważasz że biodra powinny być skierowane do linii spadku w końcowej fazie skrętu, masz prawo tak uważać . Niemniej nigdzie wśród zawodników na sl nie widzę takiego ustawienia, o którym piszesz. Nie ma co daleko szukać . Zobacz na #671 sstar, video. Wyglada na jakiegoś tyczkarza. Załączone miniatury
  11. Przy tak krótkim skręcie, biodra w końcowej fazie skrętu, powinny być skierowane ( separacja ) w kierunku lini spadku stoku. A kolega ma tam gdzie narty. Załączone miniatury
  12. Zobacz na te kilka zdjęć . Według mnie narta zewnętrzna za bardzo z tylu. Załączone miniatury
  13. Biodra mogą być ustawione w końcowej fazie rownolegle do nart jak np jedziesz Super G albo Bieg zjazdowy. Kolego stara się robić krótkie skręty wiec powinien mieć więcej angulacji a ma tylko inklinacje. Zobacz na załączone moje fotki.. Pozdrowienia Załączone miniatury
  14. Pisałem to już kilka krotnie, odnośnie twojego stawu skokowego. Za duży nacisk piszczelem na język buta. Przez to w ostatniej fazie twojego skrętu twoje biodra są tak samo ustawione jak narty, a powinny być bardziej w lini spadku stoku, aby była lepsza separacja. Kolega dał twój film i zdjęcia i porównał to z zawodnikami WC. Jeżeli na tyczkach katapultujesz w górę to masz później lądowanie na tyłach i panika bo jesteś spóźniony w następnej bramce. Gdybys miał lepsza separacje , to ta energię z ugiętej narty, impuls, mógłby byś wykorzystać w kierunku jazdy. A to powoduje ze jesteś szybszy w bramkach i nie tylko. Zobacz na moje zdjęcie , nie wiszę na językach butów a narta jest wygięta ... Załączone miniatury
×
×
  • Create New...