swan Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Niezwykle merytoryczna odpowiedź ha ha ha. niezwykle chcialem ozywic ten niezykle swietny watek o 30 stopniach i ocieraniu troche mnie snmieszy ale na pewno rozne rzeczy nas smiesza (: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordiankw Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 niezwykle chcialem ozywic ten niezykle swietny watek o 30 stopniach i ocieraniu troche mnie snmieszy ale na pewno rozne rzeczy nas smiesza (: Też mam duże poczucie humoru i nie ukrywam, że dla niektórych wpisów lepsze miejsce byłoby w dziale humor. Jako założyciel wątku poczułem się w obowiązku do jego moderacji , niejako w odpowiedzi na drzewiej zarzucane mi pisanie nie na temat i robienie sobie jaj z poważnych tematów . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Przypominam sobie ze w trakcie zimy byłem nawet na spr geometrii... jakoś nie dociera do mnie by nie dopompowali.... ale kto ich tam wie. .. Tak to jest jak auto jest do jeżdżenia a nie zawracania głowy. ... ;-) A tak przy okazji. Skoro piszecie by wymieniać 4 opony to owszem, po wymianie macie 4 dobre. Ale chwile wcześniej mieliście wszystkie 4 zle...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Wystarczy zmieniać 4 dobre na 4 lepsze i będzie git. Nie jest to trudne bo dla producentów każdy nowy model jest xx% lepszy niż poprzednia generacja. Myślę zresztą, że producenci mają rację, Każdy kolejny model jest dla nich lepszy czyli tańszy w produkcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil.k Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 NA MOJE OKO to jest mierne 12 stopni ( o ile w ogole Twoje liczby w metrach sa sluszne, w co tez watppie)- nie obraz sie, ale Ty nawet nie wyobrazasz sobie, co to jest 30 nie mowiac o 45 stopniach dodam, ze na nartach przy 30 stopniach wymiekka 85% ludzi. na 45 STOPNIACH (nie procentach) , widuje paru ludzi na dzien jazdy Nie obrażę się bo nie ma o co Proporcje najbardziej stromej ulicy możesz łatwo przeliczyć i sprawdzić ,być może ta górka nie jest płaska ,tak jak podjazd na osiedle u mnie i w sumie to dopiero po tym temacie zwróciłem na to uwagę że ulica jest wypukła i to potęguje efekt stromości .Jak tak chwilę pomyślałem to żeby moja ulica miała te ok 30 stopni to musiałbym na 100metrach wjechać na czubek wieżowca w którym mieszkam Znalazłem taki ciekawy fragment Dlaczego w procentach a nie w stopniach? Wartości procentowe znacznie bardziej odpowiadają subjektywnemu postrzeganiu stromizny przez narciarzy na stoku. Najbardziej strome trasy w Alpach mają około 75 proc. nachylenia. Patrząc w dół stojąc na ich szczycie ma się wrażenie, że są niemal pionowe – tymczasem ich kąt nachylenia nie sięga nawet 45 stopni. A co do opon ,to ja już zmieniłem tydzień temu i śmigałem ponad 100km w deszczu i jest ok . .Zero ślizgania auto prowadzi się pewnie i nawet jak przekroczyłem granicę to po prostu płuży przodem i tyle.Jedynie jak wjechałem w większą kałuże przy 80km/h to odczułem że wyhamowało lekko auto ,zimówki miały więcej poprzecznych rowków i na nich tego efektu nie było .Dzisiaj rano było na minusie ,na asfalcie lekki szron i zero problemów na oponach wielosezonowych .W moim przypadku będzie to najlepsza kalkulacja nie tylko jeśli chodzi o koszt opon i wymiany ,ale biorąc pod uwagę właściwości jezdne też będę miał lepsze niż w przypadku zimówek do momentu aż nie będzie dużego mrozu i śniegu .Kolejny aspekt to spalanie ,zimówka jest miękka ,więc stawia większe opory toczenia i spalanie może wzrosnąć 5-10% i jakby spojrzeć na problem globalnie to to można by sporo mniej emitować spalin do atmosfery Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... kamil.k Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Dzisiaj był pierwszy test wielosezonowych z lodem i o dziwo auto wjechało pod górkę tą co miała mieć 30 stopni Trochę pobuksowało przy wjeżdżaniu ale wjechało a sąsiedzi na letnich nawet metra wjechać nie mogli i się nie dziwie bo asfalt świecił jak lustro że mzk z przystanku ruszyć nie mogła.Porównania z zimówkami póki co nie będzie bo okazało się że nie ma kto mi pożyczyć felg ,ale namówie kogoś busem na zimówkach żeby wjechał do mnie na osiedle i zobaczę jak duża jest różnica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 1 month later... Dany de Vino Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Koledzy, chcę się upewnić. Wybieramy się na Słowację autem, które ma założone nowe opony M+S (całoroczne). Czy to jest OK z ichnimi przepisami? Czy to jest OK. w całej EU? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ja po ostatnich trzech ciezkich podjazdach na chate gorskim odcinkiem w nocy o nachyleniu 10-15% postanowilem zainwestowac w nowe ogumienie bo juz mi sie nie chce lancuchow co chwile zakladac i sciagac. U mnie nie odsniezaja drog pomiedzy 22:00 - 05:00 wiec jak ostro nasypie to jest armagedon. Ostatnio zjezdzalem do roboty 10kmh na pol sprzegle przyhamowujac sie lekko i mimo to na skreconych kolach auto jechalo prosto. ESP ABS nawalal jak wsciekly. Bardzo lubie latac po zasniezonych odcinkach ale ta atrakcja i zjazd o dlugosci w sumie okolo 8km i 50min dalo mi do zrozumienia ze czas na nowe laczki bo te poprostu nie daja rady mimo ze maja jeszcze okolo 6mm bieznika. Stare sa i twarde jak kamien. Wybor padl na Nokian WRD4, jak sie sprawdza w ekstremalnych warunkach dam znac niebawem bo montuje je jutro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... kordiankw Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Wybor padl na Nokian WRD4, jak sie sprawdza w ekstremalnych warunkach dam znac niebawem bo montuje je jutro Dobry wybór. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Kuba99 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Koledzy, chcę się upewnić. Wybieramy się na Słowację autem, które ma założone nowe opony M+S (całoroczne). Czy to jest OK z ichnimi przepisami? Czy to jest OK. w całej EU? M+S jest zgodne z przepisami o obowiązku używania opon zimowych. /To są opony śnieżno-błotne , mud-snow / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 No to pieknie sie stachu najadles. Ja dzis tez pocalowalbym bande bo troche przegiolem z predkoscia ale szybka redukcja na 2 i dalo rade ogarnac temat podsterownosci. Dzis znowu nasypalo ostro ale odsniezarki zrobily dobra robote. Nie zmienia to faktu ze ciesze sie bardzo na te nowe oponki. Przynajmniej cisnienie mi troche zejdzie bo caly tydzien ma sypac non stop. Milego dnia zycze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A wiec dzis dowalilo na maxa i wiaterek 100kmh. Do jutra ma dosypnac do 70cm swiezego sniegu. Musze powiedziec te te Nokiany daja rade. ESP zaswiecilo sie tylko 3 razy przy 15% i przy 40-50kmh. Odzyskanie kontroli jest bardzo latwe, ABS w ogole sie nie wlaczyl podczas jazdy. Tam gdzie wczesniej nie bylem w stanie 10 kmh jechac dzis spokojnie w kopnym swiezym sniegu sobie pozwalalem na 40-50kmh. Jazda kompletnie bezstresowa. Na mokrym wczoraj kompletnie bez problemu. Oponki bardzo ciche i miekkie a moze mi sie tylko wydaje jak porownuje je do kolkow na ktorych wczesniej jezdzilem. Zadnej nad czy podsterownosci naprawde ekstra klasa gumki. Milego dnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 W moim Audi A6 C6 quattro mam założone nowe zimówki Nokian WR D4. Cóż mogę o nich napisać? Same dobre rzeczy. Przy hamowaniu na śniegu ABS włącza się tylko w momencie dohamowania, np. przy podjeżdżaniu do świateł, i to tylko w sytuacji, kiedy hamulec naduszę naprawdę mocno. Opony świetnie radzą sobie także przy większych prędkościach na śniegu, nie raz robię slalom między autami w mieście, kiedy inni użytkownicy jadą 30km/godz ja trzymam standardowe 50km/godz. Przy zmianach toru jazdy ciężko auto wyprowadzić z toru jazdy, dotyczy także manewrów przy jeździe poza miastem na ośnieżonych drogach. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A masz problem z podsterownoscia jak przegniesz z predkoscia w ostrym zakrecie? Tez kiedys mialem A6C6 Avant niestety bez quattro i mialem bardzo duze problemy z Michelin Alpine 4 ktore w ogole nie dawaly sobie rady w warunkach zimowych przy skretach 90*. Quattro daje rade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Zdarza się, że auto jest wtedy podsterowne. Uczę się quattro, ponieważ całe życie przejeździłem FWD oraz RWD. 4x4 rządzi się innymi prawami. Dlatego w momentach kiedy robi się biało jadę Audi na pusty parking i ćwiczę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 4 years later... star Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Do tej pory wspominam zimówki Nokian z sympatią. Co prawda Audi A6 C6 quattro poszło do żyda, ale jeźdżę teraz innym 4x4, co prawda na haldexie, ale zawsze coś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Spiochu Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 (edited) Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Edited December 11, 2021 by Spiochu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Joanna Sm Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 22 hours ago, star said: Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. Ładna fotka 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... S.N. Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mikoski Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 18 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Godzinę temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. U mnie też dobrze się sprawdzają. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 53 minuty temu, Mikoski napisał: Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Janusz z haldexem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 20 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Mam te opony w rozmiarze nieco innym, swietne na mokrym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 2 godziny temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Tez miałem d4 szybko się ścierają, na śniegu dobre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 Next Page 3 of 9 Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 1 Go to topic listing
kamil.k Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Dzisiaj był pierwszy test wielosezonowych z lodem i o dziwo auto wjechało pod górkę tą co miała mieć 30 stopni Trochę pobuksowało przy wjeżdżaniu ale wjechało a sąsiedzi na letnich nawet metra wjechać nie mogli i się nie dziwie bo asfalt świecił jak lustro że mzk z przystanku ruszyć nie mogła.Porównania z zimówkami póki co nie będzie bo okazało się że nie ma kto mi pożyczyć felg ,ale namówie kogoś busem na zimówkach żeby wjechał do mnie na osiedle i zobaczę jak duża jest różnica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dany de Vino Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Koledzy, chcę się upewnić. Wybieramy się na Słowację autem, które ma założone nowe opony M+S (całoroczne). Czy to jest OK z ichnimi przepisami? Czy to jest OK. w całej EU? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek1313 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ja po ostatnich trzech ciezkich podjazdach na chate gorskim odcinkiem w nocy o nachyleniu 10-15% postanowilem zainwestowac w nowe ogumienie bo juz mi sie nie chce lancuchow co chwile zakladac i sciagac. U mnie nie odsniezaja drog pomiedzy 22:00 - 05:00 wiec jak ostro nasypie to jest armagedon. Ostatnio zjezdzalem do roboty 10kmh na pol sprzegle przyhamowujac sie lekko i mimo to na skreconych kolach auto jechalo prosto. ESP ABS nawalal jak wsciekly. Bardzo lubie latac po zasniezonych odcinkach ale ta atrakcja i zjazd o dlugosci w sumie okolo 8km i 50min dalo mi do zrozumienia ze czas na nowe laczki bo te poprostu nie daja rady mimo ze maja jeszcze okolo 6mm bieznika. Stare sa i twarde jak kamien. Wybor padl na Nokian WRD4, jak sie sprawdza w ekstremalnych warunkach dam znac niebawem bo montuje je jutro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordiankw Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Wybor padl na Nokian WRD4, jak sie sprawdza w ekstremalnych warunkach dam znac niebawem bo montuje je jutro Dobry wybór. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba99 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Koledzy, chcę się upewnić. Wybieramy się na Słowację autem, które ma założone nowe opony M+S (całoroczne). Czy to jest OK z ichnimi przepisami? Czy to jest OK. w całej EU? M+S jest zgodne z przepisami o obowiązku używania opon zimowych. /To są opony śnieżno-błotne , mud-snow / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 No to pieknie sie stachu najadles. Ja dzis tez pocalowalbym bande bo troche przegiolem z predkoscia ale szybka redukcja na 2 i dalo rade ogarnac temat podsterownosci. Dzis znowu nasypalo ostro ale odsniezarki zrobily dobra robote. Nie zmienia to faktu ze ciesze sie bardzo na te nowe oponki. Przynajmniej cisnienie mi troche zejdzie bo caly tydzien ma sypac non stop. Milego dnia zycze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A wiec dzis dowalilo na maxa i wiaterek 100kmh. Do jutra ma dosypnac do 70cm swiezego sniegu. Musze powiedziec te te Nokiany daja rade. ESP zaswiecilo sie tylko 3 razy przy 15% i przy 40-50kmh. Odzyskanie kontroli jest bardzo latwe, ABS w ogole sie nie wlaczyl podczas jazdy. Tam gdzie wczesniej nie bylem w stanie 10 kmh jechac dzis spokojnie w kopnym swiezym sniegu sobie pozwalalem na 40-50kmh. Jazda kompletnie bezstresowa. Na mokrym wczoraj kompletnie bez problemu. Oponki bardzo ciche i miekkie a moze mi sie tylko wydaje jak porownuje je do kolkow na ktorych wczesniej jezdzilem. Zadnej nad czy podsterownosci naprawde ekstra klasa gumki. Milego dnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 W moim Audi A6 C6 quattro mam założone nowe zimówki Nokian WR D4. Cóż mogę o nich napisać? Same dobre rzeczy. Przy hamowaniu na śniegu ABS włącza się tylko w momencie dohamowania, np. przy podjeżdżaniu do świateł, i to tylko w sytuacji, kiedy hamulec naduszę naprawdę mocno. Opony świetnie radzą sobie także przy większych prędkościach na śniegu, nie raz robię slalom między autami w mieście, kiedy inni użytkownicy jadą 30km/godz ja trzymam standardowe 50km/godz. Przy zmianach toru jazdy ciężko auto wyprowadzić z toru jazdy, dotyczy także manewrów przy jeździe poza miastem na ośnieżonych drogach. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A masz problem z podsterownoscia jak przegniesz z predkoscia w ostrym zakrecie? Tez kiedys mialem A6C6 Avant niestety bez quattro i mialem bardzo duze problemy z Michelin Alpine 4 ktore w ogole nie dawaly sobie rady w warunkach zimowych przy skretach 90*. Quattro daje rade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Zdarza się, że auto jest wtedy podsterowne. Uczę się quattro, ponieważ całe życie przejeździłem FWD oraz RWD. 4x4 rządzi się innymi prawami. Dlatego w momentach kiedy robi się biało jadę Audi na pusty parking i ćwiczę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 4 years later... star Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Do tej pory wspominam zimówki Nokian z sympatią. Co prawda Audi A6 C6 quattro poszło do żyda, ale jeźdżę teraz innym 4x4, co prawda na haldexie, ale zawsze coś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Spiochu Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 (edited) Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Edited December 11, 2021 by Spiochu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Joanna Sm Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 22 hours ago, star said: Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. Ładna fotka 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... S.N. Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mikoski Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 18 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Godzinę temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. U mnie też dobrze się sprawdzają. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 53 minuty temu, Mikoski napisał: Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Janusz z haldexem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 20 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Mam te opony w rozmiarze nieco innym, swietne na mokrym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 2 godziny temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Tez miałem d4 szybko się ścierają, na śniegu dobre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 Next Page 3 of 9 Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 1
radek1313 Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 No to pieknie sie stachu najadles. Ja dzis tez pocalowalbym bande bo troche przegiolem z predkoscia ale szybka redukcja na 2 i dalo rade ogarnac temat podsterownosci. Dzis znowu nasypalo ostro ale odsniezarki zrobily dobra robote. Nie zmienia to faktu ze ciesze sie bardzo na te nowe oponki. Przynajmniej cisnienie mi troche zejdzie bo caly tydzien ma sypac non stop. Milego dnia zycze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A wiec dzis dowalilo na maxa i wiaterek 100kmh. Do jutra ma dosypnac do 70cm swiezego sniegu. Musze powiedziec te te Nokiany daja rade. ESP zaswiecilo sie tylko 3 razy przy 15% i przy 40-50kmh. Odzyskanie kontroli jest bardzo latwe, ABS w ogole sie nie wlaczyl podczas jazdy. Tam gdzie wczesniej nie bylem w stanie 10 kmh jechac dzis spokojnie w kopnym swiezym sniegu sobie pozwalalem na 40-50kmh. Jazda kompletnie bezstresowa. Na mokrym wczoraj kompletnie bez problemu. Oponki bardzo ciche i miekkie a moze mi sie tylko wydaje jak porownuje je do kolkow na ktorych wczesniej jezdzilem. Zadnej nad czy podsterownosci naprawde ekstra klasa gumki. Milego dnia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 W moim Audi A6 C6 quattro mam założone nowe zimówki Nokian WR D4. Cóż mogę o nich napisać? Same dobre rzeczy. Przy hamowaniu na śniegu ABS włącza się tylko w momencie dohamowania, np. przy podjeżdżaniu do świateł, i to tylko w sytuacji, kiedy hamulec naduszę naprawdę mocno. Opony świetnie radzą sobie także przy większych prędkościach na śniegu, nie raz robię slalom między autami w mieście, kiedy inni użytkownicy jadą 30km/godz ja trzymam standardowe 50km/godz. Przy zmianach toru jazdy ciężko auto wyprowadzić z toru jazdy, dotyczy także manewrów przy jeździe poza miastem na ośnieżonych drogach. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek1313 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 A masz problem z podsterownoscia jak przegniesz z predkoscia w ostrym zakrecie? Tez kiedys mialem A6C6 Avant niestety bez quattro i mialem bardzo duze problemy z Michelin Alpine 4 ktore w ogole nie dawaly sobie rady w warunkach zimowych przy skretach 90*. Quattro daje rade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grimson Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Zdarza się, że auto jest wtedy podsterowne. Uczę się quattro, ponieważ całe życie przejeździłem FWD oraz RWD. 4x4 rządzi się innymi prawami. Dlatego w momentach kiedy robi się biało jadę Audi na pusty parking i ćwiczę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grimson Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Do tej pory wspominam zimówki Nokian z sympatią. Co prawda Audi A6 C6 quattro poszło do żyda, ale jeźdżę teraz innym 4x4, co prawda na haldexie, ale zawsze coś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 (edited) Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Edited December 11, 2021 by Spiochu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joanna Sm Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 22 hours ago, star said: Ja testowałem moje bridgestony i w górach dały radę, choć zabuksowałem się, no ale cofnąłem. Fotka z dziś z ziemi rawskiej z Jazza. Ładna fotka 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.N. Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoski Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 18 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Godzinę temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. U mnie też dobrze się sprawdzają. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachol Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 53 minuty temu, Mikoski napisał: Tylko janusz jedzie w zimie na letnich oponach na Łysą Polanę Janusz z haldexem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 20 godzin temu, Spiochu napisał: Ja ma haldexa w swojej szkodzie i w zeszłym roku dałem radę na starych letnich:) Akurat jak byłem w Zako to był duży opad i nawet serpentyną do Łysej Polany jakoś się dotoczyłem. Teraz zakupiłem nowe Bridgestone LM005 w typowo januszowym rozmiarze 205/55/16. Niestety jeszcze nie wiem jak się spiszą. Za to dziś sprawdziłem swoje opony rowerowe na ubitym śniegu i lekkim lodzie. Nie było żadnego problemu, ani razu się nie ślizgnąłem, ale jazda była typowo dziadkowa, czyli wolno i bez gwałtownych manewrów. Mam te opony w rozmiarze nieco innym, swietne na mokrym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 2 godziny temu, S.N. napisał: Ja lubię nokian-y. Mam wrd3 i wrd4. Ogólnie polecam i to bardzo. Tez miałem d4 szybko się ścierają, na śniegu dobre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts