Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.04.2025 w Odpowiedzi

  1. O tu jeszcze coś się udało nagrać ze środka sezonu. Takie tam dziadkowe dupowożenie ... mi było przyjemnie 😄
    3 punkty
  2. Andrzeju, myślę że Krzysiu jest ofiarą nadmiaru własnej wiedzy teoretycznej. Skleca wiele wątków do kupy i próbuje to przenieść na swoją jazdę. Lecz czasami przynosi to odwrotny skutek od zamierzonego. Choćby analiza filmu wrzuconego przez Ciebie Jeremiego - po co unosi rękę? Kto pierwszy odpowiedział? Zgadnij 😉? Niejaki p. Ligety w każdym skręcie pokazywał wszystkim gdzie jest słońce, a do jego jazdy nie można się przyczepić. Może moje obserwacje są błędne - ale moim zdaniem to Krzysiu chce zająć pozycję z poniższego zdjęcia, jednak ona jest wynikiem trochę innej mechaniki ciała. No można to wymusić opuszczając mocno zewnętrzną rękę - ale to nie o to chodzi. Kolejne to owo przesadne kucanie w skręcie, Krzysiu zakodował uwagi Piotrka Smoka ws mojej osoby. Ja jeździłem wysoko. Skutek - delikatny drift nart w czasie skrętu. Ja tego ani nie odczuwam, ani tego nie zauważam podczas jazdy. Ale sylwetkę obniżyłem NIECO i chyba jest lepiej. Moim zdaniem to znowu zlepek Krzysia przemyśleń, więc też obniżył sylwetkę do granic możliwości. Tylko Krzysiu jeździ wąsko i nie poszerza śladu w skrętach średnich. Peter napisał - zewnętrzna jest nieomal wyprostowana (zawsze jest ugięta, ale zdecydowanie mniej niż wewnętrzna), a Krzysio prowadzi narty wąsko i jeszcze w kuckach. No jest nisko, to fakt. W skręcie krótkim tez zbyt nisko, i amplituda zbyt duża NW. Jak pisał Mitek - owa bezwładność następuje w momencie zatrzymania ruchu i nie zależy od jego długości, a od dynamiki. To jest krótki ruch. Krzysiu się uczy i wychodzi mu to coraz lepiej - jest co poprawiać - najlepiej te widoczne i wskazane przez większość błędy. Może poćwiczyć superman-a, wciskając biodra w skręt - nie tworząc układu przez opuszczanie ręki. Podnieśc nieco sylwetkę i zniwelować amplitudę, a w skrętach średnich wygładzić obniżanie sylwetki. I to co wskazał Cheertan - musi wie nauczyć rozróżniać skręt krótki od średniego. Tors inaczej pracuje w średnim - nie szuka linii spadku stoku jak słoneczniki słońca przez cały skręt. Trzeba tez popracować nad wewnętrzna - bo tam się czasami cuda dzieją. Jak napisał Peter: "Obniżanie pozycji poprzez kucanie bądź rotacje i opuszczenie biodra to najgorsze co może zrobić początkujący narciarz, najgorsze bo po pewnym czasie jest praktycznie nieuleczalne. " U Krzysia jest chyba komplecik. Jeszcze jedno zdjęcie - zwróć uwagę na ślad - zewnętrzna idzie na krawędzi, za to wewnętrzna, ani na płasko, ani na krawędzi - tylko szura żyjąc swoim życiem.
    3 punkty
  3. No 4 koty tylko. Gdyby na każdym ogonie siedział dodatkowy kot, to naprzeciwko każdego kota byłoby znacznie więcej kotów (czyli 6 lub 7), bo w każdym rogu po 2. Więc AI poległa i w tym przypadku. Tego typu zagadki były w starej książce "Lilavati", uwielbiałem za bajtla.
    3 punkty
  4. Tak było - sezon zamknięty. chociaż pewnie na otwarciu warun był gorszy..dziś PEETARDA...aczkolwiek dojazd nie był łatwy.. Wreszcie troche naturalnego.. zabawa wyborna..towarzystwo również.. Polish demo team .. Nasz demo team..
    3 punkty
  5. cze Dzisiaj Białka, śniegu świeżego z 20cm na ratrakowanej trasie. Minus pińć. Można sobie wizualizować i zazdrościć. 4 nas było jak pancernych - bez psa. Pozdro
    3 punkty
  6. Kilka filmów YT Jeremy’ego Nadalutti z polskimi napisami, instruktora francuskiego z Pirenejów, byłego zawodnika, szkoleniowca na stażach doskonalenia narciarstwa w Alpach i nie tylko. Skądinąd bardzo sympatycznego, młodego dydaktyka, który klarownie omawia niektóre aspekty narciarstwa zjazdowego. Najstarsze filmy są sprzed 5-6 lat, najmłodszy - sprzed roku. Większość z nich już wstawiałem na forum w różnych wątkach. Nie ze wszystkim w tych filmach się trzeba zgodzić, sam Jeremy z upływem lat trochę zmienia podejście, ale MSZ warto się z tym zapoznać. Prezentacja samego Jeremy'ego z jego strony ski-coach.com https://youtu.be/CJD3ns8LhlA?si=kHpPx9WpZeG8dW_6 Anatomia skrętu carvingowego. Wg mnie najlepszy filmik w tym temacie, który wyjaśnia o co chodzi w tym skręcie: https://youtu.be/c_fve7MYHDg Jak rozpocząć skręt na nartach - dwa podstawowe ruchy: https://youtu.be/C4okKVhCvBQ Jak dobrać narty na trasę i poza nią: https://youtu.be/xfF1zQkuYZQ Wybór nart - mój sprzeciw: https://youtu.be/2tgePOxd4Fw Prezentacja nart, których używam: https://youtu.be/CnDNmawPFP0 Test Salomon X Race Lab 175: https://youtu.be/x7_SY-93J-4 Prezentacja Volkl RAcetiger SL - jeden z moich faworytów: https://youtu.be/a9G9158JX3k Jak panować nad równowagą na nartach - wyjaśnienia i sztuczki: https://youtu.be/0MsRWjmmo_I Czy należy skręcać barki w dół stoku - wyjaśnienia: https://youtu.be/Sj9rNu2FT-A Używanie kijków niemodne czy wciąż aktualne? https://youtu.be/y_4kWFwSSuc Do czego służą kijki - wyjaśnienia: https://youtu.be/4abew2hgVwI Jak dobrać właściwą długość kijków: https://youtu.be/Lmztu-r7w4w Odwrócenie ruchu pionowego w skręcie https://youtu.be/gDD8rDJXMYE Pochylenie (inklinacja) w skręcie carvingowym: https://youtu.be/PuF5bcXVD_0 Angulacja w skręcie carvingowym: https://youtu.be/yZpNB5pwaF8?si=zoJtM0IEiBKl0eRp 4 porady w skręcie krótkim: https://youtu.be/R3UmmYMmku4?si=Q_4fbWco5yeS1s_t
    2 punkty
  7. No pięknie to napisałeś naprawdę 🌻😉
    2 punkty
  8. Ja nie wiem czy Ty wiesz. Jak na razie to pokazujesz, że internet wie.
    2 punkty
  9. Rozumiem, że jesteś fizykiem?
    2 punkty
  10. Naprawdę nie wiem jaka była kiedyś geometria nart i dlaczego właśnie taka. Pamiętam jedynie, że SL miały dłuższy promień skrętu od GS. Mogę się mylić ale coś ok. 53 ( SL) i 48m. (GS) Foremniki Jantarów były "zdejmowane" z bryły Dynastara Omeglass i nie zastanawialiśmy się nad geometrią. Ważniejsze było znaleźć na foremnik proste nowe narty a to nie było takie łatwe. Nigdy nie pisałem o potrójnych radiusach nart a jedynie o zmiennej sztywności podłużnej. Prawdę mówiąc nie rozumiem jak można na takich nartach jeździć dobrze mając poprawną technikę. Albo jeszcze gorzej. Aby z nich należycie korzystać trzeba mieć super technikę to znaczy wybitne umiejętności balansu przód-tył. Ale jeśli na jakieś głupotki marketingowcy znajdują uzasadnienie to ja tego nie nazywam nowymi technologiami. Załóżmy, że część z nich ma jakiś sens to jest to raczej ewolucja. ( która najczęściej za dwa sezony pozostaje zapomniana) Czemu nikt już się nie jara rockerem w trasowych nartach ? Był taaaaaki rewolucyjny i innowacyjny 🤣
    2 punkty
  11. Akurat szachy wiele z inteligencji nie wymagają. Opiera się to na zapamiętywaniu schematów. Już dawno algorytmy są lepsze od ludzi. W mojej branży (projektowanie systemów IT) powinno się tworzyć różnorodne modele - to nie jest enigmatyczna twórczość. Do tego jest wymagane myślenie systemowe i krytyczne. AI tego nie potrafią i nie widać perspektywy na przełom, bo genAI nie tworzy, tylko generuje z istniejących tekstów (i też powiązanych obrazków) wykorzystując metody statystyczne. Wszystkie osiągnięcia AI to brutalna siła mocy obliczeniowej zaprzęgnięta do metod wymyślonych dekady temu. Ktoś zdecydował by włożyć w to grube miliardy i teraz by chciał na tym zarobić, stąd dużo szumu medialnego. Są plany by zastępować ludzi, ale patrząc jak to wygląda w systemach biznesowych, to jest duże rozczarowanie i wiele problemów. Są naukowcy i inżynierowie, którzy się śmieją z naiwnej wiary w możliwości AI. Są próby wymyślenia czegoś lepszego na innych zasadach, ale na razie chyba jeszcze nic nie wynaleźli.
    2 punkty
  12. No właśnie. Odpowiedź AI to nie jest projekt a dalej założenia projektowe. Nie ma żadnego kluczowego obliczenia. Jaka ma być pojemność obudowy ? Może obudowa zamknięta lub jeszcze innego typu? Powierzchnia BR ? Częstotliwości podziału nie mówiąc już o konkretnych filtrach to realizujących ? Ten niby projekt tak jak bym czytał audiofilskie forum. To podobnie sensowne do tego gdyby zawodnicy Pucharu Świata szukali porad odnośnie techniki jazdy na naszym forum. Pomijając zerową przydatność projektową, są tam elementarne błędy merytoryczne. np, sugerowany głośnik wysokotonowy: Ai proponuje 25mm kopułkę berylową i jako sugerowany Mundorf AMT ( Air Motion Transformer ) to zupełnie inna technologia. Skrajnie inna. Nie ma nic wspólnego z berylem. Nie jest nawet głośnikiem kopułowym a odmianą wstęgowego. Głośnik wysokotonowy: Typ: 1-calowa (25 mm) kopułka berylowa dla wyjątkowej szczegółowości i rozszerzonego pasma. Pasmo: 4 kHz – 20 kHz (z możliwością rozszerzenia do 30 kHz dla formatów hi-res). Producent sugerowany: Mundorf AMT lub Scan-Speak Illuminator.
    2 punkty
  13. Oj Piotruś .. nie pitol .. Chopok w środę czy Ruchacze w niedzielę?.. 😉
    2 punkty
  14. Lasery mają (przynajmniej GS 2020/21) solidne krawędzie. To nie jest kwestią modelu dla wypo, bo takiego GS Stockli nie ma. Natomiast jeszcze więcej "mięsa" mają/miały Molitory, czyli narty wykonywane przez Stockli, dla sieci szwajcarskich sklepów. Na terenie Szwajcarii, te narty mają darmowy, dożywotni serwis.
    2 punkty
  15. To tera mje stryjenka oczy otworzyła!!.. 😉 .... na sam ruch stopami moje 96mm reagują śmiechem.. 😉
    2 punkty
  16. Kaspro z dziś. Śniegu dopadało, zimno jak cholera i nic nie widać. Gąsienicowa przewiana, Goryczka nie wiem, ale powinno być lepiej. Poniżej granicy lasu chyba też, bo wiatr zwiewa śnieg w doliny, ale może być jeszcze za mało. Nadal pada. Nartostradą w Gąsienicowej można do Nosalowej Przeł. Dalej z buta i z Kuźnic do ronda „da się”.
    2 punkty
  17. Przy dobrej technice jazda po stromym czy płaskim to gancegal, "strome jest płaskie tylko pochylone"😄, dlatego wszystko jedno gdzie będziemy się uczyć, niemniej na mniej pochylonym płaskim uczyć się jest znacznie łatwiej, bo mamy więcej czasu na ewolucje. Natomiast umiejętność jazdy w różnych warunkach terenowych, śniegach itp. to kwestia objeżdżenia, trzeba po prostu dużo jeździć ale najpierw należy mieć dobrą bazę techniczną.
    2 punkty
  18. Wszędzie się da i wszędzie jest radość z jazdy. Przedostatnia moja jazda była na zniszczonym podczas plusa stoku który wieczorem zaczął zamarzać tworząc koleiny i kalafiory. To nogi wykręcało, było niebezpieczne oprócz … objazdówki stromego na samej górze i paska przy siatkach do samego dołu. Cudo. Tłukłem kilka godzin zamknięty w moim małym autystycznym świecie ….
    2 punkty
  19. a rankiem kolejnego dnia już tylko lampa i tak już do końca tygodnia parę zbliżeń 4- tysięczników widocznych z ośrodka Espace Killy jako ciekawostka od prawej Masyw Monte Rosa, Laskamm, Castor i Pollux Grand Combin Grandes Jorasses, Grań Rochefort i Ząb Giganta no i wszystkim znana Biała Góra
    2 punkty
  20. Plug jest męczący na bardziej stromym. W takich warunkach u mnie musi iść w odstawkę. Ale poszerzanie pozycji z braku balansu, podpieranie się wewnętrzną idzie mi k… mać jak widać doskonale 🙂 . Cudów już nie będzie 😉
    2 punkty
  21. Trochę mojej jazdy z ostatniego, wiosennego wypadu. Ześlizgi na rozgrzewkę, próby smigu, zabawy z carvingowym. Jak zawsze można się znęcać Jesli ktoś ma takie potrzeby.
    2 punkty
  22. W Solden dopadało początkiem tygodnia około pół metra śniegu. Obecnie panują wspaniałe warunki, w środę na lodowcu był taki sztruks jakiego dawno nie było. W Ischgl nieco bardziej twardo, dziś od rana pełne słońce i warunki petarda. Opad śniegu był niezmiernie potrzebny, sądzę że do majówki ten śnieg w obu lokalizacjach przetrwa. Poniżej zdjęcia z Solden oraz obu Gurgli:
    2 punkty
  23. Te moje uwagi odnośnie "ofiar" nauczania NW, nie odnosiły się do Krzyśka i jego jazdy, ale wyłącznie do filmu Reilly'ego. Sporo ludzi tak jeździ "pompując" góra-dół. Nie jest to zresztą bład, ale ograniczenie i pewnego rodzaju upośledzenie. Natomiast odnośnie Krzyśka wolę się nie wypowiadać. Wy widzieliście go w akcji i lepiej odczytujecie zdjęcia czy filmiki z jego jazdą. Takie krytykowanie czy chwalenie z tego co sie widzi na zdjęciach/filmikach jest bardzo zawodne. Też myślę, że na tym etapie nauki nadmiar teorii nie pomoże. Trzeba po prostu dużo ćwiczyć i od czasu do czasu dać się na żywo zobaczyć i skorygować przez jakiegoś fachurę. Ale będzie dobrze, bo to co najważniejsze Krzysiek ma. Dużo motywacji i pozytywnej energii. 🙂
    1 punkt
  24. Na pewno po pługu zostają pewne nawyki przez jakis czas. Zacząłem jeździć w czasach, gdy pług i wszelkie ewolucje z nim związane były dominujące w amatorskiej jeździe. Już pisałem, że mój ojciec, choć przejeździł wiele, nigdy nie nauczył się skrętu równoległego, został przy skręcie z oporu. Często, zwłaszcza u kobiet, zostaje taki mały płużek przy jeździe równoległej, vide moja siostra. Ale u zdecydowanej większości wszelkie zaszłości płużne 🙂 zostają wyeliminowane w krótkim czasie. A umiejętność przypłużenia, gdy trzeba, zostaje.
    1 punkt
  25. Rozumiesz dobrze. A zarazem nic nie rozumiesz. To dość typowe dla Ciebie. Żyjesz autorytetami. A to świeży profesor. Nie zastanowisz się, że takich cząstek jak tachiony nikt nigdzie nie wygenerował, ani nie zaobserwował. To ja już wolę z AI na takie tematy rozmawiać, ta przynajmniej się orientuje w temacie i nie ma autorytatywnych sądów, cyt. Przegląd od AI Feynman diagrams have been used to study tachyons, which are hypothetical particles that travel faster than light. However, some studies have found issues with the proposed Feynman propagator for tachyons. Explanation In 1967, Gerald Feinberg coined the term "tachyon" to describe particles that travel faster than light. Feynman diagrams have been used to study the interactions of tachyons and other particles. Some studies have found that the proposed Feynman propagator for tachyons is not Lorentz invariant. Other studies have found that the proposed S-matrix for describing tachyon interactions is ill-defined. Some studies have found that the tachyon quantum field theory is not quantum. Some studies have found that the Dhar-Sudarshan's formula for the Feynman propagator violates unitarity. Despite the interest in tachyons, they have not solved any real physical problems, notes an article on arXiv. Experiments to detect tachyons have been performed, but none have been found.
    1 punkt
  26. OK. Czyli nie będąc fizykiem nie zgadzasz się z tym co o fizyce mówi profesor fizyki - dobrze rozumiem? Więcej pytań nie mam.
    1 punkt
  27. Pamiętajcie o jednym, ze te wszystkie modele są ćwiczone na starszych danych i możecie mieć błędne odpowiedzi.
    1 punkt
  28. Nie. Ale czytałem pracę Dragana o cząstkach nadświetlnych i coś tam zrozumiałem https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6382/acad60 kiedyś były takie pomysły już i spaliły na panewce. Wtedy były naprawdę rewolucyjne. Nawet miały nazwę tachiony. Kojarzę autorów.
    1 punkt
  29. Jako fan heada musiałem kilka lat temu przyznać że gs sztekla jest najlepszy na jakim jeździłem i do dzisiaj tak zostało. Kupiłem nie ze względu na markę tylko super ceną za nowe narty (2200 zł) a ręczna robota sporo kosztuje,przy obecnej cenie nigdy bym nie kupił ale rozumiem politykę firmy która raczej nie narzeka na brak klientów. Ciekawy film jak powstają ich narty, 10 warstw aż się nie chce wierzyć.
    1 punkt
  30. A to dobre. Titanal w Jantarach po połowie lat '70. Uprzedzam, że kevlar na począteku '80 Jaka była geometria w ołówkach? Proszę podpowiedz. Naprawdę nie wiem.
    1 punkt
  31. Tutaj też jest ciekawie: Jaką prędkość można osiągnąć na nartach, przy jeździe na wprost? Trasa pusta, wyratrakowana, bez zakrętów, z wypłaszczeniem na dole. Kolor trasy: czarny. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć na nartach podczas jazdy na wprost po **czarnej, wyratrakowanej i pustej trasie z wypłaszczeniem na dole**, zależy od kilku kluczowych czynników. Oto realistyczne zakresy: ### **1. Średnie prędkości dla różnych poziomów jazdy** - **Narciarz rekreacyjny (zaawansowany):** **70–90 km/h** - **Doświadczony narciarz (ex-racer, mocna technika):** **90–110 km/h** - **Zawodowy narciarz (FIS, speed skiing):** **110–140+ km/h** ### **2. Czynniki wpływające na prędkość maksymalną** - **Długość i typ nart:** - Narty **GS/FIS (np. Stöckli Laser GS, 193 cm, R=30m)** – optymalne do osiągania **100–120 km/h**. - Narty **speed skiing (specjalne, >215 cm)** – mogą przekraczać **200 km/h**, ale wymagają specjalnej trasy. - **Kąt nachylenia trasy:** - **Czarna trasa** zwykle ma **>30° nachylenia** – im stromiej, tym łatwiej się rozpędzić. - Wypłaszczenie na dole spowalnia, ale pozwala osiągnąć **peak speed** przed hamowaniem. - **Warunki śniegowe:** - Twardy, zmrożony śnieg = lepsza przyczepność krawędzi i mniejsze tarcie. - Miękki śnieg = większe opory, mniejsza prędkość. - **Aerodynamika:** - Pozycja "tuck" (kucanie, minimalny opór powietrza) może zwiększyć prędkość nawet o **10–20 km/h**. - Luźna pozycja = większy opór = niższa prędkość. ### **3. Rekordowe prędkości vs. rzeczywistość** - **Rekord świata (speed skiing):** **255 km/h** (Ivan Origone, 2016) – ale na specjalnie przygotowanym zjeździe z kombinezonem redukującym opór. - **Normalne warunki (bez ekwipunku wyścigowego):** Nawet doświadczeni narciarze rzadko przekraczają **130–140 km/h** na zwykłych nartach. ### **4. Bezpieczeństwo** - Powyżej **80–90 km/h** upadek może skończyć się poważnymi kontuzjami (np. złamania, wstrząśnienie mózgu). - Wiązania powinny być ustawione na wyższy DIN, aby nie wypięły się przy wysokich prędkościach. - Zalecane są **kask i ochraniacze** (np. plecy, kręgosłup). ### **Podsumowanie** Na **czarnej, wyratrakowanej trasie** z dobrymi nartami (np. GS) i odpowiednią techniką: - **Średniozaawansowany:** **80–100 km/h** - **Zaawansowany/ex-racer:** **100–120 km/h** - **Zawodowiec (FIS):** **120–140 km/h** Jeśli chcesz spróbować takich prędkości, wybierz **zamkniętą trasę** (np. przed otwarciem stoku) i upewnij się, że masz odpowiedni sprzęt. 🚀🎿 **Czy testowałeś już takie prędkości?** Jeśli tak, podziel się doświadczeniami!
    1 punkt
  32. Chiński DeepSeek wypluwa takie coś: W jaki sposób nowe technologie w nartach Stockli przekładają się na poprawienie stabilności, elastyczności i kontroli? Nowe technologie w nartach **Stöckli** znacząco wpływają na poprawę **stabilności, elastyczności i kontroli**, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym i materiałowym. Oto kluczowe aspekty: ### **1. Stabilność** - **Laminat Vario-Strung** – Stöckli stosuje wielowarstwowe laminaty z włókien szklanych i węglowych, które zwiększają sztywność torsyjną, redukując drgania i poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach. - **Rdzeń Titanal** – Stop aluminium (Titanal) w rdżu narty zapewnia doskonałą absorpcję wibracji, co przekłada się na pewną jazdę nawet na twardym śniegu. - **Technologia 3D Sidecut** – Narty mają precyzyjnie wyprofilowane krawędzie, które zwiększają przyczepność i stabilność w skrętach. ### **2. Elastyczność** - **Zmienna geometria (Multi Radius Technology)** – Narty Stöckli często mają różne promienie skrętu w różnych sekcjach, co pozwala na płynne przejścia między krótkimi a długimi skrętami. - **Hybrydowa konstrukcja rdzenia** – Połączenie drewna (np. paulownia) z włóknami węglowymi zapewnia optymalną elastyczność, dostosowując się do stylu jazdy narciarza. - **Dynamic Flex System** – System pozwala na różną sztywność wzdłuż narty, poprawiając reakcję na zmieniające się warunki śniegowe. ### **3. Kontrola** - **Precyzyjne krawędzie (Laser Edge Technology)** – Stöckli stosuje laserowe szlifowanie krawędzi, co zwiększa przyczepność na twardym śniegu i lodzie. - **Inteligentny rozkład masy (Mass Distribution System)** – Optymalne rozmieszczenie ciężaru wzdłuż narty poprawia manewrowość i kontrolę w każdych warunkach. - **System wiązań ICS (Integrated Clamp System)** – W niektórych modelach integracja wiązań z płytą zwiększa bezpośredni transfer energii, poprawiając reaktywność. ### **Podsumowanie** Dzięki połączeniu **zaawansowanych materiałów (Titanal, włókno węglowe), precyzyjnej geometrii i innowacyjnych systemów**, narty Stöckli oferują wyjątkową **stabilność przy wysokich prędkościach, elastyczność dostosowaną do stylu jazdy oraz precyzyjną kontrolę** w każdych warunkach. To sprawia, że są cenione zarówno przez zawodowych narciarzy, jak i zaawansowanych amatorów. Jeśli masz konkretny model Stöckli na myśli, mogę podać więcej szczegółów! 🎿😊
    1 punkt
  33. Szybko poszło dzięki S3 przez przełęcz Kowarską 1.5h do Karpacza na pustej drodze. Podejście i zjazd też w miarę podobnie bo już czekali z mandatem na parkingu ale 3 min mi zostało.
    1 punkt
  34. Krzychu fajny rytm w krótkim skręcie 👌 Tadzio między wierszem ciągle powtarza ma być „szu” 😉 Co do dłuższego skrętu gdzieś ten rytm pominięty ale to chyba norma na etapie nauki bo sam kombinuje a szczególnie kiedy ktoś nagrywa mam spięcie-napięcie żeby wypaść solidnie ch.. wie po co !? Ale odkąd wprowadziłem próby dłuższego skrętu i na dłuższej narcie próbuje w klimat zawodniczy ściągać zewnętrza rękę do wewnątrz i coś zaczyna pomagać bo kombinowałem bez sensu a to za wysoko a to za niska ciągle coś . Może to Ci pomoże. Z mojej perspektywy początek kolejnego sezonu wyjazd albo z chłopakami na czterodniowe alpejskie klimaty weekendowe albo szkoleniowo tydzień w grupie . Dużo byś zyskał bo dużo dobrego się dzieje, ktoś teraz musi to dobrze poukładać a reszta to już twoja zabawa . Ps . Jeżdżąc na rolkach też takie przysiady robiłeś?
    1 punkt
  35. Każdy model językowy potrzebuje odpowiedniego kontekstu do poprawnej i precyzyjnej odpowiedzi. Tak samo jak człowiek. Jeżeli pójdę do zakładu projektującego w/w głośniki z zapytaniem "panie daj mi głośnik taki, żeby dobrze grał", to odpowiedź także nie będzie precyzyjna. Po zadaniu Grokowi 3 deep search takiego pytania" Wykonaj projekt techniczny głośnika klasy premium custom. Głośnik będzie wykorzystywany w high endowym kinie domowym. Pomieszczenie ma wymiary 10x5m, wysokość sufitu 3m. Na ściany pokoju wykończone są wykończone panelami akustycznymi. Kino domowe przyszykowane dla 1-5 użytkowników. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji- dopytaj. Zależy mi na szczegółowym projekcie głośnika. Projekt ma być gotowy do wysyłki do firmy zajmującej się produkcją takich głośników." uzyskałem dosyć szczegółową odpowiedź (3 strony a4 łącznie z proponowanymi parametrami i modelami woofera, midrange, tweetera, obudowy, sieci krzyżowej i innych parametrów o których nie mam zielonego pojęcia. Jeżeli ktoś się na tym zna to zachęcam do przetestowania i podzielenia się wnioskami.
    1 punkt
  36. Komórkowa slalomka to narta stworzona do dynamicznej jazdy po lodzie lub przynajmniej w miarę twardym śniegu. Taka jazda zawsze będzie męcząca. Jeżeli zejdziemy z dynamiki, to oczywiście, że można się zwozić czy śmigować... jak na prawie każdej narcie. Tylko co do takiej jazdy wnosi komórka, czego nie będzie miała dowolna pierwsza sklepowa slalomka? "Dorosłe" FIS GS to jeszcze inna bajka. Szczerze nie rozumiem sensu jazdy na takiej narcie poza zawodami FIS/treningami (chyba, że ktoś po prostu lubi sztachety- wolny kraj). Powyższe nie dotyczy bardzo wąskiej grupy, zazwyczaj byłych zawodników, którzy faktycznie umieją na takiej narcie jeździć. Reszcie z zapasem wystarczą masterki/U21.
    1 punkt
  37. Cześć Cień - znakomity doradca. Drugi element to wyczucie zakresu ruchu np. czy ręka w pewnym momencie powinna mi się łapać w zasięg pola widzenia czy nie. Ostatnio - po znakomitych i bardzo słusznych uwagach Piotrka Smolika właśnie w ten sposób starałem się modyfikować błąd bo nie miał na mnie kto patrzeć. Pozdro
    1 punkt
  38. Albo jeździł na nich zwolennik tępienia dziobów i piętek, w tym wypadku może po prostu ich nie ostrzył 😀😀
    1 punkt
  39. Cześć Mity są raczej do śmiechu. Zastanówmy się spokojnie: Narty do wypożyczalni to narta robiona najtańszym kosztem. Czy tam byłyby stosowane jakieś wyjątkowe krawędzie czy to czego mają na kilometry? A Molitor... zdobył medal na MŚ w Zakopanem. Jeździłem w tym roku dzięki uprzejmości Kaema. normalna narta acz... z pewnością wiedzie prym w brzydocie (wybacz Mareczku to zdanie osobiste). Pozdro
    1 punkt
  40. Krawędzi masz więcej na tyle i dziobie - bo maszyna tam nie dojechała. Jesli jest spora różnica między tyłem/przodem a środkiem - to pewnie trochę ostrzona już narta była. Natomiast grubość krawędzi ogólnie - to kwestia podejścia firmy ile dają. Salomon/atomic zawsze koło 1,6mm, rossignol w sportowych dechach ok 1,5mm - a zwykle dechy allm czy allr - ok 2mm. Mnie to samego zdziwiło, ale na twardym lepiej mi się jechało na sportowej desce która miała 1,4-1,5mm niż na tej którą miała 2mm. A tu znowu można podyskutować o wpływie grubości krawędzi na elastyczność wzdłużną nart 😁😁
    1 punkt
  41. Wracając do tematu. Ja za Stockli nie dopłacam ani jednej złotówki. Nigdy ich nie kupiłem 🙂 Jeździłem na kilku i było różnie ale raczej dobrze. Jak dla mnie: SX fenomenalne. Zdecydowanie lepsze niż ich konkurencja w tej grupie. Jednak ja takich nart nie potrzebuję. Komórki SL dla mnie za twarde. Może ktoś cięższy i lepszy technicznie będzie miał inne zdanie. Sklepowe SL .....przeciwnie. Dla mnie za miękkie i zbyt mało responsywne. Może ktoś lżejszy i ......... 😉 technicznie będzie miał inne zdanie. Gdybym jednak kiedyś Stockli kupił nie czuł bym się oszukany. To solidne, trwałe i dobre narty. Naznaczone określonym prestiżem. Jak komuś pasują ( co mnie nie dziwi) to niech kupuje. Mamy wybór i to jest najważniejsze.
    1 punkt
  42. 1 punkt
  43. Masz rację. To już nie podlega żadnej ocenie. Bareja by podobnego zestawienia skuteczności związków narciarskich nie wymyślił. Obecne szefostwo PZN rozłożyło nawet skoki. Nawet nie ma sensu gadać.
    1 punkt
  44. Cześć Bardzo słuszna uwaga, korespondująca a ekonomią jazdy. Jazda wyższa umożliwia szybszą reakcję kompensującą, czy też w ogóle jakąkolwiek reakcję - jak skompensujesz garb jak jesteś już nisko? Jazda wyższa to mniejsze napięcie mięśni w więc większa miękkość. Jazda wyższa to większa swoboda i zakres ruchów. Pozdro
    1 punkt
  45. Cześć Z kijami to bym uważał. Zazwyczaj na początkowym etapie prowadzi to do różnych rotacji i skupianiu się na kijach zamiast na "dole". Kije równoważnie na początku i tyle, chyba, że sugerujesz jakieś ćwiczenia przy ich użyciu. Pozdro
    1 punkt
  46. Zafiksowany master wrzuci trochę swojej jazdy. Ale z mojej strony tak patrząc na jazdę kolego, to wydaje mi się że jeździ bardzo fajnie i to jest dobra baza do kolejnych postępów. Równolegle prowadzenie nart, balans, akceptacja prędkości. Ja się nie znam ale to dobrze rokuje. Zaraz dokleję link.
    1 punkt
  47. Akurat początek skrętu masz poprawny, unoszenie wewnętrznej jest najmniejszym problemem albo raczej nie jest nim w ogóle. Problemy pojawiają się później, jesteś wręcz podręcznikowym przykładem jazdy na wewnętrznej narcie, nie dosłownie bo zewnętrznej też używasz ale proporcja jest zachwiana, nie jest w tym nic złego, tak też robią miliony i nic się nie dzieje. objawami są: 1 głębokie wewnętrzne przekonanie, że całkowicie stoisz na narcie zewnętrznej😏 2 rotacja bioder 3 odchylenie 4 rozbieżność przodów nart 5 nie używanie kijków Jedno wynika z drugiego to nie są niezależne byty, w pierwszej kolejność zwróć uwagę na rotacje. W uproszczeniu pisząc, nasza masa jest skupiona w zadzie, jeżeli teraz wystawisz tenże zad do wewnątrz skrętu, to zawsze wypadkowa wektorów, będzie zbyt mocno celować na wewnętrzną nartę a siła odśrodkowa nic nie pomoże. To tyle pokrótce, resztę sam sobie rozkminiaj, bo to fajna zabawa🙂 Powyżej ktoś zapodał dobre ćwiczenie z powłóczeniem kijków po śniegu, ćwiczenie nie tyle służy do likwidacji odchylenia, tylko właśnie pozbycia się nadmiernego rotowania, chociaż jedno jak pisałem jedno wynika z drugiego, niemniej robienie tego samopas bez pilnego, rozumnego instruktora może doprowadzić do kuriozalnych wyników😀 Jedno
    1 punkt
  48. Zdradzisz kto to? Fotka poniżej też kanadyjska;-) A miejscówki zazdroszczę, wrzuć choć fotkę do wątku bo usycha z miłości, nie rozsądku i pamiętaj tylko szus przynajmniej z Niedźwiedzia prosto na szarlotkę…
    1 punkt
  49. Ok ja już pomijam te poboczne przepychanki. @wpiszlogin sprawa jest prosta napisałem 4 ewolucje: 1. łuki płużne 2. skręt z pługu 3. skręt równoległy ślizgowy 4. skręt NW Tu się Panie kolego uwiecznij i pokaż co potrafisz...tutaj można cokolwiek powiedzieć/napisać. Jak powyższe ogarniesz to przejdziemy do śmigu.... @KrzysiekK to zafiksowany "master" który NW ma w małym palcu lewej stopy a i tak śmig jest niedostępny w wymiarze ocennym. Pogadajcie....
    1 punkt
  50. PIeprzysz: nie dusiles sie w puchu………….czy w glebokim sniegu udajacym puch…...
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...