Jump to content

Analiza jazdy


Tadeo
 Share

Recommended Posts

19 godzin temu, a_senior napisał:

Patrząc, nawet w YT, choć najlepiej na stoku, na bardzo dobrych narciarzy widać, że, po pierwsze, nie jeżdżą idealnie, błędy, celowe lub nie, się zdarzają. Inna sprawa co to znaczy nieidealnie, co to są te błędy, jaki jest punkt odniesienia do wzorcowego "ideału". Ale zostawmy to na boku. Widać że ci super narciarze, nawet w tych samych warunkach, jeżdżą różnie. Jeden szerzej prowadzi narty, drugi węziej. W jeździe jest więcej lub mniej pionowych ruchów tułowia, mniej lub więcej carvingu w krótkim skręcie. I do tego jest aspekt estetyczny i subiektywny. Niemierzalny, ale ważny. Jak wiadomo, dla mnie najładniej na świecie jeździ moja córka. 🙂

Niedokładności w jeździe są solą tego sportu, tylko  czasami  udaje się jakaś dłuższa sekwencja "idealnych" skrętów, o czym wiedzą wszyscy doświadczeni narciarze.

Jak dla mnie błędy są wtedy, jeśli wspomniana niedokładność ma charakter cykliczny, powtarzalny.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem początkowej burzy. @Tadeo przeprowadził demonstrację ewolucji w postaci skrętu krótkiego wykonanego w technice mieszanej w układzie frontalnym - obecnie układ ten jest bardzo promowany - jazda wyśmienita Prowokacyjnie poprosił o analizę. Tadziu (jeżeli tak mogę się zwracać) nie sądzisz że wbijasz zbyt oporowo kijki?? Ja wiem że jest to prawdopodobnie spowodowane bardzo niską-agresywną-sportową górą ale mimo wszystko nieco ale tylko nieco psuje całość.😉 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Adam ..DUCH napisał:

Nie bardzo rozumiem początkowej burzy.

Nie było burzy, ale była uwaga Spiocha o "niepotrzebnym" obślizgu tyłów nart. Przypuszczam, że był to żart albo podpucha, ale pewności nie mam. A reszta to luźne gadanie o d... Maryny. Jak to na forum. 🙂

Cieszy mnie, że ten sposób jazdy, czyli mieszany skręt krótki w układzie frontalnym jak mądrze piszesz, jest obecnie promowany. To najbardziej uniwersalny skret. Pojedzie się nim wszędzie, w przeciwieństwie do innych rodzajów skrętu. 🙂

A przy okazji "załapał" mi się taki film Tadka. https://youtu.be/rj4LFbn4KQc?si=YCMiGTqyxKZwcVte  Powrót do przeszłości. Też takie mam w piwnicy (Volkl P30 SL), ale bałbym się ich popróbować. 

Edited by a_senior
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, a_senior napisał:

Nie było burzy, ale była uwaga Spiocha o "niepotrzebnym" obślizgu tyłów nart. Przypuszczam, że był to żart albo podpucha, ale pewności nie mam. A reszta to luźne gadanie o d... Maryny. Jak to na forum. 🙂

Cieszy mnie, że ten sposób jazdy, czyli mieszany skręt krótki w układzie frontalnym jak mądrze piszesz, jest obecnie promowany. To najbardziej uniwersalny skret. Pojedzie się nim wszędzie, w przeciwieństwie do innych rodzajów skrętu. 🙂

A przy okazji "załapał" mi się taki film Tadka. https://youtu.be/rj4LFbn4KQc?si=YCMiGTqyxKZwcVte  Powrót do przeszłości. Też takie mam w piwnicy (Volkl P30 SL), ale bałbym się ich popróbować. 

Bez rockera też można:)

https://www.skiforum.pl/topic/38664-narty-z-rockerem-sa-duzo-lepsze/?do=findComment&comment=451017

Nie udało mi się wkleić samego filmu,a jest genialny😄

Edited by Edwin
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Adam ..DUCH napisał:

No i zburzyłeś cały ustalony porządek opierający się na potędze sprzętu i jedynym słusznym rodzaju skrętu. 🤣

Bo ten film rozwala system😄Albo umisz jeździć ,albo nie😁Dlatego po raz drugi na forum go wrzuciłem.

A Tadeo,bez wątpienia umi jeździć 😄

Edited by Edwin
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Edwin napisał:

Bo ten film rozwala system😄Albo umisz jeździć ,albo nie😁Dlatego po raz drugi na forum go wrzuciłem.

A Tadeo,bez wątpienia umi jeździć 😄

Ale nie musiałeś tego robić :(... teraz będę musiał pocieszać, przytulać.. doradzac.. ... fuck..

Edited by Lexi
Link to comment
Share on other sites

Tadek wbij kij w mrowisko. Mam wrażenie, że robi sobie z lekka jaja, albowiem na nartach jeździ lepiej aniżeli 99,999% polskich narciarzy oraz 99,99% forumowych ekspertów, ze mną na czele. 🙂

Całkiem na serio, to Tadek przez wszystkie lata mojej poważnej jazdy był wzorem techniki i dalej nim pozostaje. Ja mam bardzo ambiwalentny stosunek do jazdy full carvingiem, gdyż uważam tę technikę za sztuczną a przede wszystkim mało przydatną w codziennych realiach. Śmig rulez !!!

Edited by tomkly
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Marcos73 napisał:

Paweł, Ty to kręciłeś?

pozdro

ps. Tadeo, świetna jazda. Szacun.

Si 

Troche materiału nakręciliśmy przez ten tydzień . Lekko nie miałem 🫣 a nadarzyć za tym 🐱 trzeba się nie bać 😜 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Victor napisał:

Si 

Troche materiału nakręciliśmy przez ten tydzień . Lekko nie miałem 🫣 a nadarzyć za tym 🐱 trzeba się nie bać 😜 

 

To dla Ciebie też szacun, ale w końcówce to chyba moc gleba by była.

pozdro.

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Marcos73 napisał:

To dla Ciebie też szacun, ale w końcówce to chyba moc gleba by była.

pozdro.

🤣🤣🤣🤣 poszedłem jak dzida do góry ale koordynacja ruchowa jakoś mnie utrzymała 😜😜😜 jechać za nim to nie takie proste jak komuś się może wydawać 🤷‍♂️ a ja amator kilkunastu dni 🤦‍♂️

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Victor napisał:

Si 

Troche materiału nakręciliśmy przez ten tydzień . Lekko nie miałem 🫣 a nadarzyć za tym 🐱 trzeba się nie bać 😜 

 

A mi się link nie otwiera🤔

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Victor napisał:

🤣🤣🤣🤣 poszedłem jak dzida do góry ale koordynacja ruchowa jakoś mnie utrzymała 😜😜😜 jechać za nim to nie takie proste jak komuś się może wydawać 🤷‍♂️ a ja amator kilkunastu dni 🤦‍♂️

A już z tymi kilkunastoma dniami nie przesadzaj. Tadeo cisnął i utrzymać jego tempo na tej trasie i warunkach to wyzwanie nie lada. Brawo Ty.

pozdro.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Marcos73 napisał:

A już z tymi kilkunastoma dniami nie przesadzaj. Tadeo cisnął i utrzymać jego tempo na tej trasie i warunkach to wyzwanie nie lada. Brawo Ty.

pozdro.

Najważniejsze,że cały i zdrowy/żyje a jak tego dokonałem to do teraz rozkminiam 🤔🫣 oby jeszcze gawron doleciał i będzie gitara 

arrivederci 🤣

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.03.2024 o 23:15, Tadeo napisał:

 

A tutaj ? 🫢😉

 

Teraz działa. Czyli jednak umiesz. 🙂

Większych błędów nie ma, ale jeśli ma być analiza to moim zdaniem nadal za wysoko. Dość długo zajmuje też przejście z jednego skrętu w drugi. Gdybyś to przyspieszył, łapał byś mniej powietrza i mógł pojechać torem bardziej na wprost. Zastanawia mnie też dość mocna kontrrotacja. A Ty co byś poprawił?

Ogólne wrażnie jest też takie, że jedziesz na pół gwizdka i stać Cię na więcej. Tak jakbyś jechał po instruktorsku, żeby było maskymalnie poprawnie, a nie możliwie najszybciej.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, tomkly napisał:

 Ja mam bardzo ambiwalentny stosunek do jazdy full carvingiem, gdyż uważam tę technikę za sztuczną a przede wszystkim mało przydatną w codziennych realiach. Śmig rulez !!!

Z punktu widzenia sprzętu, jak staniesz na nartach na stoku to one naturalnie jadą na krechę, jak pochylisz narty to śladem ciętym. jak kogoś "poniosą" narty to tak też odjeżdzają.  To ześlizg bokiem jest wymuszony i wymaga wyczucia by nie zachaczyć krawędzią. Dlatego początkującym tempi się dzioby/pietki, stosuje krótkie narty, rockery itp. by ten ześlizg ułatwić.

A z punktu widzenia nawyków człowieka to ogólnie poprawna jazda na narach jest nie naturalna. Znacznie bliższe naszej codzienności są rotacyjne skręty inicjowane zamachem ramion, dlatego są tak popularne na stokach.

Zgadzam się, że natomiast, że większości sytuacji carving jest trudny w zastosowaniu a często niemożliwy. Szczególnie w warunkach dużej frekwencji.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, a_senior napisał:

Nie było burzy, ale była uwaga Spiocha o "niepotrzebnym" obślizgu tyłów nart. Przypuszczam, że był to żart albo podpucha, ale pewności nie mam. A reszta to luźne gadanie o d... Maryny. Jak to na forum. 🙂

 

Komentarz był prowokacyjny, bo wątek ma tytuł analiza a nie "reklama szkółki narciarskiej".

Był też dostosowany do poziomu jadącej osoby. To co dla amatora jest  świetnym wynikiem, dla zawodowca jest przeciętną jazdą.  Tadeo pokazał pierwszy film w dobrych warunkach, gdzie nie wykorzystał swojego potencjału. Tu mogła być agresywna jazda na krawędzi, w której sam zbliża się do granicy możliwości a zamieścił ładny, ale nudnawy przejazd.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Victor napisał:

Gdyby się nie otworzył to szukaj na FB YT lub Insta Tadeo 

I tu dopiero widać potencjał tej lajtowej techniki. Są gorsze warunki, ludzie, muldy i świetne wykorzystanie terenu. Ta jazda, mimo że nie na krawędzi jest ciekawa. To dużo lepsza prezentacja od pierwszego filmu.

Link to comment
Share on other sites

.. albo brak pracy w osi strzałkowej i niepotrzebna , choć jak wspomniano popularna - pozycja frontalna w technikach które absolutnie tego nie wymagają zamykając skuteczność inicjacji skrętu. Trudno jest zmienić wytycznymi anatomię ciała ...

M.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Marxx74x napisał:

.. albo brak pracy w osi strzałkowej i niepotrzebna , choć jak wspomniano popularna - pozycja frontalna w technikach które absolutnie tego nie wymagają zamykając skuteczność inicjacji skrętu. Trudno jest zmienić wytycznymi anatomię ciała ...

M.

 

Rozwiniesz komentarz i powiesz do czego sie odnosisz, bo trudno się połapać?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...