KrzysiekK Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 Godzinę temu, Victor napisał: W sumie masz racje ale wychodząc z założenia że komuś zrobię krzywdę bo nie ma siatek są drzewa itd to lepiej zostać w domu i nic nie robić . Na nartach nie trzeba jechać szybko a na filmie widać masę istotnych elementów jak nacisk dolnej narty praca góra dół markowanie kijem itd więc można wyłapać dla siebie sporo ciekawostek które później na stoku wprowadzać systematycznie w życie ale przede wszystkim można jeździć wolniej ( krótki skręt ) i będziesz bezpieczny choć z innej strony to dziwi mnie ta kolejna gówno burza o dwa zdania bo mówią też kup GS i jedź do Białki 😉🤷♂️ można i tak . Pozytywne nastawienie to istotny czynnik w dojściu do celu . Większość tzw gównoburz wynika z ograniczeń zdalnej komunikacji tekstowej. Jak się siedzi przy stole albo na stoku/kanapie wszystko jakoś cudownie się układa. Nie ma gównoburz. Peace 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 2 godziny temu, Jan napisał: do której grupy należysz? Do obydwu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 40 minut temu, KrzysiekK napisał: Większość tzw gównoburz wynika z ograniczeń zdalnej komunikacji tekstowej. Jak się siedzi przy stole albo na stoku/kanapie wszystko jakoś cudownie się układa. Nie ma gównoburz. Peace 🙂 Szczególnie w rodzinie;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 (edited) 2 godziny temu, Victor napisał: W sumie masz racje ale wychodząc z założenia że komuś zrobię krzywdę bo nie ma siatek są drzewa itd to lepiej zostać w domu i nic nie robić . Na nartach nie trzeba jechać szybko a na filmie widać masę istotnych elementów jak nacisk dolnej narty praca góra dół markowanie kijem itd więc można wyłapać dla siebie sporo ciekawostek które później na stoku wprowadzać systematycznie w życie ale przede wszystkim można jeździć wolniej ( krótki skręt ) i będziesz bezpieczny choć z innej strony to dziwi mnie ta kolejna gówno burza o dwa zdania bo mówią też kup GS i jedź do Białki 😉🤷♂️ można i tak . Pozytywne nastawienie to istotny czynnik w dojściu do celu . Co ty chcesz od białki? W nowy rok jak znalazł GS, pusto szeroko i małe nachylenie dobrze przygotowany stok… niestety w tym roku do Białki nie trafię… niestety. Pozdrawia Białczański kotek bo przecież nie tygrys;-) droga którą podążasz uświęcona się staje, zazdroszczę. Edited December 18, 2024 by star Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 (edited) 18 godzin temu, Marcos73 napisał: A gdzie? Bo właśnie jestem😀. Nie gadaj że na Pinzolo coś zamkną, bo jutro tam jadę. pozdro Co do Pinzolo :zamknięta była i będzie 108 - próby wbicia się na dziko dość skutecznie utrudniają Carabinieri czy inne służby. Jutro o 10:00 oficjalny trening (skok+rondo) a piątek/sobota zawody, starty pierwszego przejazdu zaplanowane na 10:00, drugi przejazd 12:00. W piątek jakoś o 17:30-18:00 parada w centrum miasteczka a po zawodach imprezki w Malaga Ciocia. Kibicowanie możliwe w zasadzie wyłącznie na dole 108 (skoku nie widać ale dół giganta, rondo i bieg tak) - z miejsca gdzie zamykają u góry nawet startu nie widac. W rejon ciekawy trzeba podejść kawałek od Malga albo dojechać 118 od krzesła z Fossadei (64). Oczywiście kibicowanie Zu mile widziane 🙂 .. poza tym polecam strefę kibica - dobre napoje, sery i szynka .. można też obejrzeć bądź spróbować sprzętu Tele. Pozdrawiam, M. Edited December 18, 2024 by Marxx74x 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 W ramach ciekawostki (o której "normalny" narciarz zapewne niezbyt wie) - w Pinzolo oficjalnie zapowiedziano kontrolę fluoru przy czym w ramach ukłonu w stronę serwisu (lub kalibracji sprzętu) można dać narty do kontroli już w czwartek i sprawdzić czy żadne fluorowe pyłki się nie zaplątały 😉 .. pozostają inne magiczne smarowidła a fluoru trzeba się wystrzegać - osobne pokrowce, w praktyce osobny sprzęt serwisowy bo co by nie mówić fluor był i tam gdzie może być jest grany .. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 (edited) Cześć Przecież fluor został skutecznie zakazany w sezonie 22/23 o ile kojarzę, tzn, wprowadzono kontrole z pomiarami a chyba zakazano już znacznie wcześniej - nie wiem czy nie 20/21 - więc dziwne, że ktoś w ogóle je stosuje. Dziwne, że są w sprzedaży... Pozdro Edited December 18, 2024 by Mitek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted December 18, 2024 Author Share Posted December 18, 2024 To teraz można kilkadziesiąt stron poświęcić na wpływ fluoru na technikę jazdy??? Poważnie??. Nie ma żadnego wpływu lub jest kompletnie pomijalny. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoski Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 (edited) 19 godzin temu, Adam ..DUCH napisał: To teraz można kilkadziesiąt stron poświęcić na wpływ fluoru na technikę jazdy??? Poważnie??. Nie ma żadnego wpływu lub jest kompletnie pomijalny. Na technikę jazdy nie ma żadnego wpływu,w jeździe amatorskiej na stokach też nie ale ci sami amatorzy w zawodach o puchar wójta wybierali fluor zamiast wosku 😁 30 gram cena kosmos 😱 https://sklepnarciarski.info/smar-holmenkol-syntec-race-alpine-wet-p-820.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info&gad_source=1&utm_term=CjwKCAiAgoq7BhBxEiwAVcW0LOa_tuj40ilbr3Kgd2IMmj_z5vbQkEKDJWl6sqiQujAH7D4PEus_-BoC8PEQAvD_BwE Edited December 19, 2024 by Mikoski 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 Cóż .. nie wypowiem się odnośnie dobrze dobranego fluoru tudzież innego dobrze dobranego smarowania ponieważ wiem jaki daje efekt .. podobnie jak wiem, jaki daje źle dobrane smarowanie. Twierdzenie, że to lipa zamyka dyskusję gdyż nie mam z kim rozmawiać. W zabawie amatorskiej (amatorskie zawody) fluor zapewne nie ma znaczenia chyba że trasa preferuje smarowanie, bądź ma nie duże - ale że narty na dobrze dobranym fluorze, silikonie i innych wynalazkach jadą inaczej to po prostu fakt. Co do testów - odwlekano wprowadzenie bo urządzenia nie były wiarygodne. Z naszej perspektywy testy pojawiły się od ubiegłego sezonu. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnwick Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 2 godziny temu, Adam ..DUCH napisał: To teraz można kilkadziesiąt stron poświęcić na wpływ fluoru na technikę jazdy??? Poważnie??. Nie ma żadnego wpływu lub jest kompletnie pomijalny. Jak to nie ma jak ma. I to kolosalną... Nie wiem skąd ta ignorancja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted December 18, 2024 Share Posted December 18, 2024 Tak jeszcze naświetlajac - walka FIS z fluorem ma genezę w biegówkach bo to biegacze są podstawowym odbiorcą smarów. Ekologia, zdrowie serwismana i fakt, że mając dostęp do dobrze dobranego fluoru biegacz buduje automatycznie przewagę na dystansie (rzecz jasna biegać musi umieć 🙂 ) .. smary w alpejskim to z perspektywy producentów nisza, może nie mała ale nisza. M. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted December 19, 2024 Share Posted December 19, 2024 6 godzin temu, johnwick napisał: Jak to nie ma jak ma. I to kolosalną... Nie wiem skąd ta ignorancja. Cześć A może warto zrozumieć co kolega pisze, a pisze o wpływie smarowania na TECHNIKĘ JAZDY. Ma czy nie ma. Bo moim zdaniem pisanie, że ma to ignorancja lub niezrozumienie, tak jak Marxx i Adaś podkreślili. Stosując flour będziesz znacznie szybszy nie wpłynie on na Twoje umiejętności to chyba jasne. Pozdro 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lexi Posted December 19, 2024 Share Posted December 19, 2024 11 godzin temu, Mikoski napisał: Na technikę jazdy nie ma żadnego wpływu,w jeździe amatorskiej na stokach też nie ale już amatorzy w zawodach o puchar wójta wybierali fluor zamiast wosku 😁 30 gram cena kosmos 😱 https://sklepnarciarski.info/smar-holmenkol-syntec-race-alpine-wet-p-820.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info&gad_source=1&utm_term=CjwKCAiAgoq7BhBxEiwAVcW0LOa_tuj40ilbr3Kgd2IMmj_z5vbQkEKDJWl6sqiQujAH7D4PEus_-BoC8PEQAvD_BwE No tak Damian ale to co pokazujesz to smar w proszku...służy do posypywania stoku.. A co do biegaczy to .. jasne 😉 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted December 19, 2024 Share Posted December 19, 2024 18 godzin temu, Marxx74x napisał: Cóż .. nie wypowiem się odnośnie dobrze dobranego fluoru tudzież innego dobrze dobranego smarowania ponieważ wiem jaki daje efekt .. podobnie jak wiem, jaki daje źle dobrane smarowanie. Twierdzenie, że to lipa zamyka dyskusję gdyż nie mam z kim rozmawiać. W zabawie amatorskiej (amatorskie zawody) fluor zapewne nie ma znaczenia chyba że trasa preferuje smarowanie, bądź ma nie duże - ale że narty na dobrze dobranym fluorze, silikonie i innych wynalazkach jadą inaczej to po prostu fakt. Co do testów - odwlekano wprowadzenie bo urządzenia nie były wiarygodne. Z naszej perspektywy testy pojawiły się od ubiegłego sezonu. M. Marek, sport to sport, a amatorka, to amatorka. Narty muszą być naostrzone i nasmarowane, choćby woskiem z Gromnicy. Do bujania się po trasach nic więcej amatorowi nie potrzeba. Na sranie mi sportowa struktura i fluor za 6 stówek? Do zwykłej amatorskiej jazdy jest to zbędny wydatek. Bez startów w jakichkolwiek zawodach. Rozdzielmy to, bo tego nie ma sensu łączyć. pozdro 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted December 19, 2024 Share Posted December 19, 2024 W dniu 18.12.2024 o 15:50, Marxx74x napisał: Co do Pinzolo :zamknięta była i będzie 108 - próby wbicia się na dziko dość skutecznie utrudniają Carabinieri czy inne służby. Jutro o 10:00 oficjalny trening (skok+rondo) a piątek/sobota zawody, starty pierwszego przejazdu zaplanowane na 10:00, drugi przejazd 12:00. W piątek jakoś o 17:30-18:00 parada w centrum miasteczka a po zawodach imprezki w Malaga Ciocia. Kibicowanie możliwe w zasadzie wyłącznie na dole 108 (skoku nie widać ale dół giganta, rondo i bieg tak) - z miejsca gdzie zamykają u góry nawet startu nie widac. W rejon ciekawy trzeba podejść kawałek od Malga albo dojechać 118 od krzesła z Fossadei (64). Oczywiście kibicowanie Zu mile widziane 🙂 .. poza tym polecam strefę kibica - dobre napoje, sery i szynka .. można też obejrzeć bądź spróbować sprzętu Tele. Pozdrawiam, M. Cze Byłem wcora i pojeździłem mimo bidy trasowej. Dla plebsu czynna patelnia, 101 i dojazdowa do gondoli - najlepsza była wczoraj. 101 zjechałem z 3-razy, Patelnią z 2x, była próba na Ciotki, ale niestety zamknięte, a krzesło chodziło. Z 6x zjechałem do Gondoli na 5Langhi. Najlepsza, pusta i perfect stan. Ale śnieg inny na Pinzolo, takie grudki lodowe przechodzące w cukier, ale płytki. 3mam kciuki za Zu. pozdro 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted December 19, 2024 Share Posted December 19, 2024 38 minut temu, Marcos73 napisał: Marek, sport to sport, a amatorka, to amatorka. Narty muszą być naostrzone i nasmarowane, choćby woskiem z Gromnicy. Do bujania się po trasach nic więcej amatorowi nie potrzeba. Na sranie mi sportowa struktura i fluor za 6 stówek? Do zwykłej amatorskiej jazdy jest to zbędny wydatek. Bez startów w jakichkolwiek zawodach. Rozdzielmy to, bo tego nie ma sensu łączyć. pozdro W sport amatorski jak najbardziej wkradają się takie wynalazki - w sporcie nie amatorskim są częścią integralną ale ceny są na szczęście nieco inne ;). Zgadzam się w pełni, że w jeździe amatorskiej rodzaj smaru jest mało istotny (byle w miarę dobrze dobrany do warunków). Tak więc podsumowanie byle ostre i nasmarowane jest całkiem prawdziwe. M. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted December 22, 2024 Share Posted December 22, 2024 Dużo tu o ogólnej technice a gdzieś chyba ucieka najważniejsze w ogólnej jeździe czyli nie pochylajmy się do stoku . Widzę to bardzo często u osób które się uczą . Strach na ścianach i kładzenie sie na stok . Tu fajnie jest to pokazane nawet ostatnio sam na dość stromej ścianie we mgle jechałem podobnie( starałem się z pełnym fokusem na poprawność ) choć bardziej większym skrętem . Do jazdy off również świetna wskazówka 👌 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSmok Posted December 22, 2024 Share Posted December 22, 2024 1 hour ago, Victor said: Dużo tu o ogólnej technice a gdzieś chyba ucieka najważniejsze w ogólnej jeździe czyli nie pochylajmy się do stoku . Widzę to bardzo często u osób które się uczą . Strach na ścianach i kładzenie sie na stok . Tu fajnie jest to pokazane nawet ostatnio sam na dość stromej ścianie we mgle jechałem podobnie( starałem się z pełnym fokusem na poprawność ) choć bardziej większym skrętem . Do jazdy off również świetna wskazówka 👌 Wolę to niż strony o fluorze. Ważne aby cały czas koncentrować się gdzie jest BOS w danym momencie skrętu . Mocne zabicie kijka , i poprawna praca góra dół nie mówiąc o aktywnej pracy stawu skokowego. Pozdrowienia 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSmok Posted December 22, 2024 Share Posted December 22, 2024 Coś podobnego w moim wykonaniu . Pozdrowienia 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekK Posted December 23, 2024 Share Posted December 23, 2024 5 godzin temu, PSmok napisał: Wolę to niż strony o fluorze. Ważne aby cały czas koncentrować się gdzie jest BOS w danym momencie skrętu . Mocne zabicie kijka , i poprawna praca góra dół nie mówiąc o aktywnej pracy stawu skokowego. Pozdrowienia O wadze problemu BOS i COM wiadomo. Ale czy jesteś w stanie podać jakiś przykład który uświadamia osobie poznającej te dwa punkty zjawisko tej relacji? W stylu - zrób to i to a poczujesz etc etc . Tak żeby to się dało łatwo przenieść na stok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSmok Posted December 23, 2024 Share Posted December 23, 2024 1 hour ago, KrzysiekK said: O wadze problemu BOS i COM wiadomo. Ale czy jesteś w stanie podać jakiś przykład który uświadamia osobie poznającej te dwa punkty zjawisko tej relacji? W stylu - zrób to i to a poczujesz etc etc . Tak żeby to się dało łatwo przenieść na stok. Przykładem mogą być rolki . Pamiętasz skręty ? Na śniegu , Stork turns, na Bociana . Podczas inicjacji ( nowe zakrawedziowanie zewnętrznej ) COM musi pójść w kierunku antycypacji a BOS ( stopy ) podąża bo jesteś na jednej narcie , do przodu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrik Posted December 23, 2024 Share Posted December 23, 2024 (edited) Odczucia Krzysiu mają to do siebie, że są nasze. Na cudzych nie zajedziesz daleko. Wykorzystaj swój plus + zachowawczej jazdy i wówczas jest czas, aby poczuć i zrozumieć. Spowolnij na minimum (wyłącz dźwięk) i patrz do 11 sekundy filmu na narciarza jadącego jako drugi. Możesz kilka razy przewałkować. Skup uwagę na sylwetce od bioder w dół. Edit. Dubel. Pisane w tym samym czasie Edited December 23, 2024 by Gabrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted December 23, 2024 Share Posted December 23, 2024 7 godzin temu, PSmok napisał: Coś podobnego w moim wykonaniu . Pozdrowienia Cześć Piotrek to jest bardzo fajny filmik. Mamy dwóch narciarzy jadących w tych samych warunkach praktycznie bezbłędnie, identycznie ubranych, o podobnych sylwetkach, podobnie szkolonych (w sensie kanonu) oraz intencjonalnie mających jechać synchron. Panowie jadą obaj technicznie znakomicie ale zwróćcie uwagę jak różnie w sensie niuansów technicznych. Czy Ty Piotrze jedziesz jedziesz z prawej patrząc w linii spadku stoku? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekK Posted December 23, 2024 Share Posted December 23, 2024 2 minuty temu, Mitek napisał: Cześć Piotrek to jest bardzo fajny filmik. Mamy dwóch narciarzy jadących w tych samych warunkach praktycznie bezbłędnie, identycznie ubranych, o podobnych sylwetkach, podobnie szkolonych (w sensie kanonu) oraz intencjonalnie mających jechać synchron. Panowie jadą obaj technicznie znakomicie ale zwróćcie uwagę jak różnie w sensie niuansów technicznych. Czy Ty Piotrze jedziesz jedziesz z prawej patrząc w linii spadku stoku? Pozdro Nie widzę różnic w technice. Za cienki jestem. Może się mylę ale … moja pierwsza myśl była jedna: Ten z lewej przeleżał lato albo jest starszy. Kondycyjnie słabszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.