Jump to content

Dlaczego nie podnosimy się w skręcie - nowy filmik Morgana


a_senior
 Share

Recommended Posts

Z tą aerodynamiką w GS to bym nie przesadzał, czasami lepiej się otworzyć (przyhamować) by później płynniej/szybciej przejechać na krawędzi. Cóż z tego, że w momencie przejścia

pojedziemy szybciej jeśli potem w skręcie  będziemy zmuszeni korygować prędkość ześlizgiem.

 

To kiedy wyjść w górę a kiedy nie wie tylko zawodnik, właściwie nawet tego nie wie, robi to intuicyjnie, jest to umiejętność nie do nauczenia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 699
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Calkiem dobrze. Nie podales kolejnosci odpietkowania i zaczubkowania rzeczonej narty. Moze obu nart jednoczesnie jest/bedzie lepiej.
Dzialaj.
Ps. Gdy odpietkujesz jedna z nart to bedzie wisiec jak laska a ma rznac bo do tego sluzy

Sądzę, że jednocześnie i w tedy gdy rozpoczynamy skręt. W tedy przenosimy ciężar ciała na drugą stronę.
Link to comment
Share on other sites

1. Tak??? To usiądź sobie na nartach :) Będziesz do tego superaerodynamiczny :D Ale zjazd tylko na kreskę :)

2. Bo jest trudniejsza

3. Po prostu jest bardziej męczące bo masz cały czas nogi ugięte co najmniej w stołeczek.

1/podtrzymuje

2/ zgadza sie

3/ ale po to  ludzie trenuja

 

Lets go skiing!!!!

Link to comment
Share on other sites

Swoją droga to takie przejście niskie między skrętami to jest biały kruk.
Ile razy widzieliście żeby ktoś tak jechał ?
Dużo częściej się spotyka postawę totalnie wyprostowana, gdzie NW przybiera postać Ww tudzież tzw. styl emerycki oraz różne odmiany stylowe wykorzystujące usilnie górne partie ciała do inicjacji i prowadzenia skrętów. W pozycji jak na kiblu to praktycznie nikt nie jeździ, nawet chwilowo.

Te błędne style jazdy, które wymieniasz są powszechne. Po prostu zdecydowana większość narciarzy jeździ kiepsko. Wszędzie, nie tylko w Polsce. I większości to wystarczy. Nie mają ani ochoty ani motywacji na lepszą jazdę. To im wystarczy. Ale to niskie przejście jak to nazywasz, albo jazda na kiblu, nie jest wcale żadną koniecznością ani potrzebą w dobrej, skutecznej jeździe amatorskiej. Wystarczy coś pośredniego. Morgan mówi o zmianie pozycji między niską a bazową (podstawową). Czyli pewien ruch tułowia góra-dół pojawia się, choć bez czynnego odciążenia w górę. Było tu szereg filmików ilustrujących taką jazdę.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny filmik, bardziej ludzki i bardziej przyswajalny styl dla amatora. Ten przejazd upewnił mnie w przekonaniu, że od czasu Stenmarka narciarstwo nie zrobiło nawet kroku,

nawet zaakcentowanie oburęczne wyjście Hirschera, czy czasami widywane u Shifrin to tylko kopia Stenmarka.

 

 

is1 — kopia.PNG is2.PNG is3.PNG is4.PNG is5.PNG is6.PNG

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny filmik, bardziej ludzki i bardziej przyswajalny styl dla amatora. Ten przejazd upewnił mnie w przekonaniu, że od czasu Stenmarka narciarstwo nie zrobiło nawet kroku,

nawet zaakcentowanie oburęczne wyjście Hirschera, czy czasami widywane u Shifrin to tylko kopia Stenmarka.

 

 

attachicon.gifis1 — kopia.PNGattachicon.gifis2.PNGattachicon.gifis3.PNGattachicon.gifis4.PNGattachicon.gifis5.PNGattachicon.gifis6.PNG

 

 

 

 

 

Oprocz tego, ze ze swoja technika obecnie dostal by od kazdego zawodnika po pare sekund/przejazd

Link to comment
Share on other sites

Te błędne style jazdy, które wymieniasz są powszechne. Po prostu zdecydowana większość narciarzy jeździ kiepsko. Wszędzie, nie tylko w Polsce. I większości to wystarczy. Nie mają ani ochoty ani motywacji na lepszą jazdę. To im wystarczy. Ale to niskie przejście jak to nazywasz, albo jazda na kiblu, nie jest wcale żadną koniecznością ani potrzebą w dobrej, skutecznej jeździe amatorskiej. Wystarczy coś pośredniego. Morgan mówi o zmianie pozycji między niską a bazową (podstawową). Czyli pewien ruch tułowia góra-dół pojawia się, choć bez czynnego odciążenia w górę. Było tu szereg filmików ilustrujących taką jazdę.


W górach może i nie, ale w tych naszych „alpach kaszubskich” na pomorzu, na stoku co ma naciągane 300 metrów i nachyleniem nie grzeszy to jedyna metoda jak dla mnie żeby mieć z tego jakiś fun, szczególnie jak coś niekorzystnie wieje. Tu się bardziej kombinuje jak uzyskać prędkość i ja utrzymać niż kontrolować jak na normalnych stokach.
Link to comment
Share on other sites

Oprócz tego :lol: , że żaden z współczesnych zawodników na tej trasie i na tym sprzęcie, którego używa Stenmark nie dojechałby do mety.

Spokojnie, wszystko juz bylo. Jest film na yt. Girardelli z Fellerem scigaja sie na tej samej trasie na starych i nowych nartach. Czasy poszczegolnych przejazdow byly liczone. Wesole i nie pozbawione rywalizacji nagrano tez rozmowy miedzy nimi. Poszukaj.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tym razem pokazuje zawodowiec Henrik Kristoffersen. Pokazuje klarownie jak się skręca. Można włączyć automatyczne napisy angielskie i puścić w zwolnieniu. Świetne.

 

 

 

  Poniżej Maryna pokazuje klarownie jak się skręca :D , wyjście jak byk i zejście jak byk :rolleyes: (to jest jeden skręt)

 

m.PNG   m1.PNG

Link to comment
Share on other sites

  Poniżej Maryna pokazuje klarownie jak się skręca :D , wyjście jak byk i zejście jak byk :rolleyes: (to jest jeden skręt)

 

attachicon.gifm.PNG  attachicon.gifm1.PNG

Wort, nie dawaj przykładów z przejazdów zawodników na zawodach. To bez sensu dla rekreacyjnych amatorów. Henrik, jeden z najlepiej technicznie jeżdżących zawodników na świecie, pokazuje początek skrętu i sam skręt nie w trakcie przejazdy przez bramki czy tyczki (liczba jego złotych medali w gigancie i slalomie jest imponująca), ale w jeździe jaką proponuje nam, amatorom. Typowy skręt. Dobry komentarz. Jeśli ktoś go nie rozumie mogę przetłumaczyć.

Link to comment
Share on other sites

Wort, nie dawaj przykładów z przejazdów zawodników na zawodach. To bez sensu dla rekreacyjnych amatorów. Henrik, jeden z najlepiej technicznie jeżdżących zawodników na świecie, pokazuje początek skrętu i sam skręt nie w trakcie przejazdy przez bramki czy tyczki (liczba jego złotych medali w gigancie i slalomie jest imponująca), ale w jeździe jaką proponuje nam, amatorom. Typowy skręt. Dobry komentarz. Jeśli ktoś go nie rozumie mogę przetłumaczyć.

A nie pomyliło Ci się z tą imponującą ilością medali??? Ledwie 3 z MŚ i IO łącznie.

Imponującą to ma Hirscher.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...