Skocz do zawartości

Dlaczego nie podnosimy się w skręcie - nowy filmik Morgana


a_senior

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 699
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hi Beata
Przetrawilas odciazenie narciarskie? Uslyszalem "tak" tz mam kontynuowac. Najczestrzym bledem jest zbyt szybkie zejscie w dol(juz wiesz, ze ma byc wolne) przez co nastepuje zepchniecie pietek nart i jazda w skos stoku. To sie nazywa zerwanie skretu. Nastepny skret i nastepny jezeli sa podobne tworza jazde zygzakiem co ogolnie jest slusznie uznane za brzydkie. Twoja kolej.

Jak sie czujesz po pol obiadu? Nie wiesz, nie szkodzi, bedziedz wiedziala po kilkunastu.
Widze, ze stoisz przed lustrem, na lekko ugietych nogach, talerzyki kijkow za kostkami i obnizasz sylwetke tylko przy pomocy kolan. Robisz to wolnowolnowolno jak w dlugim skrecie. Zauwazylas, ze kolana nie chca sie dalej zginac a w miedzyczasie zgielas sie lekko w biodrach. Moglabys sie dalej zgiac w biodrach(pochylic sie do przodu) ale nie rob tego. Niech kolana wyznaczaja glebokosc zejscia w dol. Na poczatek nie bedzie tego duzo. Ostatnim ruchem bedzie "szybko" tj. Powrot do pozycji wyjsciowej.
Na poczatek 5 razy starczy chyba... po ile razy to "zejscie-wyjscie" robisz. Jezeli 15 to do spotkania na stoku Euro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi Beata
Przetrawilas odciazenie narciarskie? Uslyszalem "tak" tz mam kontynuowac. Najczestrzym bledem jest zbyt szybkie zejscie w dol(juz wiesz, ze ma byc wolne) przez co nastepuje zepchniecie pietek nart i jazda w skos stoku. To sie nazywa zerwanie skretu. Nastepny skret i nastepny jezeli sa podobne tworza jazde zygzakiem co ogolnie jest slusznie uznane za brzydkie. Twoja kolej.


Cześć
No w końcu...umierałam z głodu.
Twoje wskazówki do ćwiczenia na sucho są jasne.
Masz na myśli tzw szuranie? ześlizg?
I to jest efekt zbyt szybkiego zejścia?
Chodzi o to, żeby po dynamicznym odciążeniu narty zewnętrznej powoli dociążyć nartę jakby jeszcze wewnętrzną i pozwolić jej wykonać skręt (już narta zewnętrzna) zgodny z jej r?
Bo wiesz, ja jeszcze zielona jestem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo :)
Jestem przekonany, ze jezdzisz na 2 nartach jednoczesnie. Odciazasz, dociazasz tez obie narty jednoczesnie. Czasami bedzie tego wiecej dla jednej z nart i bedzie sie to w skrecie liczyc ale krotko.


Zazwyczaj odciążona noga, czyli już wewnętrzna, na początku skrętu, sama mi się podnosi...i co Ty na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Masz na myśli tzw szuranie? ześlizg?
I to jest efekt zbyt szybkiego zejścia?
Chodzi o to, żeby po dynamicznym odciążeniu narty zewnętrznej powoli dociążyć nartę jakby jeszcze wewnętrzną i pozwolić jej wykonać skręt (już narta zewnętrzna) zgodny z jej r?
Bo wiesz, ja jeszcze zielona jestem...

Mam na mysli jazde a najbardziej pasuje"zeslizg". Chodzi tez o to aby nie odciazac jednej narty (dynamicznie). Duzo czytasz a niemoznosc wykonania tego co napisano komplikuje sprawe. Jezdzij naturalnie wtedy narty beda sie odciazac/dociazac, razem/pojedynczo a Ty popatrzysz na krajobraz. Np. jadac po luku w prawo, narta lewa bedzie bedzie bardziej obciazona jak prawa bo: jest nizej i stawia wiekszy opor. Fajne co? Jedyne co robisz to schodzisz nizej. W tej fazie skretu zwanej sterowaniem masz czas na przygotowanie zmiany kierunku jazdy. Temu sluzy skierowanie barkow w strone spadku stoku(cycki w dol) i wyjscie w gore. Jezeli to zrobisz to korpus jest na tyle ciezki, ze przy odciazeniu pociagnie narty za soba(zapoczatkuje skret). Narta prawa sama sie dociazy druga narta sama dolaczy i jestes w skrecie. Nie ma nic o celowym odciazaniu, narcie wewnetrznej, ® i takich tam. Dla statystycznego forumowicza to jest smieszne ale prawdziwe. Beata o czym zapomnialem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na mysli jazde a najbardziej pasuje"zeslizg". Chodzi tez o to aby nie odciazac jednej narty (dynamicznie). Duzo czytasz a niemoznosc wykonania tego co napisano komplikuje sprawe. Jezdzij naturalnie wtedy narty beda sie odciazac/dociazac, razem/pojedynczo a Ty popatrzysz na krajobraz. Np. jadac po luku w prawo, narta lewa bedzie bedzie bardziej obciazona jak prawa bo: jest nizej i stawia wiekszy opor. Fajne co? Jedyne co robisz to schodzisz nizej. W tej fazie skretu zwanej sterowaniem masz czas na przygotowanie zmiany kierunku jazdy. Temu sluzy skierowanie barkow w strone spadku stoku(cycki w dol) i wyjscie w gore. Jezeli to zrobisz to korpus jest na tyle ciezki, ze przy odciazeniu pociagnie narty za soba(zapoczatkuje skret). Narta prawa sama sie dociazy druga narta sama dolaczy i jestes w skrecie. Nie ma nic o celowym odciazaniu, narcie wewnetrznej, ® i takich tam. Dla statystycznego forumowicza to jest smieszne ale prawdziwe. Beata o czym zapomnialem?


Zjeść pół śniadania?, oddychać podczas ćwiczeń?, zejściu w dół w kolanach?, kijkach?, o „nie patrz w dół”?, bananie na buzi?...ratunku!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie pasuje do tego wątku ale niech tam: mam pytanie do starszych narciarzy, tych co to opanowali jazdę na nartach przed carwingowych. Jaki procent narciarzy w tamtych czasach potrafił jechać czysto techniką równoległą? Tak procentowo na stoku i nie był to Kasprowy czy instruktor.  Czysto tz potrafił zainicjować skręt z pozycji, kiedy jego narty były ustawione równolegle i nie poszerzał pozycji czy nie ustawiał nart w układzie kątowym. Czyste odciążenie i ruch skrętny stóp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na mysli jazde a najbardziej pasuje"zeslizg". Chodzi tez o to aby nie odciazac jednej narty (dynamicznie). Duzo czytasz a niemoznosc wykonania tego co napisano komplikuje sprawe. Jezdzij naturalnie wtedy narty beda sie odciazac/dociazac, razem/pojedynczo a Ty popatrzysz na krajobraz. Np. jadac po luku w prawo, narta lewa bedzie bedzie bardziej obciazona jak prawa bo: jest nizej i stawia wiekszy opor. Fajne co? Jedyne co robisz to schodzisz nizej. W tej fazie skretu zwanej sterowaniem masz czas na przygotowanie zmiany kierunku jazdy. Temu sluzy skierowanie barkow w strone spadku stoku(cycki w dol) i wyjscie w gore. Jezeli to zrobisz to korpus jest na tyle ciezki, ze przy odciazeniu pociagnie narty za soba(zapoczatkuje skret). Narta prawa sama sie dociazy druga narta sama dolaczy i jestes w skrecie. Nie ma nic o celowym odciazaniu, narcie wewnetrznej, ® i takich tam. Dla statystycznego forumowicza to jest smieszne ale prawdziwe. Beata o czym zapomnialem?

Opis byłby prawdziwy gdyby był napisany ok. 30 lat temu tj. przed erą nart mocno taliowanych. Teraz 99% narciarzy rekreacyjnych/oślołączkowych skręca "przez wewnętrzną" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie pasuje do tego wątku ale niech tam: mam pytanie do starszych narciarzy, tych co to opanowali jazdę na nartach przed carwingowych. Jaki procent narciarzy w tamtych czasach potrafił jechać czysto techniką równoległą? Tak procentowo na stoku i nie był to Kasprowy czy instruktor. Czysto tz potrafił zainicjować skręt z pozycji, kiedy jego narty były ustawione równolegle i nie poszerzał pozycji czy nie ustawiał nart w układzie kątowym. Czyste odciążenie i ruch skrętny stóp.

Tyle co dzis. Procentowo to ok. 15%. Krystiannia rownolegla byla wyzsza od krystianni oporowych technika jazdy. Dzis carving jest tak samo wyzsza od carvingu wieloznacznego. Szczytem byl i jest smig ale jechany na maxa. Tz. Nie mozesz szybciej i glebiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis byłby prawdziwy gdyby był napisany ok. 30 lat temu tj. przed erą nart mocno taliowanych. Teraz 99% narciarzy rekreacyjnych/oślołączkowych skręca "przez wewnętrzną" .

Moglbys wyjasnic co to znaczy przez "wewnetrzna" bo takie w programach szkolenia nie wystepuje.
Ps. No to nie skreca inaczej piszac nie mozna tego nazwac jazda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys wyjasnic co to znaczy przez "wewnetrzna" bo takie w programach szkolenia nie wystepuje.

 

"Skręt przez wewnętrzną" to żargonowe określenie skrętu z wyraźnym dociążenie narty wewnętrznej przez całą fazę skrętu. Tak skręcać na płaskich i równych stokach nauczę każdego wysportowanego człowieka w 5 minut, oczywiście narty muszą być mocno taliowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie pasuje do tego wątku ale niech tam: mam pytanie do starszych narciarzy, tych co to opanowali jazdę na nartach przed carwingowych. Jaki procent narciarzy w tamtych czasach potrafił jechać czysto techniką równoległą? Tak procentowo na stoku i nie był to Kasprowy czy instruktor.  Czysto tz potrafił zainicjować skręt z pozycji, kiedy jego narty były ustawione równolegle i nie poszerzał pozycji czy nie ustawiał nart w układzie kątowym. Czyste odciążenie i ruch skrętny stóp.

Patrząc tylko i wyłącznie przez pryzmat Polskich stoków wydaje mi się że było więcej - zobacz w moim środowisku "na placu" było ok 10 chłopaków w różnicy wieku max 5 lat z których każdy świetnie jeździł na nartach i regularnie brał udział w różnego rodzaju zawodach i spartakiadach. W LO w samej mojej klasie było nas "narciarzy" 4 - co roku poza feriami LO organizowało (wymiana młodzieżowa) 10 dniowy obóz narciarski w Czechosłowacji. Więcej i to zdecydowanie więcej było w owych czasach dobrych narciarzy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis byłby prawdziwy gdyby był napisany ok. 30 lat temu tj. przed erą nart mocno taliowanych. Teraz 99% narciarzy rekreacyjnych/oślołączkowych skręca "przez wewnętrzną" .

No i się nie zgadzam. Przepis wyśmienity. Zwróć uwagę na niuanse - wychodząc w górę rozpoczynamy kolejny skręt.

PS jakim cudem Fredo on line prawidłowo zdiagnozował Beatę???. :D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej dwie zawodniczki w tym samym momencie skrętu (Lewi 2020) widać wyraźnie jak Vlhowa zaczyna skręt wyraźnie odciążając(unosząc) wewnętrzną nartę,

Shiffrin w tym momencie "wchodzi na wewnętrzną"

 

 

sh.PNG vl.PNG

 

 

 

Jazda na zewnętrznej nie jest naturalna i wymaga mozolnych ćwiczeń, w czasie zawodów gdy dochodzi stres i nienajlepsza dyspozycja nawet czołowym zawodniczkom się zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skręt przez wewnętrzną" to żargonowe określenie skrętu z wyraźnym dociążenie narty wewnętrznej przez całą fazę skrętu. Tak skręcać na płaskich i równych stokach nauczę każdego wysportowanego człowieka w 5 minut, oczywiście narty muszą być mocno taliowane.

Eee to jakies slabe jest. Stawiasz duzo warunkow:
1. Plaski i rowny stok.
2. Czlowiek wysportowany.
3. Narty mocno taliowane.
4. Czym bedzie narte wewnetrzna dociazal?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc tylko i wyłącznie przez pryzmat Polskich stoków wydaje mi się że było więcej - zobacz w moim środowisku "na placu" było ok 10 chłopaków w różnicy wieku max 5 lat z których każdy świetnie jeździł na nartach i regularnie brał udział w różnego rodzaju zawodach i spartakiadach. W LO w samej mojej klasie było nas "narciarzy" 4 - co roku poza feriami LO organizowało (wymiana młodzieżowa) 10 dniowy obóz narciarski w Czechosłowacji. Więcej i to zdecydowanie więcej było w owych czasach dobrych narciarzy.

MaciejS pisal o dobrej technicznie jezdzie i skrecie rownoleglym. Wy zas uczniowie byliscie samoukami. Znakomicie i pewnie zjezdzaliscie byle jak z kazdej gorki. Spartakiady miedzynarodowe to byly srodki do wychowania mlodziezy socjalistycznej rowniez w bratniej Czechoslowacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jazda na zewnętrznej nie jest naturalna i wymaga mozolnych ćwiczeń...

Ale perelka sie znalazla.
Calkowicie sie z tym zgadzam. Jednak dodaje warunek, ze jedziemy przemiennie na jednej narcie. Na wewnetrznej jest latwiej bo z powodu pochylenia zbocza srodek ciezkosci latwiej umiescic pod narta. To dlatego tak latwo jezdzi sie "reulem" nawet na 2+m dlugosci nartach.
Brawo wort.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale perelka sie znalazla.
Calkowicie sie z tym zgadzam. Jednak dodaje warunek, ze jedziemy przemiennie na jednej narcie. Na wewnetrznej jest latwiej bo z powodu pochylenia zbocza srodek ciezkosci latwiej umiescic pod narta. To dlatego tak latwo jezdzi sie "reulem" nawet na 2+m dlugosci nartach.
Brawo wort.


Do czego reul z google prowadzi
https://forum.gazeta...html#p103941947
To dopiero perełka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skręt przez wewnętrzną" to żargonowe określenie skrętu z wyraźnym dociążenie narty wewnętrznej przez całą fazę skrętu. Tak skręcać na płaskich i równych stokach nauczę każdego wysportowanego człowieka w 5 minut, oczywiście narty muszą być mocno taliowane.

Cześć

Myślisz o tzw, łatwym przepisie na carving? Zgadzam się - to nie technika - to żałosne jest.

A co powiesz na "reul"? To jest dopiero hit.

POzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde ... nie bardzo w końcu łapię , o co chodzi ....

 

Tworzymy nowe podstawy narciarstwa, oparte o skręt z wewnętrznej ??? czy to tylko wojna gangów forumowych ???

 

Ps. Wielokroć zdarzyło mi się,,chwycić'' wewnętrzną , zwłaszcza w końcu skrętu . Efekty naprawdę nie są specjalnie budujące.

 

Pzdr, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde ... nie bardzo w końcu łapię , o co chodzi ....

 

Tworzymy nowe podstawy narciarstwa, oparte o skręt z wewnętrznej ??? czy to tylko wojna gangów forumowych ???

 

Ps. Wielokroć zdarzyło mi się,,chwycić'' wewnętrzną , zwłaszcza w końcu skrętu . Efekty naprawdę nie są specjalnie budujące.

 

Pzdr, 

Cześć

Jeżeli chwytałeś wewnętrzną "w końcu skrętu" to znaczy, że od początku źle byłeś w skręcie ustawiony a to był tylko efekt końcowy.

To nie wojna gangów - to wojna o pryncypia!

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...