Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.12.2024 w Odpowiedzi

  1. Dziś warunki bomba, kto nie jeździł ten .... Rok kończyłem narciarsko oraz basenowo. Syn dał mi pojeździć na swoich nowych nartach. Dogtouring ? Pies fantastycznie ułożony. Na basenach brak tłoku. Życzę Wam tyle samo słońca w nadchodzącym 2025 co ja dziś miałem.
    5 punktów
  2. Fajnie że Psmok dokładnie i fachowo przeanalizował jazdę kolegów. Też mam taką tendencję do oceniania i wyszukiwania błędów u innych, oczywiście proportion garde, bo gdzie mi tam do Piotra. Tyle że ja odnośnie jazdy Marka i jego syna(? ) napisałbym: fajna jazda cięta na łatwym, równym i pustym stoku a odnośnie jazdy Mitka, nie wiedząc kto jedzie, powiedziałbym: po co ten facet tak rzeźbi ten łatwy stok? 🙂 W ogóle to sądzę, że o jakości jazdy i ewentualnych błedach, które robimy, można coś powiedzieć filmując "zawodnika" na dość stromym, najlepiej lekko zmuldzonym stoku. Nie o prawdziwe muldy mi chodzi, bo to wyższa szkoła jazdy i do tego trzeba być młodym, silnym, wygimnastykowanym. 🙂 Wszelkie zjeżdżanie takim czy innym sposobem po łatwych stokach niewiele pokaże. Wszystkiego Naj, Naj w Nowym Roku. Jak najwięcej udanych nart realizowanych w bezpieczny sposób dla siebie i innych. Styl mniej ważny. I dużo funu. 🙂
    4 punkty
  3. Cześć Żeby była jasność.... Od pewnego czasu każda moja jazda na nartach wygląda na zasadzie jaką opisałeś a sprawa jest dość prosta - nie mogę upaść - taki jest priorytet w jeździe od zawsze a od pewnego czasu szczególnie. Ocenie podlega właśnie taki filmik bo jest to jazda swobodna, normalna, ulubionym STYLEM i ulubiona techniką. Ja chyba nawet nie wiedziałem, że Kacper mnie filmuje, byłem pewien, że czeka na Majkę - swoją (absolutnie wspaniałą) dziewczynę, która jechała za nami. Peter mam coś dal Ciebie: Pozdro
    4 punkty
  4. A ja z okazji nadchodzącego Nowego Roku życzy Wszystkim jak najwięcej dni na stoku,bez kontuzji i by jazda na nartach przynosiła radość przede wszystkim,a wszystkie niedoskonałości by tej radości nie przysłoniły 🍸
    4 punkty
  5. Cześć Panowie spokojnie. Peter ocenia to co widzi. Czytam co pisze od dłuższego czasu i wie jak jeździć. Filmik wybrałem pierwszy z brzegu i nie jest najszczęśliwszy bo z boku zawsze śmig wygląda tak jak wygląda a tu jest jeszcze na dość płaskiej górce. Ja będę miał chwilkę to wkleję coś z przodu. Akurat kibel tu jest detalem - są gorsze rzeczy. O pierwszej pisał Smoku a jest jeszcze pedałówka okrutna. Może będzie lepiej... 🙂 Pozdro
    3 punkty
  6. Ci co tylko klepią w klawisze i dłubią w internetach mogą nie wiedzieć że to sport dynamiczny i czasami zdarza się mieć rozbitą sylwetkę 😜 i sztuką jest jak najszybszy powrót do równowagi i prawidłowej pozycji.
    3 punkty
  7. Cześć Majka, wybierz narty typu allround z rdzeniem drewnianym o długości -5 (max. -10) względem wzrostu, szerokość pod butem ok. 70mm. Takie narty będą uniwersalne do nauki, mogą być z linii nart damskich lub unisex, nie ma to większego znaczenia (oprócz szaty graficznej).
    3 punkty
  8. Że kogo od pługa? Marcosa ? do pytam.
    3 punkty
  9. Cześć A więc: Miałem złe narty, za wąskie pod butem na te warunki i za długie, za mało uniwersalne, bez rockera i nie z tego co trzeba drewna, buty pod złym kątem z niewyregulowanym cantingiem a w ogóle nie wygrzane i nie byłem u bootfittera, no i spodnie i kurtka - membrana nie 20000 tylko nieznana... 🙂 A tak naprawdę - super, że tak do tego podszedłeś. Nie oczekiwałem analizy a tu... Tak znam swoje błędy i niestety niewiele mogę w tym momencie zrobić. Po prostu bardzo mało jeżdżę 7-10 dni w sezonie więc nawet nie można mówić o przypomnieniu sobie podstaw. Zresztą potraktowałeś mnie wyjątkowo delikatnie ale ten nadmierny impuls rotacyjny - bo ja to tak nazywam jest wyjątkowo nieestetyczny. Tak konsultacje na śniegu byłyby super ale w tym roku to absolutnie niemożliwe we Włoszech a dla Ciebie jazda na jakieś zadupie jest całkowicie bez sensu. Może kiedyś. Na razie fajnie, że można pogadać z kimś z najwyższej narciarskiej półki - bardzo doceniam. Pozdro
    3 punkty
  10. Powierzchowna rana... posmaruj i na stok..
    2 punkty
  11. Hej, Wierzę i zazdroszczę - moja druga połówka niestety nie chce ze mną jeździć 😕 Na Wiśle poznałem małżeństwo które jechało w związku z 40-tymi urodzinami męża - w ramach wspólnego obchodzenia jego urodzin 🙂 Już w połowie dystansu stwierdzili że to był najlepszy pomysł jaki wspólnie podjęli. Dobra - można by tak bez końca 🙂 Wracając do nart - podjąłem decyzję ze ogarnę sobie Head e-race 175. Dziękuję Wam za podpowiedzi, myślę że temat można uznać za zamknięty. 🙂 Serdeczności w nowym roku 🙂 Pozdrawiam
    2 punkty
  12. Nie zgodzę się. Co do ćwiczeń w których ręce wykonują nie ortodoksyjne ruchy (bądź się nie ruszają ustawione w sposób niezbyt typowy) - zgoda. Kanon izolacji. Co do jazdy - wpływ rąk na zachowania rotacyjne-kontrrotacyjne, sylwetkę, blokowanie bioder, pozorność dociążenia bądź odciążenia, przesztywnienien całego układu bądź jedynie bądź aż góry .. i tak dalej. O wpływie na energię inicjacji skrętu i /lub wyjścia nie wspominam zostawiając to domenie sportowej. Tym niemniej gdziekolwiek ręce będą to kiwaczek blokujący biodra wygra uniemożliwiając poprawną jazdę. Pozdrawiam, M.
    2 punkty
  13. Myślałem, że jest to filmik w stylu "moja najlepsza jazda proszę o ocenę", jeśli był to jakiś przypadkowy przejazd, to nie podlega on ocenie, bo są różne priorytety, tutaj mi to wygląda na: "jadę, żeby się nie zmęczyć"😄
    2 punkty
  14. Pomijając "lapanie na/w klatce" to demonstrator z filmiku Petera jedzie bardzo ladny smig...
    2 punkty
  15. Patrzaj na odpowiedź dla mig, już chyba bardziej jasno nie doprecyzuje. Jak to Ty, to bardzo ale to bardzo ładnie😄😉
    2 punkty
  16. Odnośnie śmigu, poniżej chyba najlepszy materiał jaki znalazłem w internecie, minimalistyczny styl filmiku bardzo mi odpowiada ale pewno dużej grupie nie przypadnie do gustu. Sprawa podstawowa to ruch obrotowy nóg w stawach biodrowych, bez niego mamy tylko serie cyklicznych skrętów tzw. "stop"
    2 punkty
  17. Damiano, Ty żeś kiedyś tak nartę wygiął. Podobno przy jakimś dziwnym lądowaniu, a tu widać dlaczego. @PSmok super że tak analizujesz te jazdy, tyś prawdziwy skarb tego forum. Dzięki.
    2 punkty
  18. w tym roku: Wisła1200, Szutroza, Robinsonada Łódzka. 🙂 na GLG sie zasadzałem, ale z czasem krucho i sie nie udało... ogolnie dostepnosc czasu mocno ogranicza zapędy 😕 Pozdrawiam
    2 punkty
  19. 170 cm to absolutne minimum dla tej narty i to jedynie ze względu na Twoją niską wagę. Co do zasady polecam zazwyczaj 175 cm a większym zawodnikom 180 cm.
    2 punkty
  20. ZAJEBISTEGO NOWEGO ROKU WAM WSZYSTKIM ŻYCZĘ!!!!
    1 punkt
  21. Jakiś prywatny ten film, a film lubię. Szczęśliwego, fuks najważniejszy.
    1 punkt
  22. Mietek sam wie jakie błędy popełnia, ma to głęboko,bo jak sam napisał jeździ bardzo mało teraz,ja też wiem,jakie popelnialem i nie jeżdżę,ale gdybym miał wrócić i chcieć się rozwijać to na pewno chciałbym to zrobić z PSmokiem. A póki co, jak Peter mówi ,w nowym roku jak Bozia da ,zacznę od pługu i NW choć ja tylko cięty gdzie się da. To takie prywaty, ale co kogo to obchodzi. Szczęśliwego jeszcze raz. Zawsze byłem znikającym punktem nic nie znaczącym w jeździe https://youtu.be/B6ukv8fhf1s
    1 punkt
  23. Cześć A Ty myślisz, że ja się nie boję jak dajecie na rolkach po asfalcie? Pozdro
    1 punkt
  24. Tato odpocznij bo ducha wyzioniesz było najlepsze na końcu 👍 Ja też wrzuciłem tu kilka filmów ze swoją jazdą wszystkie z jednego dnia nagrane przez Kaema, uczyliśmy jego kolegę jeździć i też nawet nie wiedząc do końca czy ktoś mnie nagrywa była to jazda żeby sobie krzywdy nie zrobić łatwa lekka i przyjemna dla radości z jazdyz naderwanym więzadłem a nie na pokaz,ani oceny. A komentarze były różne,grunt to sobie ani innym krzywdy na stoku nie zrobić .Dla jednych to może być dobra jazda, dla innych nie,jak ja to zobaczyłem to się za głowę złapałem i albo napraw nogę i kręgosłup,później jeździj tak pomyślałem.
    1 punkt
  25. Na kiblu nikogo nie łapiemy, to nie to forum.
    1 punkt
  26. https://allegro.pl/oferta/klasyczne-prawidlo-do-rozciagania-ciasnych-butow-regulowane-1-szt-35-41-15537757788
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Czarna trasa z Kopy: brakuje z pół metra białego żeby otworzyli, widać jeszcze krzaczory i trawska. Otwarta trasa 900m na Kopie: beton pod spodem, na górze kasza. Dużo narciarzy mimo Sylwestra. Ostatnia fota to początek czarnej trasy z Kopy.
    1 punkt
  29. Super pomagacie. Świetne porady ☹️☹️ Jak masz kupić taki badziew, to lepiej pozostań przy wypożyczaniu,nawet jak zaczynasz przygodę z narciarstwem.
    1 punkt
  30. Nic w tym uwłaczającego, poziom WC też tak sezon czy trening często zaczyna😉
    1 punkt
  31. Chłopie to Ty chyba poziom WC 😁jak wiesz co to znaczy reprezentujesz 💪 ,a tu tylko zwykłe szaraczki amatory my nie godne Twoich nart nawet nosić. Aż tak źle że wszyscy na filmach powyżej od pługa muszą zaczynać?
    1 punkt
  32. Cześć To ja jadę. Nie podoba Ci się? 🙂 Pług niestety z pewnych względów nie dotyczy... Pozdro serdeczne
    1 punkt
  33. Powyzej sa 3 takie a nawet 4....
    1 punkt
  34. Nie ma to jak być polonistą od "pługa" niedawno oderwaną😁, post dotyczył analizy filmiku z narracją, nie wiem kto jedzie.
    1 punkt
  35. aż zacząłem sie zastanawiać nad slalomkami 🤔
    1 punkt
  36. Ano… szczęśliwego nowego oby lepszego roku…
    1 punkt
  37. ...qurwa! Przerażające....
    1 punkt
  38. Cześć W tym roku z Wisły musieliśmy zrezygnować na parę dni przed startem z powodu choroby ale kumpelki startowały a Szutroza i Robinsonada Łódzka to jednodniówki z tego co pamiętam. Widzę, że gravel...? A co do nart to około 175 cm przy narcie uniwersalnej. No może 170 cm jeżeli to hybryda wyrosła z SL ale to absolutne minimum i technika... albo kup sobie po prostu SL. Pozdro
    1 punkt
  39. https://www.onet.pl/sport/przeglad-sportowy/tajemnica-michaela-schumachera-wybitny-neurochirurg-mowi-o-przeklamaniu/3b0yjw4,5e4c2379
    1 punkt
  40. Auto wypożyczone na lotnisku,noclegi internetowo,ale już na miejscu..
    1 punkt
  41. Jak napisał Tomek. 175 akurat dla tego typu narty to długoś rekomendowana. Do niedawna Stocki WRT - odpowiednik e-race był produkowany tylko w długości 172cm. pozdro
    1 punkt
  42. Odpisuje dopiero teraz bo bardzo zajęty jestem . Musiałem to zrobić w ten sposób aby ogarniać temat. I dać przez YT. Oglądnij na spokojnie , Przemyśl i wydaj opinie . Kompletnie masz prawo z tym się nie zgadzać bądź pomyśleć ze to ma jakiś sens . Pozdrowienia
    1 punkt
  43. Też tak uważam, Twoje narciarstwo jest już wystarczająco skomplikowane, każda nowa teoria tylko dołoży następnych problemów. Jak zaczniesz szukać podczas jazdy osi równowagi ….. Krzysiu, prowokacyjnie? Smoku jest zawodowcem i wśród zawodowców się obraca. Takie spoty, to część jego działalności. My, a przynajmniej ja nie lubię tego robić, bo nie czuję takiej potrzeby, a i nie ma kto tego robić. Jeśli chciałbym coś poprawić, to albo umówię się z kimś ogarniętym na stoku lub pojadę na wyjazd szkoleniowy choćby do Tadeo, te 6 dni da mi więcej, niż 3 lata pisania w necie. Twoją sytuacja jest inna i robisz to co robisz i nie podlega krytyce. Jedynie co mnie irytuje, to nadmiar teorii, zupełnie zbędnej i do niczego nie potrzebnej. Gówno mnie obchodzi zawartość tlenu na 5000m, interesuje mnie kiedy mam założyć maskę tlenową aby nie wykitować, ewentualnie objawy, które do jej założenia mnie zmuszą. Maciek opisuje jak poszerza jakiś polygon cośtam, a ja się kurwa podpieram kijkiem żeby się nie wywrócić. Ta wiedza jest mi do niczego nie potrzebna, a bynajmniej do jazdy na nartach. Odnoszę wrażenie, że Le Master napisał tą książkę, nie dla narciarzy, ale na potrzeby doktoryzowania się innych nad jazdą. pozdro
    1 punkt
  44. W ten sposób to można na trunkach zaoszczędzić, bo przecież z pustymi łapami to i Salomon nie naleje. Chyba, że brązowe zostaje z tyłu w śladzie. Jak narty słabo naostrzone.
    1 punkt
  45. Roxumiem, ze ten BOS to obrys podstawy/podparcia. Z elementarza mechaniki (statyki) wiadomo, że gdy pion poprowadzony ze srodka ciezkosci wyjdzie poza ten obrys to nastapi wywrotka. Nie "troche wywrotka" tylko calkiem. Tak jest w ukladzie statycznym. Jednak takie rozważania w ukladzie narciarz - podloze mozemy sobie wsadzic gleboko, bo to nie jest uklad statyczny. Pion zamienia się w wypadkową (chwilową, w kazdym momencie skretu inną) sil dzialajacych na na sr masy, zmienne sa tarcie, opor powietrza, reakcja podloza i kilkanascie innych czynnikow wynikajacyvh z ruchu wzgl podloza. Mozliwy jest też "chwilowy upadek" czyli chwilowe wyjscie wypadkowej poza BOS np przy inicjacji skretu.... Czyli w sumie - jezdzic, nie filozofowac za dużo, bo to amatorowi zupelnie niepotrzebne....
    1 punkt
  46. Tam jak pisano ty chuju, to była spoko, gorzej jak zwracano się do kogoś proszę pana;-) Stare dobre czasy, przypomnę wpis Juszy z Brytana choć lekko spóźniony to jednak zawsze aktualny, lepszy niż szarpanina o stówkę, Serce na hali: "Dzisiaj, w przeddzień Wigilii, siedzę przy oknie w Warszawie. Leją się z nieba kolejne wiadra deszczu. Ludzie krzątają się dźwigając ostatnie zakupy, wspaniałe prezenty, choinki, wszystkie te świąteczne bibeloty, sianka, opłatki i czyste obrusy. Pachnie grzybami. Zbliżają się od dawna oczekiwane, rodzinne spotkania. Może ktoś zaśpiewa kolędę, może ktoś usłyszy dobre słowo, może ktoś przemówi ludzkim głosem. Wszystko to jest dobre, ważne, takie świąteczne. Serce moje jednak, utknęło gdzieś daleko, gdzieś na Hali, na Żebrze Setki, na Fajce, szukając drogi do domu. Szukajcie i Wy – obyśmy znaleźli, obyśmy wszyscy szczęśliwie wrócili do Domu, w którym przecież „jest mieszkań wiele”." https://web.archive.org/web/20190313015602/https://www.boudapodsnezkou.cz/rezervace#popis 790CK kilka lat temu jako żywo... czyli jak zacząłem tam bywać koło 100pln, jak ten czas szybko leci, a inflacja popitala... 470CK w 2016 https://web.archive.org/web/20160409234953/https://www.boudapodsnezkou.cz/rezervace#popis
    1 punkt
  47. Więc jakby… nieaktualne.
    1 punkt
  48. To, że coś Cię zdestabilizuje nie oznacza że nie walczysz o powrót do stabilnej pozycji jak się uda to git, czasem nawet wypuszczasz narty aby nadgonić. A jak Cię poskłada to może się wyratujesz. Ale w sumie w większości przejazdu starasz się mieć kontrolę.
    1 punkt
  49. Niestety Maciej ma rację. Wszystko zależy od punktu odniesienia. Jest COM i jest oś równowagi. To są dobrze zdefiniowane punkt odniesienia i oś. Josh w sumie potwierdza co Maciej pisze. Możemy przesunąć się przód tył ale nie na boki. Chyba, że przez ta nieszczęsną angulacje. Tego w sumie nie wiem. Jak się pozginamy jak scyzoryk. Tak to opisuje Ron, cyt. „Często mówi się o trzymaniu środka ciężkości „nad stopami”. Brzmi niewinnie, prawda? Niestety, nie jest to takie proste. Sedno problemu tkwi w zrozumieniu, co oznacza słowo „nad”. Nie znaczy to, że Twój środek ciężkości i stopy muszą się znaleźć w jednej linii z siłą przyciągania ziemskiego, ale że musisz ustawić je na jednej linii z osią równowagi (zdefiniowaną w rozdziale 1.; ilustracje 1.17 i 1.18). Przypomnijmy, że oś równowagi przechodzi przez środek ciężkości narciarza i jest prostopadła do ślizgów nart, a przy tym rzadko pokrywa się z wektorem siły przyciągania ziemskiego działającej na narciarza (ilustracja 1.8).” „ILUSTRACJA 4.3 Lindsey Vonn (USA), obecnie najlepsza narciarka na świecie, jest w stanie idealnej równowagi przy prędkości 113 km/h, ponieważ jej środek ciężkości znajduje się nad stopami względem osi równowagi. Warto zwrócić uwagę na to, że jej biodra znajdują się za stopami, a barki przed nim” Fragmenty z książki Narciarstwo na poziomie Ron Le Master
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...