Skocz do zawartości

czy to jest "krotki" skret?


Clip

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to  szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. 

Pozdrowienia 

  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PSmok napisał:

Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to  szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. 

Pozdrowienia 

Ten steered to coś takiego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PSmok napisał:

Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to  szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. 

Pozdrowienia 

Cześć

Smoku był lekko nieprecyzyjny: chodzi o to aby krawędziowanie rozpoczynało się przed przekroczeniem linii spadku stoku. Później może być dowolnie, może być czysty ślad cięty (no tu niestety trzeba mieć nartę o małym promieniu przy tych założeniach) albo dokładamy lekką lub większą rotację.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, star napisał:

Powiem tak, te materiały są tak niepotrzebnie skomplikowane że aż płakać się chce. Nie twierdzę że jestem Einsteinem, ale jestem magistrem inżynierem z jako takim IQ i doświadczeniem na nartach i opis "powyżej linii spadku stoku" jest tak absurdalny, że aż śmieszny. To gdzie jest to powyżej linii spadku stoku, która (jak już dyskutowaliśmy w innym wątku z obrazkami nawet) jest linią prowadzącą z góry na dół w największym możliwym przybliżeniu. To powyżej tej linii to gdzie? Na wyciągu? W helikopterze? Na dachu schroniska na Śnieżce? 😉 Najgorsze jest to, gdy w czysto akademickich dyskusjach ktoś jeszcze dodatkowo myli się w już (jak dla mnie podkreślam) średnio potrzebnych pojęciach.

Oczywiście, trzeba zrobić program nauczania, oczywiście trzeba go zapisać i potem pokazać/przekazać. Ale co oznacza ten opis? To jakiś horror 😉

"Biorąc pod uwagę skręt względem linii spadku stoku, możemy wyróżnić:

  • skręt dostokowy (od linii spadku stoku do zakończenia skrętu) służy do doskonalenia fazy sterowania lub ewolucji
  • skręt odstokowy (od wywołania do przekroczenia linii spadku stoku) służy do łączenia skrętów"
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jedno czy przed czy powyżej zazwyczaj. Jest trajektoria ruchu na niej są punkty kiedy poruszamy się dokładnie w linii spadku stoku jeśli o styczna chodzi. Względem tego punktu odnosimy to przed i powyżej. Sugerowałem zajrzeć ba str 2 bo tam rysunek narysować styczna pionowa do trajektorii ruchu no i mamy ten punkt odniesienia do przed i powyżej. A nie czytać jakieś rozkmniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, star napisał:

Wszystko jedno czy przed czy powyżej zazwyczaj. Jest trajektoria ruchu na niej są punkty kiedy poruszamy się dokładnie w linii spadku stoku jeśli o styczna chodzi. Względem tego punktu odnosimy to przed i powyżej. Sugerowałem zajrzeć ba str 2 bo tam rysunek narysować styczna pionowa do trajektorii ruchu no i mamy ten punkt odniesienia do przed i powyżej. A nie czytać jakieś rozkmniki.

Skoro nie czytać, to ten punkt styczny też psu na budę 😉 po prostu jeździć, skręcać i nie dyskutować 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, star napisał:

Dzięki bardzo za materiał - jeżeli pozwolisz to kopiuję go do "materiały szkoleniowe" i tam też pozwolę sobie odnieść się do pojęcia "krótki skręt" albowiem temat nie jest prosty jak się wydaje

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kubis napisał:

Skoro nie czytać, to ten punkt styczny też psu na budę 😉 po prostu jeździć, skręcać i nie dyskutować 😉

Nie no z obrazkiem z polokregiem i pionowa linia styczna każdy sobie poradzi. Nawet mogę go wygenerować… no prawie, bo nie do końca styka;-)

IC

Edytowane przez star
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, star napisał:

Nie no z obrazkiem z polokregiem i pionowa linia styczna każdy sobie poradzi.

Cze

Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił.

pozdrawiam

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marcos73 napisał:

Cze

Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił.

pozdrawiam

Pionowa. Jest tylko jedna pionowa styczna do półokręgu. Zajrzyj do pdfa. Str 2. Ew popatrz na to zmruż oczy jeśli do tej pory miałeś szeroko otwarte i wyobraz sobie ze się stykają te literki w jednym punkcie: IC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcos73 napisał:

Cze

Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił.

pozdrawiam

Równoległa do linii spadku stoku 😄 

zakret.png.ca60cee19116fe35d2110a7175a6ae64.png

 

Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ...

Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie....

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KrzysiekK napisał:

Równoległa do linii spadku stoku 😄 

zakret.png.ca60cee19116fe35d2110a7175a6ae64.png

 

Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ...

Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie....

 

Przy odpowiedniej prędkości mniej istotne staje się czy jedziesz po płaskim, w dół czy pod górę. Skoro da się zrobić kółeczko, to da się docisnąć we wczesnej fazie tak, aby krawędź łapała bardzo wcześnie nawet jadąc w poprzek stoku. Oczywiście nie da się tego zrobić "w miejscu".

Edytowane przez Kubis
  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, star napisał:

Pionowa. Jest tylko jedna pionowa styczna do półokręgu.

Dziękuję, wystarczy. Przejrzyj proszę wątek z rysunkami Kubisa. Tam nikt nie napisał że to styczna, tylko że jest ich nieskończenie wiele i przechodzą gdzieś tam chuj wie gdzie. No i nie koniecznie pionowa 🙂. Bo to linia spadku stoku, jadąc w trawersie będzie inaczej.

pozdrawiam

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, KrzysiekK napisał:

Równoległa do linii spadku stoku 😄 

zakret.png.ca60cee19116fe35d2110a7175a6ae64.png

 

Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ...

Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie....

 

Cześć

Nie wiem w czym masz problem Krzychu. Na zaprezentowanym w Twoim temacie filmie z Waszej jazdy jest taka sekwencja (mniej więcej pomiędzy 50 a 60 sekundą gdzie jedziesz dość krótkim i płytkim skrętem ale pomimo tej płytkości łapiesz krawędź przed linią spadku stoku. Moim zdaniem bardzo fajnie zresztą.

Pozdro

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Marcos73 napisał:

Dziękuję, wystarczy. Przejrzyj proszę wątek z rysunkami Kubisa. Tam nikt nie napisał że to styczna, tylko że jest ich nieskończenie wiele i przechodzą gdzieś tam chuj wie gdzie. No i nie koniecznie pionowa 🙂. Bo to linia spadku stoku, jadąc w trawersie będzie inaczej.

pozdrawiam

To ja pamietam. Wiem, ze forumowicze to i w gore stoku jeżdżą. Także po płaskim w kółko, bo zabrali tyle prędkości ze stromego;-) a serio to nawet jak to jest S nie C to idea jest prosta jak ta linia pionowa w dół stoku. Zreszta kierunek tej linii jest jeden, przesunięcia to abstrakcja. W szkole tak uczyli. To są takie pseudointelektualne rozkminki, a przekaz PSmoku jasny, żeby jednak zawczasu przekrawedziowac czy zakrawedziowac i tyle. A w świecie pozaforumowym gdzie normalni zjadacze chleba nie walczą z grawitacja a się jej poddają rysunek Krzyska jest ok, punkt zaznaczony w punkt i git, nawet kartka ułożona tak, ze mucha nie siada, a spada w dobrym kierunku...

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...