Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.03.2025 w Odpowiedzi

  1. Cze Dzisiaj szalony dzień, bo młody zabrał rano jedyne klucze od narciarni na wyjazd klubowy. Więc pościg na Zakopiance autobusu. Na szczęście dzisiaj pusto. Miałem początkowo plan odwiedzić @Chertan na Mosornym Groniu. Na szczęście plan spalił na panewce bo Pieter był …. w Myślenicach😀. 8.05 wyjechałem z domu, sprawdziłem googla i na Mosorny to 1,5h jazdy, a Piotrek startował o 8.00. Jeszcze nie wyjechałem, a mocno byłem spóźniony. Więc jak nie ma co to odkryta hala czyli Rusin. Pusto na drodze więc 🔥 na tłoki. Po drodze deszcz i chmury. 9-ta punkt byłem na stoku. Pewniak nie zawiódł. Słońce i -4 stopnie. Warun petarda. Dosłownie pustki. Gdyby ten stok był trochę bardziej stromy (90 km/h tam z nudów na kreskę wyciągłem, może i więcej by dało radę, niestety …. brakło stoku😉) ale lepszy wróbel w garści….. Koło 12.00 pojawił się cukier, ale z 3cm, pod spodem twardo. Pokazały się płyty lodowe, no po nich to się najlepiej jeździło. Warunki do 16.00 wyśmienite, a po 14.00 to nie było komu dzień dobry powiedzieć, zachmurało się i delikatny śnieg zaczął padać. Cukier nie przeszkadzał wcale. Do 13.00 jeździłem w kółko na Porche. Kolejek brak. Bardzo mało ludzi, jedynie jakaś grupa oldboyów zajęła fragment stoku na trening GS. Podsumowując, byłem tam w tym sezonie 7x i ani razu się nie zawiodłem. Najlepsza odkryta hala na Podhalu. Życie jest piękne - nawet w budżetowym wydaniu! Grunt, to potrafić się cieszyć drobnostkami. pozdro Zdjęcie z przerwy, 13.00, żyć nie umierać💪
    9 punktów
  2. Czarny Groń, warunki świetne 🥹👍
    8 punktów
  3. U nas chujnia. Ale jakoś se radzimy.
    7 punktów
  4. Narta Kneissl ponad 10 letnia na obrazku, po małym serwisie,serwis Koenig Wrocław. Raz na jakiś czas trzeba oddać do serwisu na planowanie i inne bzdury, na codzień ostrzona i serwisowana osobiście . I żeby nie było ,nie leżały w szafie,bo przejezdzone setki km lodowce jesienią też.
    6 punktów
  5. Trzeba było wbijać do Szczyrku 🤣
    5 punktów
  6. Ja dzisiaj miałem na Pilsko jechać ale nie mogłem się zdecydować czy na narty czy na rower..
    4 punkty
  7. Grzegorz, dobrze , że to rozładowałeś bo to powinno być na www. błazen.pl 🙂
    3 punkty
  8. To wygląda skandalicznie, a nie słabo.
    3 punkty
  9. Piękne Tatry, u nas polatuje śnieg
    3 punkty
  10. Odwiedziłem wszystkie ośrodki TMR w Słowacji i Polsce po kilka razy każdy, z czego na Chopoku byłem ostatni raz dawno temu. Generalnie ceny nie są adekwatne do tego co otrzymujemy. Na Łomnicy siodło zamknięte, dwa zjazdy czerwonymi trasami ze Skalnatego Plesa i zamykają gondole z powodu wiatru, tak było dwa razy. Zostały ośle łączki na dole. Za jedyne 55 euro można się powozić wyciągami po polankach. Szczyrk to już pisałem, Chopok akurat trafiałem na cały ośrodek i warunki, można się tam wyjeździć i to mocno, ale ludzi bardzo dużo,a cena mocno alpejska, dojazd niewiele krótszy niż w Alpy dla mnie lepiej jechać w Alpy. Szczyrbskie Pleso bardzo fajne ,super klimat i widoki, mniej ludzi,bo ośrodek na końcu świata, byłem tam kilka razy jeszcze przed TMR jak i za ich panowania. Ale znów cena ponad 50 euro za dwie trasy to trochę przesada. Kiedyś jeździłem bardzo często na Wielką Raczę można było pojeździć do oporu bez kolejek,ale od kilku lat ośrodek podupada, otwierają max połowę tras ,szkoda kasy i jazdy tylu kilometrów. Ze Słowackich ośrodków najlepszy stosunek jakości do ceny ma obecnie Bachledka. Oczywiście moim zdaniem. Ośrodek jest zadbany,trasy dobrze utrzymane widoki piękne. Niestety zrobiło się tam bardziej tłoczno od czasy połączenia z karnetem Tatry ski i budowy gondoli,ale po stronie Jezierska można bardzo fajnie pojeździć na zróżnicowanych trasach.
    3 punkty
  11. Czy w telemarku jest carving? .. czyli anatomia pewnego skrętu 🙂 bądź zabawa w znajdź różnice 🙂 .. M.
    3 punkty
  12. Tuż za pudłem.
    2 punkty
  13. A to już wiem dlaczego poległem na turach......nie miałem struktury, smarowania, krawędzi a na fokach kleju nie miałem......
    2 punkty
  14. Moje narty rzadko oglądają maszynę, więc nie mam doświadczenia. Po wpisach Gabrika szukałem informacji nt. potencjalnego wpływu na jazdę zbyt głębokiej struktury. Obejrzałem filmik NTN gdzie potwierdzają to zjawisko. Przy okazji dużo dyskutował prowadzący o serwisie z jakimś innym serwisantem bodaj z Piaseczna. Obaj zgodzili się, że zdarzają im się sytuacje, kiedy klient nie jest zadowolony z usługi, a przyczyną tego jest, że oszczędzali mu ślizg. Mogli zbierać grubiej i byłoby ok. Być może tworzą problem, którego nie ma. Ja nie mam zdania o zużywalności. Mam natomiast zdanie, że na ślizgach w dużo gorszym stanie da się normalnie jeździć.
    2 punkty
  15. Ta nie wiem ile ma lat, ale sporo Szymek, oszczędnie, to chyba do swojej roboty podeszli. A tu taki poglądowy filmik do legend o znikających ślizgach.
    2 punkty
  16. Jeszcze raz. Problem zbierania ślizgu nie istnieje. Jeszcze nie widziałem nart które miały jeszcze krawędzie i przetarty ślizg. Krawędzie z boku kończą się zawsze zdecydowanie wcześniej. Zobacz na zdjęcia w moim pierwszym poście w tym wątku. Pomyśl ile tam trzeba było zrobić przejść na maszynie aby ślizgi wyrównać. To nie było pierwsze planowanie. Jak oddaję narty na pełny serwis to mają wyglądać jak nowe. Moje tak wyglądały. p.s. nikt nie robił w moich struktury na krawędziach 🙂
    2 punkty
  17. Nie znam się to się wypowiem 🙂 Jak dla mnie to wygląda jakby oszczędnie zbierali ślizg, żeby go wyrównać i nałożyć strukturę. Narta chyba była zapuszczona wcześniej więc musieliby zebrać więcej, żeby wyglądała jak nowa. Jakby nasmarowali to wyglądałaby lepiej, ale jak mieli smarować tymi wałkami, to i tak byłoby to słabe smarowanie. Jeśli ślizgi są równe i krawędzie ok, to ja osobiście bym je nasmarował żelazkiem i jeździł.
    2 punkty
  18. Było przyjechać, słoneczko do 12 świeciło, potem chmura przerywana. Śnieg kaszowaty, ale sporo go. W górnej połowie twardo, dół miękki mocno.
    2 punkty
  19. przeciera się
    2 punkty
  20. Ośrodek z dwoma wyciągami po 50E to rzeczywiście kosmos. Ale to już na papierze taką ofertę ja odrzucam. Nawet tam się nie wybieram. Natomiast oferta Chopoka jest droga, ale cały czas się broni. Dojazd dla wielu z nas jest tam znacząco krótszy niż w Alpy. A klimat jest słowiański a nie niemiecki ordnung. Oczywiście może Wam się to nie podobać, wówczas nie jeździcie. Mi się w pewnych warunkach to podoba. A w gondolach jest zawsze pełno Polaków, w tym Ślązacy.
    2 punkty
  21. Jeszcze kilka rownie fajnych oplat i bedzie pusto? Proponuje 30 zl za kible...
    2 punkty
  22. A ja korzystalem cos kolo 20x. Z darmowych w różnych miejscach. Chcecie powiedzieć, ze by korzystac wygodnie z usług TMR trzeba do sezonowki dokupic mieszkanie pod wyciągiem? No tak, to ma sens.
    2 punkty
  23. Nie chce byc zlosliwy ale musze. W tym sezonie wyciągnęli wniosek, że mozna jeszcze wydoic troche kasy za parkingi a przy okazji zablokować droge wojewodzką na amen. I jak tu nie lubićTMR....😀 Chociaż raz pewnie nie wytrzymam i pojade do S
    2 punkty
  24. Cześć No akurat dzisiaj Emma Aicher wygrała w znakomitym stylu i potwierdziła, że jest wyjątkowym talentem. Za dwa czy trzy lata kula jak nic. Pozdro
    1 punkt
  25. Możliwe, bo krawędź też jest cieńsza, ale chyba stal o wiele twardsza, bo czuć pod pilnikiem.
    1 punkt
  26. Jurek to nie jest tak że jestem przeciwko twoim wnioskom ale pozwolisz że zgłoszę zdanie odrębne. Na wstępie ja kompletnie nie znam się na serwisowaniu sprzętu (podziwiałem naszego forumowego kolegę jak coś tam w imadłach z pilnikami i żelazkiem tworzył), Struktura, kąty, smarowanie to rewiry mi nieznane (inna sprawa jest taka że moja adaptacja do sprzętu jest raczej wysoka). Osobiście posiadam tylko jedne narty które są raz w roku robione na maszynie w kontekście struktury i krawędzi - ale te GS-y tylko kilka dni w sezonie widzą śnieg. Cała reszta stada a jest ono całkiem spore leci na ręcznym serwisie - ot takie muskanie pilnikiem i żelazkiem na kilka dni. Ta abyś zrozumiał: szkoleniowe SL 11 tu nieco tępo ma być bo i nieco krawędzi i ześlizg, SL 9 - tu na ostro bo to deski do cietego skrętu, Dynki SL na ostro ale bez przesady, cała reszta kąty fabryczne. W kontekście jazdy amatorskiej, na kątach sportowych jeździć się nie da.
    1 punkt
  27. To ile lat upłynęło zanim zorientowałes się, że to jednak nie śnieg?
    1 punkt
  28. Nie wiem co to "kaman"??. Jeżeli w sezonie spędzasz na deskach tak +- 100 dni i/lub tłuczesz tyczki/serwisujesz co kilka dni to faktycznie musisz zwracać uwagę na wytrzymałość materiałową. Natomiast jeżeli twoje nartowanie to tak ok 20 dni w sezonie na maszynowo przygotowanych stokach to sklepowe SL wystarczą ci na 2 dekady
    1 punkt
  29. Cześć Całkowita zgoda. Każdy ślizg można tak przesmarować żeby jechało. Takie dyskusje z punktu widzenia jeżdżenia amatora na jakiejś górce są po prostu śmieszne. W pełni się z Tobą Szymku zgadzam opierając to na latach doświadczeń własnych a nie na internetowych historyjkach. W tym sezonie trochę celowo jeździłem na nartach krzywych - to te co miałem w Zwardoniu. Jakoś naostrzone i nasmarowane jeździły... Pozdro
    1 punkt
  30. Wygląda jak struktura liniowa albo trochę ukośna. Spod spodu z kolei wydaje się jakby przebijała poprzednia struktura. Może serwis nie chciał więcej szlifować od dołu? @arturzx Odebrałem niedawno narty po serwisie i całość wyglądała bardzo podobnie, ale narty jeżdżą fenomenalnie 🤪 Więc może ta struktura ma większe znaczenie przy mokrym śniegu ❓ I też nie wiem co o tym myśleć.
    1 punkt
  31. Mam na myśli z ręki, widzisz jak to wyszło 😕 maszynowe smarowanie to plastikowa szczotka coś tam kładzie. Najnowszych maszyn nie znam może mają coś extra.
    1 punkt
  32. W Austrii końcówka niemieckich ferii, ludzi w ciul, ciężko się jeździ w tłoku. Na szczęście to jest ostatni tydzień w Bawarii, która jest kluczowym winowajcą tego tłumu. Za tydzień powinno być w końcu normalnie.
    1 punkt
  33. Staram się w wątkach dotyczących TMR nie wypowiadać, gdyż w założeniu nie korzystam z usług tego podmiotu, natomiast z suchej analizy danych liczbowych oceniam, iż granica absurdu jak chodzi o tworzenie cen została przekroczona już dawno temu, zarówno na Chopoku jak i w Szczyrku. W Szczyrkowskim po przejęciu przez TMR nie byłem ani razu i konsekwentnie się tam nie wybieram, nawet z czystej ciekawości.
    1 punkt
  34. Witold ja tam jeździłem przez 30 lat i wiem jak było, wystarczylo 30 cm śniegu. Pojechałem zobaczyć jak jest teraz i było tak: Metr śniegu, słońce, piękna zima, ale sezon niski, bo tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Otwarte dwie trasy. DWIE trasa 4 i Zbójnicka KAPA. Na trasie 3 śniegu masa,ale zamknięta, więc wszyscy zjeżdżali na dziko pod gondole w zwałach kartofli,no bo kto będzie jechał gondola na parking jak jest śnieg. 7 na Solisku zamknięta nie wiadomo dlaczego ,warunki śniegowe idealne ,ale ratrak nie przejechał. Już nie mówię, że mieli naśnieżać Golgotę, czy Juliany. Ale w kasowaniu 180 zeta to im nie przeszkadzało. Ja mogę zapłacić frycowe raz. Pojechałem na Skrzyczne pojeździłem na Fisie cały dzień,bo nie będę się odpychać kijkami na Zbójnickiej Kapie. Nawet trasa z Małego Skrzyczniego była zamknięta a orczyk nie działał. Niech szukają jeleni gdzieś indziej.
    1 punkt
  35. Adaś, serdeczne dzięki za analizę. Jest trochę materiału. Przeglądnę, może znajdę coś z przodu lub z tyłu. Natka robi się mobilna. Zaczyna fruwać na stoku. Bawi się nierównościami, muldami, odsypami. Jest względnie silna, wyczaiła że pewna prędkość jest jej przyjacielem. Nośna. GS - lubi je bardzo. One nie zmuszają, one pozwalają na … Kiedyś coś powiedziałeś o Niej w kontekście narciarstwa. Miałeś rację.
    1 punkt
  36. No to jest fajna rytmiczna jazda, widać objeżdżenie, widać świadomość jazdy - ten moment kiedy ocenia sytuację kolizyjną - bezcenny. A teraz bierzmy się do roboty: 1. Głowa zbyt często patrzy w dół a nie przed siebie 2. Sylwetka zbyt odchylona - mógł bym się pokusić że jest na granicy tolerancji ale chyba ode mnie tego nie wymagasz - to powoduje zbytnie wypuszczanie nart a co za tym idzie brak elementu oporowego 3. Łokcie w linii korpusu - nieco do przodu niech wysunie wówczas nie będzie sztucznie szukać wbicia kijka 4. Praca NW - na tym etapie jest Baza-W a ma być Baza N 5. Nie naturalne "wstawianie" biodra ale to wynik pkt 4 - czy robi się "banan" nie wiem musiał bym widzieć film od przodu 6. Zbytnie pochylenie korpusu - i to jest wynik pkt 4 - dziewczyna wie że ma dociążyć (brawo za świadomość) ale ma to zrobić N w nogach a nie kłaniać się wszystkim na stoku. @KrzysiekK jak możesz zrób film od przodu - to dojdzie jakieś 5-9 punktów Pięknie Natka jeździ...pięknie a pod stopami GS-y są i tego się trzymajmy
    1 punkt
  37. Góry o zmierzchu
    1 punkt
  38. U mnie coś nie tak z rękami. 🙂 Jako rękawice używam cienkie polarowe, na codzień zresztą też te same. Chyba ok. 40 zł w Decathlonie. A może i taniej. Biorę na wyjazd na wszelki wypadek cieplejsze z windstopera, ale jeszcze nie miałem okazji ich użyć. Fakt, od dawna nie jeździłem w temperaturach poniżej 15 stopni. A jedyne narty, które mi się rozwarstwiały to były słynne Epoxy w latach 80. Trochę je widać na zdjęciu z 1986 r. z Bukowiny.
    1 punkt
  39. Za przysłowiową stówkę (a chyba nawet mniej) kupiłem ostatnio rękawiczki 4F. Powiem tak, wolałbym tę stówkę przepić. Sztywne to, twarde, palce nie chcą wchodzić na swoje miejsce. Jak się wyjmie dłoń to potem jest problem żeby wcisnąć w to samo miejsce końcówki palców, dramat. Nauczka na przyszłość, nie stać nas na kupowanie rzeczy tanich, które w praktyce są jednorazówkami.
    1 punkt
  40. Bo jest różnica między tymi co stoją w sklepie a tymi co w komórce
    1 punkt
  41. Jak nie startujesz w zawodach o puchar wójta dowolnej gminy, to bez znaczenia, czy pojedziesz kilometr szybciej czy wolniej, a zrobienie nowej struktury zmniejsza grubość ślizgu.
    1 punkt
  42. Pojeżdżone na nocnych na Górze Kamieńsk koło Bełchatowa. Dziś zaliczyłem po pracy siłownię, weszło wyciskanie leżąc, przysiady ze sztangą, do tego ćwiczenia na barki, tricpesy oraz typowo po narty. O 19.00 decyzja - jadę na Górę Kamieńsk. Z pracy mam 15 minut, więc nie ma tragedii. Dla niewtajemniczonych: Góra Kamieńsk to zwałowisko wskutek pracy kopalni odkrywkowej węgla brunatnego w Bełchatowie. ON to trasa licząca około 700m, z jednym orczykiem o długości ok 650m oraz 4 osobową kanapą o długości niecałej 700m, plus taśma 150m dla pampersiaków. Na miejscu pełne zaplecze: wypożyczalnia sprzętu, szkółka narciarska, restauracja. Góra Kamieńsk odpaliła tydzień temu taśmę i orczyk na długości około 200m, w międzyczasie symbolicznie dośnieżyli całą połowę stoku [na prawo od kanapy, patrząc w dół stoku] i odpalili kanapę w ostatnią sobotę. Kanapa pracowała do wczoraj, bo temperatura na plusie, plus deszcz spowodowały pojawienie się wytopów i przecierek. Stąd dzisiaj oficjalnie czynna taśma i orczyk na długości ok 200m. Na miejscu +4st C, na parkingu na 500 auto kilkanaście aut. Mgła, leci RMF FM z głośników. Kolejka do orczyka minimalna, czekałem max 2 minuty. Warun: nieratrakowane od wczoraj, że względu na w/w. Dla koneserów, otwarty oficjalnie dół stoku to mocno miękko, ale bez przecierek. Góra stoku na nielegalu: orczyk w paru miejscach jedzie już po śniegowej mazi, a w dwóch po trawie. Sporo przecierek i wytopów, do tego brak ratrakowania spowodował obecność odsypów na górnym, powiedzmy że trochę ostrzejszym fragmencie. Nogi od samego początku mocno pracowały w tej kaszy i odsypach, jednak trening przysiadów 110kg na sztandze przed nartami to nie był dobry pomysł. Pojeżdżone w takim warunie uczciwie 1 godzina 13 minut. Sports Tracker wypluł 7 zjazdów, prędkość średnia zjazdu 26,9km/godz, Vmax 57,9km/godz, odległość total 8,39km. Po raz pierwszy byłem na nartach na totalnych nizinach, i kruca bomba, nie żałuję.
    1 punkt
  43. Dorzucam kolejne "przetłumaczone" video. Tym razem Morgan pokazuje jak pocarvingować na trasie niebieskiej, a w drugiej części, ciekawszej, jak pojechać na twardej, zmrożonej trasie czarnej. W prawdziwej scenerii z prawdziwymi ludźmi Zdecydowanie poleca wtedy krótki skręt ześlizgowy (tak naprawdę mieszany). I tłumaczy dlaczego.     By były polskie napisy trzeba kliknąć na ustawienia, napisy i wybrać polski.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...