Skocz do zawartości

czy to jest "krotki" skret?


Clip

Rekomendowane odpowiedzi

11 hours ago, Kubis said:

Bardzo Cię przepraszam ale już napisałem wcześniejo o co konkretnie mi chodzi.

Bzdura,to  kłamstwo. 

Piszac na temat krótkiego skrętu nie oparłem się na moim chałupniczym podejściem do tematu . Tak na marginesie za kilka dni będę prowadził egzaminy na Level 3 CSIA, odpowiednik polskiego pełnego stopnia instruktora . Czyli jakaś tam wiedza w temacie musi być . Pod koniec stycznia byc może ze będę powołany aby być przy selekcyjnym obozie na L4 , czyli polskiego tak zwanego instruktora wykładowcy . Będę jednym z egzaminatorów , a jest to mała grupa . 

Posylam ci zdjęcie , gdzie jest napisane przez CSIA, a ja podkreśliłem tobie czerwona kreska , gdzie poprawne krawedziowanie się zaczyna . 

Okreslenie słowa , Above the fall line. 

Above po polsku znaczy powyżej . Sprawdź sobie w słowniku . 

Chapnicze kreowanie technik jazdy prowadzi do .....

No chyba ze CSIA, PSIA, Austri , Francją Włosi , Nowa Zelandia , nie maja wogule pojęcia co piszą w swoich podręcznikach i jak określają technikę jazdy na nartach .

Pamietaj , mniej jest więcej. EF7540D2-CB09-442F-ABEA-FC5F200EB766.thumb.jpeg.3ef104a72b005eb855b34dd0721e86d9.jpeg

Pozdrowienia

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, PSmok napisał:

Bzdura,to  kłamstwo. 

Piszac na temat krótkiego skrętu nie oparłem się na moim chałupniczym podejściem do tematu . Tak na marginesie za kilka dni będę prowadził egzaminy na Level 3 CSIA, odpowiednik polskiego pełnego stopnia instruktora . Czyli jakaś tam wiedza w temacie musi być . Pod koniec stycznia byc może ze będę powołany aby być przy selekcyjnym obozie na L4 , czyli polskiego tak zwanego instruktora wykładowcy . Będę jednym z egzaminatorów , a jest to mała grupa . 

Posylam ci zdjęcie , gdzie jest napisane przez CSIA, a ja podkreśliłem tobie czerwona kreska , gdzie poprawne krawedziowanie się zaczyna . 

Okreslenie słowa , Above the fall line. 

Above po polsku znaczy powyżej . Sprawdź sobie w słowniku . 

Chapnicze kreowanie technik jazdy prowadzi do .....

No chyba ze CSIA, PSIA, Austri , Francją Włosi , Nowa Zelandia , nie maja wogule pojęcia co piszą w swoich podręcznikach i jak określają technikę jazdy na nartach .

Pamietaj , mniej jest więcej. EF7540D2-CB09-442F-ABEA-FC5F200EB766.thumb.jpeg.3ef104a72b005eb855b34dd0721e86d9.jpeg

Pozdrowienia

To ja bardzo proszę tak wyedukowanego kolegę aby wytłumaczył nam w dowolnym języku (polski, angielski) co to jest fall line, narysował i pokazał gdzie jest to above. Tylko tyle i aż tyle.

 

A "wogule" pisze się inaczej

  • Thanks 1
  • Confused 3
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję takie okreslenie:

"Na fragmencie luku, powyżej punktu styczności prostej równoległej do linii maksymalnego spadku stoku z łukiem będącym śladem narciarza."

Prosto, krótko  i zrozumiale. 😉

( przyznam, że macie cierpliwość lub udajecie że nie wiecie o co chodzi)

Edytowane przez mig
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, Kubis said:

To ja bardzo proszę tak wyedukowanego kolegę aby wytłumaczył nam w dowolnym języku (polski, angielski) co to jest fall line, narysował i pokazał gdzie jest to above. Tylko tyle i aż tyle.

 

A "wogule" pisze się inaczej

Zobacz na moje filmy , które wstawiłem wcześniej. Tam masz wszystko jest narysowane przez narty, i zakrawedziowanie powyżej lini spadku stoku( fall line)

Wstaw swój film, ze swoją jazda krótkim skrętem , nie karwingowym . Zobaczymy jak ty to rysujesz na śniegu. Może w tym jest cały problem . 

,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mig napisał:

Proponuję takie okreslenie:

"Na fragmencie luku, powyżej punktu styczności prostej równoległej do linii maksymalnego spadku stoku z łukiem będącym śladem narciarza."

Prosto, krótko  i zrozumiale. 😉

( przyznam, że macie cierpliwość lub udajecie że nie wiecie o co chodzi)

I bardzo ładnie to przetlumaczyles, szóstka klatka w duchu kierunku nart

black-high-c.jpg

http://www.effectiveskiing.com/Topic/Fall_line

Edytowane przez star
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, PSmok napisał:

Zobacz na moje filmy , które wstawiłem wcześniej. Tam masz wszystko jest narysowane przez narty, i zakrawedziowanie powyżej lini spadku stoku( fall line)

Wstaw swój film, ze swoją jazda krótkim skrętem , nie karwingowym . Zobaczymy jak ty to rysujesz na śniegu. Może w tym jest cały problem . 

,

Nie mam sobie nic do zarzucenia jeżeli chodzi o jazdę na nartach i ani nie jestem sierotą, ani zawodnikiem. A tym bardziej nie muszę nikomu nic udowadniać w tym zakresie.

Widzę że nie potrafisz spełnić mojej prostej prośby i bronisz się wycieczkami osobistymi podpierając się swoją rzekomą zajebistością bo tak odbieram twoje wyzwanie typu no pokaż jak ty to robisz bo ja na bank lepiej...

Mimo wszystko pozostaję przy swoim absurdalnym toku rozumowania, że sportowcy najlepsi są w sporcie, nie w opisywaniu rzeczywistości. I rozum to jak chcesz. Ze swojej strony zamykam temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kubis napisał:

Nie mam sobie nic do zarzucenia jeżeli chodzi o jazdę na nartach i ani nie jestem sierotą, ani zawodnikiem. A tym bardziej nie muszę nikomu nic udowadniać w tym zakresie.

Widzę że nie potrafisz spełnić mojej prostej prośby i bronisz się wycieczkami osobistymi podpierając się swoją rzekomą zajebistością bo tak odbieram twoje wyzwanie typu no pokaż jak ty to robisz bo ja na bank lepiej...

Mimo wszystko pozostaję przy swoim absurdalnym toku rozumowania, że sportowcy najlepsi są w sporcie, nie w opisywaniu rzeczywistości. I rozum to jak chcesz. Ze swojej strony zamykam temat.

 

Pierdolisz... miszczu

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Chertan napisał:

Wiesz co Kubis, dziwię się już tej czepliwości, którą odbieram jako małostkową. Zwłaszcza że mam wrażenie, że wszyscy dyskutanci już wiedzą o co chodzi. 

Nie przesadzaj, są tutaj także sprytni inaczej. Ja tego za chuja wafla nie rozumiem. Proszę szanownych kolegów o narysowanie stycznej do koła w sposób aby styczna przecięła koło. Bo nie mogę tego zrozumieć. Albo proszę pokazać/wrzucić film ze skrętem powyżej/za linią spadku stoku.

pozdro

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Marcos73 napisał:

Nie przesadzaj, są tutaj także sprytni inaczej. Ja tego za chuja wafla nie rozumiem. Proszę szanownych kolegów o narysowanie stycznej do koła w sposób aby styczna przecięła koło. Bo nie mogę tego zrozumieć. Albo proszę pokazać/wrzucić film ze skrętem powyżej/za linią spadku stoku.

pozdro

Zaraz ktoś machnie papierami instruktorskimi, powie że całe pokolenia inteligencji narciarskiej nie mogły się mylić i uzna Cię naprawdę za debila. I nawet nie masz filmu że swoją jazdą bo ty biedny nie onanizujesz się przy tej książce z teorią i nie masz zapędów ekshibicjonistycznych w necie tylko po prostu jeździsz bez tego jak ten neandertalczyk. No bardzo Ci współczuję i... witaj w klubie. Wogule to see sprawdź słownik 😉

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcos73 napisał:

Nie przesadzaj, są tutaj także sprytni inaczej. Ja tego za chuja wafla nie rozumiem. Proszę szanownych kolegów o narysowanie stycznej do koła w sposób aby styczna przecięła koło. Bo nie mogę tego zrozumieć. Albo proszę pokazać/wrzucić film ze skrętem powyżej/za linią spadku stoku.

pozdro

Styczna nie może przeciąć koła, to oczywiste. I nie rozumiem czego nie rozumiesz (to nie złośliwe), bo dokładnie tak jeździsz jak PSmok pisze. Wcześnie wchodzisz na krawędź i wychodzi świetny skręt. Jest możliwe, że jeden za linię spadku stoku uważa linię pośrodku sinusoidy i wtedy skręt inicjujesz po jej przekroczeniu, a inny za styczną do największego łuku skrętu, i wtedy inicjujesz dużo przed. Nie wiem jak uczą programy, ale mam wrażenie, że problem może być właśnie w odmiennym rozumieniu. I robi się przeciąganie liny. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marcos73 napisał:

Nie przesadzaj, są tutaj także sprytni inaczej. Ja tego za chuja wafla nie rozumiem. Proszę szanownych kolegów o narysowanie stycznej do koła w sposób aby styczna przecięła koło. Bo nie mogę tego zrozumieć. Albo proszę pokazać/wrzucić film ze skrętem powyżej/za linią spadku stoku.

pozdro

Narysuj na stoku koło. Teraz do tego koła przyłóż kreskę styczną (dotykającą koła w jednym punkcie) i równoległą do linii spadku stoku. Ile takich kresek możesz narysować ?
Dwie.  

Jedna z lewej, druga z prawej. 

Powyzej linii spadku stoku to znaczy wyżej na kole niż punkt styku każdej z tych dwóch linii z kolem.
 

Która linia?

A to już zależy od tego czy skręcasz w lewo czy w prawo. 

Tak ja to chwytam. 

Edytowane przez KrzysiekK
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minutes ago, Kubis said:

Nie mam sobie nic do zarzucenia jeżeli chodzi o jazdę na nartach i ani nie jestem sierotą, ani zawodnikiem. A tym bardziej nie muszę nikomu nic udowadniać w tym zakresie.

Widzę że nie potrafisz spełnić mojej prostej prośby i bronisz się wycieczkami osobistymi podpierając się swoją rzekomą zajebistością bo tak odbieram twoje wyzwanie typu no pokaż jak ty to robisz bo ja na bank lepiej...

Mimo wszystko pozostaję przy swoim absurdalnym toku rozumowania, że sportowcy najlepsi są w sporcie, nie w opisywaniu rzeczywistości. I rozum to jak chcesz. Ze swojej strony zamykam temat.

 

I w tym jest cały problem . Masz Za duże Ego,  i to cię zaślepia.Moja rzekoma , jak napisałeś , znajomość tematu, nie ma nic wspólnego z latami treningu , egzaminów i współpracy z trenerami klasy WC. Nie staram się pokazywać mojej , jak napisałeś , zajebistosci, aby nas porównać ,a wręcz przeciwnie , stram się używać prosty i zrozumiały język i styl jazdy, aby pomoc  narciarzom na tym forum . Większość , daje filmy zawodników a to jest inna jazda i klasa.
Pamietaj ze, najlepsi sportowcy zostają najlepszymi trenerami , gdyż znają szara rzeczywistość. 
Pozdrowienia 
 

  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad jedną rzeczą … wrzucamy filmiki z yt demonstratorów jako wzory jazdy i rozkminiamy g na atomy jak jeździć … i pewnie nie raz przyszło nam do głowy by zapytać tych demonstratorów co zrobić by jeździć lepiej. Może wysłać im swój film, może znajdą jakiś sposób …

A tu mamy jednego z nich, gościa z umiejętnościami i papierami o których większość z obecnych na forum może sobie tylko pomarzyć … i … no właśnie.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mig napisał:

Proponuję takie okreslenie:

"Na fragmencie luku, powyżej punktu styczności prostej równoległej do linii maksymalnego spadku stoku z łukiem będącym śladem narciarza."

Prosto, krótko  i zrozumiale. 😉

( przyznam, że macie cierpliwość lub udajecie że nie wiecie o co chodzi)

Dzięki za jednoznaczną definicję, Towje sformułowanie jest prawidłowe i zrozumiałe, ale "above the fall line" już nie.

Edytowane przez Spiochu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PSmok napisał:

Bzdura,to  kłamstwo. 

Piszac na temat krótkiego skrętu nie oparłem się na moim chałupniczym podejściem do tematu . Tak na marginesie za kilka dni będę prowadził egzaminy na Level 3 CSIA, odpowiednik polskiego pełnego stopnia instruktora . Czyli jakaś tam wiedza w temacie musi być . Pod koniec stycznia byc może ze będę powołany aby być przy selekcyjnym obozie na L4 , czyli polskiego tak zwanego instruktora wykładowcy . Będę jednym z egzaminatorów , a jest to mała grupa . 

Posylam ci zdjęcie , gdzie jest napisane przez CSIA, a ja podkreśliłem tobie czerwona kreska , gdzie poprawne krawedziowanie się zaczyna . 

Okreslenie słowa , Above the fall line. 

Above po polsku znaczy powyżej . Sprawdź sobie w słowniku . 

Chapnicze kreowanie technik jazdy prowadzi do .....

No chyba ze CSIA, PSIA, Austri , Francją Włosi , Nowa Zelandia , nie maja wogule pojęcia co piszą w swoich podręcznikach i jak określają technikę jazdy na nartach .

Pamietaj , mniej jest więcej. EF7540D2-CB09-442F-ABEA-FC5F200EB766.thumb.jpeg.3ef104a72b005eb855b34dd0721e86d9.jpeg

Pozdrowienia

W encyklopediach, słownikach i publikacjach naukowych też zdarzają się błędy. Tutaj jest po prostu skrót myślowy, który jest fizycznie sprzeczny, ale większosć domyśla się o co chodzi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, KrzysiekK napisał:

Zastanawiam się nad jedną rzeczą … wrzucamy filmiki z yt demonstratorów jako wzory jazdy i rozkminiamy g na atomy jak jeździć … i pewnie nie raz przyszło nam do głowy by zapytać tych demonstratorów co zrobić by jeździć lepiej. Może wysłać im swój film, może znajdą jakiś sposób …

A tu mamy jednego z nich, gościa z umiejętnościami i papierami o których większość z obecnych na forum może sobie tylko pomarzyć … i … no właśnie.

Nie ma co rozkminać. Wystarczy być wyczynowym gimnastykiem i spędzać na stoku te 200 dni w roku. Nagle powtórzenie tego co widzimy na youtube okaże się całkiem proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, star napisał:

I bardzo ładnie to przetlumaczyles, szóstka klatka w duchu kierunku nart

black-high-c.jpg

http://www.effectiveskiing.com/Topic/Fall_line

Tu polskie opracowanie https://bactive.com.pl/wp-content/uploads/2018/09/rozwój-techniki-skrętu-narcarskiego-nowoczesny-skręt-narciarski.pdf omawiane zagadnienie skretu się pojawia; a tu nasze tuzy, bez ironii, na nieco inny temat, Fred kazdy skret w ktorym nie przejezdzamy lini spadku stoku w skrecie jest skretem dostokowym a tu Niko130 instruktażowo Dzielę skręt na wolno-wolno (trawers) i szybko-szybko (linia spadku).

Na deser Marek Garlicki tłumaczy 

„Zanim narciarz osiągnie pewien poziom zaawansowania, wykonuje skręty, których wykończenia i inicjacje są wyraźnie oddzielone trawersami. Zaawansowane narciarstwo zaczyna się w momencie, gdy te trawersy znikają, a wykończenie jednego i inicjacja drugiego skrętu łączą się w fazę przejścia (ilustracja 3.6). W związku z tym, zamiast przedstawiać skręt jako coś łączącego jeden trawers z drugim, przydatne jest jego prezentowanie jako drogi od jednego przekroczenia linii spadku stoku do drugiego, jak to zostało ukazane na wielu zdjęciach poklatkowych w tej książce.”

Fragment z książki
Narciarstwo na poziomie
Ron Le Master

IMG_5558.png.325b30b5ea7c3b4b941e3dab178

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miszcz i Kubuś.

Miszcz: słuchaj Kubuś skręt zaczynasz powyżej linii spadku stoku, a jak przekroczysz tę linię to odpuść.

Kubuś (myśli przerażony): jakże powyżej, której linii, jak ich milion, może podejdę wyżej dla pewności albo lepiej wespnę się na drzewo, stamtąd zobaczę, może ją znajdę, a na pewno będę powyżej, tylko ciężko na drzewie zacząć skręcać; rzekę kiedyś przekraczałem z powrotem był kłopot do dziś pamiętam; a jak miszczowi chodzi o tą linię wzdłuż lasu, jak ją przekroczę to pochłonie mnie ciemny, zły las przecież...

Kubuś (błagalnym tonem): to może miszcz pokaże...

Miszcz zjechał i wszystko co uczynił było dobre, a co kazał zrobić stało się jasne.
Kubuś pojechał jak Miszcz jego śladem.

ps disclaimer wszelkie podobieństwo do postaci z forum jest przypadkowe

mem-magdy-linette-z-robertem-lewandowski
MDA0MzMuYiUgUjtJYg5vMGMKbxMkV2FmNBJ3WGJE
didascalia:

powyżej może odnosić się do punktu wszak o to tu chodzi ew poziomicy na stoku inaczej trudno bo weź i narysuj punkt powyżej prostej pionowej

przekraczanie to chyba o kierunek jazdy ułożenia nart chodzi moment gdy równolegle chwilowo \|/ ewentualnie punktu ale wtedy minięcie raczej

z perspektywy teorii względności i czasoprzestrzeni te linie te trajektorie i łuki przez nas wycinane są no może nie tu i teraz, ale globalnie patrząc...

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Spiochu napisał:

Dzięki za jednoznaczną definicję, Towje sformułowanie jest prawidłowe i zrozumiałe, ale "above the fall line" już nie.

Za to krotsze i bardziej komunikatywne, szczególnie w kraju anglojęzycznym;-).   Chciałem pokazać że ścisła definicja bywa skrajnie uciążliwa w użyciu, wręcz śmieszna. Do komunikacji branzowej tworzony i uzywany jest żargon. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mig napisał:

Za to krotsze i bardziej komunikatywne, szczególnie w kraju anglojęzycznym;-).   Chciałem pokazać że ścisła definicja bywa skrajnie uciążliwa w użyciu, wręcz śmieszna. Do komunikacji branzowej tworzony i uzywany jest żargon. 

Masz rację ścisłą definicję rozumie 10% nerdów, potoczną, krótką i nieprecyzyjną ten sam procent tych samych nerdów nie rozumie i się czepiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, star napisał:

Masz rację ścisłą definicję rozumie 10% nerdów, potoczną, krótką i nieprecyzyjną ten sam procent tych samych nerdów nie rozumie i się czepiają.

cze

Całe szczęście że jestem nerdem, który tego nie rozumie i się czepia. Jakieś tam szkoły skończyłem, wiedze jakąś podstawową matematyczną mam. Prosta, to prosta, krzywa to krzywa. punkt styczności, to punkt styczności, za to za, przed to przed, poniżej to poniżej, a powyżej to powyżej - proste słowa i oczywiste ich znaczenia. Aby cos wytłumaczyć, trzeba być precyzyjnym. A ja lubię precyzję i jasne klarowne opisy. Dzięki @nikon255 i jego rysunkowi to zrozumiałem, bo jeździ i nie czyta zbędnej teorii, na szczęście jak już coś wie to sensownie potrafi to narysować i wytłumaczyć. Żeby zastosować uproszczenie (o czym @Spiochu powyżej wspomniał), najpierw trzeba przedstawić genezę, skąd się ono wzięło. Bo piszecie bzdury, których żaden nerd nie zrozumie. Linii spadku stoku nie da się przekroczyć w żaden sposób i nic nie można zrobić ani przed, ani za, ani powyżej ani poniżej, zakładając że poruszamy się wzdłuż tej linii. Ponadto poruszając się w trawersie wbrew temu co jest następną bzdurą napisaną przez przez @Mitek notorycznie przekraczamy linię spadku stoku jadąc w trawersie. Bo prosta (linia spadku stoku-w tym przypadku styczna do trajektorii po której się poruszamy) to kurwa prosta, punkt styczności między prostą  a  krzywą, to kurwa punkt styczności prostej z krzywą. Nie przekraczamy punktu stycznej z prozaicznej przyczyny, bo się go nie da w tym przypadku wyznaczyć, nie da się narysować stycznej do naszej krzywej, bo prosta wyznaczająca linię spadku stoku ma tylko 1 właściwy kierunek. Zarówno @PSmok jaki i Wy wszyscy macie rację pisząc za oraz przed, a @PSmok pisząc powyżej jak i poniżej. Tylko trzeba napisać w odniesieniu do punktu styczności a nie do linii spadku stoku. @PSmok pisał o skręcie Steered, gdzie ważne jest zakrawędziowanie i czy jest przed lub powyżej punktu styczności naszej krzywej z linią spadku stoku. Oba określenia są prawidłowe, bo znamy kierunek, ale tylko w odniesieniu do punktu na krzywej a nie linii spadku stoku. Ja jeżdżę głównie na krawędziach (z krawędzi na krawędź) i w tym przypadku nie ma możliwości zakrawędziowania za czy też poniżej owego punktu styczności. Wyjątkiem może być jedynie stivoting czy też skręty typu Z (co chyba jest pewnym rodzajem stivotingu). Stivoting można poszukać w necie - jak ktoś nie wie, a skręty typu Z doskonale przedstawia poniższa jazda świetnego narciarza na stromym. Film już wrzucany przeze mnie parokrotnie.

Jeszcze szkic @nikon255, dla ułatwienia prosta prostopadła do punktu styczności linii spadku oraz naszej krzywej, czemu nad i pod a nie przed i za, chociaż znając kierunek tak i tak jest dobrze, ale tylko w odniesieniu do tego punktu.

image.png.3b5028d7de03c5b0a3fab95434cede1d.thumb.png.8faceec925f168a341d609675ab1a913.png

pozdrawiam narciarsko

ps. Się upisałem jak zwykle 😉

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcos73 napisał:

cze

Całe szczęście że jestem nerdem, który tego nie rozumie i się czepia. Jakieś tam szkoły skończyłem, wiedze jakąś podstawową matematyczną mam. Prosta, to prosta, krzywa to krzywa. punkt styczności, to punkt styczności, za to za, przed to przed, poniżej to poniżej, a powyżej to powyżej - proste słowa i oczywiste ich znaczenia. Aby cos wytłumaczyć, trzeba być precyzyjnym. A ja lubię precyzję i jasne klarowne opisy. Dzięki @nikon255 i jego rysunkowi to zrozumiałem, bo jeździ i nie czyta zbędnej teorii, na szczęście jak już coś wie to sensownie potrafi to narysować i wytłumaczyć. Żeby zastosować uproszczenie (o czym @Spiochu powyżej wspomniał), najpierw trzeba przedstawić genezę, skąd się ono wzięło. Bo piszecie bzdury, których żaden nerd nie zrozumie. Linii spadku stoku nie da się przekroczyć w żaden sposób i nic nie można zrobić ani przed, ani za, ani powyżej ani poniżej, zakładając że poruszamy się wzdłuż tej linii. Ponadto poruszając się w trawersie wbrew temu co jest następną bzdurą napisaną przez przez @Mitek notorycznie przekraczamy linię spadku stoku jadąc w trawersie. Bo prosta (linia spadku stoku-w tym przypadku styczna do trajektorii po której się poruszamy) to kurwa prosta, punkt styczności między prostą  a  krzywą, to kurwa punkt styczności prostej z krzywą. Nie przekraczamy punktu stycznej z prozaicznej przyczyny, bo się go nie da w tym przypadku wyznaczyć, nie da się narysować stycznej do naszej krzywej, bo prosta wyznaczająca linię spadku stoku ma tylko 1 właściwy kierunek. Zarówno @PSmok jaki i Wy wszyscy macie rację pisząc za oraz przed, a @PSmok pisząc powyżej jak i poniżej. Tylko trzeba napisać w odniesieniu do punktu styczności a nie do linii spadku stoku. @PSmok pisał o skręcie Steered, gdzie ważne jest zakrawędziowanie i czy jest przed lub powyżej punktu styczności naszej krzywej z linią spadku stoku. Oba określenia są prawidłowe, bo znamy kierunek, ale tylko w odniesieniu do punktu na krzywej a nie linii spadku stoku. Ja jeżdżę głównie na krawędziach (z krawędzi na krawędź) i w tym przypadku nie ma możliwości zakrawędziowania za czy też poniżej owego punktu styczności. Wyjątkiem może być jedynie stivoting czy też skręty typu Z (co chyba jest pewnym rodzajem stivotingu). Stivoting można poszukać w necie - jak ktoś nie wie, a skręty typu Z doskonale przedstawia poniższa jazda świetnego narciarza na stromym. Film już wrzucany przeze mnie parokrotnie.

Jeszcze szkic @nikon255, dla ułatwienia prosta prostopadła do punktu styczności linii spadku oraz naszej krzywej, czemu nad i pod a nie przed i za, chociaż znając kierunek tak i tak jest dobrze, ale tylko w odniesieniu do tego punktu.

image.png.3b5028d7de03c5b0a3fab95434cede1d.thumb.png.8faceec925f168a341d609675ab1a913.png

pozdrawiam narciarsko

ps. Się upisałem jak zwykle 😉

Zakładając że narysowałeś półdupek to obawiam się że jeśli pobierzemy za cel ten punkt styczności to bez względu na nomenklaturę jadąc tam dowolnym skrętem wszyscy wylądujemy w czarnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...