Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.11.2023 w Odpowiedzi

  1. Dokładnie Krzychu...."winter is coming".. (zima wczoraj)
    6 punktów
  2. Force Bold to uniwersalna narta, ale fakt, bez tego kopa, ale pojedzie i rozjedzie wszystko. Dobrze, że nie jak kobiety. Piwa nie ma, bo Maras sprzedał a potem przepił.
    4 punkty
  3. Cześć Profil opony idealny na dziurawe drogi i krawężniki pozdro
    4 punkty
  4. Samochodu?...ba, nas nawet na rower nie stać .. wszystkie pieniądze wysyłamy do Torunia bo tam bieda - tata mówił.
    4 punkty
  5. Myślę że kolega @Markus3m dobrze wie o czym pisze a chciał jedynie zwrócić uwagę na nową firme narciarską
    4 punkty
  6. Ale problem jest taki, że jeżeli masz objeżdżone solidne GS czy inne wymagające narty, to takie all mountain dupy nie urwą. Bruner dał kilka przykładów szerokich i solidnie zbudowanych nart, jeździłem na Kendo (potrafi być dynamiczna), mam w stajni od niego Blizzard Brahma i to nie będzie ta dynamika, co narta typu GS czy SL, bo tak ma być. Szerokość powoduje wolniejsze wchodzenie na krawędź, mniejszą dynamikę ugięcia i odbicia narty. Więc nie oczekuj może niemożliwego. Te narty mają swoje przeznaczenie.
    4 punkty
  7. Kto rano wstaje ( rano tz 6:45) ;-))
    3 punkty
  8. o qwa sorki za tą zniewagę. Boż zmieniasz narty jak rękawiczki. Ale wydaje mi się, że to nowe były. Pewny jesteś że to nie te boldy????? pozdrawiam ps. Piwo z BE się nadal mrozi 🙂, czy tez parowanie u Ciebie jest takie samo jak w akademiku ze wspólnej lodówki?
    3 punkty
  9. A u mnie dzisiaj drogowcy koszą przydrożne rowy. Można? Można 🙂 , tylko zabawnie to wygląda jak kosiarka na wysięgniku kosi trawę znad śniegu przy padającym deszczu.
    3 punkty
  10. I niech się rozwija. Krzysiek za dużo jest pitolenia o sprzęcie a za mało o normalnej jeździe ot takiej zwykłej radosnej, bez stresowej i mało technicznej takiej radosnej, takiej która sprawia że przez te kilka minut realnie odrywamy się od tej szarej otaczającej nas rzeczywistości...ja jeszcze jestem w pracy (sprawia mi jeszcze frajdę - bo nie muszę) ale już myślami jestem 11 a Austrii gdzie rozpocznę sezon z mega 10 letnim "zawodnikiem" już układam planer zajęć?? Szef dzwonił...mam kompletować ekipę instruktorów...do tego świeży news ws. rozwoju stacji na przyszły sezon a jeszcze jakiś typ kupił mi WC slalomki...ja już mam metr z śniegu mimo że na placu +5 i wali żabami...
    2 punkty
  11. Bylebyś brudzia nie chciał pić 😁
    2 punkty
  12. 2 punkty
  13. Fantazjuje..w życiu nie miałem alkoholu w ustach..
    2 punkty
  14. Czyli do Ciebie to tak de facto to już nie mam po co jechać? pozdrawiam
    2 punkty
  15. W NL może tak, ale szłyszałem, że się do PL wybierasz, dojazd na parking w Zwardoniu lajtowy nie jest, a i na A1 są szkody górnicze. pozdro
    2 punkty
  16. Kolega pyta o narty na TRASĘ, tylko CZASEM na gorsze warunki. W dodatku POTRAFI JEZDZIĆ. Mysle/wiem zatem, że wszelkie 'łopaty można sobie darować bo jazda na tym po trasie to sztuka dla sztuki by pokazać że też się da.... nie da się. Poza tym to poszukiwanie Św Gralla. Masterowi zdażyło się że znalazł, ale dla siebie, dlatego bo jeździ kilka półek powyżej średniej forum. Nie będę doradzał bo każdemu pasuje co innego i każdy dzień przynosi inne warunki. Warto tylko pamiętać, że grząski śnieg nie daje oporu dziobom i tylom na tyle by dogiąć sztywniejsza nartę. Można się z tym pogodzić i jechać 'po promieniu' - wtedy wybieramy sl. Można szukać czegoś szerszego o większej wyporności ale kosztem zmasakrowanych goleni w jezdze rano po twardym.... co kto lubi. Po odsypach można jechać dolinkami - wtedy sl, można ich do pewnej wysokosci nie zauważać- wtedy GS. Na mokre kartoflisko - jechać po promieniu z prędkością eliminującą zapadanie się nart. Albo iść na piwo. To ostatnie jest też dobre na mgłę.
    2 punkty
  17. Póki co nie ma nic bardziej uniwersalnego od quatrro chyba że Gklasa pozdro
    2 punkty
  18. Ja pisałem 🙂 Mozna sobie odgrzebać info o niej na forum. Nie będę powielał informacji Napisze tylko że po przeszłości zawodniczej szukałem dechy, którą mogę zabrać zawsze i wszędzie bez względu na stan STOKU… …i trafiłem 🙂 To moje odkrycie tamtego sezonu 🙂 Wszelkie inne dechy o podobnej szerokości to właśnie zamulone kolki bez życia. Kastle są inne 🙂 Opinia Jacka ze skirace center ( film na yt) pokrywa się w 100% z moimi odczuciami 🖐️ ps. Nie bez powodu napisałem z dużych liter na „stok” 😉 Ta narta wg mnie nie nadaje się do jazdy poza nim 🙂 wszelkie możliwe warunki na trasie ogarnia w 100% od betonu po jazdę na rozwalonym stoku
    2 punkty
  19. Dokładnie geometria to podstawa, no i sztywność (szczególnie przodów). U mnie to wygląda tak - ponieważ jak tylko mogę uciekam na bok to jako uniwersalną wybieram ok. 95 mm pod butem, promień 18-22 m (nie chodzi tak naprawdę o promień tylko aby nie było zbyt dużych łopat z przodu) i jak wspominałem z miękkimi dziobami. I jeśli byłoby to przy wyciągach to +5-10 cm. Teraz jeśli przewidujesz więcej boiska to możesz te parametry zmienić - na przykład wybierając nartę węższą. Możesz przyjąć, że każdy 1 cm szerokości zauważalnie pogarsza jazdę w miękkim i poprawia trzymanie krawędzi na twardym. To że wybieram narty raczej pod miękki warun wynika z konkluzji, że na twardym pojedzie się na wszystkim bez problemu a w miękkich warunkach wyporność bardzo się przydaje, szczególnie po niewielkim opadzie (a ten jest częściej jak duży i podobnie jest w śniegach wiosennych). Czyli szersza narta daje więcej korzyści. Ale jak napisałem - off piste jest moim priorytetem.
    2 punkty
  20. nooo....Marka kasę za sprzedane narty też wysłałem, @Marcos73 na pewno sie ucieszy...
    2 punkty
  21. ..może Salomon Bold który ma sporo z gigantki ale pod butem 84 ..narta typu "im gorzej tym lepiej"
    2 punkty
  22. 80 procent uczniów w technikum wyrobiło sobie w poradniach psychologiczno pedagogicznych papiery na dysleksję, dysgrafie i dysortografie ( bo to przedłuża egzamin zawodowy o 30 min) a portale ,,na topie,, lansują tezę że dzieci i młodzież jest przemęczona nauka … to teraz będzie rzeź.
    2 punkty
  23. uj to ciężkie czasy nastały 🙂
    2 punkty
  24. Drogi Kolego, chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem postu Kolegi Tomkly-ego. On jako wytrawny narciarz wybierając nartę DH i stok Czarny groń, oraz pisząc”raz w życiu” nie brał pod uwagę możliwości jakiegokolwiek hamowania. Jak pisał Wujot: Zjazd życia. Prawdopodobnie po łuku do ścianki i tyle byłoby ze skręcania. Raz w życiu - przypominam, więc ogień a nie pitu-pitu. pozdrawiam
    2 punkty
  25. Nie ma zamiaru udowadniać, że narty lekkie mają same zalety. Są takie aby ułatwić podejście i umożliwiają zrobienie więcej. Jak byłem w Norwegii, to jako jedyny w grupie, zrobiłem wszystkie dodatkowe tematy. I wiążę to, z tym, że miałem jeden z najlżejszych setów. Ci z którymi te tematy robiłem także mieli bardzo lekkie zestawy, natomiast nie było tam kolegów co postawili na jakość jazdy. Jest pytanie czy lepiej zrobić jeden epicki zjazd życia w idealnym do tego celu zestawie czy dwa mając świadomość, że narta trochę zbyt lata jak na nasze przyzwyczajenia. W jeździe w terenie czasem jest też zysk z lekkości. Na przykład w lesie gdzie trzeba szybko rotować, i, zasadniczo, w powietrzu też dobrze jest mniej wagi na dole (mniej do podciągnięcia). Oczywiście przy szybszej jeździe i w twardszych warunkach wolałbym mieć mocniejszą (czyli cięższą). Jak to w życiu często bywa trzeba znaleźć swój kompromis.
    2 punkty
  26. Via FB: Dziś dojechało do nas z Włoch sześć nowych armatek. Będą produkowały znacznie więcej śniegu od naszych starych, wycofanych już urządzeń śnieżących. Ustawimy je na popularnej nartostradzie „Puchatek”. Zakup armatek (w sumie 8 sztuk) to jeden z elementów dużego projektu przebudowy systemu sztucznego naśnieżania w stacji Szrenica Ski Arena. - W tym roku na jego realizację wydaliśmy już 3 miliony złotych – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift, która zarządza kompleksem. W ramach tego projektu modernizujemy stacje pomp przy stacji pośredniej i na Hali Szrenickiej. Będą one mogły podawać większą ilość wody. Ma to duży wpływ na produkcję sztucznego śniegu. Na „Puchatku” wydajność urządzeń śnieżących wzrośnie o ok. 80 proc. - Zagęścimy również system lanc śnieżących. W sumie na „Puchatku” będzie ich 32 – wyjaśnia Robert Mazurkiewicz, kierownik ds. technicznych w spółce Sudety Lift. Przy sprzyjającej pogodzie będziemy mogli znacznie szybciej przygotować tę jedną z najpopularniejszych nartostrad oraz łącznik prowadzący do trasy „Śnieżynka”. Obecnie w stacji Szrenica Ski Arenę trwają przygotowania do sezonu zimowego. Przeprowadzamy obowiązkowe przeglądy techniczne kolei i wyciągów. Nasz ośrodek zacznie sezon zimowy przed świętami Bożego Narodzenia.
    1 punkt
  27. Bosz.... z kim ja się zadaję....
    1 punkt
  28. Toż Marek twierdził, że przepiłeś, wiec coś nie teges...
    1 punkt
  29. Poniżej wzrostu? No przecież to wstyd, taki wyga a nart nie umi kupić. Chociaż narta perspektywiczna, bo podobno z wiekiem ciągnie do ziemi. Tak za 6-10 lat będą dobre i wstydu nie będzie. pozdrawiam
    1 punkt
  30. ..no ten...co bede Ci zostawiał, kiepskie było szkoda zachodu. 🙂
    1 punkt
  31. Ja jestem odwrotnością niedźwiedzia, wychodzę z gawry na zimę 🙂
    1 punkt
  32. Fajnie 🙂 no ja zbieram $$$ bo na jedno wiązanie już nie starczyło 😎🤣
    1 punkt
  33. Cze Ja tam offpist nie jeżdżę, więc jaki jest wpływ szerokości na poprawę jazdy to nie wiem, a raczej mam blade pojęcie. Ale jeśli chodzi o "słabsze" warunki to bardzo chętnie zabieram stare szutrówki Żony SL 160 ale pod butem jest 76mm. Narta już nie łapie wszystkich nierówności i jest dla mnie praktycznie na każde warunki trasowe. Również jeżdżąc na nartach dłuższych - takich chyba AM o podobnej szerokości w słabych już warunkach, mnóstwo odsypów i pomału zaczęły się tworzyć muldki te narty dużo lepiej się sprawowały od standardowej SL - ale to tylko moje odczucia. 2 x mi się zdarzyło faktycznie jechać na jakichś ultra szerokich nartach z wypożyczalni po bardzo dużym opadzie. W obu przypadkach jazda na tych nartach bajeczna, ale nie jeździłem na nich po trasie ratrakowanej tylko po śniegu (na trasę spadło blisko metr śniegu w obu przypadkach, na szczęście nie wyratrakowali przed odpaleniem wyciągów). W obu przypadkach stwierdzili że śnieg zbyt świeży i nie ma sensu, ale dzięki temu było pusto. W drugim przypadku chyba w każdych nartach można by tam pojechać, bo jednak spód twardy i równy (poprzedniego wieczora ratrakowany), a na górze śnieg (puch) tak lekki że nie stawiał żadnego oporu. Najgorszy był tylko pierwszy wyjazd orczykiem - trzeba było zrobić ślad 🙂 Być może narty 80-84 będą dla Kolegi optymalne, ale dla mnie jazda na @Lexi Salomonach Bold 84 w bardzo dobrych warunkach była taka se. Da się jechać, ale jakiegoś wow to nie była. Poprawne narty i tyle. pozdrawiam
    1 punkt
  34. Cześć Z tego co pamiętam w zeszłym sezonie ktoś tutaj pisał, że uniwersalną nartą jest Kastle MX 83/84, tylko nie pamiętam kto na takiej jeździł. pozdro
    1 punkt
  35. Cze Jeśli ma to być narta trasowa a czasami przytrasowa, czy tez na "gorsze" warunki to musisz szukać i próbować. @Chertan dał opis, @Bruner79 dał jakieś propozycje, lecz to Ty musisz to sprawdzić i poszukać tego "złotego" środka. Gdzie ta szerokość i konstrukcja jest dla Ciebie do przyjęcia, a i w Twoim odczuciu lepiej wie będą sprawowały w gorszych warunkach, a raczej będą miały większe spectrum zastosowania. Może zacznij od np. 80 pod butem jakichś dobrych AM i po kolei spróbuj coraz szerszą aż dojdziesz do wniosku, że ta szerokość juz np. zmula nartę na tyle, że jazda na trasie w przyzwoitych warunkach jest na niej bez sensu w porównaniu do GS. Na mgłę to raczej nie znajdziesz nic. Ale może wymyślą. W Twoim wypadku, to chyba metoda prób i błędów będzie najbardziej skuteczna. Nie skupiaj się na modelu czy tez firmie, ale raczej na grupie w której te narty się znajdują. pozdrawiam
    1 punkt
  36. Zgadzam się z Tobą Mitek ,w trudnych śniegach się na GS nie poszaleje .Jednak nie myślę o typowej SL a raczej czymś bardziej uniwersalnym. Poza Xo przychodzą mi na myśl Stockle -na pewno mają jakiś model na takie warunki.
    1 punkt
  37. Cześć A nie lepiej posiedzieć w domu w cieple... W TV takie fajne programy dają, a nie marznąć na dworze łażąc jak jacyś biedacy. Samochodu nie macie? Pozdrowienia
    1 punkt
  38. Cześć Pisałem winnym temacie jakie może mieć problemy osoba jeżdżąca na co dzień na GS z nartami pozatrasowymi - jest tu gdzieś na świeżo. Jeżeli już planujesz taki zakup to najwyższe modele o solidniejszej konstrukcji i najdłuższe jakie są a i tak podejrzewam, że bedziesz miał problem z odczuciami typu nadskrętność czy brak stabilności na nierównym. Ja już lepiej się czuję na SL - powaga. Pozdro
    1 punkt
  39. Cześć Myślę, że to nie jest wina organizatorów. Oni dostają termin i koniec. Inne już są wcześniej obstawione przez konkurencję i mogą w tym albo w ogóle. Dla organizatorów to są gigantyczne koszty, w tym wypadku wywalone trochę w próżnie. Pozdro
    1 punkt
  40. Istebna - rozruch armat.
    1 punkt
  41. Panowie, nie wiem czy dokładnie przeczytaliście o co zapytałem . Preferuję narty gigantowe i czuje się w nich dobrze ponieważ poza długim promieniem dają też możliwość skrętów o małym łuku jeśli jest taka potrzeba i takich nie szukam bo mam. Mówię o trudniejszych warunkach jakie się zdarzają. Andrzej Bachleda ( nie II a III -żeby było jasne 😉 polecił mi ultralekkie XO firmy Exonde które produkuje jego kolega ze Szwajcarii . Jak jeżdżą na trasie i poza nią możecie zobaczyć na filmach ,,Jazda z Andrzejem Bachledą "-choć to w dużej mierze zasługa umiejętności naszego alpejczyka. Na pytanie o ten model nikt na forum nie odpowiedział -wnioskuję że nie miał do czynienia. Inna sprawa że jest od ch...a tych nart od V3 do V7 W marcu spróbowałem w Val Thorens z wypożyczalni ale d... nie urywa ,poza tym był to niższy model i dobre warunki na stoku. Pytanie pozostaje otwarte nie tylko z mojego punktu widzenia ale i innych potencjalnie zainteresowanych narciarzy 🙂
    1 punkt
  42. Co się czepiasz, według nowych zasad oceny prac z polskiego na maturze @Jan akurat zmieściłby się limicie na 1 pkt.
    1 punkt
  43. Allm na titanalch - volkl kendo/mantra, blizzard brahma/rustler, nordica enforcer 88/94
    1 punkt
  44. Cze A uwzględniłeś drogę potrzebną do nabrania prędkości, aby myśleć o jakimkolwiek skręcaniu? pozdro
    1 punkt
  45. Albo Head Kore 93. Mam i polecam, ale te nowsze (zdaje się od 2022). No i nie Head Kore X, bo to jakieś badziewie.
    1 punkt
  46. Pozdrowienia z nizin. Trzeba ostrzyć i smarować narty. Wczoraj jeszcze jesień walczyła z zimą. Dziś ulepiliśmy bałwana dla psa. Ciastka szybko z niego znikały (a potem i sam bałwan). Byliśmy na spacerze. Kwiatki jeszcze się trzymają.
    1 punkt
  47. Taka jesień na Mazowszu 🙂
    1 punkt
  48. My też zjechaliśmy raz. No i potem nartostradą. Pół km przed Kuźnicami przebranie w cywilButy i już desant szedł. Na zdjęciach widać jak to wyglądało. Rafał ani pisnął, mimo że miał najcięższe narty. Natalka trochę narzekała ale była bardzo dzielna...
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...