Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.11.2023 w Odpowiedzi
-
6 punktów
-
Force Bold to uniwersalna narta, ale fakt, bez tego kopa, ale pojedzie i rozjedzie wszystko. Dobrze, że nie jak kobiety. Piwa nie ma, bo Maras sprzedał a potem przepił.4 punkty
-
4 punkty
-
Samochodu?...ba, nas nawet na rower nie stać .. wszystkie pieniądze wysyłamy do Torunia bo tam bieda - tata mówił.4 punkty
-
Myślę że kolega @Markus3m dobrze wie o czym pisze a chciał jedynie zwrócić uwagę na nową firme narciarską4 punkty
-
Ale problem jest taki, że jeżeli masz objeżdżone solidne GS czy inne wymagające narty, to takie all mountain dupy nie urwą. Bruner dał kilka przykładów szerokich i solidnie zbudowanych nart, jeździłem na Kendo (potrafi być dynamiczna), mam w stajni od niego Blizzard Brahma i to nie będzie ta dynamika, co narta typu GS czy SL, bo tak ma być. Szerokość powoduje wolniejsze wchodzenie na krawędź, mniejszą dynamikę ugięcia i odbicia narty. Więc nie oczekuj może niemożliwego. Te narty mają swoje przeznaczenie.4 punkty
-
3 punkty
-
o qwa sorki za tą zniewagę. Boż zmieniasz narty jak rękawiczki. Ale wydaje mi się, że to nowe były. Pewny jesteś że to nie te boldy????? pozdrawiam ps. Piwo z BE się nadal mrozi 🙂, czy tez parowanie u Ciebie jest takie samo jak w akademiku ze wspólnej lodówki?3 punkty
-
A u mnie dzisiaj drogowcy koszą przydrożne rowy. Można? Można 🙂 , tylko zabawnie to wygląda jak kosiarka na wysięgniku kosi trawę znad śniegu przy padającym deszczu.3 punkty
-
I niech się rozwija. Krzysiek za dużo jest pitolenia o sprzęcie a za mało o normalnej jeździe ot takiej zwykłej radosnej, bez stresowej i mało technicznej takiej radosnej, takiej która sprawia że przez te kilka minut realnie odrywamy się od tej szarej otaczającej nas rzeczywistości...ja jeszcze jestem w pracy (sprawia mi jeszcze frajdę - bo nie muszę) ale już myślami jestem 11 a Austrii gdzie rozpocznę sezon z mega 10 letnim "zawodnikiem" już układam planer zajęć?? Szef dzwonił...mam kompletować ekipę instruktorów...do tego świeży news ws. rozwoju stacji na przyszły sezon a jeszcze jakiś typ kupił mi WC slalomki...ja już mam metr z śniegu mimo że na placu +5 i wali żabami...2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
W NL może tak, ale szłyszałem, że się do PL wybierasz, dojazd na parking w Zwardoniu lajtowy nie jest, a i na A1 są szkody górnicze. pozdro2 punkty
-
2 punkty
-
Kolega pyta o narty na TRASĘ, tylko CZASEM na gorsze warunki. W dodatku POTRAFI JEZDZIĆ. Mysle/wiem zatem, że wszelkie 'łopaty można sobie darować bo jazda na tym po trasie to sztuka dla sztuki by pokazać że też się da.... nie da się. Poza tym to poszukiwanie Św Gralla. Masterowi zdażyło się że znalazł, ale dla siebie, dlatego bo jeździ kilka półek powyżej średniej forum. Nie będę doradzał bo każdemu pasuje co innego i każdy dzień przynosi inne warunki. Warto tylko pamiętać, że grząski śnieg nie daje oporu dziobom i tylom na tyle by dogiąć sztywniejsza nartę. Można się z tym pogodzić i jechać 'po promieniu' - wtedy wybieramy sl. Można szukać czegoś szerszego o większej wyporności ale kosztem zmasakrowanych goleni w jezdze rano po twardym.... co kto lubi. Po odsypach można jechać dolinkami - wtedy sl, można ich do pewnej wysokosci nie zauważać- wtedy GS. Na mokre kartoflisko - jechać po promieniu z prędkością eliminującą zapadanie się nart. Albo iść na piwo. To ostatnie jest też dobre na mgłę.2 punkty
-
2 punkty
-
Ja pisałem 🙂 Mozna sobie odgrzebać info o niej na forum. Nie będę powielał informacji Napisze tylko że po przeszłości zawodniczej szukałem dechy, którą mogę zabrać zawsze i wszędzie bez względu na stan STOKU… …i trafiłem 🙂 To moje odkrycie tamtego sezonu 🙂 Wszelkie inne dechy o podobnej szerokości to właśnie zamulone kolki bez życia. Kastle są inne 🙂 Opinia Jacka ze skirace center ( film na yt) pokrywa się w 100% z moimi odczuciami 🖐️ ps. Nie bez powodu napisałem z dużych liter na „stok” 😉 Ta narta wg mnie nie nadaje się do jazdy poza nim 🙂 wszelkie możliwe warunki na trasie ogarnia w 100% od betonu po jazdę na rozwalonym stoku2 punkty
-
Dokładnie geometria to podstawa, no i sztywność (szczególnie przodów). U mnie to wygląda tak - ponieważ jak tylko mogę uciekam na bok to jako uniwersalną wybieram ok. 95 mm pod butem, promień 18-22 m (nie chodzi tak naprawdę o promień tylko aby nie było zbyt dużych łopat z przodu) i jak wspominałem z miękkimi dziobami. I jeśli byłoby to przy wyciągach to +5-10 cm. Teraz jeśli przewidujesz więcej boiska to możesz te parametry zmienić - na przykład wybierając nartę węższą. Możesz przyjąć, że każdy 1 cm szerokości zauważalnie pogarsza jazdę w miękkim i poprawia trzymanie krawędzi na twardym. To że wybieram narty raczej pod miękki warun wynika z konkluzji, że na twardym pojedzie się na wszystkim bez problemu a w miękkich warunkach wyporność bardzo się przydaje, szczególnie po niewielkim opadzie (a ten jest częściej jak duży i podobnie jest w śniegach wiosennych). Czyli szersza narta daje więcej korzyści. Ale jak napisałem - off piste jest moim priorytetem.2 punkty
-
2 punkty
-
nooo....Marka kasę za sprzedane narty też wysłałem, @Marcos73 na pewno sie ucieszy...2 punkty
-
..może Salomon Bold który ma sporo z gigantki ale pod butem 84 ..narta typu "im gorzej tym lepiej"2 punkty
-
80 procent uczniów w technikum wyrobiło sobie w poradniach psychologiczno pedagogicznych papiery na dysleksję, dysgrafie i dysortografie ( bo to przedłuża egzamin zawodowy o 30 min) a portale ,,na topie,, lansują tezę że dzieci i młodzież jest przemęczona nauka … to teraz będzie rzeź.2 punkty
-
2 punkty
-
Drogi Kolego, chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem postu Kolegi Tomkly-ego. On jako wytrawny narciarz wybierając nartę DH i stok Czarny groń, oraz pisząc”raz w życiu” nie brał pod uwagę możliwości jakiegokolwiek hamowania. Jak pisał Wujot: Zjazd życia. Prawdopodobnie po łuku do ścianki i tyle byłoby ze skręcania. Raz w życiu - przypominam, więc ogień a nie pitu-pitu. pozdrawiam2 punkty
-
Nie ma zamiaru udowadniać, że narty lekkie mają same zalety. Są takie aby ułatwić podejście i umożliwiają zrobienie więcej. Jak byłem w Norwegii, to jako jedyny w grupie, zrobiłem wszystkie dodatkowe tematy. I wiążę to, z tym, że miałem jeden z najlżejszych setów. Ci z którymi te tematy robiłem także mieli bardzo lekkie zestawy, natomiast nie było tam kolegów co postawili na jakość jazdy. Jest pytanie czy lepiej zrobić jeden epicki zjazd życia w idealnym do tego celu zestawie czy dwa mając świadomość, że narta trochę zbyt lata jak na nasze przyzwyczajenia. W jeździe w terenie czasem jest też zysk z lekkości. Na przykład w lesie gdzie trzeba szybko rotować, i, zasadniczo, w powietrzu też dobrze jest mniej wagi na dole (mniej do podciągnięcia). Oczywiście przy szybszej jeździe i w twardszych warunkach wolałbym mieć mocniejszą (czyli cięższą). Jak to w życiu często bywa trzeba znaleźć swój kompromis.2 punkty
-
Via FB: Dziś dojechało do nas z Włoch sześć nowych armatek. Będą produkowały znacznie więcej śniegu od naszych starych, wycofanych już urządzeń śnieżących. Ustawimy je na popularnej nartostradzie „Puchatek”. Zakup armatek (w sumie 8 sztuk) to jeden z elementów dużego projektu przebudowy systemu sztucznego naśnieżania w stacji Szrenica Ski Arena. - W tym roku na jego realizację wydaliśmy już 3 miliony złotych – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift, która zarządza kompleksem. W ramach tego projektu modernizujemy stacje pomp przy stacji pośredniej i na Hali Szrenickiej. Będą one mogły podawać większą ilość wody. Ma to duży wpływ na produkcję sztucznego śniegu. Na „Puchatku” wydajność urządzeń śnieżących wzrośnie o ok. 80 proc. - Zagęścimy również system lanc śnieżących. W sumie na „Puchatku” będzie ich 32 – wyjaśnia Robert Mazurkiewicz, kierownik ds. technicznych w spółce Sudety Lift. Przy sprzyjającej pogodzie będziemy mogli znacznie szybciej przygotować tę jedną z najpopularniejszych nartostrad oraz łącznik prowadzący do trasy „Śnieżynka”. Obecnie w stacji Szrenica Ski Arenę trwają przygotowania do sezonu zimowego. Przeprowadzamy obowiązkowe przeglądy techniczne kolei i wyciągów. Nasz ośrodek zacznie sezon zimowy przed świętami Bożego Narodzenia.1 punkt
-
1 punkt
-
…. A ja się nie znam na tych nowinkach 🙂 zakładam dechy i dzida 🙂 nowinki są dla melepetow aby czas mieli czym zabić w domu 😅1 punkt
-
1 punkt
-
Mam 2 pary Kastle (inne modele) ale potwierdzam że są chyba inne. pozdrawiam1 punkt
-
Cze Jeśli ma to być narta trasowa a czasami przytrasowa, czy tez na "gorsze" warunki to musisz szukać i próbować. @Chertan dał opis, @Bruner79 dał jakieś propozycje, lecz to Ty musisz to sprawdzić i poszukać tego "złotego" środka. Gdzie ta szerokość i konstrukcja jest dla Ciebie do przyjęcia, a i w Twoim odczuciu lepiej wie będą sprawowały w gorszych warunkach, a raczej będą miały większe spectrum zastosowania. Może zacznij od np. 80 pod butem jakichś dobrych AM i po kolei spróbuj coraz szerszą aż dojdziesz do wniosku, że ta szerokość juz np. zmula nartę na tyle, że jazda na trasie w przyzwoitych warunkach jest na niej bez sensu w porównaniu do GS. Na mgłę to raczej nie znajdziesz nic. Ale może wymyślą. W Twoim wypadku, to chyba metoda prób i błędów będzie najbardziej skuteczna. Nie skupiaj się na modelu czy tez firmie, ale raczej na grupie w której te narty się znajdują. pozdrawiam1 punkt
-
No i mówiły jaskółki, że piwo belgijskie mamy do spółki. Aktualne jeszcze? Czy tez poszło? pozdrawiam1 punkt
-
Zgadzam się z Tobą Mitek ,w trudnych śniegach się na GS nie poszaleje .Jednak nie myślę o typowej SL a raczej czymś bardziej uniwersalnym. Poza Xo przychodzą mi na myśl Stockle -na pewno mają jakiś model na takie warunki.1 punkt
-
Cześć A nie lepiej posiedzieć w domu w cieple... W TV takie fajne programy dają, a nie marznąć na dworze łażąc jak jacyś biedacy. Samochodu nie macie? Pozdrowienia1 punkt
-
No w próżnie to oni nie wywalili, chodziło głównie o efekt medialny a czy ktoś wygrał czy nie to sprawa drugorzędna. Wydali miliony na 2 nowe kolejki umożliwiające przejazd nad lodowcami bo nie chcieli być gorsi od Chamonix i z całą pewnością cała inwestycja szybko się zamortyzuje1 punkt
-
Cześć Pisałem winnym temacie jakie może mieć problemy osoba jeżdżąca na co dzień na GS z nartami pozatrasowymi - jest tu gdzieś na świeżo. Jeżeli już planujesz taki zakup to najwyższe modele o solidniejszej konstrukcji i najdłuższe jakie są a i tak podejrzewam, że bedziesz miał problem z odczuciami typu nadskrętność czy brak stabilności na nierównym. Ja już lepiej się czuję na SL - powaga. Pozdro1 punkt
-
1 punkt
-
Czarnek na odchodnym więc trzeba się zacząć przykładać. Miejmy nadzieję, że skończy w więzieniu. Największemu szkodnikowi nie można odpuścić.1 punkt
-
Co się czepiasz, według nowych zasad oceny prac z polskiego na maturze @Jan akurat zmieściłby się limicie na 1 pkt.1 punkt
-
Allm na titanalch - volkl kendo/mantra, blizzard brahma/rustler, nordica enforcer 88/941 punkt
-
Cze A uwzględniłeś drogę potrzebną do nabrania prędkości, aby myśleć o jakimkolwiek skręcaniu? pozdro1 punkt
-
Albo Head Kore 93. Mam i polecam, ale te nowsze (zdaje się od 2022). No i nie Head Kore X, bo to jakieś badziewie.1 punkt
-
Doradź lepiej koledze jakieś narty i nie wymagaj ode mnie rzeczy niemożliwych. Niezły wynik. Pozdro1 punkt
-
Klątwa nad Zermatt trwa nadal ,to już dwa sezony nie udało się rozegrać zawodów.Dzisiaj odwołane.1 punkt
-
>>Trzeba stworzyć wątek przypięty aby każdy kto się wybiera gdzieś na narty mógł się tam wpisać. Jak wiemy, towarzystwo na nartach jest sprawą podstawową z wieku względów. Co myślicie? A może już jest a ja znów coś przegapiłem?! wątków takich jest sporo. Jedne zamierają inne obrastają offtopami - jak to na skiforum. Proponuję by ten, kto pierwszy pojedzie na narty gdzieś w PL niech założy nowy wątek na ten sezon. Jak ktoś wie, że pojedzie to lepiej z wyprzedzeniem.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wolno krytykować, nie czytałeś tematu? Poza tym... Wypadł, no wypadł ale w jakim stylu...! POzdro1 punkt
-
Cześć Znakomity przejazd Michała Jasiczka. Ciekawe czy mój ulubiony zawodnik uzbiera dwa genialne przejazdy... Pozdro1 punkt