Jump to content

Przebieg


star
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 977
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Piękny wynik. Znam ten samochód bo syn nim jeździ. Diesel 2.0 163 KM. Średnie spalanie 6-7 l na 100 km. Silnik super (to JTD Fiata, trzeba tylko pilnować uszczelki od smoka pompy oleju - niewymieniona w porę grozi zatarciem silnika). Samochód tez OK, choć widziałem (nie u syna) przerdzewiały fragment wahacza z tylnego zawieszenia. Nagle pękł i mogło się skończyć tragicznie. Niestety u mnie (Kia Sportage diesel 2.0 183 KM) nie jest tak dobrze. Średnie spalanie na trasie + plus trochę miasta to ok. 7-7.5 l. Na trasie z rowerami na dachu ok. 8 l. Tylko na autostradzie z rowerami na dachu, 130 - 140 km/h, ok. 10 l. 

Mam ten sam 2.0JTDm w AR (kilka kucy więcej, zapewne inne oprogramowanie) i jest dokładnie tak jak piszesz. Średnie z trasy i Krakowa około 7l. W trasie ~5,5l jest raczej normalne. 

Uszczelkę smoka oleju wymieniłem na wiosnę, była już delikatnie sparciała. Uszczelka kosztuje grosze, robocizna droższa ale i tak warto. 

@Mikoski jeśli jeszcze nie wymieniałeś, to przy najbliższej wymianie oleju polecam wymienić. Najlepiej zrobić to wraz z wymianą oleju bo trzeba miskę ściągać. 

Pierwsze objawy przepuszczającej uszczelki, to niegasnąca po odpaleniu kontrolka oleju. 

 

BTW. Ma ktoś z was doświadczenie ze skrzynią CVT (w aucie, skutery to inna bajka)? Słyszałem wiele rozbieżnych opinii, jedni chwalą inni ganią.

Link to comment
Share on other sites

 

BTW. Ma ktoś z was doświadczenie ze skrzynią CVT (w aucie, skutery to inna bajka)? Słyszałem wiele rozbieżnych opinii, jedni chwalą inni ganią.

Ma w Civic, działa świetnie, wirtualne 7 biegów, nie poczujesz, że to CVT. Wszystkie skrzynie Hondy to bajka: manualne ostatnio w CRZ, 2 sprzęgłowe automaty, ( jechałem takim motocyklem) klasyczne automaty w CRV czy CVT w Civic. Motocyklowe skrzynie sekwencyjne  Transalp też działają doskonale.

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam 2.0JTDm w AR (kilka kucy więcej, zapewne inne oprogramowanie) i jest dokładnie tak jak piszesz. Średnie z trasy i Krakowa około 7l. W trasie ~5,5l jest raczej normalne. 
Uszczelkę smoka oleju wymieniłem na wiosnę, była już delikatnie sparciała. Uszczelka kosztuje grosze, robocizna droższa ale i tak warto. 
@Mikoski jeśli jeszcze nie wymieniałeś, to przy najbliższej wymianie oleju polecam wymienić. Najlepiej zrobić to wraz z wymianą oleju bo trzeba miskę ściągać. 
Pierwsze objawy przepuszczającej uszczelki, to niegasnąca po odpaleniu kontrolka oleju. 
 
BTW. Ma ktoś z was doświadczenie ze skrzynią CVT (w aucie, skutery to inna bajka)? Słyszałem wiele rozbieżnych opinii, jedni chwalą inni ganią.

Cześć
Uszczelka smoka już wymieniona jak tylko zaczęli o tym pisać zaraz dałem zrobić.
Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam 2.0JTDm w AR (kilka kucy więcej, zapewne inne oprogramowanie) i jest dokładnie tak jak piszesz. Średnie z trasy i Krakowa około 7l. W trasie ~5,5l jest raczej normalne. 
Uszczelkę smoka oleju wymieniłem na wiosnę, była już delikatnie sparciała. Uszczelka kosztuje grosze, robocizna droższa ale i tak warto. 
@Mikoski jeśli jeszcze nie wymieniałeś, to przy najbliższej wymianie oleju polecam wymienić. Najlepiej zrobić to wraz z wymianą oleju bo trzeba miskę ściągać. 
Pierwsze objawy przepuszczającej uszczelki, to niegasnąca po odpaleniu kontrolka oleju. 
 
BTW. Ma ktoś z was doświadczenie ze skrzynią CVT (w aucie, skutery to inna bajka)? Słyszałem wiele rozbieżnych opinii, jedni chwalą inni ganią.

Ja więcej takich slyszalem
https://www.auto-swi...usterki/4v8l2tw
Link to comment
Share on other sites

Powoli rozglądam się za czymś większym, z napędem 4x4. 

Albo moto 125...

Się zobaczy ;)

Niegłupia jest Dacia Duster. Teraz z silnikiem benzynowym 1.3 TCe. 150 koników. Gdybym nie kupił KIA, a było w tym sporo przypadku, pewnie wybrałbym Dacie. 

Link to comment
Share on other sites

Niegłupia jest Dacia Duster. Teraz z silnikiem benzynowym 1.3 TCe. 150 koników. Gdybym nie kupił KIA, a było w tym sporo przypadku, pewnie wybrałbym Dacie. 

Andrzej, nie moje klimaty.  :rolleyes:

Gdyby mnie było stać, to bez zastanowienia AR Giulia Veloce Q4, albo Stelvio. A tak to nieśmiało spoglądam w stronę Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Niegłupia jest Dacia Duster. Teraz z silnikiem benzynowym 1.3 TCe. 150 koników. Gdybym nie kupił KIA, a było w tym sporo przypadku, pewnie wybrałbym Dacie.

Dacia Duster jeździ(l?) Pustelnik, ojciec, znaczy Piotr.

Załączone miniatury

  • DSC_7016.JPG
Link to comment
Share on other sites

Andrzej, nie moje klimaty.  :rolleyes:

Gdyby mnie było stać, to bez zastanowienia AR Giulia Veloce Q4, albo Stelvio. A tak to nieśmiało spoglądam w stronę Subaru.

OK. Stelvio ładne. A może KIA Sportage? Benzyna 177 KM. Robi dobre wrażenie.

 

Dacia Duster jeździ(l?) Pustelnik, ojciec, znaczy Piotr.

Jeździ i to nieźle. Koledze od dobrych kilku lat. Fakt z wymową może być problem. :) BTW moje podejście do samochodu jest bardzo praktyczne. Ma jeździć, ma mieć napęd 4x4, ma być mocne i w miarę tanie w użytkowaniu. Dacia 1.3 TCe spełnia te warunki. Co prawda silnik jeszcze mało sprawdzony.

Link to comment
Share on other sites

Używam Hondę CRV do ciągnięcia ciężkiej przyczepy. Warto pamiętać, ze nie powinniśmy wchodzić z masą przyczepy i auta powyżej 3500 kg bo Via-Tol. 

Hodna CRV jest stosunkowo lekka i nie mam problemów z przyczepą Kolega, który mając Kia sportage do przyczepy zaprzęga Hondę Civic żeby nie przekroczyć 3500 kg.

Załączone miniatury

  • IMG_20190223_134925.jpg
Link to comment
Share on other sites

Używam Hondę CRV do ciągnięcia ciężkiej przyczepy. Warto pamiętać, ze nie powinniśmy wchodzić z masą przyczepy i auta powyżej 3500 kg bo Via-Tol.
Hodna CRV jest stosunkowo lekka i nie mam problemów z przyczepą Kolega, który mając Kia sportage do przyczepy zaprzęga Hondę Civic żeby nie przekroczyć 3500 kg.


Fan Hondy, mechanik, właśnie naprawia łożyska i dwumase w swoim crv, bez cvt.
Poprzednim egzemplarzem Hondy też diesel przejechał 800k km. Tym pewno 200 może 300.
Link to comment
Share on other sites

Niegłupia jest Dacia Duster. Teraz z silnikiem benzynowym 1.3 TCe. 150 koników. Gdybym nie kupił KIA, a było w tym sporo przypadku, pewnie wybrałbym Dacie.

 

 

Miałem okazję prowadzić Dustera przez 200km po górach. (w tym moje ulubione serpentyny).

W porównaniu do Dacii, to nawet Passat wzbudza ogromne emocje.;)

 

Zdecydowanie odradzam, no chyba, że ktoś nie lubi jeździć samochodem.

Link to comment
Share on other sites

Miałem okazję prowadzić Dustera przez 200km po górach. (w tym moje ulubione serpentyny).
W porównaniu do Dacii, to nawet Passat wzbudza ogromne emocje.;)

Zdecydowanie odradzam, no chyba, że ktoś nie lubi jeździć samochodem.

Passatem pewno nie jeździłeś;-) w8?
Link to comment
Share on other sites

Miałem okazję prowadzić Dustera przez 200km po górach. (w tym moje ulubione serpentyny).

W porównaniu do Dacii, to nawet Passat wzbudza ogromne emocje. ;)

 

Zdecydowanie odradzam, no chyba, że ktoś nie lubi jeździć samochodem.

 

Co do typowej drogówki to się nie wypowiem. Natomiast od dobrych kilku lat używamy Dustery na wyrobiskach w kopalniach odkrywkowych - w wariancie 4x4 sprawują się, co tu dużo mówić, ponadprzeciętnie. Naprawdę radzą sobie bardzo przyzwoicie - tyle tylko, że mamy wszystkie w wersji diesel. Odrębną sprawą jest natomiast ich awaryjność ...tutaj też powiedziałbym, że plasują się ponadprzeciętnie. Ale to może być po części wypadkowa warunków w jakich jeżdżą.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...