Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.01.2025 w Odpowiedzi
-
Cze Szybka piłka z rana i Rusin z duszą na ramieniu, bo ferie. Z kumplem, Maras masz pozdro. Qurła najlepszy dzień, słońce, alpejski śnieg i słownie ZERO ludzi. W 3,5h zjechane 35 km wg aplikacji. Na Porche😀. Nie do wiary, głupi to ma szczęście😉. Na starym krześle jak pojechaliśmy na kiełbaskę to o 12.30 był jeszcze sztruks, nikt nie jeździł, ale samochodów na parkingu było trochę. pozdrówki Rano tak 2 h później tak Na starym krześle tak Tatry pico bella pozdro5 punktów
-
Dziś kolejny piękny dzień, warunki już bardziej marcowe, słońce, ciepło, miękko, kolejki do wyciągów znośne maks. 5-10 minut. Stok trzymał się świetnie, mimo ,że termometr pod Jontkiem w słońcu pokazywał 20 stopni. Dwa minusy, zdecydowany wzrost feryjnych bezkijkowców spowodował spadek bezpieczeństwa na stoku. Kilka interwencji GOPR . Zameldowaliśmy się pod wyciągiem o 9, kolejka do kasy równa godzina stania. Przez większość czasu otwarta była jedna kasa. Brak możliwości doładowania karnetu prze internet jak przy szczyrkowskim gopassie. Sam jestem sobie winien ,bo mogłem doładować karnet wczoraj. Nikodem się rozjeździł, a taki był moj cel na ten sezon,w tym roku to już 9 dni na nartach. Oby zima sprzyjała.5 punktów
-
3 punkty
-
Ten wyjazd do @Tadeo wpadł trochę przez przypadek. Pewnego dnia, gdzieś początkiem grudnia rozmawiałem z Kubą (ma login na tym forum ale nie wiem jaki), z którym byłem u @Tadeo w styczniu 2024. Tak gdzieś szybko padło, że jedzie a Tadeusz ma ostatnie wolne miejsce. Długo nie musiałem się zastanawiać i pomimo tego, że musiałem przesunąć sobie wizytę u lekarza (jak się potem okazało o 5 miesięcy 😅), to wpisałem sobie Sappade do kalendarza. No cóż. Są rzeczy ważne i ważniejsze 🎿⛷️ Konkretnym celem na ten wyjazd była praca nad pozycją podczas jazdy. W szczególności nad zniwelowaniem tego okropnego narzucania rzycią w śmigu, zwłaszcza w zakręcaniu w prawo (z lewej nogi). Od czasów KK w grudniu stało się to moim shellsockiem, flashbackiem z Wietnamu, halucynacją paraliżów sennych, nocnym koszmarem i w ogóle. Do tego testowałem nowe - stare gigantówki. HEAD Worldcup Rebels I.Speed (czy tam I.GS RD) z sezonu 2013 / 2014 o taliowaniu 112/66/94 i długości 180cm (o takie o przykładowe: https://www.olx.pl/d/oferta/narty-head-i-speed-worldcup-rebels-180cm-gigant-gs-CID767-IDXDSvO.html) Na miejscu spotkałem dużo znajomych twarzy z poprzednich wyjazdów do Tadeusza. W naszej, nomen - omen zaawansowanej grupie oprócz Kuby był również @herbi. Ten od targania kubika drzewna fioletowym Suzuki Swift. Pogoda trafiła się nam cudna. W zasadzie była najlepsza z moich dotychczasowych wyjazdów ( ten był trzeci ). Codziennie pełne słońce, mróz i suche powietrze. Jedynie jednego dnia nadeszło zachmurzenie ok 3/8 oktanta, przechodzące do 4/8. Bardzo doceniłem zakup porządnej puchówki od Milo. W końcu nie było mi zimno a komfort termiczny był lepiej niż lepszy 😁 . Opłacało się wydać więcej na ciuchy niż na sprzęt typowo narciarski 🙂 HEADy okazały się super. Jak to zajebiście jeździ, to ja nie mam pytań 😍 Ich potencjał udało się wycisnąć zwłaszcza dzięki kolejnym zestawie ćwiczeń od Tadeusza. Oprócz tego, że kompletnie nie umiem w równowagę i jazdy na jednej narcie się nawet nie podjąłem, tak wyraźnie pewniej niż ostatnio poczułem się zarówno w skręcie długim NW, oraz w Śmigu. No może nie do końca w takim typowym - krótkim śmigu. Maria Stanisławska wyraźnie nakazała mi, żeby nie jeździć krótkim śmigiem, bo ten tylko utrwala mi złe nawyki 😅 Z Tadeo stanęło na jeździe nieco rozciągniętym, krótkim skrętem. Tak aby dać szansę na dojazd do upadu stoku we właściwej pozycji. Pomocne okazały się też stosowne akcesoria i pomoce naukowe. Przede wszystkim czarna, lateksowa guma, którą na polecenie @Tadeo, że tak powiem obciągnąłem sobie nogi poniżej kolan 😅🤣 Obciąganie to miało wymusić zachowanie odpowiedniego prześwitu pomiędzy nartami, odciążenia wewnętrznej narty i pomoc w zniwelowaniu wjeżdżania w upad stoku (w śmigu) mając narty ustawione w pług. Oprócz powyższego wymusiło pewne.... No niecodzienne reakcje obsługi wyciągu w Sappadzie, którzy nie mogli się nadziwić temu, po co mnie ta guma jest potrzebna. Ich skonfudowanie było tak silne, że aż poczęli mnie miziać po tejże 👨❤️👨 👨❤️💋👨 No cóż.... Zawsze ceniłem sobie otwartość Włochów 😅 Z wyjazdu jestem mega zadowolony. Jazda na gigantowych HEADach i slalomowych ATOMICach była samą przyjemnością. Ku jeszcze większej radości odkryłem, że w odróżnieniu od poprzedniego roku nie męczy mnie ona tak bardzo. W tamtym roku niemal mnie kolana odpadały od tych twardych Beta Race, a teraz to już prawie takie semi - pro - noob. Co zaś się tyczy skrętu długiego. No ciętym jeszcze bym tego nie nazwał w pełnym tego słowa znaczeniu ale pod koniec wyglądało to dość mocno obiecująco. Widać, że moje wrażenia nie są efektem tylko większej siły kolan ale zdecydowanie lepszej techniki. No ale czy ktoś spodziewał się czegoś innego po szkoleniu u @Tadeo PS. A niewyjeżdzony jestem tak bardzo, że niezwłocznie tj.z samego rana w niedzielę jadę do Zwardonia przybić grabę z @Adam ..DUCH. To jest silniejsze ode mnie ale nawet nie zamierzam nad tym panować 😁 PSS Społem: Tytuł wątku jest dość wiernym cytatem - parafrazą stwierdzenia @Tadeo, którego użył na określenie mojej techniki na zakończenie szkolenia. ////// ////// //////// ///// ////// ///// ////// ///// ///// ////// ////// ////// ////// ///// ///// ////// ////// /////2 punkty
-
Wieczorne foty. Trafiłem na ratrakowanie czarnej trasy nr 1. Kalorie też uzupełnione, do tego weszła woda Pejo. Plus foty hotelu:2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Szerokości, udanego urlopu ⛷️i rekordu prędkości tylko szukaj pustego stoku 😉 😅 Oczywiście bez gleby 😉 🤞2 punkty
-
2 punkty
-
Pełna zgoda Adamie 😉 bez mocnych podstaw cała reszta traci sens. Od siebie dodam krótki filmik bo uważam ,że warto to ćwiczyć a do tego jest chwilka na złapanie oddechu kiedy nogi 🔥 Pozdro serdeczne2 punkty
-
5 miejsc - tyle jeszcze mamy na szkolenie "Slalomowe Eldorado" w San Candido. Liczba trenerów: 2 (Grzesiek Zaręba, Marcin Kapuściński) Max liczba kursantów: 14 Godziny zajęć: 9-12, 13-15 + wieczorna analiza video Możliwy transport busem trenerskim (z Warszawy) Więcej (+możliwość rezerwacji miejsca) na naszej stronie www.natyczki.pl1 punkt
-
1 punkt
-
Obiektywnie patrząc bardzo kiepski samochód. Zarówno marka jak i ten konkretny silnik. Słabe osiągi, aerodynamika kredensu, spalanie jak w czołgu, przyjemność jazdy jak tramwajem. Miałem kiedyś V70 i od tamtej pory unikam marki jak ognia. Nie kupuję, nie pożyczam, generalnie nie wsiadam. 🙂1 punkt
-
@grimson kupiłbyś porządne Berlingo to byś spalił 5,8ON. PS jak się jedzie w Monachium ringiem wewnętrznym to też trzeba mieć naklejkę? pozdro1 punkt
-
Tez mam darmowa. W darmowej, w opcjach mozesz aktywowac nachylenie procenty/stopnie i pare innych rzeczy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie, zostawiam sobie górę na końcówkę sezonu. W kasach mówią, że nie ma przejazdu z Buczynki na Szczawniy. Pewnie da się przejechać, ale z 6-cio latkiem nie chciałem sprawdzać, wolę Buczynke gdzie są w tej chwili świetne warunki, wyprzegana kanapa, tańszy karnet i umiarkowana ilość narciarzy. Na Szczawinach podobno jest niewiele śniegu, przypuszam,że przy takiej pogodzie niebawem góra będzie zamknięta.1 punkt
-
Cześć A, że mam chwilkę: Dla mnie to był wyjazd gdzie miałem na nogach chyba najwięcej nart, Wnioski są proste: - większość nart - od od adamowego funcarvera przez szymkowego freestyla (ta była z pewnością najbardziej skrętna, tzn. ciężko jechać prosto), Molitora - raczej krótki Master, piotrkowego X9 do antyka adasiowego (Adaś, co to było bo już nie pamiętam?) zachowuje się podobnie. Chodzi mi o to, że można na każdej z nich w dowolnej konfiguracji zjechać bezpiecznie rytmicznym skrętem po dowolnie zatłoczonym polskim stoku. Zabawa zaczyna się na większych prędkościach i przy czystej jeździe ciętej gdzie z pewnością narty o charakterze GS wykazują większą stabilność ale... np taki X9 w inicjacji niczym się nie różnił praktycznie od komórkowej slalomki. Wydaje się więc, że pytanie: muszę sobie kupić nartę na polskie stoki a więc krótki promień itd. albo na Austrię a więc GS jest typowym pierdoleniem. Wystarczy dostosować technikę. Pozdro1 punkt
-
Ok, dzięki za odpowiedzi. Wyczytałem gdzies że dla początkujących lepiej jest lekko przesunąć buta do tyłu narty. Tak też zrobiłem. Ok 4-5 do tyłu.1 punkt
-
Oj tam takie sadomacho. Zapraszam Tomku na szkolenie z prawidłowego śmigu🤪, gdybyś miał bezsenny poranek.1 punkt
-
Dzięki, uzgodnione przez telefon z COS, o 15.35 odbierają gopass na cos działa od 8h, jeżeli nr kart są przyporządkowane prawidłowo, oni nie pomogą w poprzepisywaniu kart Kart gopaas na cos nie wydadzą, trzeba miec swoją1 punkt
-
Starszy Odermat lepszy niż młodszy. Coś niesamowitego. Franio fenomenalny sezon, fenomenalny narciarz. Fajnie że Paris w końcu na swoim miejscu1 punkt
-
1 punkt
-
Austriakom narty nie jadą... Kriechmayr tak znający tę trasę poszedł na dole przy wewnętrznej i dostał kompresję na tej dziurze. Tam wszyscy idą znacznie szerzej. Pozdro1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć No w tych zawodach jechał po prostu lepiej. Odermatt wyglądał na zbyt napiętego. Wiesz - nie miał tej miękkości i źle wybierał na nierównościach - tym przegrał. Jego nigdy tal nie ciepało na nierównym jak w tym sezonie. No a teraz przejazd Goggii fenomenalny ale moim zdaniem wszystko wygrała bardzo szybkim wejściem w ley skręt przed tą pierwszą stroma partia po płaskim. Krzyżyńska mówiła, że to błąd a wcale tak nie było. To było zamierzone i tym wygrała, ale najpewniej moim zdaniem jechała Brignone. Pozdro1 punkt
-
Cześć Mylisz DH z SG. Wczoraj różnie rozwiązywali ten problem. Odstawienie kątowe było jeden czy dwa razy ale jak widać najbardziej skuteczne była kontrola skrętem bo chyba im od razu dobrze wychodził najazd na prawy. POzdro1 punkt
-
Cześć. Do zaznaczonego flamastrem środka narty, ustaw środek swojego buta, a nie jego przód. Ponizej film, który powinien Ci pomóc. Serdecznie pozdrawiam.1 punkt
-
1 punkt
-
1. Buty zdecydowanie zbyt słabe dla Twojej jazdy, co wywnioskowałem z dalszych wpisów. Porządna jazda wymaga tego co piszą koledzy powyżej, tu Ameryki nie odkryję. Head Raptor, ewentualnie niższa seria RS (chyba Formula to się nazywa obecnie) w wersji 130 i nic innego z Heada. Cała reszta to marketówy. Jeśli nie Head to analogicznej klasy buty typu Technica Mach 1, Nordica Speedmachine, etc. 2. Pomijając zbyt niską klasę (twardość) analizowanego buta, z tego co widać po zdjęciach to jest konstrukcyjny bubel, ot tania chińska masówka do Decathlonu. Większość firm oferuje całą masę takiego badziewia. Tanie w produkcji, tanie w sprzedaży, niska marża jednostkowa na produkcie ale duży wolumen sprzedaży, więc całościowo tabelka się zgadza. Jakość produktu adekwatna do kosztów.1 punkt
-
I to jest bardzo fajny film. To są podstawy które doprowadzone do jazdy "intuicyjnej" finalnie skierują Nas do bardzo wysokiego poziomu jazdy. Serdecznie polecam pobrać zgrać na komórkę i ćwiczyć, filmować się i ćwiczyć. Oczywiście tam są pewne kosmetyczne błędy ale co do zasady jak ktoś chce "wyżej" to warto przerobić materiał w realu.1 punkt
-
Proste. To samo chciałem napisać jak zobaczyłem zdjęcia. Reszty nie ma co czytać. Źle dobrane buty . Pozdro1 punkt
-
Ale ile umiejętności narciarskich trzeba było zaprezentować aby dojechać... Ile różnych technik, i jakie były różne rozwiązania kontroli prędkości przed Kernen S. Pozdro1 punkt
-
Dzisiaj Pilsko dolne partie, dzień jakich mało w naszych górach, warunki petarda, cały dzień słońce, mało ludzi ,brak kolejek ,nuda.1 punkt
-
1 punkt
-
Polecam Kopaonik ośrodek na dobrym poziomie i mam super wspomnienia z tego miejsca, mój najlepszy wyjazd dziesięciolecia 💪 Tyle świeżego śniegu ❄️ codziennie nie widziałem od dziecka.1 punkt