Marek O Posted October 21 Share Posted October 21 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 (edited) Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam Marek Edited October 21 by Marek O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lexi Posted October 21 Share Posted October 21 (edited) 17 minut temu, Marek O napisał: Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko.... więc to coś co do mnie mówi .. Pozdrawiam Marek Edited October 21 by Lexi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 No tak kompensacja a w tym technika punktowa to technika czucia. Rozruszanie poszczególnych punktów i wyczucie ich działania na jazdę daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy i pozwala na tworzenie własnej techniki jazdy. Pozdrawiam 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted October 21 Share Posted October 21 20 minut temu, Marek O napisał: No tak kompensacja a w tym technika punktowa to technika czucia. Rozruszanie poszczególnych punktów i wyczucie ich działania na jazdę daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy i pozwala na tworzenie własnej techniki jazdy. Pozdrawiam Jakie narty najlepsze do nauki tejże techniki;-)? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted October 21 Share Posted October 21 Teraz, star napisał: Jakie narty najlepsze do nauki tejże techniki;-)? Zjazdowe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 4 minuty temu, mig napisał: Zjazdowe No tak każda narta się nadaje byle byłaby zagięta z przodu i profilowana między 10 a 17 m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted October 21 Share Posted October 21 3 minuty temu, Marek O napisał: No tak każda narta się nadaje byle byłaby zagięta z przodu i profilowana między 10 a 17 m GS odpada? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted October 21 Share Posted October 21 Cze Twój styl jazdy jest charakterystyczny, natomiast nie nazwałbym tego odrębną techniką. Kompensacja jako taka to nie jest novum. Różnica, którą zauważam, to ciągłe prowadzenie nart w kontakcie ze śniegiem. Wymaga to doskonałego czucia śniegu, balansu i umiejętności opanowania dynamiki nart. Jazda jest specyficzna, a jak widać na filmie podopieczni mają problem z naśladownictwem. Nie chodzi mi o samą kompensację, ale jazdę w Twoim stylu. pozdro 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 (edited) 9 minut temu, Marcos73 napisał: Cze Twój styl jazdy jest charakterystyczny, natomiast nie nazwałbym tego odrębną techniką. Kompensacja jako taka to nie jest novum. Różnica, którą zauważam, to ciągłe prowadzenie nart w kontakcie ze śniegiem. Wymaga to doskonałego czucia śniegu, balansu i umiejętności opanowania dynamiki nart. Jazda jest specyficzna, a jak widać na filmie podopieczni mają problem z naśladownictwem. Nie chodzi mi o samą kompensację, ale jazdę w Twoim stylu. pozdro Technika pokazana na filmie to tylko wierzchołek góry lodowej. Dojście do czystej kompensacji, szczególnie na dużej prędkości, pokazanej na końcu filmu, to lata praktyki ale wartej uwagi. Jednak sama technika punktowa stosowana na każdym poziomie daje adeptom możliwość świadomego i uważnego poruszania się w skręcie. Jak widzisz, technikę kompensacyjną opracowuję i publikuję od ponad 20 lat i ciągle jest coś do udoskonalenia. Daje duże możliwości własnego rozwoju i jest niezwykle przyjemna i otwartą formą jazdy na nartach. Pozdrawiam Edited October 21 by Marek O 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 4 minuty temu, Marek O napisał: Technika pokazana na filmie to tylko wierzchołek góry lodowej. Dojście do czystej kompensacji, szczególnie na dużej prędkości, pokazanej na końcu filmu, to lata praktyki ale wartej uwagi. Jednak sama technika punktowa stosowana na każdym poziomie daje adeptom możliwość świadomego i uważnego poruszania się w skręcie. Jak widzisz, technikę kompensacyjną opracowuję i publikuję od ponad 20 lat i ciągle jest coś do udoskonalenia. Daje duże możliwości własnego rozwoju i jest niezwykle przyjemna i otwartą formą jazdy na nartach. Pozdrawiam Dodatkowo technika kompensacyjna jest odwrotnością techniki tradycyjnej. Tam gdzie wychodziłeś w górę, w kompensacji schodzisz w dół i ztym elementem, szczególnie na dużej prędkości maja problemy tradycjonaliści. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 (edited) 1 godzinę temu, star napisał: GS odpada? GS też da rade, przecież gigant też jeżdżą w kompensacji. będziesz wtedy jechał większym promieniem, potrzebował szerszego stoku, ale frajda ta sama. Pamiętajcie że jest to technika przyśpieszająca idealne na początku na płaskie i skromnie nachylone stoki gdzie dodajesz gwizdka do jazdy. Pojechanie tak na stromym wymaga już dużych umiejętności. Pozdrawiam Edited October 21 by Marek O 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrik Posted October 21 Share Posted October 21 2 godziny temu, Marek O napisał: Dodatkowo technika kompensacyjna jest odwrotnością techniki tradycyjnej. Tam gdzie wychodziłeś w górę, w kompensacji schodzisz w dół i ztym elementem, szczególnie na dużej prędkości maja problemy tradycjonaliści. Czyli wygląda, że wracamy do tezy, iż lepiej "wpaść" na Ciebie umiejąc mniej, niż więcej 😉 . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_senior Posted October 21 Share Posted October 21 Mam kilka pytań. 1. Czy termin "kompensacja", "technika kompensacyjna", w sensie terminologicznym, to polski (w domyśle Twój) wytwór czy też zapożyczenie z którejś z zachodnich szkół. 2. Czy ma sie to jakoś do PMTS H. Harba? 3. Nic w tym krótkim filmiku nie ma o odciążeniu. Jakimkolwiek. W PMTS masz odciążenie dolnej narty, tu niczego takiego nie widzę. Podobnie jak o przeniesieniu ciężaru z narty na nartę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted October 21 Share Posted October 21 tak po filmiku i tłumaczeniu taka technika rozluźniona chyba najlepiej wychodzi od 5 piwa wzwyż 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 3 godziny temu, a_senior napisał: Mam kilka pytań. 1. Czy termin "kompensacja", "technika kompensacyjna", w sensie terminologicznym, to polski (w domyśle Twój) wytwór czy też zapożyczenie z którejś z zachodnich szkół. 2. Czy ma sie to jakoś do PMTS H. Harba? 3. Nic w tym krótkim filmiku nie ma o odciążeniu. Jakimkolwiek. W PMTS masz odciążenie dolnej narty, tu niczego takiego nie widzę. Podobnie jak o przeniesieniu ciężaru z narty na nartę. Nie twierdzę że kompensacja jest tylko i wyłącznie moim wynalazkiem, ale jeżdżę nią od 2000 roku i opisałem ją wtedy w "SKI Magazynie dla Narciarzy" i w swojej książce "CARVING nie tylko dla narciarzy" Nie było wówczas na rynku innych zmianek w tym kierunku. Kompensacja występowała w jeździe po muldach i garbach terenowych. Gdzieś kiedyś podobno francuzi proponowali skręt kompensacyjny na którejś konferencji INTERSKI, ale nie przypominało to kompensacji obecnej. Technika PMTS H. Harba - nie wgłębiałem się dotychczas, a widzę że na forum macie sporo materiałów, z którymi chętnie się zapoznam. W technice którą proponuję są trzy ważne elementy: 1 - cała narta równo dociśnięta do śniegu 2 - obie narty równo dociśnięte do śniegu 3 - obie narty równo dociśnięte do śniegu podczas całego przejazdu i tutaj pokazuje się kompensacja. Narty nie są ani odciążone, ani przeciążone. Narty są cały czas równo dociążone. Technika fajnie sprawdza się u jeżdżących już ale nie koniecznie wyczynowych narciarzy. Daje dużo luzu i efektu noszenia w skręcie, co wszyscy łapiący ją narciarze potwierdzają. Kompensacja jest dokładną odwrotnością techniki tradycyjnej i ze stosowaniem jej najwięcej problemów mają mocno zakorzenieni tradycjonaliści, to znaczy osoby jeżdżące NW, czyli odciążeniem i rotacją, czego w kompensacji w ogóle niema. Oczywiście filmik to wierzchołek góry lodowej. Tematy które poruszyłeś odciążenie, przejście z narty na nartę... , to początek dyskusji do której chętnie przystąpię. Zapraszam do moich filmów i materiałów, w których oprócz jazdy na nartach poruszam temat czucia i świadomości ciała https://www.youtube.com/@inner_ski Tutaj znajdziecie większość moich opracowań od 1998 roku https://szkolacarvingu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=116 i publikacje https://szkolacarvingu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=127 Pozdrawiam i zapraszam Marek 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 32 minuty temu, Jan napisał: tak po filmiku i tłumaczeniu taka technika rozluźniona chyba najlepiej wychodzi od 5 piwa wzwyż I tu masz rację. Na trzeźwo ciężko jest zrozumieć, tym bardziej pojechać. Są też inne rozluźniacze... Pozdrawiam Marek 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted October 21 Share Posted October 21 21 minut temu, Marek O napisał: Są też inne rozluźniacze... wiem wiem, bardzo popularne u snowboardzistów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 8 minut temu, Jan napisał: wiem wiem, bardzo popularne u snowboardzistów I tutaj się rozumiemy. Pojechanie w ten sposób a nie wspomnę o całym wymyślunku takiej jazdy wymagało niezwykłego skupienia uwagi. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 4 godziny temu, Gabrik napisał: Czyli wygląda, że wracamy do tezy, iż lepiej "wpaść" na Ciebie umiejąc mniej, niż więcej 😉 . Wpaść zawsz można, do czego zapraszam gorąco a z tym mniej i więcej to się okaże. Czasem sprawni fizycznie i świadomi swojego ciała początkujący narciarze szybciej łapią kompensacje i technikę Punktową od zakorzenionych w tradycji wieloletnich narciarzy. Ci pierwsi uczą się od razu, drudzy muszą najpierw zapomnieć o tradycji, dopiero potem się zmieniają.... Pozdrawiam Marek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted October 21 Share Posted October 21 Cześć Marek przestań p......ć tylko zrób warsztaty i pokaż. Z pewnością znalazłoby się sporo chętnych. Masz jakiś pomysł tego typu, miejsce, termin, cena ... Co Ty na to? W ogóle to strasznie fajnie Cię czytać, bo to tak jakbym Cię słyszał a nawet trochę widział. Pozdro serdeczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek O Posted October 21 Author Share Posted October 21 5 minut temu, Mitek napisał: Cześć Marek przestań p......ć tylko zrób warsztaty i pokaż. Z pewnością znalazłoby się sporo chętnych. Masz jakiś pomysł tego typu, miejsce, termin, cena ... Co Ty na to? W ogóle to strasznie fajnie Cię czytać, bo to tak jakbym Cię słyszał a nawet trochę widział. Pozdro serdeczne UUUUppsss no Heja. Kopę lat. Ja latem na żaglach a zimą na nartach się obijam. Oczywiście w Polsce często goszczę w Istebnej na Złotym Groniu, bo tam są najlepsze warunki i jak by za rogiem mojego ośrodka. Jak tylko ruszą z jazdą możemy coś zmajstrować. W grudniu jadę do Bormio i Santa Caterina. W planie sama jazda, technika punktowa, kompensacja i codzienna analiza. Tak więc jestem chętny. Myślę że Istebna będzie dla większości dostępna. Pozdrawiam tym razem z topu masztu a już niedługo ze szczytu jakiejś góry. 7 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Beata. Posted October 21 Share Posted October 21 Cześć A co Ty tam w ogóle jeszcze robisz i jeszcze się tym obnosisz ? - mówiłam przecież, że to jest niehumanitarne … Czyż nie miałeś już zmienić strefy klimatycznej i siedzieć nad mailami? A skoro jesteś w wersji pisanej, i będziesz w Istebnej, a my próbujemy zorganizować swój zjazd w Zwardoniu, to może można by połączyć obie imprezy…? - tak sobie tylko luźno myślę 😁 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekK Posted October 22 Share Posted October 22 15 godzin temu, .Beata. napisał: Cześć A co Ty tam w ogóle jeszcze robisz i jeszcze się tym obnosisz ? - mówiłam przecież, że to jest niehumanitarne … Czyż nie miałeś już zmienić strefy klimatycznej i siedzieć nad mailami? A skoro jesteś w wersji pisanej, i będziesz w Istebnej, a my próbujemy zorganizować swój zjazd w Zwardoniu, to może można by połączyć obie imprezy…? - tak sobie tylko luźno myślę 😁 Oho .. zaczyna się. Pamiętajmy o tym, że jak @.Beata.cos organizuje to zawsze wypali. Nawet jak sama jest tam nieobecna… Tak że @Marek O … już tak jakby się udało. Ogladalem Twoje terminy ferii rodzinnych .. szkoda ze sie podkarpackie ferie nie łapią. Można by rozważyć… oderwać się trochę od industrialu. Ze względu na wszechstronność rozwoju ciała … dla mnie idealnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted October 22 Share Posted October 22 W dniu 21.10.2024 o 12:37, Marek O napisał: Pamiętajcie że jest to technika przyśpieszająca idealne na początku na płaskie i skromnie nachylone stoki gdzie dodajesz gwizdka do jazdy. Pojechanie tak na stromym wymaga już dużych umiejętności. Cze Pojechanie tak jak Ty wymaga dużych umiejętności, czucia terenu, śniegu etc. Osobiście z takim stylem (techniką) się nie spotkałem na żywo. Kompensację zawsze traktowałem jako odciążenie dolne, ale chyba to Twoja nowatorska nazwa, bo de facto przewija się tylko w Twoich filmach. Wspomniałeś, że nowicjuszy lepiej się uczy. Ale moja obawa wynika, czy nauka osób początkujących techniki szybkiej jazdy z ograniczoną kontrolą toru i prędkości jest dobrym pomysłem. Generalnie to chyba jazda z wykorzystaniem geometrii nart, coś na kształt jazdy ciętej. Jako uzupełnienie jazdy - ok, ale jako rozpoczęcie nauki jazdy, dla mnie nie ma sensu, bo to będzie jazda niebezpieczna. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.