Jump to content

Gdzie na narty w dobie koronawirusa


Szabir
 Share

Recommended Posts

Ruszył Zieleniec w Karkonoszach, wybieram się tam za tydzień w sobotę.

Hmm - Zieleniec w Karkonoszach, no prawie...

 

Ruszył Winterpol w Zieleńcu (+ kilka innych) i Winterpol w Karpaczu (czyli chyba w Karkonoszach).

Ruszył też Czarnków - niektórzy go polubili.

 

Sudety chyba wreszcie startują

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 759
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To mi tak wygląda, że rządzący dogadali się w sprawie obostrzeń i dlatego u nas np. zmieniono termin ferii jednocześnie blokując możliwość wyjazdu za granicę - mówił o tym Morawiecki żebyśmy nie planowali wyjazdów poza Polskę.

 

Niemcy: Koronawirus w Niemczech. Twardy lockdown - co poszło nie tak? (medonet.pl)

Holandia: Koronawirus: Holandia. Lockdown potrwa do 19 stycznia - Podróże (onet.pl)

Przykra sytuacja...

Austria. Posypały się mandaty. Wśród ukaranych turyści z Polski - WP Wiadomości

Link to comment
Share on other sites

Przykra sytuacja...  dla Austriakow, ze musza karac Polakow.

Z drugiej strony rozpiepszaja obostrzenia w Polsce to moze przyda im sie austriacki przyklad.

 

Przykra sytuacja...  dla Austriakow, ze musza karac Polakow.

Z drugiej strony rozpiepszaja obostrzenia w Polsce to moze przyda im sie austriacki przyklad.

- Co nie zmienia faktu, że kara jest nieproporcjonalnie surowa, do rangi przewinienia...

Link to comment
Share on other sites

Na dziś, dobrym wyborem jest Samnaun:

- jeszcze umiarkowane ceny karnetów (145 FF za 3dniowy) jak na szwajcarskie realia 

- doskonałe warunki śniegowe na stokach i w ostatnich 3 dniach przewaga dobrej pogody

- niewielka do symbolicznej ilość innych narciarzy na stokach : od dziś spodziewaliśmy się inwazji szwajcarskich feriowiczów - i owszem przybyło ich nieco w okolicach knajpek z towarem na wynos, ale sytuacji na stokach w żaden sposób nie zmieniło

- od dziś jeżdżą wszystkie wyciągi z Alp Trida, czynne są prawie wszystkie trasy

doskonałe warunki do freerid, bo pokrywa naprawdę zacna , choć nierzadko spotyka się gips ...

 

Z serdecznościami od grupy skiforumowiczów

Wasz kaem 

Link to comment
Share on other sites

Na dziś, dobrym wyborem jest Samnaun:

- jeszcze umiarkowane ceny karnetów (145 FF za 3dniowy) jak na szwajcarskie realia 

- doskonałe warunki śniegowe na stokach i w ostatnich 3 dniach przewaga dobrej pogody

- niewielka do symbolicznej ilość innych narciarzy na stokach : od dziś spodziewaliśmy się inwazji szwajcarskich feriowiczów - i owszem przybyło ich nieco w okolicach knajpek z towarem na wynos, ale sytuacji na stokach w żaden sposób nie zmieniło

- od dziś jeżdżą wszystkie wyciągi z Alp Trida, czynne są prawie wszystkie trasy

doskonałe warunki do freerid, bo pokrywa naprawdę zacna , choć nierzadko spotyka się gips ...

 

Z serdecznościami od grupy skiforumowiczów

Wasz kaem 

A w Scuol też będziesz jeździł? 

Link to comment
Share on other sites

A w Scuol też będziesz jeździł? 

Hej brachol,

jutro ostatni dzionek - zostajemy w Samnaun i popołudniu wracamy.

Co do Scuol - zakładam, że Austria się nie otworzy  :angry:  i w związku z tym nieśmiało o wczesnomarcowym Scuol myślę,

Pzdr, kaem

Link to comment
Share on other sites

Hej brachol,

jutro ostatni dzionek - zostajemy w Samnaun i popołudniu wracamy.

Co do Scuol - zakładam, że Austria się nie otworzy  :angry:  i w związku z tym nieśmiało o wczesnomarcowym Scuol myślę,

Pzdr, kaem

Też miałem być w tym rejonie przez ostatni tydzień, ale mi się ekipa wykruszyła. Może uda się w marcu bo w lutym z powodu ich ferii ceny za noclegi wyższe. Też nie liczę na Włochy w tym sezonie.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie to jest do opanowania w tydzień - tutaj analiza przypadku poniżej (dla mnie typowe tramwajowanie)
A potem można się specjalizować zwiekszając kąt pochylenia nart i obniżając się w zakręcie do szorowania po stoku - to na pewno są dobre kierunki techniki narciarskiej, które warto ćwiczyć. Tylko, że do tego potrzebujesz gładkiego stoku, na którym jazda jest tak emocjonująca jak jazda 200km/h po prostej autostradzie.


To nie jest zaden tydzien, tylko lata treningow. Jesli porownujesz jazde cieta do autostrady to nawet nie sprobowales.
Fakt wiekszosc zjezdzaczy pruje w dol po sztruksie jak passatem po authobanie. Nie na tym to jednak polega. Trzeba wlozyc sie w skret, docisnac narty i wytrzymac przeciazenie. Skrecasz tez tak jak Ty zdecydujesz i dokladnie tam gdzie zaplanujesz, a nie tam gdzie wywioza Cie narty. To jak dynamiczna jazda motocyklem po gorskiej serpentynie. Bardzo trudna i bardzo emocjonujaca.

Wyzszy level oznacza oczywiscie bardziej stroma trase, ale nawet na tych dosc plaskich wcale nie jest tak latwo. Jak dolozysz lod i tyczki to okaze sie ze nawet niebieska Cie przerasta.
Link to comment
Share on other sites

To nie jest zaden tydzien, tylko lata treningow. Jesli porownujesz jazde cieta do autostrady to nawet nie sprobowales.
Fakt wiekszosc zjezdzaczy pruje w dol po sztruksie jak passatem po authobanie. Nie na tym to jednak polega. Trzeba wlozyc sie w skret, docisnac narty i wytrzymac przeciazenie. Skrecasz tez tak jak Ty zdecydujesz i dokladnie tam gdzie zaplanujesz, a nie tam gdzie wywioza Cie narty. To jak dynamiczna jazda motocyklem po gorskiej serpentynie. Bardzo trudna i bardzo emocjonujaca.

Wyzszy level oznacza oczywiscie bardziej stroma trase, ale nawet na tych dosc plaskich wcale nie jest tak latwo. Jak dolozysz lod i tyczki to okaze sie ze nawet niebieska Cie przerasta.

 

Ten analizowany koleś na filmie jedzie na stałym rozstawie nóg i tylko przechyla kostki, żeby złapać krawędź i jechać promieniem narty - dlatego nazywa się to tramwajowaniem :) W porównaniu do technik klasycznych jest to wielkie ułatwienie.

Początkujący po takim kursie potrafią już szybko jeździć po stoku, ale zwykle maja problemy z zacieśnianiem zakrętów (częste pytania początkujących: co zrobić gdy narta nie chce jechać ciaśniej?) i hamowaniem (jak wytracić prędkość?).

Link to comment
Share on other sites

Nie ogladalem filmow.
Nagraj jak Ty tak jedziesz i jeszcze po wyznaczonej trasie.
Zycze powodzenia:)

W grudniu na treningu GS na niebieskiej trasie w poroninie walczylem o zycie. Po 20 latach nauki. Nie o zadne detale, katy, tylko o utrzymanie sie na trasie. Nawet w pelni cietego sladu nie bylem w stanie utrzymac. Ale dla Ciebie to tylko przechylanie kostek.
A w F1 tylko kreca kierownica?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...