Jump to content

4 błędy zaawansowanych narciarzy


a_senior
 Share

Recommended Posts

Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. :) Zostań na "tripodzie". :) 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. :)

 

https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s

 

Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. :)

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie ma to sens. skupiajac sie na szczegolach i wnikliwie analizujac nowoczesna technike potrafimy dostrzec w tym coraz wiecej i przedlozyc to na wykorzystanie praktyczne.

zauwazmy, jak mala roznica moze byc w tym kiedy pozwalamy pojechac nartom jak to jest okreslone na "locked edges", a kiedy pozwolimy im pojechac, ale sterujac nimi w calej fazie skretu. 

Dodajac do tego w dalszej częsci wspomniana nizsza pozycje i wlasciwa prace stop wzgledem balansu.. daje nam dobry przepis na niektore elementy jazdy - poparte slusznymi sugestiami. wg mnie super material. Ogolnie takze kanal bardzo ciekawy, warty polecenia

Link to comment
Share on other sites

Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. :) Zostań na "tripodzie". :) 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. :)

 

https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s

 

Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. :)

 

szkoda tylko, ze wszystko pokazane jest na latwym,wygladzonym terenie, muldy latwe............. moze moja definicja zaawansowanego narciarza jest zbyt optymistyczna?

 

Tripod - duzy udzial w rownowadze "tripod" ma tunning geometrii  buty/narty - canting, pochylenie cholewki, lekka wkladka pod piete itp...

Link to comment
Share on other sites

Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. :)

 

Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę?

Link to comment
Share on other sites

Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę?

Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach.

 

Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice.

Link to comment
Share on other sites

Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. 

Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak?

Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? 

Link to comment
Share on other sites

Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak?
Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany?


(tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji.
Link to comment
Share on other sites

Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę?

Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje.
Link to comment
Share on other sites

Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. 

Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak?

Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? 

Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. :) Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. :)

Link to comment
Share on other sites

Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje.

 

Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej.

Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki.

Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi.

Link to comment
Share on other sites

Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej.
Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki.
Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi.


Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij)
Link to comment
Share on other sites

Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej.

Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki.

Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi.

Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować.

Link to comment
Share on other sites

Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować.

 

Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem?

Link to comment
Share on other sites

https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161

 

jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. 

 

Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. 

Cześć

Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...