a_senior Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ir3k Posted March 6, 2020 Share Posted March 6, 2020 Zdecydowanie ma to sens. skupiajac sie na szczegolach i wnikliwie analizujac nowoczesna technike potrafimy dostrzec w tym coraz wiecej i przedlozyc to na wykorzystanie praktyczne. zauwazmy, jak mala roznica moze byc w tym kiedy pozwalamy pojechac nartom jak to jest okreslone na "locked edges", a kiedy pozwolimy im pojechac, ale sterujac nimi w calej fazie skretu. Dodajac do tego w dalszej częsci wspomniana nizsza pozycje i wlasciwa prace stop wzgledem balansu.. daje nam dobry przepis na niektore elementy jazdy - poparte slusznymi sugestiami. wg mnie super material. Ogolnie takze kanal bardzo ciekawy, warty polecenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan koval Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. szkoda tylko, ze wszystko pokazane jest na latwym,wygladzonym terenie, muldy latwe............. moze moja definicja zaawansowanego narciarza jest zbyt optymistyczna? Tripod - duzy udzial w rownowadze "tripod" ma tunning geometrii buty/narty - canting, pochylenie cholewki, lekka wkladka pod piete itp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... FerraEnzo Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
AndRand Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... FerraEnzo Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... FerraEnzo Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
FerraEnzo Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredowski Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_senior Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
fredowski Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_senior Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Existing user? Sign In Sign Up Browse Back Forums Gallery Staff Online Users Leaderboard Activity Back All Activity Search × Create New...
AndRand Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy
jan koval Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy
Maciej S Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing
a_senior Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... 2 years later... Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0
fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredowski Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikon255 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrik Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edited October 6, 2022 by Gabrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plus82 Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts