a_senior Napisano 6 Marca 2020 Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ir3k Napisano 6 Marca 2020 Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Zdecydowanie ma to sens. skupiajac sie na szczegolach i wnikliwie analizujac nowoczesna technike potrafimy dostrzec w tym coraz wiecej i przedlozyc to na wykorzystanie praktyczne. zauwazmy, jak mala roznica moze byc w tym kiedy pozwalamy pojechac nartom jak to jest okreslone na "locked edges", a kiedy pozwolimy im pojechac, ale sterujac nimi w calej fazie skretu. Dodajac do tego w dalszej częsci wspomniana nizsza pozycje i wlasciwa prace stop wzgledem balansu.. daje nam dobry przepis na niektore elementy jazdy - poparte slusznymi sugestiami. wg mnie super material. Ogolnie takze kanal bardzo ciekawy, warty polecenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. szkoda tylko, ze wszystko pokazane jest na latwym,wygladzonym terenie, muldy latwe............. moze moja definicja zaawansowanego narciarza jest zbyt optymistyczna? Tripod - duzy udzial w rownowadze "tripod" ma tunning geometrii buty/narty - canting, pochylenie cholewki, lekka wkladka pod piete itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
AndRand Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Użyłem skrótu myślowego. Podobnie instruktor, który demonstruje czy uczy różnych technik też nie będzie jechał tak samo jak inny instruktor demonstrujący inną technikę. Chodzi o to, że w określonych warunkach zdecydowana większość b. dobrze jeżdżących pojedzie podobnie, używając tych samych technik. Prawie wszyscy eksperci narciarscy pojadą podobnie jak Piotr (Psmok) w warunkach jakie prezentuje na jego ostatnich filmikach. Ale uprośćmy to dla jasności do krótkiego skrętu. Większość ekspertów pojedzie podobnie. Dobrze to widać było na filmiku z przejazdem demonstratorów z różnych krajów, który zaprezentował Piotr. Minimalne różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
FerraEnzo Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? (tramwajarstwo) to niby co. Termin zapozyczony spod budki z piwem. Slusznie stawiasz znaki zapytania ale jednoczesnie sie do tego odnosisz. Robisz postepy w jezdzie to niech za tym idzie narciarski jezyk. Wtedy bede wiedzial o co chodzi i chetnie wezme udzial w dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Seniorze, jak wszyscy mogą jeździć tak samo jak masz 5+ technik skrętu i wybierasz tą która zadziała najlepiej w zależności od sprzętu i rodzaju śniegu albo na którą masz ochotę? Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Strasznie nie lubię tego kanału! Ten gość pieprzy jak nawiedzony. W sensie, masz problem...i to jest Twój problem. Park&Ride (tramwajarstwo)...wykorzystanie sprężystości nart? Jak? Co narciarz musi zrobić żeby wyzbyć się tego nawyku? Może powrót do podstaw i dostokowy cięty, poprawnie wykonany? Oglądałem tylko ten jeden filmik, ale wydaje się sensowny. Ten "Park and Ride" jest bardzo celnym określeniem. BTW Morgan o tym nie wspomina wprost. Ciekaw jestem czy to on go wymyślił czy już był/jest znany. Film jest krótki, gość tylko zaznacza problemy. Teraz mniej się widzi P&R na stokach, ale pamiętam początki karwingu w Polsce i gości tak jeżdżących. Wydawało im się, że o to tu chodzi. A co trzeba by tego uniknąć gość krótko tłumaczy. Przecież znasz angielski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Senior ma racje. Dobrze jezdzacy narciarze beda jezdzic podobnie bo sztuka jazdy na nartach jest precyzyjnie okreslona. Aby podobna jazda miala miejsce musi byc kilka stalych. 1 narty zblizone parametrami. 2. stopien nachylenia 3.jakosc podloza(sniegu). Wtedy Senior ma racje. Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze na tych samych 1. nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
fredowski Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Uwazam, ze jest inaczej. Andrzej nie znajdzie tego. Smok na tej trasie nie moze pojechac inaczej bo skaleczy jazde. Jezeli uwazasz inaczej to napisz w ktorym momencie pojechal bys inaczej(uzasadnij) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Z tym że Senior poszukuje najlepszego wykonania jednej techniki twierdząc, że tak jest najlepiej i najnowocześniej. Tymczasem trzeba pamiętać, że to dotyczy wyłącznie tej jednej techniki. Jak będziesz jeździł zawsze 1. na nartach zbliżonych parametrami, 2. stopniu nachylenia, 3. jakości podłoża (śniegu) to się to sprawdzi. Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
AndRand Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja niczego nie poszukuję. Każdy jeździ jak chce. Stwierdzam tylko, że super narciarze w podobnych warunkach jadą podobnie, podobną techniką. O ile oczywiście nie chcą czegoś specjalnego zademonstrować. Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy
jan koval Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? oczywiscie, bo jak inaczej??? just kidding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy 4 błędy zaawansowanych narciarzy
Maciej S Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 https://youtu.be/04lRa4TffGs?t=161 jeżeli zaczynamy skręt ( używamy kija) w niższej pozycji to i kije mogą być krótsze. Dziękuje za określenie "Park and Ride" wyjątkowo celne. Cześć Tylko, że kijków głównie używamy w pozycji wysokiej. Pozycja niska to dynamika a wtedy kij jest/może być jedynie akcentem a jest głownie elementem równoważnym i badającym podłoże. Dłuższy kij pracuje w pozycji wysokiej i każdej innej a krótki nie i to już wystarczy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
a_senior Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszędzie jeżdżą krótkim skrętem? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 2 lata później... Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Wszyscy zaczeli mitkiem tz nic konkretnego. Ciekawe co to znaczy "Park & Ride". Zablokowana pozycja, bez dynamiki. Chyba jest tozsama z tramwajarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 (edytowane) W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: @mig, @Janto Edytowane 6 Października 2022 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 6 Października 2022 Udostępnij Napisano 6 Października 2022 W dniu 6.03.2020 o 06:25, a_senior napisał: Trochę w temacie wątku "Jak poprawić równowagę..." z Morganem. Gość z Soelden pokazuje 4 podstawowe błędy zaawansowanych narciarzy. Pierwszy, "park and ride", to coś z naszego tramwajarstwa i o tym by wykorzystać sprężystość nart (celne porównanie z trampoliną). 2. - to samo co w wątku Morgana powiedziane innymi słowami: za dużo wyprostu na początku skrętu, nie ruszać za bardzo góry. 3. - siedzenie na... przodach. Tak, na przodach, bo początkujący i średniacy często mają tendencję do siedzenia na tyłach. Ale ci dobrzy już nie. Za to jest problem z przodem. Znów jakbym słyszał Morgana. Zostań na "tripodzie". 4. błąd dotyczy zbyt wczesnego pochylenia i ugięcia kolan w jeździe w muldach. Trzeba cierpliwie poczekać na garbek. https://www.youtube....Ra4TffGs&t=237s Proste i konkretne. I po raz kolejny przekonuję się, że wszyscy b. dobrzy narciarze i nauczyciele (facet jest chyba instruktorem w Soelden) mówią to samo. I wszyscy b. dobrzy narciarze jeżdżą bardzo podobnie, nawet jeśli mówią, że jeżdżą inaczej. Inny film z serii carv tez dobry tyle ze inny instruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plus82 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Znowu te błędy ! A ja już napisałem, że błędy są tylko dwa. Pierwszy to nieszczęsna zewnętrzna narta. Drugi unikanie(nieumijętność) ruszania własnej dupy w górę i w dół. Wtedy mamy "flow". 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi