Skocz do zawartości

Komunikacja po wrocławsku


Spiochu

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Edwin napisał:

Trzeba było bardziej się postarać i pannę na noc wziąć do siebie😊

Śpiochu,co się z Tobą stało? Trochę Ciebie poznałem na wspólnych wyjazdach w Alpy trochę lat temu, ale teraz nie poznaję. Stałeś się takim malkontentem ,że aż jest to słabe. Pozdro.

Raczej zawsze lubilem narzekac, moze juz nie pamietasz. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, grimson napisał:

Człowiek wapnieje wraz z czasem, więc może dlatego.

Akurat to nie wapnienie. Życzę Tobie byś był takim wapniakiem i tak się doskonalił,nie tylko na siłowni. Po prostu Śpiochu to taki Smerf Maruda😊

Wapnieje to chyba ja tu pisząc o tej porze zamiast w knajpie pić browara ze znajomymi😁

Edytowane przez Edwin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Wujot2 napisał:

Jestem wielkim fanem kolei na Dolnym Śląsku. W ciągu 15 lat ruch tu wzrósł o 150% (średnia w kraju 40%). I dalej idzie w górę - główny gracz KD planuje szybki wzrost swoich przewozów o kolejne 33%.

Mam to szczęście, że mieszkam w centrum i od drzwi na peron wystarcza mi 10 min (+ 5 rezerwy). Dalej też jest pięknie - do takiej Środy Śląskiej pociągiem mam 24 min (samochodem byłoby 54 min). Stamtąd mogę zrobić 100 km trasę powrotną, z czego 94 km po terenach zielonych, zapomnianych ścieżkach, singletrackach plus trochę pustych asfaltów i ddr. Omijam siedziby ludzkie. Nie muszę pakować roweru do auta, przebierać się, szukać miejsca do parkowania, uważać na drodze, a za to na luzie w wagonie obczaić różne opcje trasy. Wszystko za 17,76 zł (mam zniżkę KDR). 

Takich opcji z Wro jest trochę: Lipki, Mietków, Skokowa, Orzeszków, Kotowice, Miłoszyce, Borowa, Bolesławice, Szczepanów. Wybrałem po jednej na daną linię. Wszystko prawie to przystanki w polu, a wraca się terenami zielonymi wzdłuż lasów i korytarzy rzecznych (mamy aż 5 solidnych rzek w pobliżu miasta). Razem obok Wro jest około 11 linii do wyboru. Po prostu czad. Zapominam o mieście, bardzo często godzinami prawie nikogo nie spotykam. A w opcji dojazdu pociągiem w jeden punkt, a powrotu z innego, to już jest zabawy na wiele lat. 

 

 

Cześć

infrastruktura była, trzeba było pewnie coś wyremontować i można jeździć. Oczywiście decyzja musiała zapaść, ale było łatwiej niż w mazowieckim gdzie torów jest dużo mniej. Tak czy inaczej w dobrą stronę idą.

pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, brachol napisał:

Cześć

infrastruktura była, trzeba było pewnie coś wyremontować i można jeździć. Oczywiście decyzja musiała zapaść, ale było łatwiej niż w mazowieckim gdzie torów jest dużo mniej. Tak czy inaczej w dobrą stronę idą.

pozdro

W okolicach Wrocławia to już nawet za komuny była autostrada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, brachol napisał:

Cześć

infrastruktura była, trzeba było pewnie coś wyremontować i można jeździć. Oczywiście decyzja musiała zapaść, ale było łatwiej niż w mazowieckim gdzie torów jest dużo mniej. Tak czy inaczej w dobrą stronę idą.

pozdro

Cześć

Dokładnie. Ja bym powiedział, że te tereny - szeroko pojęty Dolny Śląsk - był zagospodarowany kompletnie i wzorowo. Zostało to zniszczone w trakcie działań wojennych w niewielkim stopniu ale za to później bratnia armia niszczyła wszystko jak tajfun a później ambitni rodacy ze wschodu znający jedynie cep i grabie dokonywali reszty. Wielokrotnie podziwiałem kompletną infrastrukturę hydrotechniczną Doliny Bobru czy chociażby wyposażone w zasilane prądem instalacje wodne i techniczne w położonych gdzieś w górach gospodarstwach. My nawet dzisiaj nie dogoniliśmy tego poziomu uporządkowania i przemyślenia całości inwestycji, który tam został zrealizowany przez niemiecką kulturę techniczną.

Pozdro

Edytowane przez Mitek
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, brachol napisał:

Cześć

infrastruktura była, trzeba było pewnie coś wyremontować i można jeździć. Oczywiście decyzja musiała zapaść, ale było łatwiej niż w mazowieckim gdzie torów jest dużo mniej. Tak czy inaczej w dobrą stronę idą.

pozdro

Oczywiście, Wrocław i dolnośląskie korzystają z przebogatej infrastruktury zostawionej przez Niemców. Na przykład teraz chcemy odtworzyć 4 nitkę kolejową, wyjazdową na zachód (trzecią otwarto kilkanaście lat temu) - zlikwidowaną po wojnie. Nawet gdy wszystko jest zniszczone, to pozostały nasypy i wydzielone pod to grunty. Na części z nich buduje się ddr (co często jest racjonalne w dobie rozwiniętej komunikacji samochodowej). 

O tym jak bardzo poprzedni gospodarze byli zapobiegliwi daje pojęcie przestudiowanie Messtischblatt-ów - rewelacyjnych map niemieckich (1:25000), które obejmują m.in. cały DŚ. Człowiek ze zdumieniem widzi, że praktycznie 100% naszej przestrzeni obecnej jest identyczna jak wtedy. Dopiero, stosunkowo nowa budowa dróg szybkiego ruchu wprowadziła nową, istotną infrastrukturę. Reszta to podniesienie standardu tego co było. Oczywiście nie mówię tu o (pato)deweloperce - często pokazuje ona zresztą jak bardzo nie potrafimy myśleć perspektywicznie. 

Do rangi wyczynu podnosimy oddanie jakiejś nowej stacji typu wspomniane Iwiny, Oława Zachodnia, Muchobór Wielki. A zlikwidowaliśmy dosłownie dziesiątki innych. 

Edytowane przez Wujot2
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest tak wspaniale po tych Niemcach. Moim zdaniem strasznie słabo zaprojektowali drogi w mieście Wrocław. Mało perspektywicznie. Teraz to się odbija że chodniki są wąskie, nie ma gdzie poprowadzić drogi rowerowej. W Warszawie np. przestrzenie drogowe są o wiele szersze, chodniki mają ogromne szerokości. Jest z czego zabierać na inne cele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...