Skocz do zawartości

Head SuperShape (Speed, Titan, Rally) z wiązaniami Protector


dave9783

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

1. Mężczyzna
2. Wiek: 26 lata
3. Waga: 75 kg
4. Wzrost: 182 cm
5. Jak długo jeździsz na nartach: ponad 20 lat
6. Ja się oceniasz wg skali Forum: 7,5
7. Jakie masz buty ? Salomon S/Max 110
8. Jakie masz teraz narty: Atomic XTi 176cm (15/16), Salomon Blast 175, Head i.SL 165, Volkl Tigershark 168cm, Volkl SL 165
9. Jaki preferujesz promień skrętu: każdy rodzaj jazdy carvingowej, zwykle aktywnie
10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju: wszystkie, głównie czerwone. Włochy, Austria i czasami Szczyrk po sezonie w Alpach (dobry dojazd z Łodzi) 
11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć: szybko, aktywnie
12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku: Dobra, 7-14
13. Możliwości finansowe: 2000

 

Po kilku kontuzjach w rodzinie, postanowiłem więcej nie ryzykować (a przynajmniej zmiejszyć szansę) i zakupić narty z wiązaniami Protector. Już w zeszłym roku rozglądałem się za Head e-Titan, ale jednak ze względów na budżet postanowiłem zostać jeszcze rok na swoich Atomicach XTi 176cm R=16,4. Bardzo lubię tę nartę, jeżdżę na niej głównie średnim skrętem, ale bez problemów daje się również zmusić do krótkich, szybkich skrętów slalomowych. Z drugiej strony, jest w miarę uniwersalna i mogę jeździć na niej przez cały dzień w różnych warunkach śniegowych. I obecnie poszukuję narty do niej zbliżonej. 

Jeśli budżet nie byłby wyznacznikiem to pewnie kupiłbym Head e-Rally 177 lub Head e-Titan 177, natomiast to już są okolice raczej 2700. Z drugiej strony znalazłem używane modele w moim budżecie, ale w obu przypadkach mam jakieś ale, dlatego chciałbym prosić o pomoc i opinię. 

  • Head e-Speed 177, R=15,3.
    • Długość i promień skrętu się zgadzają, ale jest najwęższa pod butem (68mm), a więc najmniej uniwersalna z całej rodziny SuperShape, a poza tym z tego co czytałem, Speed jest najsłabszym modelem z serii (nie twierdzę, że tak jest, mówię o opiniach jakie znalazłem)
  • Head e-Titan 170, R=15,7
    • Promień i szerokość pod butem są okej (chciałem spróbować szerszej narty AM Performance), ale wydaje mi się, że jest troszkę za krótka. Z drugiej strony słyszałem, że te narty są bardzo stabilne i wiele osób z forum w US poleca brać te narty -1 rozmiar, więc w moim przypadku 170cm. Stwierdziłem, że jak okazałby się za krótkie na Alpy to zostawiłbym je sobie jako narta do jazdy w PL gdzie stoki są krótsze i mniejsze. 

 

Inne modele z wiązaniami Protector które brałem pod uwagę, ale niestety poza moim budżetem, a używanych brak:

  • Elan Ace SCX
  • Fischer The Curve / The Curve GT (bez DTI, ponieważ też czytałem, że to są słabsze narty, bardziej wiotkie itp.)

 

Podsumowując, co uważacie za najlepszą opcję? 🙂

Pozdrawiam, 

Daniel

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dave9783 napisał:

Cześć, 

1. Mężczyzna
2. Wiek: 26 lata
3. Waga: 75 kg
4. Wzrost: 182 cm
5. Jak długo jeździsz na nartach: ponad 20 lat
6. Ja się oceniasz wg skali Forum: 7,5
7. Jakie masz buty ? Salomon S/Max 110
8. Jakie masz teraz narty: Atomic XTi 176cm (15/16), Salomon Blast 175, Head i.SL 165, Volkl Tigershark 168cm, Volkl SL 165
9. Jaki preferujesz promień skrętu: każdy rodzaj jazdy carvingowej, zwykle aktywnie
10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju: wszystkie, głównie czerwone. Włochy, Austria i czasami Szczyrk po sezonie w Alpach (dobry dojazd z Łodzi) 
11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć: szybko, aktywnie
12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku: Dobra, 7-14
13. Możliwości finansowe: 2000

 

Po kilku kontuzjach w rodzinie, postanowiłem więcej nie ryzykować (a przynajmniej zmiejszyć szansę) i zakupić narty z wiązaniami Protector. Już w zeszłym roku rozglądałem się za Head e-Titan, ale jednak ze względów na budżet postanowiłem zostać jeszcze rok na swoich Atomicach XTi 176cm R=16,4. Bardzo lubię tę nartę, jeżdżę na niej głównie średnim skrętem, ale bez problemów daje się również zmusić do krótkich, szybkich skrętów slalomowych. Z drugiej strony, jest w miarę uniwersalna i mogę jeździć na niej przez cały dzień w różnych warunkach śniegowych. I obecnie poszukuję narty do niej zbliżonej. 

Jeśli budżet nie byłby wyznacznikiem to pewnie kupiłbym Head e-Rally 177 lub Head e-Titan 177, natomiast to już są okolice raczej 2700. Z drugiej strony znalazłem używane modele w moim budżecie, ale w obu przypadkach mam jakieś ale, dlatego chciałbym prosić o pomoc i opinię. 

  • Head e-Speed 177, R=15,3.
    • Długość i promień skrętu się zgadzają, ale jest najwęższa pod butem (68mm), a więc najmniej uniwersalna z całej rodziny SuperShape, a poza tym z tego co czytałem, Speed jest najsłabszym modelem z serii (nie twierdzę, że tak jest, mówię o opiniach jakie znalazłem)
  • Head e-Titan 170, R=15,7
    • Promień i szerokość pod butem są okej (chciałem spróbować szerszej narty AM Performance), ale wydaje mi się, że jest troszkę za krótka. Z drugiej strony słyszałem, że te narty są bardzo stabilne i wiele osób z forum w US poleca brać te narty -1 rozmiar, więc w moim przypadku 170cm. Stwierdziłem, że jak okazałby się za krótkie na Alpy to zostawiłbym je sobie jako narta do jazdy w PL gdzie stoki są krótsze i mniejsze. 

 

Inne modele z wiązaniami Protector które brałem pod uwagę, ale niestety poza moim budżetem, a używanych brak:

  • Elan Ace SCX
  • Fischer The Curve / The Curve GT (bez DTI, ponieważ też czytałem, że to są słabsze narty, bardziej wiotkie itp.)

 

Podsumowując, co uważacie za najlepszą opcję? 🙂

Pozdrawiam, 

Daniel

 

 

Wiedziony doświadczeniem - niezmiennie poproszę o filmik z jazdy zanim wrócą instruktorzy... będą mieć gotowe i coś doradzą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej @KrzysiekK

Jasne, przy sobie mam tylko dwa dość stare filmy, jeszcze na Head SL 165, ale mam nadzieję, że coś Wam pokażą. Od tamtego czasu (5-6 lat) skupiłem się bardziej na technice i zmieniłem narty na dłuższe, przez co częściej jeżdżę skrętem o średnim promieniu. 

 

Film 1- IMG_1558.MOV

Film 2- IMG_1599.MOV 

 

Edit. widzę, że filmy nie chcą się pobrać, więc zostawiam link do GDrive - https://drive.google.com/drive/folders/1sDqVtquZwV0qvkxJb17DZ-4M68pJRvtf?usp=sharing

Edytowane przez dave9783
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem zastanawiać się nad pomysłem zamontowania wiązań Protector na moich obecnych nartach. Na podstawie tego, co znalazłem na stronie Tyrolii i tym forum (dzięki @Kubis), muszę kupić wiązania oznaczone jako "SET".

Czy mogę zamontować te wiązania - https://www.tyrolia.com/pl_PL/protector-pr-13-gw-set-114506-cp.html do moich Atomiców lub Salomonów? 

Jest także seria Attack - https://www.tyrolia.com/pl_PL/protector-attack-13-mn-114500-set.html, która, jak wyczytałem jest motowana bezpośrednio do narty, bez PowerRaila pod spodem, tak?

Podsumowując:

  • Co sądzicie o tym pomyśle? Czy będzie to dobrze działać?
  • Czy będzie to bezpieczne? Chodzi wywiercenie nowych otworów w nartach, aby zamontować wiązania? 
  • Które z tych dwóch powinienem wybrać do moich obecnych nart - PR 13 GW czy Attack 13?
  • Czy jest coś o czym nie pomślałem, a powinienem wiedzieć?
  • Czy jeśli jest potrzeba kupienia PowerRail Base to wiecie gdzie taką mogę dostać? Bez problemu mogę to znaleźć w US i Kanadzie, ale nie w Europie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na wstępie zaznaczę, że nie traktuję się jako mistrza narciarstwa z ogromnym ego, więc doceniam każdą krytykę i bardzo szanuję osoby, które potrafią ode mnie więcej. Jeśli chodzi o samą jazdę, jak wcześniej zaznaczyłem, filmy są sprzed kilku lat, na nartach które były dla mnie za krótkie i zbyt skrętne, od kiedy jeżdżę na Atomicach i Salomonach, jeździ mi się zdecydowanie lepiej. 

Natomiast Panowie, jak już jeden z forumowiczów zaznaczył w innym poście, chciałem się głównie zapytać o możliwość zainstalowania wiązań Protector w celu zwiększenia bezpieczeństwa, a nie poprawy swojej jazdy czy też szpanu, więc przykład kurtki wydaje mi się lekko nie trafiony. Natomiast widzę, że źle trafiłem, ponieważ najbardziej aktywny członek tego forum nie jeździ w kasku i uważa, że jest wstanie wszystko kontrolować (oczywiście, możesz mieć wybitne umiejętności i nie chcę tego umniejszyć, ale jednak na stoku nie jesteśmy sami) 🙂

Całe szczęście na anglojęzycznych forach czy też Redditcie, można spotkać społeczność, która potrafi pomóc, nie dając w zamian dozy szydery 🙂

@Adam ..DUCH jeśli mógłbyś powiedzieć nad czym powinienem popracować w następnych sezonach to z chęcią przyjmę Twoją opinię  

 

Dla osób zainteresowanych wiązaniami:

  • W przypadku kupna opcji "SET", poza wiązaniami, w zestawie znajduje się również PowerRail System, więc wiązania można przykręcić do prawie każdej nowej lub używanej narty (problem może być z nietypowymi nartami jak np. Salomony z systemem edge amplifier, ponieważ tam wiązanie jest poniekąd zintegrowaną z nartą).
  • Do zjazdów na trasach polecane są wiązania PR 13 (nie Attack). 

Pozdrawiam

Edytowane przez dave9783
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie zrobię ci analizę - podeślij jak możesz film bo się to co zapodałeś nie otwiera. Z tego co pamiętam to pewne wnioski już miałem w tej sprawie.....jednocześnie uprzedzam w sprawach sprzętu (poza nartami) jestem kompletnym laikiem - jest to temat dla mnie osobiście pomijalny...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dave9783 napisał:

zwiększenia bezpieczeństwa, a nie poprawy swojej jazdy

Cześć

Nie dziw się odpowiedziom. Chłopaki z Krk zamontowali sobie klatkę w Megance, super bezpieczne i drogie rozwiązanie. Finał znamy. Zabrakło zdrowego rozsądku i przede wszystkim umiejętności, jak zwykle.

wiązania które masz, są wystarczająco bezpieczne. Najlepszym protektorem są umiejętności. Przeznacz tą kasę na szkolenia. Da Ci to lepszą ochronę niż bajeranckie wiązania.

Źle uzasadniłeś potrzebę. Trafiłeś do wora, że sprzęt jeździ nie narciarz, stąd przytyk o kurtce.

pozdrawiam

ps. Film stary i być może  jest u Ciebie znaczny progres, ale Forum to nie Sąd, nie ma tutaj zasady domniemania niewinności. Ocena idzie po materiale, który wrzuciłeś. Koledzy się wypowiedzieli, ja się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @Marcos73

Zgadzam się z Tobą, że najważniejsze są umiejętności i rozwaga, natomiast ani razu nie powiedziałem, że nie zamierzam dalej poprawiać swoich umiejętności. Wiązania o których mówię nie mają za mnie jeździć, ale zwiększyć moje bezpieczeństwo (a w rodzinie zdarzyły się już niestety zerwania ACLa), więc nie jest to rzecz bajerancka, lecz realnie zwiększająca moje bezpieczeństwo (co potwierdzają badania) i stawiam ją obecnie na tej samej półce co kask🙂 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dave9783 napisał:

Cześć @Marcos73

Zgadzam się z Tobą, że najważniejsze są umiejętności i rozwaga, natomiast ani razu nie powiedziałem, że nie zamierzam dalej poprawiać swoich umiejętności. Wiązania o których mówię nie mają za mnie jeździć, ale zwiększyć moje bezpieczeństwo (a w rodzinie zdarzyły się już niestety zerwania ACLa), więc nie jest to rzecz bajerancka, lecz realnie zwiększająca moje bezpieczeństwo (co potwierdzają badania) i stawiam ją obecnie na tej samej półce co kask🙂 

Pozdrawiam

Cześć

Jeśli ma to poprawić stan Twojej psychiki, to sobie je kup i zamontuj. Ale znając życie będzie to chwilowa euforia. Ja szczerze mówiąc nigdy będąc na nartach nie zastanawiałem się co się może niedobrego wydarzyć. Narty to nie jest najbezpieczniejszy sport i trzeba to przyjąć na klatę bez jakiejś większej rozkminki. Jesteś młody, jeździsz długo i masz już spore obycie ze śniegiem. Po kiego grzyba Ci tyle nart? Weź sprzedaj 2 pary, zostaw sobie 2 (z różnej grupy), a kasę z wiązań i nart przeznacz na wyjazd szkoleniowy w Alpy. W grupie, mając zadania, ćwiczenia nie będziesz miał czasu myśleć o pierdołach. Być może oparłeś się głową o szklany sufit, który będzie ciężko przebić bez pomocy trenera/instruktora. Może jeździsz szybciej, ale w Twojej jeździe brak pewności, bo są błędy, które samemu będzie ciężko skorygować. Budżet masz ograniczony, więc wydaj kasę z głową. Z tego co pamiętam, jeździsz dość szybko i każde wiązanie w Twoim przypadku powinno zadziałać, niezależnie od dodatkowych funkcji które posiada. Swego czasu kupiłem narty (nieco starszy byłem od Ciebie) w okazyjnej cenie. Niestety wiązania w zestawie były kosmiczne, no nie dla amatora. Ale się skusiłem. Skala 12-20din. Ustawiłem na 15 i tak jeździłem. Miałem w nich spektakularną glebę na Słowacji. Teoretycznie to powinno mi nogi urwać. Jednakże obie narty się wypięły bez najmniejszego problemu. Nawet nie poczułem. Ale była i prędkość i odpowiednia siła. Wiązania zadziałały perfect.

Prześlij film do @Adam ..DUCH, to coś Ci podpowie. Najlepiej to spotkać się z kimś w realu, kto widzi błędy i stara się je skorygować na bieżąco. Film obnaża wszystkie błędy, które popełniamy, chociaż nam się wydaje, że jest zajebiście. 

Niemniej jednak życzę powodzenia, nie myśl o tym co komu się przytrafiło i co może się wydarzyć, bo strach będzie ograniczał Twój rozwój. Trzeba twardym być, a nie miętkim 😉.

pozdrawiam

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, widzewiak_z_gor napisał:

Najważniejsze aby wiązania były prawidłowo ustawione pod siebie, wtedy są bezpieczne.

Otóż to. Nie słyszałem o złych czy wadliwych współczesnych typowych wiązaniach. Trzeba co prawda o jednym pamietać. Kilkuletnie wiązania warto sprawdzić na maszynie w serwisie. Ta przy okazji sprawdzi wiarygodność wskazań nastawów wiązań. Było o tym już wiele pisane na forum. Zdarza się w skrajnych przypdkach, że np. 7 na wiązaniu odpowiada tak naprawdę 5, czyli różnica wynosi aż dwie kreski. Wydaje ci sie że dobrze ustawiłeś a masz zdecydowanie za słabo. Kiedyś posprawdzałem nasze rodzinne wiązania i na szczęście max. różnica na tyłach jednego z nich wynosiła ok. 1.

Osobiście pomimo 60 lat jeżdżenia na nartach nigdy nie miałem poważnego wypadku na nartach, w tym pozrywanych czy ponaciąganych mocno więzadeł. Żona miała raz uszkodzone kolano przez własną głupotę. 🙂 Kilka razy byłem świadkiem poważnych kontuzji kolan przy małych predkościach u początkujących. Żadne, nawet najlepsze wiązanie w tych przypadkach by nie pomogło.

Edytowane przez a_senior
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2023 o 14:09, dave9783 napisał:

Na wstępie zaznaczę, że nie traktuję się jako mistrza narciarstwa z ogromnym ego, więc doceniam każdą krytykę i bardzo szanuję osoby, które potrafią ode mnie więcej. Jeśli chodzi o samą jazdę, jak wcześniej zaznaczyłem, filmy są sprzed kilku lat, na nartach które były dla mnie za krótkie i zbyt skrętne, od kiedy jeżdżę na Atomicach i Salomonach, jeździ mi się zdecydowanie lepiej. 

Natomiast Panowie, jak już jeden z forumowiczów zaznaczył w innym poście, chciałem się głównie zapytać o możliwość zainstalowania wiązań Protector w celu zwiększenia bezpieczeństwa, a nie poprawy swojej jazdy czy też szpanu, więc przykład kurtki wydaje mi się lekko nie trafiony. Natomiast widzę, że źle trafiłem, ponieważ najbardziej aktywny członek tego forum nie jeździ w kasku i uważa, że jest wstanie wszystko kontrolować (oczywiście, możesz mieć wybitne umiejętności i nie chcę tego umniejszyć, ale jednak na stoku nie jesteśmy sami) 🙂

Całe szczęście na anglojęzycznych forach czy też Redditcie, można spotkać społeczność, która potrafi pomóc, nie dając w zamian dozy szydery 🙂

@Adam ..DUCH jeśli mógłbyś powiedzieć nad czym powinienem popracować w następnych sezonach to z chęcią przyjmę Twoją opinię  

 

Dla osób zainteresowanych wiązaniami:

  • W przypadku kupna opcji "SET", poza wiązaniami, w zestawie znajduje się również PowerRail System, więc wiązania można przykręcić do prawie każdej nowej lub używanej narty (problem może być z nietypowymi nartami jak np. Salomony z systemem edge amplifier, ponieważ tam wiązanie jest poniekąd zintegrowaną z nartą).
  • Do zjazdów na trasach polecane są wiązania PR 13 (nie Attack). 

Pozdrawiam

Rozumiem i się odniosę. Teraz jestem na wakacjach, na grzybach. Również beż kasku bo zagrożenie urazu głowy jest zbliżone. Ale temat wart kontynuowania, najlepiej na stoku. Zapraszam.

 

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...