Jump to content

W ko艂o komina馃憤


Marcos73
 Share

Recommended Posts

41 minut temu, Mitek napisa艂:

?

Zasuwam z regu艂y po p艂askim, stad z przodu najwi臋ksza z臋batka a z tylu najmniejsza. Dzi艣 by艂a zapi臋ta z tylu najwi臋ksza, a z przodu 艣rednia. Nie znam ilo艣ci z臋b贸w wiec pisze opisowo.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Wujot2 napisa艂:

Ale nawet wchodz膮c na poziom propagandowy to ja na przyk艂ad bym podkre艣li艂 niskie koszty serwisu bo niezawodno艣膰 jest oczywista (je艣li nie wchodzisz w ultralekkie rozwi膮zania). Ka偶dy dopracowany rower jest niezawodny. Ale r贸偶nice w cenie komponent贸w s膮 olbrzymie i przy 5000 km w b艂otnistym zakamienionym terenie szybko decyduj膮 o bilansie koszt贸w. Bo niezawodno艣膰 = serwis.

St膮d mo偶liwe, 偶e nie zauwa偶y艂e艣, ale doda艂em aspekt rozs膮dno艣ci cenowej. I je艣li chodzi o niezawodno艣膰 to niestety przy mocno "wycieniowanych" elementach ten aspkt potrafi mocno kule膰 kosztem ni偶szej wagi. St膮d ja zdecydowanie sobie cenie ci臋偶sze elementy kt贸re d艂u偶ej wytrzymaj膮.

Ale ca艂y temat sprz臋towy ze @Spiochu nie wynika, 偶e on narzeka i偶 mu si臋 elementy zu偶ywaj膮, jego po prostu wszystko boli przy niewielkich przebiegach.

2 godziny temu, Wujot2 napisa艂:

1000 km Spiocha to faktycznie nie jest bardzo du偶o. Ale jednak 1000 km na Strefie MTB Sudety a 1000 km na asfalcie to jest olbrzymia r贸偶nica. Spokojnie mo偶na przyj膮膰 mno偶nik x3. W takim uk艂adzie te Twoje 5000 km to nie jest tak znacz膮co du偶o wi臋cej. Mo偶na zreszt膮 to przeliczy膰 tak: 14 wyjazd贸w (po 70 km - np opisana przez mnie Walim - G艂uszyca zielona - ca艂odzienna wyprawa) vs 25 wyjazd贸w (po 200 km - szybsze przebiegi po pag贸rkowatym terenie).

Te moje 5 tys (a w ostatnich 6 latach mia艂em tylko takie dwa sezony z uwagi na wypadki) to dalej prawie dwukrotnie wi臋cej ni偶 Twoje przeliczone warto艣ci tego 1tys km. Patrz膮c na poprzedni rok przejecha艂em prawie 9 tys. km - 136 rowerodni ze 艣rednim przebiegiem 65km (w tym by艂o kilka dwusetek i jedna 3 setka). No i nie zapominaj o najwa偶niejszym, aktualnie to jest @Spiochu drugi sezon. U mnie na szosie przez ostatnie 6 lat wysz艂o ponad 42 tys.km + poprzednie 12 lat sp臋dzi艂em na hardtailu (ale nie po g贸rach) te偶 przeje偶d偶aj膮c ponad 40 tys. km. 艁膮cznie to daje ponad 80 tys.km i setki godzin w siodle. Wiele rzeczy w tym czasie zu偶y艂em, przetestowa艂em. I tak jak pisa艂em wcze艣niej je艣li mam komu艣 doradza膰 odno艣nie sprz臋tu, ekwipunku itd to tylko takiego kt贸rego sam u偶ywa艂em. A i tak zazwyczaj b臋d臋 podkre艣la艂, 偶e to u mnie si臋 sprawdzi艂o lub nie, bo wiem jak mocno zindywidualizowane mog膮 by膰 potrzeby innych os贸b, zw艂aszcza je偶d偶膮cych zupe艂nie w innym stylu ni偶 ja np. w ultramaratonach.

A tak z ciekawo艣ci masz dla @Spiochu jak膮艣 rad臋 opr贸cz zwi臋kszenia czasu na rowerze na jego problemy fizyczne?

Edited by cyniczny
dodanie inf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, cyniczny napisa艂:

Mo偶e w turystyce g贸rskiej tak jest, ale je偶d偶enie rowerem to nie konkurs na najbardziej wypasiony sprz臋t - skilla nie kupisz. Nowicjusz mo偶e by膰 super wyposa偶ony, ale i tak zdecydowanie wol臋 o danej aktywno艣ci (r贸wnie偶 w kontek艣cie sprz臋tu) pos艂ucha膰 do艣wiadczonego turysty. Co mu si臋 sprawdza w podr贸偶y, a co nie i nie musz膮 to by膰 najnowsze technologie. Akurat pod k膮tem sprz臋tu mam podobne wymagania jak @Mitek po pierwsze ma by膰 niezawodny, po drugie i trzecie ma by膰 niezawodny. Jeste艣 inteligentny wi臋c czwartego punktu nie musz臋 podawa膰:-) No dobra, jeszcze ma by膰 cenowo rozs膮dny. A na ko艅cu o tym czy mi si臋 co艣 sprawdzi艂o przekonuj臋 si臋 sam u偶ywaj膮c tego i to nie na jednej przeja偶d偶ce 20km tylko powiedzmy przez rok, dwa. I dopiero wtedy mog臋 si臋 bra膰 za doradzania lub odradzaniem innym.聽 Nowicjusz nie powie mi nic wi臋cej o swoim wypasionym sprz臋cie ni偶 sam wyczyta艂 gdzie艣 w internetach - a to mog臋 to zrobi膰 sam.

Twoje do艣wiadczenie w u偶ywaniu lekkiego sprz臋tu z turystyki jak wida膰 g贸wno znaczy przy aktywno艣ci rowerowej. Mimo, 偶e dobra艂e艣 Sobie super wypasiony sprz臋t, skrojony pod Ciebie i聽 w Twojej opinii najlepszy jaki mog艂e艣, dalej masz problemy w je偶d偶eniu co tym bardziej potwierdza moj膮 tez臋 - sprz臋t tu 偶adnej kluczowej roli w Twoim je偶d偶eniu nie odgrywa.

Wiem, Twoje trudno艣ci fizyczne (i od dawno to pisz臋) wynikaj膮 z tego, 偶e prawie nie je藕dzisz. 1000 km w rok to jest 艣rednio intensywne realne 2 miesi膮ce. Ja po przerwie zimowej - przez okres 2-3 miesi臋cy zazwyczaj je偶d偶臋 niewiele, powiedzmy 100-200 km miesi臋cznie - przy pierwszych d艂u偶szych trasach (takich powiedzmy 80-100km) czuj臋 pewne dyskomforty, dr臋twienia i oczywi艣cie b贸l ty艂ka. I ze swojego do艣wiadczenia wiem, 偶e te niedogodno艣ci trzeba przecierpie膰 i zazwyczaj po oko艂o 1 tys. km znowu b臋d臋 chodzi艂 jak 艣wie偶o naoliwiony. I to pisz臋 o sobie gdzie od nastu lat robi臋 rocznie 5-9 tys. km. Ty dopiero zaczynasz przygod臋 z rowerem, wi臋c te problemy fizyczne s膮 znacznie silniejsze i trzeba po prostu zacisn膮膰 z臋by i tyle.

St膮d mam dla Ciebie trzy rozwi膮zania wszystkie bezkosztowe - je藕dzi膰, je藕dzi膰, je藕dzi膰. Bo na razie wi臋cej czasu sp臋dzasz pisz膮c na forum ni偶 na rowerze:-P

Co do mojej szosy to zapraszam, jak b臋dziesz w okolicy Piaseczna ch臋tnie udost臋pni臋. Mo偶esz si臋 mocno zdziwi膰 jak ten rower jest wygodny. Efektem ubocznym mo偶e by膰 przej艣cie na ciemn膮 stron臋 mocy, to przy艣pieszenie, zwinno艣膰 lekko艣膰... dobra do艣膰 pierdolenia id臋 na rower.

Akurat na rowerze konkursy na wypasiony sprz臋t s膮 du偶o bardziej widoczne ni偶 w turystyce. I to niezale偶nie czy w enduro czy na szosie. Nie brakuje pan贸w z brzuszkiem na rowerach za 50k.聽 Jak szuka艂em u偶ywanego roweru to trafi艂em te偶 go艣cia co przejecha艂 na nim przez rok 150km a chwali艂 si臋, 偶e ma jeszcze inne dro偶sze. Niestety kto艣 mnie uprzedzi艂 w zakupie.

Z turystyki wiem, 偶e pytanie beskidzkiego dziadka o sprz臋t to g艂upota. Dziadek poelci Ci ci臋偶ki, toporny i niekomfortowy sprz臋t bo mu si臋 sprawdzi艂 przez XX lat a z lepszym nie mia艂 kontaktu. Wiele takich os贸b zachwala sowje badziewie bo trudno im si臋 przyzna膰, 偶e sie nie znaj膮 albo nie sta膰 ich na lepszy. Czy co艣 si臋 sprawdza mo偶esz oceni膰 bardzo szybko, jedynie trwa艂o艣ci od razu nie ocenisz, ale dle mnie to nie jest najistotniejszy podpunkt.

Nie masz poj臋cia, czy w moim je偶d偶eniu sprz臋t odgrywa du偶膮 rol臋, bo ono nie polega na nabijaniu km. W terenie dobry, nowoczesny rower u艂atwia zjazdy i podjazdy. Znacznie zwi臋ksza bezpiecze艅stwo, dlatego jest bardzo przydatny nawet dla pocz膮tkuj膮cego. I pod to ten rower by艂 dobierany, a nie pod najwi臋kszy komfort przy je藕dzie po p艂askim.

Lepiej przeczyta膰 w necie opinie 100 go艣膰i co robi膮 powa偶ne tripy i testuj膮 nowe rozwi膮zania. Tylko trzeba to umie膰 czyta膰 bo be艂kotu i marketingu te偶 jest du偶o. Da si臋 wyci膮gn膮膰 sensowne informacje, tylko ma艂o komu si臋 chce, wiec jak kto艣 Ci podaje rozwi膮zania to jest to du偶e u艂atwienie. Jak dodatkowo przez dwa sezony testujesz r贸偶ne rozwi膮zania, a od pros贸w na szkoleniach dowiadujesz si臋 praktycznych trick贸w to masz ju偶 ca艂kiem ugruntowan膮 wiedz臋.

Ciekawe, 偶e cenisz niezawodno艣膰 a wybra艂e艣 szos臋, kt贸r膮 bym uszkodzi艂 na pierwszej wycieczce w okolicach Wrocka. (Po asfalcie). M贸j rower poza tym 偶e g贸rski, jest przede wszystkim niezawodny . Pe艂na amortyzacja w tym pomaga bo聽 trudniej uszkodzi膰 kola ni偶 jak s膮 zamocowane na sztywno. Staram si臋聽 te偶 by by艂 lekki, ale bez przeginania by nie ogranicza膰 trwa艂o艣ci. I w terenie sprawdza si臋 bardzo dobrze. Instruktorzy nie maj膮 zastrze偶e艅 co do mojego doboru sprz臋tu. Wszystko jest聽 te偶 wyregulowane聽 i聽 na bie偶膮co serwisowane. Z wad mog臋 wymieni膰 jedynie szybko艣膰 na p艂askim i koszty serwisu, ale to w sumie dotyczy ka偶dego roweru tego typu.

Je藕dzi膰 wi臋cej oczywi艣cie b臋d臋 a skilla jednak pr贸buj臋 "kupi膰", bo wyda艂em ju偶 kilka tys. na szkolenia. Tylko ja si臋 ucz臋 techniki jazdy w terenie, a nie efektywnego nabijania km. To drugie mnie w zasadzie nie interesuje, st膮d specjalnego post臋pu tu nie b臋dzie. Na szkoleniu przez 5-6h robi si臋 ze 20km i wszyscy s膮 zajechani. A przyje偶d偶aj膮 te偶 osoby co maj膮 sta偶 10+ lat na mtb. Na razie nauczy艂em si臋 w rok podje偶dza膰 na tym poziomie co wi臋kszo艣膰 do艣wiadczonych rowerzyst贸w. Nieco gorzej jest ze zjazdami, ale i tak zrobi艂em spory progres.

Co do szosy to zapomnij, byle kraw臋偶nik i rower si臋 po艂amie. Nie dla mnie takie badziewie, cho膰 ta lekko艣膰 i szybko艣膰 na pewno jest fajna.聽 Poza tym lubi臋 teren a nie betonoz臋, wi臋c pozostaje mtb.

Link to comment
Share on other sites

Godzin臋 temu, Mitek napisa艂:

Cze艣膰

Cyniczny dzisiaj has艂o Jupiter. My b臋dziemy gdzie艣 ko艂o 17.00.

POzdro

Niestety o 17:00 to ju偶 b臋d臋 pod 艁odzi膮 na grillu u kolegi:-)

Ja ju偶 po rowerze - dzisiejsza traska idealnie wpisuje sie w temat w膮tku czyli 50ka wok贸艂 komina: Piaseczno - Konstancin - Obory - Kaw臋czynek - Kr臋pa - Zalesie G贸rne - Piaseczno. Moja bardzo sta艂a p臋telka

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, cyniczny napisa艂:

A tak z ciekawo艣ci masz dla @Spiochu jak膮艣 rad臋 opr贸cz zwi臋kszenia czasu na rowerze na jego problemy fizyczne?

Tu s膮 wa偶ne 3 pkt.

1. W艂a艣ciwie dobra膰 sprz臋t. I nie chodzi mi tu o jego koszt tylko dopasowanie. Je艣li chodzi o kierownic臋 to ju偶 j膮 dobra艂em bo mam wy偶sz膮 i w臋偶sz膮 ni偶聽 w oryginale i jest du偶o lepiej. Potrzebuj臋 jeszcze znale藕膰 odpowidnie siode艂ko bo nie przyzwyczaisz si臋 do 藕le dobranego. By膰 mo偶e jeszcze inne gripy ale niekoniecznie.

2. utrzymywa膰 wysok膮 sprawno艣膰 og贸ln膮 (basen, si艂ka, rozci膮gania)

3. Tak jak napisa艂e艣 - wi臋cej je藕dzi膰

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Spiochu napisa艂:

Co do szosy to zapomnij, byle kraw臋偶nik i rower si臋 po艂amie. Nie dla mnie takie badziewie, cho膰 ta lekko艣膰 i szybko艣膰 na pewno jest fajna.聽

I widzisz w tych w艂a艣nie dw贸ch zdaniach powtarzasz be艂kot z internetu.

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, cyniczny napisa艂:

A tak z ciekawo艣ci masz dla @Spiochu jak膮艣 rad臋 opr贸cz zwi臋kszenia czasu na rowerze na jego problemy fizyczne?

Je艣li chodzi o Spiochu to wida膰, 偶e ma bardzo konkretny plan na siebie (tzn "sw贸j rower"). I wygl膮da on klarownie. Przebiegi trudno mi ocenia膰 bo je艣li w tym s膮 podjazdy typu E w Srebrnej G贸rze, to mo偶na je wielokrotnie pomno偶y膰, podobnie jest ze szkoleniami. Poza tym s膮 inne kwestie - nie zawsze mo偶na po艣wi臋ci膰 tyle czasu na jazd臋 ile by si臋 chcia艂o. Ale najog贸lniej je艣li Spiochu skupia si臋 na jako艣ci przejazdu, to podjazd jako艣膰 prze偶yje, a ze zjazdu wyci艣nie maksa. Ca艂kiem sensowna idea.

Ale oczywi艣cie nawet najlepszym szkoleniem i dopasowaniem do roweru nie zast膮pi si臋 godzin w siode艂ku. Mog臋 jecha膰 10 godz i nic wi臋kszego nie odczuwam, poza tak膮 pewn膮 og贸lna sztywno艣ci膮. Ale czasem z rzadka, nie wiem czemu, jednak troszk臋 co艣 mnie pobolewa. W ka偶dym razie ja mam dusz臋 szwendacza, bardziej chodzi mi o bycie w r贸偶nych dziwnych miejscach jak robienie kilometr贸w a z ostrej jazdy gro偶膮cej kontuzjami musia艂em zrezygnowa膰. Dlatego moje priorytety s膮 zupe艂nie inne od Twoich a te Spiocha s膮 mi bliskie. Cho膰 og贸lnie ucz臋szczanych przez rowerzyst贸w 艣cie偶ek te偶 troch臋 unikam.聽

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, grimson napisa艂:

Zasuwam z regu艂y po p艂askim, stad z przodu najwi臋ksza z臋batka a z tylu najmniejsza. Dzi艣 by艂a zapi臋ta z tylu najwi臋ksza, a z przodu 艣rednia. Nie znam ilo艣ci z臋b贸w wiec pisze opisowo.

Cze艣膰

Czyli nie za bardzo umiesz je藕dzi膰 na rowerze, niestety, chyba, 偶e to jaka艣 przeno艣nia mia艂a by膰.

Pozdro

Edited by Mitek
Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, Mitek napisa艂:

Cze艣膰

Czyli nie za bardzo umiesz je藕dzi膰 na rowerze, niestety.

Pozdro

To nie ma 偶adnego znaczenia. Umiem jecha膰 prosto, hamowa膰, skr臋ca膰. Przewidywa膰 sytuacje.聽
W zupe艂no艣ci wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Godzin臋 temu, cyniczny napisa艂:

I widzisz w tych w艂a艣nie dw贸ch zdaniach powtarzasz be艂kot z internetu.

Nie, po prostu nie wiesz w jaki sposob ja atakuje krawezniki 馃槈

Ale fakt na szosach sie nie znam. Jest to dla mnie najgorszy mozliwy typ roweru, wiec wiedzy nie poglebiam.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, grimson napisa艂:

To nie ma 偶adnego znaczenia. Umiem jecha膰 prosto, hamowa膰, skr臋ca膰. Przewidywa膰 sytuacje.聽
W zupe艂no艣ci wystarczy.

Ale musisz si臋 niewsp贸艂miernie m臋czy膰 po prostu. Skr臋canie na rowerze to nie jest 艂atwa sztuka, ja dopiero si臋 ucz臋.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, grimson napisa艂:

To nie ma 偶adnego znaczenia. Umiem jecha膰 prosto, hamowa膰, skr臋ca膰. Przewidywa膰 sytuacje.聽
W zupe艂no艣ci wystarczy.

Jesli zwyle jezdzisz tylko na najtwardszym przelozeniu to znaczy ze jezdzisz bardzo silowo. Sprobuj pedalowac szybciej ale na troche lzejszych biegach. Na poczatku bedzie dziwnie, ale jest to zdrowsze i bardziej efektywne.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Spiochu napisa艂:

Nie, po prostu nie wiesz w jaki sposob ja atakuje krawezniki 馃槈

Ale fakt na szosach sie nie znam. Jest to dla mnie najgorszy mozliwy typ roweru, wiec wiedzy nie poglebiam.

W sensie walisz prosto w kraw臋偶nik bez podrywania przedniego ko艂a?

Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, cyniczny napisa艂:

W sensie walisz prosto w kraw臋偶nik bez podrywania przedniego ko艂a?

No mniej wiecej tak robilem choc ostatnio staram sie to poprawic. Podobnie przejezdzam przez dziury czy kamienie jesli nie uda mi sie ich ominac. Na moim rowerze mozesz tak robic a na szosie bym uszkodzil rower i sie wywalil.

Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, Spiochu napisa艂:

No mniej wiecej tak robilem choc ostatnio staram sie to poprawic. Podobnie przejezdzam przez dziury czy kamienie jesli nie uda mi sie ich ominac. Na moim rowerze mozesz tak robic a na szosie bym uszkodzil rower i sie wywalil.

Ok rozumiem, no to ja podrzucam zar贸wno przednie i tylne ko艂o. Wiesz, wal膮c tak rowerem prosto w kraw臋偶nik podejrzewam 偶e nie tylko szosa si臋 podda, ale i wiele innych rowerow:-). Zreszt膮 nie za bardzo wiem po co to robi膰, szybciej chyba tak nie przejedziesz, i 偶eby by艂a jasno艣膰 pisze tu tylko o kraw臋偶nikach. Nie o dziurach kamulcach na zje藕dzie kt贸rych pewnie z uwagi na ilo艣膰 nie spos贸b omin膮膰, przeskoczy膰.

Link to comment
Share on other sites

1 minut臋 temu, cyniczny napisa艂:

Ok rozumiem, no to ja podrzucam zar贸wno przednie i tylne ko艂o. Wiesz, wal膮c tak rowerem prosto w kraw臋偶nik podejrzewam 偶e nie tylko szosa si臋 podda, ale i wiele innych rowerow:-). Zreszt膮 nie za bardzo wiem po co to robi膰, szybciej chyba tak nie przejedziesz, i 偶eby by艂a jasno艣膰 pisze tu tylko o kraw臋偶nikach. Nie o dziurach kamulcach na zje藕dzie kt贸rych pewnie z uwagi na ilo艣膰 nie spos贸b omin膮膰, przeskoczy膰.

To tak jakbys zapytal po co niektorzy jada na nartach plugiem. Po prostu nie umieja lepiej. Podniesienie kola dla poczatkujacego jest trudne i to jeszcze w odpowiednim momencie.聽 Wy to opanowaliscie w dziecinstwie, ja nie mialem takiej mozliwosci.

Link to comment
Share on other sites

Godzin臋 temu, Wujot2 napisa艂:

聽Dlatego moje priorytety s膮 zupe艂nie inne od Twoich a te Spiocha s膮 mi bliskie. Cho膰 og贸lnie ucz臋szczanych przez rowerzyst贸w 艣cie偶ek te偶 troch臋 unikam.聽

Moje cele rowerowe s膮 dwa w艂a艣ciwie niezmienne od 20lat. Pierwszy stricto u偶ytkowy dojazdy do pracy, drugi hmm szeroko rozumian膮 turystyka krajoznawcza.

Natomiast rowery jak i ekwipunek przez ten okres przesz艂y r贸偶ne ewolucj臋. Pierwszy rok to jazdy na trekingu, p贸藕niej kolejne na艣cie na hardtailu, na d艂u偶sze wycieczki baga偶nik i zestaw sakw tylnych plus na kierownicy. W szos臋 wkr臋ci艂em si臋 w sumie zupe艂nie przez przypadek. Serdeczny przyjaciel zacz膮艂 trenowa膰 triatlon no i zakupi艂 szos臋. Przejecha艂em si臋 i zachorowa艂em. Nie min膮艂 rok kupi艂em i ja szos臋 race, klasyka oponki 25mm, 8 bar, hamulce canto nap臋d 2x10. Je藕dzi艂em ni膮 przez 3 lata, praca i wycieczki, natomiast 偶adnych wy艣cig贸w, ustawek itp to nigdy mnie nie ci膮gn臋艂o. G艂贸wnym workiem transportowym by艂a du偶a podsiodlowka. No i przez ten czas zauwa偶y艂em 偶e troch臋 mnie ta szosa ogranicza w sensie na niej naprawd臋 trudno by艂o zjecha膰 cho膰by a kawa艂ek trudniejszego terenu. Zacz膮艂em szuka膰 szosy na szersz膮 opone lub gravela i tak trafi艂em na endurance. Oponka 32 ale jest miejsca na 35, ci艣nienie 4-4.5 bar, 艣mia艂o latam ni膮 po szutrach i gruntowkach. Na asfalcie praktycznie pr臋dko艣ci takie same. Na wycieczki zestaw bikepackingowy, z ty艂u du偶a podsiodlowka i sakwa pod pozioma rurq, no i pa艣nik przy kierownicy - mega polecam. To powoduje 偶e mog臋 w bardzo fajny spos贸b 艂膮czy膰 pewne cz臋艣ci tras asfaltowych ze sob膮. A ilo艣膰 km jakie przeje偶d偶am nie wynikaj膮 z jakich艣 trening贸w, plan贸w itp. Poprostu bardzo lubi臋 tak sp臋dza膰 czas. I te偶 staram sie traski planowa膰 z dala od ruchu samochodowego lub z bardzo niewielkim wi臋c mo偶e nasze je偶d偶enie ma pewne cechy wsp贸lne:-)

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, cyniczny napisa艂:

Moje cele rowerowe s膮 dwa w艂a艣ciwie niezmienne od 20lat. Pierwszy stricto u偶ytkowy dojazdy do pracy, drugi hmm szeroko rozumian膮 turystyka krajoznawcza.

. Poprostu bardzo lubi臋 tak sp臋dza膰 czas.聽

Od "zawsze" rower by艂 moim podstawowym 艣rodkiem lokomocji miejskiej. Pami臋tam, 偶e jak jakie艣 jeszcze 20 lat temu u偶ywa艂em go w zimie (a by艂y takowe w moim mie艣cie) to spotykaj膮c kogo艣 takiego samego pozdrawiali艣my si臋 przez szerok膮 ulic臋.聽

Natomiast teraz gdy wyprowadzi艂em si臋 poza miasto uniwersalny rower nabra艂 zupe艂nie innego wymiaru. Ot贸偶 kupi艂em takiego niezwyk艂ego sk艂adaka:

1-14de81671a-lt-black-s.jpg?auto=webp&ca

kt贸ry sk艂ada si臋 w 7 s do

big_Strida-LT-rower-miejski-kremowy-3-ct

to z kolei w 45 s wk艂adam do torby od hulajnogi elektrycznej. Dzi臋ki czemu koszt przewozu w poci膮gu wynosi ca艂e 0. Mie艣ci si臋 to te偶 w dowolnym punkcie auta (przednie siedzenie, tylne, pod nogami czy w zape艂nionym baga偶niku. Wrzucasz do auta, parking bezp艂atny a reszta jak zawsze - pod drzwi. A jak nie masz zaufania to b艂yskawicznie pakujesz do pokrowca i do windy.聽

Dalej jest jeszcze fajniej bo pasek klinowy z prognozowan膮 偶ywotno艣ci膮 80 K km, 艂o偶yska bezobs艂ugowe. Hamulce tarczowe na linkach. Ale 偶yleta jak w moim 艣cie偶kowcu.

Co jeszcze?

Ano, 偶e tym si臋 niesamowicie je藕dzi bo ma takie przyspieszenie jak hulajnoga elektryczna. Na starcie jestem najszybszy. Jest te偶 niewiarygodnie zwrotne. Dalej ju偶 tak dobrze nie jest bo pewnie 25 km/h to maks. I podjazd do 10%. Ale to dlatego, 偶e kupi艂em model najta艅szy, bez przerzutki. Inne s膮聽 z trzema prze艂o偶eniami... W ka偶dym razie g臋ba mi si臋 艣mieje jak tym je偶d偶臋 a najbardziej w zimie czy wczesnej wio艣nie. Bo serwis nie istnieje. Sp艂ukuj臋 wod膮 i tyle. Robi艂em tym rundki wok贸艂 kominowe i 艣rednia wychodzi艂a mi... 20km/godz! Nie藕le jak na, wydawa艂oby si臋, taki wynalazek.

A jeszcze interakcje spo艂eczne - bezcenne. Jak jad臋 na moim r贸偶owym (bo taki mam) tr贸jk膮cie to budz臋 偶ywe zainteresowanie, przy sk艂adaniu do poci膮gu czy rozk艂adaniu ludzie podchodz膮, pytaj膮 i m贸wi膮 o opadzie szcz臋ki.

艢mieszna jest geneza tego koloru. Ot贸偶 r贸偶owy kosztowa艂 minus 1200 z艂. Wszystkie kolory (jest ich sporo) sta艂y po 3000 z艂 a r贸偶owy poni偶ej 1800 z艂. D艂ugo si臋 nie zastanawia艂em. I nawet go polubi艂em.

Wpisuj膮c to w szerszy kontekst. Du偶o si臋 w rowerach dzieje, s膮 co i rusz nowe rozwi膮zania. Bardzo cz臋sto rzeczywi艣cie dobre. Jak na przyk艂ad nap臋dy 1 x 10 albo droppery, czy jaki艣 czas temu hamulce tarczowe. Albo wsp贸艂czesne o艣wietlenie rowerowe, sztyce w臋glowe, lepsze platformy, wentylowane buty. 艢ledz臋 to z wielk膮 radoch膮 i wcale nie t臋skni臋 do Jubilata.聽

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe rozwi膮zanie, ale brakuje jeszcze zdj臋cia w baga偶niku Multipli. 馃槈

Niestety zwyk艂y rower nie jest praktycznym 艣rdokiem transportu. Poza miastem zbyt wolny i niebezpieczny. W mie艣cie zbyt du偶y, a jak go gdzie艣 zostawisz to ukradn膮.聽 Najbardziej praktyczny zesaw to auto/poci膮g + ma艂a hulajnoga elektryczna. Po co zast臋powa膰 hulajnog臋 takim sk艂adakiem to za bardzo nie wiem. Jest dro偶szy, brzydszy i trzeba si臋 zm臋czy膰, co dla wiekszo艣膰i b臋dzie wad膮.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Wujot2 napisa艂:

Od "zawsze" rower by艂 moim podstawowym 艣rodkiem lokomocji miejskiej. Pami臋tam, 偶e jak jakie艣 jeszcze 20 lat temu u偶ywa艂em go w zimie (a by艂y takowe w moim mie艣cie) to spotykaj膮c kogo艣 takiego samego pozdrawiali艣my si臋 przez szerok膮 ulic臋.聽

Natomiast teraz gdy wyprowadzi艂em si臋 poza miasto uniwersalny rower nabra艂 zupe艂nie innego wymiaru. Ot贸偶 kupi艂em takiego niezwyk艂ego sk艂adaka:

1-14de81671a-lt-black-s.jpg?auto=webp&ca

kt贸ry sk艂ada si臋 w 7 s do

big_Strida-LT-rower-miejski-kremowy-3-ct

to z kolei w 45 s wk艂adam do torby od hulajnogi elektrycznej. Dzi臋ki czemu koszt przewozu w poci膮gu wynosi ca艂e 0. Mie艣ci si臋 to te偶 w dowolnym punkcie auta (przednie siedzenie, tylne, pod nogami czy w zape艂nionym baga偶niku. Wrzucasz do auta, parking bezp艂atny a reszta jak zawsze - pod drzwi. A jak nie masz zaufania to b艂yskawicznie pakujesz do pokrowca i do windy.聽

Dalej jest jeszcze fajniej bo pasek klinowy z prognozowan膮 偶ywotno艣ci膮 80 K km, 艂o偶yska bezobs艂ugowe. Hamulce tarczowe na linkach. Ale 偶yleta jak w moim 艣cie偶kowcu.

Co jeszcze?

Ano, 偶e tym si臋 niesamowicie je藕dzi bo ma takie przyspieszenie jak hulajnoga elektryczna. Na starcie jestem najszybszy. Jest te偶 niewiarygodnie zwrotne. Dalej ju偶 tak dobrze nie jest bo pewnie 25 km/h to maks. I podjazd do 10%. Ale to dlatego, 偶e kupi艂em model najta艅szy, bez przerzutki. Inne s膮聽 z trzema prze艂o偶eniami... W ka偶dym razie g臋ba mi si臋 艣mieje jak tym je偶d偶臋 a najbardziej w zimie czy wczesnej wio艣nie. Bo serwis nie istnieje. Sp艂ukuj臋 wod膮 i tyle. Robi艂em tym rundki wok贸艂 kominowe i 艣rednia wychodzi艂a mi... 20km/godz! Nie藕le jak na, wydawa艂oby si臋, taki wynalazek.

A jeszcze interakcje spo艂eczne - bezcenne. Jak jad臋 na moim r贸偶owym (bo taki mam) tr贸jk膮cie to budz臋 偶ywe zainteresowanie, przy sk艂adaniu do poci膮gu czy rozk艂adaniu ludzie podchodz膮, pytaj膮 i m贸wi膮 o opadzie szcz臋ki.

艢mieszna jest geneza tego koloru. Ot贸偶 r贸偶owy kosztowa艂 minus 1200 z艂. Wszystkie kolory (jest ich sporo) sta艂y po 3000 z艂 a r贸偶owy poni偶ej 1800 z艂. D艂ugo si臋 nie zastanawia艂em. I nawet go polubi艂em.

Wpisuj膮c to w szerszy kontekst. Du偶o si臋 w rowerach dzieje, s膮 co i rusz nowe rozwi膮zania. Bardzo cz臋sto rzeczywi艣cie dobre. Jak na przyk艂ad nap臋dy 1 x 10 albo droppery, czy jaki艣 czas temu hamulce tarczowe. Albo wsp贸艂czesne o艣wietlenie rowerowe, sztyce w臋glowe, lepsze platformy, wentylowane buty. 艢ledz臋 to z wielk膮 radoch膮 i wcale nie t臋skni臋 do Jubilata.聽

Nigdy w 偶yciu bym czego艣 takiego nie kupi艂.

POzdro

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Spiochu napisa艂:

Ciekawe rozwi膮zanie, ale brakuje jeszcze zdj臋cia w baga偶niku Multipli. 馃槈

Niestety zwyk艂y rower nie jest praktycznym 艣rdokiem transportu. Poza miastem zbyt wolny i niebezpieczny. W mie艣cie zbyt du偶y, a jak go gdzie艣 zostawisz to ukradn膮.聽 Najbardziej praktyczny zesaw to auto/poci膮g + ma艂a hulajnoga elektryczna. Po co zast臋powa膰 hulajnog臋 takim sk艂adakiem to za bardzo nie wiem. Jest dro偶szy, brzydszy i trzeba si臋 zm臋czy膰, co dla wiekszo艣膰i b臋dzie wad膮.

Bo to jest rower! Jak chc臋 to zrobi臋 na tym na luzie 40 km, bo siedz臋, bo bezpiecznie i szybko si臋 zatrzymam, bo mam baga偶nik, bo mimo wszystko podjad臋 kraw臋偶niki, bo jest manewrowa. A wszystko to w rozmiarze i wadze hulajnogi.聽

To zdumiewaj膮co dobrze je藕dzi. Poczytaj sobie opinie u偶ytkownik贸w, s膮 po prostu entuzjastyczne.

A jeszcze taki drobiazg jak przepisy ruchu drogowego, kt贸re zupe艂nie inaczej traktuj膮 hulajnogi elektryczne jak rowery.聽聽

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Wujot2 napisa艂:

Bo to jest rower! Jak chc臋 to zrobi臋 na tym na luzie 40 km, bo siedz臋, bo bezpiecznie i szybko si臋 zatrzymam, bo mam baga偶nik, bo mimo wszystko podjad臋 kraw臋偶niki, bo jest manewrowa. A wszystko to w rozmiarze i wadze hulajnogi.聽

To zdumiewaj膮co dobrze je藕dzi. Poczytaj sobie opinie u偶ytkownik贸w, s膮 po prostu entuzjastyczne.

A jeszcze taki drobiazg jak przepisy ruchu drogowego, kt贸re zupe艂nie inaczej traktuj膮 hulajnogi elektryczne jak rowery.聽聽

We Wrocku to je偶d偶膮 motocyklami elektrycznymi bez rejestracji i po chodnikach wi臋c przepisy chyba ka偶dy ma w powa偶aniu,, ale to rzeczywi艣cie jaki艣 plus.

Opinie mog膮 by膰 艣wietne, ale jakby mnie jaka艣 panna zobaczy艂a na tym wynalazku to od razu b臋dzie po zawodach. 馃槈

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...