Skocz do zawartości



Zdjęcie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
130 odpowiedzi w tym temacie

#121 Maciej S

Maciej S

    Użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1088 postów
  • Na forum od: 01.2008
823
  • Umiejętności: 7
  • Poznań

Napisano 16 wrzesień 2020 - 16:52

Nie wnikając w szczegóły i detale masz rację jest to jedna z technik prowadzenia skrętu, jednakże ja wolę ta drugą jako charakteryzującą się większą skutecznością i mniejszym wydatkiem energetycznym.

Co do wydatku energetycznego pełna zgoda. Co do skuteczności: NW  w przypadku jazdy terenowej kiedy trzeba na bieżąco decydować o miejscu skrętu NW jest zbyt wolna. Od decyzji do skrętu upływa za dużo czasu. Zwłaszcza jak wyuczymy klienta, że ma zacząć od wbicia kijka. Po wykonaniu NW jest już po herbacie. Mam na myśli skręt wspomagany ruchem skrętnym stóp. W takim przypadku zdecydowanie odciążenie w dół. W mojej ocenie krawędź jest wystarczająco wydajnym narzędziem, jeśli narciarz wie jak jej użyć.

Tz program naucza skrętu stop bez wyjścia NW, uznając wystarczającą wydajność skrętu z odciążenia w dół. Nie zupełnie się z tym zgadzam.

Morgan protestuje przeciwko określonej technice wykonywania NW, często widocznej na stokach i w pełni się z nim zgadzam.

Natomiast porównywanie jazdy na nartach do biegania w butach  nie powinno mieć miejsca, inna mechanika i inna oś równowagi. To nie to samo.


To jest wyłącznie moje osobiste, prywatne, niecenzurowane mniemanie, które prawie na
 pewno jest błędne. Nie poleca się naśladowania, jakiekolwiek gwarancje są wykluczone.


#122 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 14339 postów
  • Na forum od: 11.2007
9263
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 16 wrzesień 2020 - 17:07

Co do wydatku energetycznego pełna zgoda. Co do skuteczności: NW  w przypadku jazdy terenowej kiedy trzeba na bieżąco decydować o miejscu skrętu NW jest zbyt wolna. Od decyzji do skrętu upływa za dużo czasu. Zwłaszcza jak wyuczymy klienta, że ma zacząć od wbicia kijka. Po wykonaniu NW jest już po herbacie. Mam na myśli skręt wspomagany ruchem skrętnym stóp. W takim przypadku zdecydowanie odciążenie w dół. W mojej ocenie krawędź jest wystarczająco wydajnym narzędziem, jeśli narciarz wie jak jej użyć.

Tz program naucza skrętu stop bez wyjścia NW, uznając wystarczającą wydajność skrętu z odciążenia w dół. Nie zupełnie się z tym zgadzam.

Morgan protestuje przeciwko określonej technice wykonywania NW, często widocznej na stokach i w pełni się z nim zgadzam.

Natomiast porównywanie jazdy na nartach do biegania w butach  nie powinno mieć miejsca, inna mechanika i inna oś równowagi. To nie to samo.

Cześć

Szczerze mówiąc, nawet jako osoba przez dobre parę lat szkolona w uczeniu innych, technice jazdy itd... w ogóle nie rozumiem o co Ci chodzi.

Program prezentuje parę typów odciążeń i wszystkie stosujemy w zależności od sytuacji wymiennie lub uzupełniająco.

Pozdrowienia

Pozdrowienia



#123 a_senior

a_senior

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2071 postów
  • Na forum od: 10.2006
1693
  • Umiejętności: 8
  • Krakow

Napisano 16 wrzesień 2020 - 18:38

Nie wnikając w szczegóły i detale masz rację jest to jedna z technik prowadzenia skrętu, jednakże ja wolę ta drugą jako charakteryzującą się większą skutecznością i mniejszym wydatkiem energetycznym.

Widzę Adamie, że Cię to męczy. Myślę, że jesteś dobrym instruktorem i starasz się nauczyć swoich kursantów solidnych, dobrych podstaw. Szkoła Morgana (tak to nazwijmy dla uproszczenia) jest jednym z wariantów. Wg. mnie bardzo dobrym. Ale nie jedynym i być może nieoptymalnym dla każdego. I trochę do innych ludzi jest skierowana. Uczestnicy jego szkoleń to nie są początkujący. Na ogół już nieźle jeżdżący, niekoniecznie młodzi, choć i tacy się trafiają, spędzający sporo czasu na nartach. Trochę inny profil niż przeciętny polski klient. Oglądałem i słuchałem kilku relacji z takich szkoleń. To dość zaawansowany proces. Prócz samej jazdy na stoku, pokazywania i szkolenia, co wieczór spotykają się (zapewne przy niejednej lampce wina) i oglądają i dyskutują filmiki, które sobie nagrywają. Na nich dobrze wychodzi co jest tak i nie tak. Studiują materiały, omawiają detale, zadają mnóstwo pytań.

 

Chętnie bym Cię kiedyś odwiedził w Zwardoniu. Także by odkurzyć wspomnienia. Spędziliśmy tam z moją narzeczoną (a dziś żoną, pierwszą i ostatnią :)) narciarski tydzień. Ho, ho lat temu. Chyba to była późna zima, śnieg ciężki. Ale same dobre wspomnienia. :)



#124 Adam WiDUCH

Adam WiDUCH

    Instruktor

  • PipPipPipPipPip
  • 2080 postów
  • Na forum od: 01.2015
1691
  • Umiejętności: 2
  • Rajcza

Napisano 16 wrzesień 2020 - 19:26

Co do wydatku energetycznego pełna zgoda. Co do skuteczności: NW  w przypadku jazdy terenowej kiedy trzeba na bieżąco decydować o miejscu skrętu NW jest zbyt wolna. Od decyzji do skrętu upływa za dużo czasu. Zwłaszcza jak wyuczymy klienta, że ma zacząć od wbicia kijka. Po wykonaniu NW jest już po herbacie. Mam na myśli skręt wspomagany ruchem skrętnym stóp. W takim przypadku zdecydowanie odciążenie w dół. W mojej ocenie krawędź jest wystarczająco wydajnym narzędziem, jeśli narciarz wie jak jej użyć.

Tz program naucza skrętu stop bez wyjścia NW, uznając wystarczającą wydajność skrętu z odciążenia w dół. Nie zupełnie się z tym zgadzam.

Morgan protestuje przeciwko określonej technice wykonywania NW, często widocznej na stokach i w pełni się z nim zgadzam.

Natomiast porównywanie jazdy na nartach do biegania w butach  nie powinno mieć miejsca, inna mechanika i inna oś równowagi. To nie to samo.

Nie mieszajmy jazdy terenowej do trasowej.

PS programowo skręt stop wykonujemy poprzez odciążenie WN. 

Przy czym ja uczę zarówno z niskiego jak i wysokiego najazdu.


  • Maciej S podziękował za tę wiadomość

https://www.youtube....h?v=NhUgCZ7a5TY. - Ta chwila kiedy twoje dziecko jest lepsze od ciebie - bezcenna :D   :D 

https://www.youtube....h?v=Z3k-foYDtUY.

www.eskider.pl - tyczki slalomowe


#125 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4854 postów
  • Na forum od: 03.2006
2666
  • Umiejętności: 1

Napisano 16 wrzesień 2020 - 20:34

Czemu ten skret ma sluzyc? Jezeli uczysz go z dwoch pozycji? a moze to sa 2 rozne skrety o roznym przeznaczeniu

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#126 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9950 postów
  • Na forum od: 09.2006
4199
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 17 wrzesień 2020 - 01:41

Co do wydatku energetycznego pełna zgoda. Co do skuteczności: NW  w przypadku jazdy terenowej kiedy trzeba na bieżąco decydować o miejscu skrętu NW jest zbyt wolna. Od decyzji do skrętu upływa za dużo czasu. Zwłaszcza jak wyuczymy klienta, że ma zacząć od wbicia kijka. Po wykonaniu NW jest już po herbacie. Mam na myśli skręt wspomagany ruchem skrętnym stóp. W takim przypadku zdecydowanie odciążenie w dół. W mojej ocenie krawędź jest wystarczająco wydajnym narzędziem, jeśli narciarz wie jak jej użyć.

Tz program naucza skrętu stop bez wyjścia NW, uznając wystarczającą wydajność skrętu z odciążenia w dół. Nie zupełnie się z tym zgadzam.

Morgan protestuje przeciwko określonej technice wykonywania NW, często widocznej na stokach i w pełni się z nim zgadzam.

Natomiast porównywanie jazdy na nartach do biegania w butach  nie powinno mieć miejsca, inna mechanika i inna oś równowagi. To nie to samo.

w jezdzie terenowej sie nie zastanawiasz, jaka technika masz skrecic: skrecasz, bo jak nie to przy….isz np  w drzewo albo kamlot - tam juz musisz stosowac roznorodne techniki nie myslac o nich - jezeli musisz myslec, co wybrac, zwykle juz jest za pozno..


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#127 Adam WiDUCH

Adam WiDUCH

    Instruktor

  • PipPipPipPipPip
  • 2080 postów
  • Na forum od: 01.2015
1691
  • Umiejętności: 2
  • Rajcza

Napisano 17 wrzesień 2020 - 10:38

Czemu ten skret ma sluzyc? Jezeli uczysz go z dwoch pozycji? a moze to sa 2 rozne skrety o roznym przeznaczeniu

W podstawie służą jednemu, w rozwinięciu są dobrym punktem wyjścia do innych tematów - ale ty o tym dobrze wiesz.,


https://www.youtube....h?v=NhUgCZ7a5TY. - Ta chwila kiedy twoje dziecko jest lepsze od ciebie - bezcenna :D   :D 

https://www.youtube....h?v=Z3k-foYDtUY.

www.eskider.pl - tyczki slalomowe


#128 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2535 postów
  • Na forum od: 11.2005
1195
  • Umiejętności: 1

Napisano 21 wrzesień 2020 - 14:09

Pytanie powinno brzmieć dlaczego podnosimy się w.., właściwie przed skrętem, poniżej fajnie widać, że prawie każdy skręt (pierwszy filmik)

jest wykonany po uprzednim mniejszym lub większym wyjściu w górę czasami z wyraźnie otwartymi biodrami.

Proponuje obejrzeć z najmniejszą prędkością.

 

g1.PNG

 

 

 



#129 Adam WiDUCH

Adam WiDUCH

    Instruktor

  • PipPipPipPipPip
  • 2080 postów
  • Na forum od: 01.2015
1691
  • Umiejętności: 2
  • Rajcza

Napisano 21 wrzesień 2020 - 15:17

Pytanie powinno brzmieć dlaczego podnosimy się w.., właściwie przed skrętem, poniżej fajnie widać, że prawie każdy skręt (pierwszy filmik)
jest wykonany po uprzednim mniejszym lub większym wyjściu w górę czasami z wyraźnie otwartymi biodrami.
Proponuje obejrzeć z najmniejszą prędkością.

g1.PNG



W jakim celu z mniejszą prędkością?? Wszystko widać. Bezimienny wort-cie trochę zrozumienia dla siwych włosów proszę 😅😅😅

https://www.youtube....h?v=NhUgCZ7a5TY. - Ta chwila kiedy twoje dziecko jest lepsze od ciebie - bezcenna :D   :D 

https://www.youtube....h?v=Z3k-foYDtUY.

www.eskider.pl - tyczki slalomowe


#130 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4854 postów
  • Na forum od: 03.2006
2666
  • Umiejętności: 1

Napisano 21 wrzesień 2020 - 15:51

Kazdy skret konczy sie w najnizszej pozycji. Wraz z odciazeniem/podnoszeniem zaczyna sie nastepny.

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#131 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2535 postów
  • Na forum od: 11.2005
1195
  • Umiejętności: 1

Napisano 21 wrzesień 2020 - 16:34

W jakim celu z mniejszą prędkością?

 

Bo wtedy widać, że czasami  niemal "stoi wyprostowana jak struna"

 

g2.PNG





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych