Skocz do zawartości

Moje wybory 2020


figozmakiem

Rekomendowane odpowiedzi

Piloci pół godziny przed tragedią powiedzieli że zrobią sobie krzywdę. Oczywiście nie mieli w tym momencie takiej świadomości, ale te słowa dokładnie to znaczyły. Powiedzieli że zejdą do stu metrów i jeśli nie zobaczą pasa to odejdą w automacie. I właśnie słowa o automatycznym odejściu właśnie o tym świadczyły. Funkcję automatycznego odejścia brali w ciemno bo korzystali z niej wielokrotnie. Ale nie mieli wiedzy że jest ona związana z zainstalowanym na lotnisku ILS. Akurat w Smoleńsku tego systemu nie było i dlatego ta funkcja nie zadziałała. A na odejście w rękach zabrakło już wysokości.


I to wszystko? Większość wypadków, a moim zdaniem to był wypadek, ma wiele przyczyn, a nie tylko jedną. Przykładanie wagi tylko do jednej jest bez sensu bo czasem przy braku innych czynninków niby drobnych, wypadek (śmierć wielu ludzi) nie miałby miejsca. Polecam poczytać o Root cause analysis. Uczestniczyłem w paru na szczęście straty tylko materialne. Za wąski w uszach jestem żeby kategorycznie wskazać przyczyny tej katastrofy choć swoje zdanie/wyobrażenie mam.

Jeśli spodziewałeś się wyznawcy zamachu lub winy Tuska to nie ten adres.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to wszystko? Większość wypadków, a moim zdaniem to był wypadek, ma wiele przyczyn, a nie tylko jedną. Przykładanie wagi tylko do jednej jest bez sensu bo czasem przy braku innych czynninków niby drobnych, wypadek (śmierć wielu ludzi) nie miałby miejsca. Polecam poczytać o Root cause analysis. Uczestniczyłem w paru na szczęście straty tylko materialne. Za wąski w uszach jestem żeby kategorycznie wskazać przyczyny tej katastrofy choć swoje zdanie/wyobrażenie mam.

Jeśli spodziewałeś się wyznawcy zamachu lub winy Tuska to nie ten adres.

Oczywiście że wypadek miał wiele przyczyn, ja podałem tą oczywistą. Oczywiście że spodziewałem się wyznawcy zamachu, tego się spodziewałem z kontekstu:;) 

No dobra, to po kolei. Ustawili automat ciągu na 280 km/h aby pilnował tej prędkości na podejściu do lądowania. Zaczęli się zniżać do pasa na zbyt małej odległości do pasa, co spowodowało że kąt był  zbyt duży. O takim podejściu się mówi że ścieżka podejścia nie jest ustabilizowana. Podejście z większym kątem skutkował tym że samolot zaczął się rozpędzać. W związku z tym automat ciągu zredukował prędkość obrotową silnika do prędkości biegu jałowego. Drugi pilot to zauważył i powiedział wolniej dochodź. Jak minęli wysokość 200 metrów do ziemi z obrotami silnika poniżej 50% to instrukcja użytkowania w locie tego samolotu mówi że należy przerwać podejście i odejść na drugi krąg. Oni oczywiście dalej się zniżali. Włączyło się urządzenie ostrzegające o bliskości ziemi ale go zignorowali i przestawili jedyny wysokościomierz który podawał rzeczywistą wysokość nad poziom pasa. Lecieli na radiowysokościomierz, który podawał wysokość względem terenu nad którym przelatywali. Więc znaleźli się niżej niż sądzili.Bo radiowy trafił na dziurę w ziemi. Jak się zorientowali że automatyczne odejście nie działa, to zrobili to ręcznie. Ale, samolot był skonfigurowany do lądowania a więc leciał na prędkości 280 km/h. Aby mógł się wznieść, to po pierwsze należało zwiększyć prędkość a akceleracja silnika odrzutowego wynosiła 8 sekund. Jakby była moc to trzeba jeszcze poczekać aż ciąg silników spowoduje zwiększenie prędkości i pojawi się dodatkowa siła nośna, dopiero wtedy samolot mógł się wznieść. Na te czynności niestety zabrakło wysokości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że wypadek miał wiele przyczyn, ja podałem tą oczywistą. Oczywiście że spodziewałem się wyznawcy zamachu, tego się spodziewałem z kontekstu:;)
No dobra, to po kolei. Ustawili automat ciągu na 280 km/h aby pilnował tej prędkości na podejściu do lądowania. Zaczęli się zniżać do pasa na zbyt małej odległości do pasa, co spowodowało że kąt był zbyt duży. O takim podejściu się mówi że ścieżka podejścia nie jest ustabilizowana. Podejście z większym kątem skutkował tym że samolot zaczął się rozpędzać. W związku z tym automat ciągu zredukował prędkość obrotową silnika do prędkości biegu jałowego. Drugi pilot to zauważył i powiedział wolniej dochodź. Jak minęli wysokość 200 metrów do ziemi z obrotami silnika poniżej 50% to instrukcja użytkowania w locie tego samolotu mówi że należy przerwać podejście i odejść na drugi krąg. Oni oczywiście dalej się zniżali. Włączyło się urządzenie ostrzegające o bliskości ziemi ale go zignorowali i przestawili jedyny wysokościomierz który podawał rzeczywistą wysokość nad poziom pasa. Lecieli na radiowysokościomierz, który podawał wysokość względem terenu nad którym przelatywali. Więc znaleźli się niżej niż sądzili.Bo radiowy trafił na dziurę w ziemi. Jak się zorientowali że automatyczne odejście nie działa, to zrobili to ręcznie. Ale, samolot był skonfigurowany do lądowania a więc leciał na prędkości 280 km/h. Aby mógł się wznieść, to po pierwsze należało zwiększyć prędkość a akceleracja silnika odrzutowego wynosiła 8 sekund. Jakby była moc to trzeba jeszcze poczekać aż ciąg silników spowoduje zwiększenie prędkości i pojawi się dodatkowa siła nośna, dopiero wtedy samolot mógł się wznieść. Na te czynności niestety zabrakło wysokości.

Spodziewasz się też, że jestem żulem, po podstawówce, wieśniakiem (kurde akurat to prawda bo miast nie lubie), żyjącym z 500+, lejącym żone i gejów :-) W sumie uważam, że w tym założeniu: mu światli, a tam ciemnota to pepełniacie duży błąd.

Na razie skupiasz się na jednym levelu (szczegółowo). Pewnie będziesz rozwijał i dobrze bo lubię nowe informacje. Są też inne levele: 2 wizyty zamiast jednej/brak współpracy - według mnie wynik przegrzania sporu (obie strony mają za uszami), roli kontrolerów i Rosjan (nie przekierowanie lotu), presji na załodze faktycznej/odczuwanej i odporności na tą presje, czy nawet "dyspozycje dnia" (tu mamy według mnie największa zagadkę według mnie nie do rozwiązania bo nie wiemy i nie dowiemy się co działo się w głowie załogi).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewasz się też, że jestem żulem, po podstawówce, wieśniakiem (kurde akurat to prawda bo miast nie lubie), żyjącym z 500+, lejącym żone i gejów :-) W sumie uważam, że w tym założeniu: mu światli, a tam ciemnota to pepełniacie duży błąd.

Jesteś wyjątkiem od reguły. A reguła jest bardzo czytelna, widać ją w sondażach i badaniach. Sam znam kilka osób głosujących na reżim i to ludzie z mojej bańki - wykształceni i niegłupi, żyjący całkiem przyzwoicie z własnej uczciwej pracy (z uwagi na charakter mojej bańki to lekarze są). Lubię ich, z wzajemnością. Ale to wyjątki. W dużej większości przypadków reguła o której piszesz doskonale się sprawdza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jesteś wyjątkiem od reguły. A reguła jest bardzo czytelna, widać ją w sondażach i badaniach.
Sam znam kilka osób głosujących na reżim i to ludzie z mojej bańki - wykształceni i niegłupi, żyjący całkiem przyzwoicie z własnej uczciwej pracy (z uwagi na charakter mojej bańki to lekarze są). Lubię ich, z wzajemnością. Ale to wyjątki. W dużej większości przypadków reguła o której piszesz doskonale się sprawdza.

Znaczy błąd jest, ale mały, nie duży;-)
A tymczasem KO jest w stanie sama się zaorać
https://www.onet.pl/...9dvchb,79cfc278
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadą do hotelu - moim zdaniem bez sensu, trzeba było w Wawie zrobić spęd. Ale jak by nie patrzeć 4* to niestety standard biznesowy, a Jachranka iirc tyż ma ich 4. Więc Onet robi dym. Co nie zmienia faktu, że strasznie głupi ci Rzymianie.Edit: piszę o Jachrance, bo tam reżim lubi się spotykać.

Wiesz. Kolacja. Nocleg.
https://ocdn.eu/puls...dAMLDgqEwBaExAQ
https://ocdn.eu/puls...50AwsOCoTAFoTEB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadą do hotelu - moim zdaniem bez sensu, trzeba było w Wawie zrobić spęd. Ale jak by nie patrzeć 4* to niestety standard biznesowy, a Jachranka iirc tyż ma ich 4. Więc Onet robi dym. Co nie zmienia faktu, że strasznie głupi ci Rzymianie. Edit: piszę o Jachrance, bo tam reżim lubi się spotykać.

Przy wyborach do parlamentu, małżonka pojechała do dobrego hotelu w Kołobrzegu. Zastała tam dobrązmianę w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewasz się też, że jestem żulem, po podstawówce, wieśniakiem (kurde akurat to prawda bo miast nie lubie), żyjącym z 500+, lejącym żone i gejów :-) W sumie uważam, że w tym założeniu: mu światli, a tam ciemnota to pepełniacie duży błąd.

Na razie skupiasz się na jednym levelu (szczegółowo). Pewnie będziesz rozwijał i dobrze bo lubię nowe informacje. Są też inne levele: 2 wizyty zamiast jednej/brak współpracy - według mnie wynik przegrzania sporu (obie strony mają za uszami), roli kontrolerów i Rosjan (nie przekierowanie lotu), presji na załodze faktycznej/odczuwanej i odporności na tą presje, czy nawet "dyspozycje dnia" (tu mamy według mnie największa zagadkę według mnie nie do rozwiązania bo nie wiemy i nie dowiemy się co działo się w głowie załogi).

Nie wiesz czego się spodziewałem:;) Z całą pewnością żulem nie jesteś:;) 

Tak, będę rozwijał:;) Więc będzie o czym podyskutować:;) Oczywiście ten jeden level nie był opisany szczegółowo, ale liczę na to że mnie dopytasz. Z Twoich pytań już będzie można kilka ciekawych wątków rozwinąć:;) Na razie muszę iść na lotnisko i swoje odlatać:;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kłamiąc i opłacając kłamców. 

 

Podziwiam Was (razem z Zibi28) , że ciągle dajecie odpór tym opłacanym kłamcom.  Ta "dyskusja" jednak nie skończy się bo oni na to nie pozwolą. Chyba już pora na gremialnego ignora dla naszego forumowego trola... Po prostu od teraz kolega Mariusz może zniknąć. 

 

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Was (razem z Zibi28) , że ciągle dajecie odpór tym opłacanym kłamcom.  Ta "dyskusja" jednak nie skończy się bo oni na to nie pozwolą. Chyba już pora na gremialnego ignora dla naszego forumowego trola... Po prostu od teraz kolega Mariusz może zniknąć. 

 

Pozdro

Wiesiek

A dlaczego wyznawcy pancernej brzozy nie chcą dyskusji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariuszu...

Ewangelizację kieruj raczej w stronę dzisiejszej władzy, wraz ze współpracującym Ojcem Dyrektorem. 

Może po prostu napisz: że wg Ciebie przyczyną katastrofy było ...., wyraź jasno swoją opinię, szczerze mówiąc trudno z Twoich postów wywnioskować jednoznaczne stanowisko 

 

:)

 

Ale czemu się ograniczać i jedno nie wyklucza drugiego :-)  Pamiętaj, że w niebie jest więcej radości z nawróconego grzesznika :-) Nie mam dostępu do Ojca Dyrektora :-( a pewnie bym porozmawiał, ale chętniej z Kaczyńskim, Ławrowem, Putinem, Xi Jinping, Boris Johnson-em, Trump-em... np taka Oriana Fallaci miała szczęście.

 

Wydaje mi się, że jasno napisałem (post 919) ale może jeszcze raz: przyczyny katastrofy ustaliła, opisała komisja Millera (mimo pewnych niedoskonałości ale bez wpływu na końcowy raport) i ja się z tymi ustaleniami zgadzam - szczegóły post 919. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kwalifikacji, licencji, przygotowania i wiedzy lotniczych/lotniczej dlatego moje opinie buduje/dyskutuje bazując na dokumentach, stenogramach, zeznaniach i wnioskach ekspertów/prokuratorów/komisji = a dokładniej komisji Millera, a nie Macierewicza (tutaj nawet nie mam się do czego odnieść bo nie ma raportu). Twierdze też, że Zibi też ma mniejsze kompetencje niż Ci eksperci/prokuratorzy/komisja. Dlatego dopytywałem (z ciekawości): czy wie coś więcej, czy to "jego interpretacja". A później konfrontacja wniosków komisji, prokuratorów, zeznań pilotów, działań Siemoniaka i Klicha (tu duży wkład w dyskusje Yossa) z jego tezami. Według mnie polemika była bardzo ciekawa, a moim celem nie było udowadnianie kto ma racje, a dowiedzenie się czegoś więcej... no dobra i trochę przekory :-) 

 

Przyczyny katastrofy i wykorzystywanie jej w walce politycznej to są 2 zupełnie inne sprawy (i nie tylko PiS to robi). W moje opinii PiS więcej traci na komisji Macierewicza niż zyskuje (na pewno dla mnie). I jeszcze raz bo do niektórych nie dociera: nie jestem wyznawcą PiS, mam w wielu sprawach inne zdanie (nawet je kiedyś wymieniałem) np. na temat komisji Macierewicza ale na tym forum wystarczy nie nienawidzić PiS-u i wejść z "bojownikami" w polemikę, a łatka zostanie przyklejona :-) 

Nie ma komisji Macierewicza jest jakiś dziwny twór zwany podkomisją. powołany na zasadzie dziwnego rozporządzenia, bo normalnie nie dało się.  Skupia osoby bez wymaganych prawem kwalifikacji i nie możemy jej porównywać z KBWL.  Nie ma co porównywać. To twór polityczny, powołany do celów politycznych. 

Prokuratorzy i politycy też nie znają się na lataniu i nie wrzucajmy ich do tego worka. 

Dziś mamy Raport Milera i nic więcej. Usunięty ze strony ministerstwa., bo nie pasował do aktualnej politycznej narracji. Nie pojawiły się jakiekolwiek przesłanki do wznowienia działania komisji  KBWL. Gdyby były, wznowiono by działania KBWL.  Cała a reszta to niestety polityka. Działania prokuratury? Nie wiem co robią  w celu wskazania winnych i czy coś robią. Przyczyny katastrofy są wyjaśnione. Winnych wskazują publikatory i politycy.  Teraz można wyjaśniać pojawiające się w nieskończoność aluzje, kłamstwa i manipulacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariuszu...
Ewangelizację kieruj raczej w stronę dzisiejszej władzy, wraz ze współpracującym Ojcem Dyrektorem.
Może po prostu napisz: że wg Ciebie przyczyną katastrofy było ...., wyraź jasno swoją opinię, szczerze mówiąc trudno z Twoich postów wywnioskować jednoznaczne stanowisko

:)

Przyczyna katastrofy w Smolensku byl wybuch w samolocie. Naprzeciw rosyjskiej komisji Anodiny i jej polskich kopistow stawiacie miedzynarodowe gremium naukowcow (patrz film)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...