Skocz do zawartości

Przebieg


star

Rekomendowane odpowiedzi

A co się dokładnie stało, po ilu km i wiesz może jaka był przyczyna ? Dlaczego Hyundai nie wymienia na gwarancji ?


Dokładnie nie wiem. Niby korba bokiem. 410 tys km. Trochę się przyłożyłem (być może) bo ka(t/s)owałem błąd dpf ograniczający (być może) moc do 2700rpm, czyli tak 130km/h, w czasie jazdy. Ale to rozmywanie tematu, bo być może dpfa nie mam;-) Dam znać. Wujo robi;-)

Załączone miniatury

  • DSC_7454.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 978
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodane grafiki

410 to w sumie dla diesla niedużo : ((
DPF .... hmm może zwiększyć ciśnienie w wydechu ale to pewnie straciłby moc a nie korba bokiem :/
Wygląda to na przyczynę mechaniczną - zatarte łożyska przez brak smarowania np.

No jest wersja, że pompa nie podawała oleju. Moc tracił, bo wchodził w tryb awaryjny, a ja go gwalcilem nonstop kasujac i dając w palnik. Wydech niedawno robiony był. Tam jeszcze coś pisali o zacinajacych się turbo (zmienna geometria), ale to też nie winno tak się skończyć. Poczekamy zobaczymy. Dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie nie wiem. Niby korba bokiem. 410 tys km

 

Nie przesadzajmy, 410 k to jest duży przebieg. Dla przeciętnego kierowcy to ponad 20 lat jazdy. Silnik ma prawo się rozsypać i nie ma co dramatyzować.

Gdybym miał gwarancję, że auto które kupuje dotrwa do 400k, kupiłbym bez zastanowienia. Później może się nawet nadawać na śmietnik.

Problem w tym, że dzisiaj mało które auto tyle wytrzyma. Mój szef ma nową b-emkę trójkę z dwulitrowym kopciuchem. Przejechał 30 k (słownie trzydzieści) i ma już CZWARTĄ turbinę!  Oraz szereg innych usterek w pierwszych 2 latach użytkowania. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tutaj kiedyś napisał, że bmw X5 z daniem specjalistów ma najlepszy czy jeden z najlepszych napędów, he,he.

Posiadaczy Audi uspakajam w euforii  :lol:  bo daleko im jeszcze do Subaru, filmik trochę tendencyjny ale tak to mniej więcej wygląda w realu.

 

https://www.youtube....h?v=VOxka3mhKXc

 

Filmik mocno tendencyjny :) beemkin stare

Nie mam X5 ale byłem (cały wyjazd za kierowcę) w 2017 nówką na nartach i jest to jeden z lepszych napędów na 4 jakim jeździłem. Sam mam superba 4x4 (haldex), jeździłem quatrro i subaru. Subaru bije dla mnie wszystko, ale xdrive  jest następny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest WIELE napedow 4x4 , ktore bije X5 na glowe : kazdy part time jest skuteczniejszy w bardzo zlych warunkach (np Jeep Wrangler w dowolnej postaci) niz bulwarowy naped w X5

Kazdy All time 4x4 z blokada centralna bije X5 (np Lexus RX 350)

 

Napęd w X5 i podobnych autach, nie ma być lepszy w bardzo złych warunkach, tylko na drodze. Co z tego, że te terenówki są lepsze w głębokim błocie, czy na skałach, jeśli nie nadają się do szybkiej jazdy pod drodze. Napęd w popularnym Suvie ma poprawiać osiągi i bezpieczeństwo na suchym, mokrym, ewentualnie lekko zaśnieżonym asfalcie. Ma też nie zwiększać specjalnie zużycia paliwa, czy nie pogarszać komfortu jazdy. Te cechy są ważniejsze dla większości użytkowników suvów (bo w teren i tak nie wyjadą). Dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, który napęd jest lepszy/gorszy. One są po prostu inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd w X5 i podobnych autach, nie ma być lepszy w bardzo złych warunkach, tylko na drodze. Co z tego, że te terenówki są lepsze w głębokim błocie, czy na skałach, jeśli nie nadają się do szybkiej jazdy pod drodze. Napęd w popularnym Suvie ma poprawiać osiągi i bezpieczeństwo na suchym, mokrym, ewentualnie lekko zaśnieżonym asfalcie. Ma też nie zwiększać specjalnie zużycia paliwa, czy nie pogarszać komfortu jazdy. Te cechy są ważniejsze dla większości użytkowników suvów (bo w teren i tak nie wyjadą). Dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, który napęd jest lepszy/gorszy. One są po prostu inne.

Problem jest taki, że na powyższym filmie nie ma ani głębokiego błota ani skał. Kopny śnieg w niektórych fragmentach nie za głęboki, ale...IMHO to nie wina xDrive tylko opon.  

 

Żadna terenówka nie nadaje się do szybkiej jazdy po drodze. SUV to inna bajka, stąd półśrodki. Dobrze na drodze i poprawnie w trudniejszych warunkach (niekoniecznie w terenie). Tak jak piszesz większość kierowców SUV'ow i tak nie wjedzie w teren ale do miasta + weekendowy wypad jest ok. 

Ostatnio jest moda na sportowe SUV'y które są szybsze niż tzw. super samochody sprzed kilkunastu lat; przykłady takich pseudo terenówek Macan, Stelvio, Ursus, Fpace, Evoque itp. 

Chyba ulegam modzie bo coraz mocniej spoglądam na coś wyższego ale koniecznie 4x4.

Ze względu na górskie pochodzenie i wypady na narty chciałbym by ten 4x4 nie był 4x4 tylko z nazwy, a obycie z technologią użytą w autach z grupy FCA każe mi spojrzeć na Jeepa. Np takiego https://d-mf.ppstati...ited-1.1200.jpgbardzo dobry samochód i zdolny w terenie (21cm prześwit)

Albo takiego: https://ocdn.eu/puls...wXNAwzNAWiBoTAB- niestety drogi. 

 

Takie mi się podobają ;) 

 

@Robert 4x4 w Skodzie akurat jest bardzo dobry. Haldex jest też stosowany w niektórych modelach z Quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd w X5 i podobnych autach, nie ma być lepszy w bardzo złych warunkach, tylko na drodze. Co z tego, że te terenówki są lepsze w głębokim błocie, czy na skałach, jeśli nie nadają się do szybkiej jazdy pod drodze. Napęd w popularnym Suvie ma poprawiać osiągi i bezpieczeństwo na suchym, mokrym, ewentualnie lekko zaśnieżonym asfalcie. Ma też nie zwiększać specjalnie zużycia paliwa, czy nie pogarszać komfortu jazdy. Te cechy są ważniejsze dla większości użytkowników suvów (bo w teren i tak nie wyjadą). Dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, który napęd jest lepszy/gorszy. One są po prostu inne.

He,he dla mnie BMW to średnio/przeciętnie  nr1 wśród automobili :rolleyes: , oczywiście gdyby BMW chciało zrobić auto bardziej terenowe niż autostradowe to by zrobiło, w zasadzie wystarczyło nakleić znaczek na Range Rovera/Landrowera. Najwyraźniej nie chce tego zrobić,

być może nie chce być utożsamiane z autami quazi użytkowymi.

Chciałem tylko zwrócić uwagę, że na trudne warunki BMW nie jest najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że na powyższym filmie nie ma ani głębokiego błota ani skał. Kopny śnieg w niektórych fragmentach nie za głęboki, ale...IMHO to nie wina xDrive tylko opon.

Żadna terenówka nie nadaje się do szybkiej jazdy po drodze. SUV to inna bajka, stąd półśrodki. Dobrze na drodze i poprawnie w trudniejszych warunkach (niekoniecznie w terenie). Tak jak piszesz większość kierowców SUV'ow i tak nie wjedzie w teren ale do miasta + weekendowy wypad jest ok.
Ostatnio jest moda na sportowe SUV'y które są szybsze niż tzw. super samochody sprzed kilkunastu lat; przykłady takich pseudo terenówek Macan, Stelvio, Ursus, Fpace, Evoque itp.

No i amG Brabus, wrzucalem już, ale przypomnę 1000NM i ok 4s do setki. Do szybkiej jazdy chyba się nada;-) Da też radę chyba w terenie?
https://www.auto-swi...or-test/8r0l8nf
Co do suva to prześwit pomaga. Wystarczy skręcić w polna czy leśna drogę. Ważna też krótka jedynka, w Tucsonie jest. W zwykłych ważne odciążenie napędzanej oski. Jazz cool, Fabia Combi niekoniecznie.

Załączone miniatury

  • DSC_5435.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie śmieszny filmik. Nie znam się na 4×4, ale w warunkach w jakich utknąły auta z filmiku pojechalbym Seicento na zimowych.....

To samo miałem pisać (może nie we wszystkich sytuacjach z filmu), ale większość łatwo. Bardziej stromy mam podjazd pod dom rodzinny i moja mama (stateczna kobieta) tez wyjeżdża. Warunek dobre opony. 

 

@sstr co z tego, że 1000 niutków. Fizyki nie oszukasz, za ciężkie i za wysokie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem pisać (może nie we wszystkich sytuacjach z filmu), ale większość łatwo. Bardziej stromy mam podjazd pod dom rodzinny i moja mama (stateczna kobieta) tez wyjeżdża. Warunek dobre opony.

@sstr co z tego, że 1000 niutków. Fizyki nie oszukasz, za ciężkie i za wysokie.

4s do setki to oszukanie fizyki.
Hot hatch focus RS ma pod 5sek.
Brabus po prostu przejedzie nad nim;-)
https://www.brabus.c...le/C4S082.html#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak schodząc na ziemię - to jak sprawdzałeś poziom oleju to spadał czy rósł ? Bo jak rośnie - co się zdarza przy niektórych systemach czyszczenia DPF-a to w końcu tłok uderza o lustro oleju w karterze i silnik wybucha :) Tak było w Maździe na przykład, też w VW ... w wielu silnikach gdzie dotrysk paliwa przepalającego DPF następował do cylindrów w fazie wydechu :/ Konstrukcja przypominająca pomieszanie układów moczowych i płciowych u człowieka ... nie wiem, kto mógł takie coś wymyślić  ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak schodząc na ziemię - to jak sprawdzałeś poziom oleju to spadał czy rósł ? Bo jak rośnie - co się zdarza przy niektórych systemach czyszczenia DPF-a to w końcu tłok uderza o lustro oleju w karterze i silnik wybucha :) Tak było w Maździe na przykład, też w VW ... w wielu silnikach gdzie dotrysk paliwa przepalającego DPF następował do cylindrów w fazie wydechu :/ Konstrukcja przypominająca pomieszanie układów moczowych i płciowych u człowieka ... nie wiem, kto mógł takie coś wymyślić ...


Trochę mogło przybywać i było na granicy, ale w widelkach. Ale nie ponad. Kontroluje. Patrzę, wącham;-) Obstawiam coś innego, choć o tej za wysokiej tafli oleju słyszałem. A teraz czekam na anglika, ale coś chyba nie dowieźli, bo cisza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/ Konstrukcja przypominająca pomieszanie układów moczowych i płciowych u człowieka ... nie wiem, kto mógł takie coś wymyślić  ... 

Jakież Natury oskarżenie
Stanowi los nieszczęsnych Ziemian
Zmuszonych mieć w miłosnej cenie
Metabolicznych ujścia przemian.
Litością zdjęty, Kosmos cały
Wyciąga do Was, ludzie, dłonie,
Co macie uczuć ideały
W najpaskudniejszym ciał regionie.

 

Wizja Lokalna S. Lem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferra: czy to Jeep renegade ? jezlei tak, to  faktycznie 4x4 jest b dobry - natomiast wykonczenie I jakosc materialow - bardzo taka sobie - no I zuzycie paliwa duze

 

Tak z ciekawosci : ile razy czytam wypowiedzi nt 4x4 zastanawiam sie, ile aut 4x4 piszacy OSOBISCIE "testowali" - nie na papierzeczy czy w necie - zakladam, ze bardzo niewielki procent: wiekszosc wypowiedzi to opinie z internet, niestety..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh ... ja jeździłem G-Landą i Patrolem z prawdziwych 4x4 - nie do zatrzymania auta : ) Ale nie mam pojęcia co bym robił z takimi samochodami w realnym świecie - żeby się nie zakopać dojeżdżając na stok SUV to optimum - pali akceptowalnie, w razie kłopotów coś tam pomoże, na krawężnik w mieście wjedzie, zderzaka nie urwie i widoczność jak trzeba : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak z ciekawosci : ile razy czytam wypowiedzi nt 4x4 zastanawiam sie, ile aut 4x4 piszacy OSOBISCIE "testowali" - nie na papierzeczy czy w necie - zakladam, ze bardzo niewielki procent: wiekszosc wypowiedzi to opinie z internet, niestety..

 U nas na wsi prawie każdy ma 4x4, tak że jest ogólnie dostępność...........hy,hy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferra: czy to Jeep renegade ? jezlei tak, to faktycznie 4x4 jest b dobry - natomiast wykonczenie I jakosc materialow - bardzo taka sobie - no I zuzycie paliwa duze

Tak z ciekawosci : ile razy czytam wypowiedzi nt 4x4 zastanawiam sie, ile aut 4x4 piszacy OSOBISCIE "testowali" - nie na papierzeczy czy w necie - zakladam, ze bardzo niewielki procent: wiekszosc wypowiedzi to opinie z internet, niestety..

Ja subaru outback jedynie. No i nowa beemka. Do Brabusa nie wypuścili. PS śmieszne że napęd na tyl to inicjacja w mercu vito, nie licząc przejażdżki s2k, a nie beemka. Edit audi tt jeszcze i dodge duży jakiś x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...