Skocz do zawartości

Ranking

  1. Spiochu

    Spiochu

    Members


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      4 481


  2. kordiankw

    kordiankw

    Members


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      6 784


  3. Adam ..DUCH

    Adam ..DUCH

    Members


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      3 335


  4. Lexi

    Lexi

    Members


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      2 387


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 21.07.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Panowie, najbardziej niebezpieczni kierowcy to nie Ci co mają niskie umiejętności, ani Ci co jeżdżą świetnie ale za szybko. To nie Ci bogaci w sportowych furach, ani Ci biedni w starym gruzie z niesprawnym zawieszeniem. Najgroźniejsi są Ci, którzy na drodze chcą coś udowodnić. Nieważne czy to jak szybko potrafią jechać, czy to że są najbardziej przepisowi. Kluczem do uniknięcia wielu wypadków jest NIE pokazywać innym, że jesteśmy lepsi, Odpuścić gdy jest mało miejsca, nie bawić się w szeryfa, jak ktoś obok złamie przepisy. Jechać płynnie, nie zaskakiwać manewrami, ustąpić gdy jest miejsce, zachować większą odległość, czy to na autostradzie, czy na parkingu. Generalnie starać się ułatwić przejazd innym, dając im jak największy margines na błędy, niezależnie jak słabo, jak szybko, albo jak niezgodnie z przepisami jadą. I tutaj szacunek dla większości rowerzystów na Krakowskiej we Wrocku. Potrafią jechąć nierównym chodnikiem, omijać drzewa i dziury a nawet narażać się na mandat, ale nie utrudniają ruchu na zatłoczonej drodze. Za to typowy pedalarz będzie jechał środkiem pasa a za nim korek na pół kilometra i co chwila ktoś próbujacy wyprzedzić na styk. Przecież to on ma racje, przecież przepisy mu pozawalają, a żli kierowcy nie potrafią się dostosować.
    6 punktów
  2. Dzień Dobry, A nie popełniającym błędów, więcej empatii i miłego dnia 🚴🏻‍♂️⛷️
    4 punkty
  3. Wszystko się zgadza. Czego UCZNIU nie rozumiesz? Płasko nartę można prowadzić po śniegu TYLKO jak porusza się wzdłuż długości. Ruch w poprzek powoduje wywrotkę. Aby się nie przewrócić stosujemy płytsze lub głębsze krawędziowanie. To wiedza poniżej narciarskiego przedszkola.
    1 punkt
  4. Otóż to 💪 Pamietam swój egzamin w lbn plac manewrowy to był pryszcz jeszcze stara szkoła jazdy po łuku czyli obrót głowy przez prawe ramię 😂 ale na mieście zrobiłem babola takiego,że egzaminator mógł oblać i kazać wracać a jednak wiedział,że mam pojęcie ( zamiast w prawo łatwiejsze skręciłem w lewo dużo trudniejsze na skrzyżowaniu, kolejny egzamin C w Ostrołęce podobny klimat z podporządkowanej skręt w lewo niby nie ustąpiłem tym z prawej ale szybko się złamałem na dwa i ogień-mruknął coś pod nosem i jechałem dalej ale wjeżdżając na plac wjechałem kołem na krawężnik - tu definitywnie powinien mnie oblać bo niby takie są zasady a jednak zdałem ) jeden jak i drugi powiedzieli coś podobnego,mianowicie nieważne jak jeździsz- ważne że potrafisz przewidzieć i reagować a to klucz do jazdy bez szkody dla siebie i innych . Nie każdy ma smykałkę do nart,dwóch kółek czy auta ale to nie znaczy,że nie mogą korzystać z tego co świat im dziś oferuje-trzeba ich po prostu widzieć i przewidzieć co mogą zrobić .
    1 punkt
  5. @.Beata. w grudniu planowałem wyjazd od 13 tak jak Marek. Pomyślę, może zmienimy plany i uda się pojeździć w Livigno? pozdro
    1 punkt
  6. nie przejmuj się, teraz już nowe auta same parkują a za parę lat same dowiozą Cię do miejsca przeznaczenia
    1 punkt
  7. Tak ...nie dotyczy fazy przekrawędziowania
    1 punkt
  8. Absolutnie nie - moje nauczanie w kontekście "krawędzi" ma na celu kontrolę "krawędzi. Jeżeli owa kontrola w szerokim spektrum będzie prowadzić do skrętu ciętego to dobrze ale jeżeli kursantowi się nie uda to trudno - opanuje technikę klasyczną w stopniu bardzo dobrym i poradzi sobie wszędzie. Skręt cięty jako najprostsza z wszystkich ewolucji nie jest moim celem - u mnie zawsze jest "pod górkę".
    1 punkt
  9. heeloooł!…że za mną, że za Elą, że warto gdziekolwiek, że Victor taki ładniusi, że o Adamie nie wspomnę…. a Ty będziesz Damianka szpiegował????
    1 punkt
  10. Zaparkuj w pobliżu rynku w Krakowie czy Wawelu to te 13.50 będziesz Belgom typa zostawiał.. 🙂
    1 punkt
  11. Niektórzy nie potrzebują nawet śniegu aby jeździc na nartach 😄 https://www.facebook.com/reel/1046305864148284 Pokaz narciarstwa trawiastego podczas 12. etapu Tour de France - Kolarstwo wideo - Eurosport
    1 punkt
  12. Dawniej w instrukcji obsługi samochodu pisali jak wyregulować zawory - dzisiaj piszą żeby kwasu z akumulatora nie pić. Cóż znak czasów.
    1 punkt
  13. Tym razem dość bliska okolica, bo Mosty koło Jabłonkova. Miejscowość niepozorna, jednak narciarsko z dwoma szybkimi krzesłami i fajnymi trasami. Warto odwiedzić ale gdy jest śnieg (zeszłej zimy nie było), W tamtejszym tunelu kolejowym rozpoczęła się II wojna (o 4 dni wcześniej niż na Westerplatte....) A historycznie- przez kilkaset lat prowadził tamtędy szlak ze Śląska na Węgry. ( Gorne Węgry to obecnie Słowacja). Przełęcz Jabłonkowska pomiędzy dwoma częściami Beskidu Śląskiego (Czesi piszą na mapach że Śląsko-Morawskiego, ale do Moraw tam jeszcze sporo km..... 😉 ) była ważnym miejscem na tym szlaku. A do Dunaju i tureckich włości tylko 300km z małym hakiem..... Na początku 17tego wieku zagrożenie niechcianymi wizytami z południa było juz na tyle realne, że po obu zboczach przełęczy powstały nieduże twierdze o ówcześnie nowoczesnym, bastionowym narysie i stałych garnizonach... Ich układ pozwalał juz kilkoma armatami zaryglować drogę przez przełęcz. Wokół powstała osada - Szańce, teraz przysiółek Mostów. W kolejnym wieku, po wojnach Śląskich twierdze utrzymano - obrócono tylko armaty z kierunku południowego na północny - przeciw Prusakom Fryderyka W... zresztą nie tylko tam. W okolicy jest sporo miejsc gdzie kiedyś znajdowały sie umocnienia graniczne. Wiekszość zniknęła lecz pozostały nazwy - ponad 13 miejsc których nazwy jednoznacznie wskazują dawniejsze przeznaczenie: Szańce, Wały, Valy, Nawalu, Zamek..... Zamykały przejścia w okolicy Oszczadnicy, Zwardonia, Piska. Tyle historii..... Dojechać można tam zbaczając kilkaset metrów od drogi w kier Cadcy, są znaki. Można wybrać się na rowerze, są podjazdy ale takie asfaltowe, kilka do 10 %. Miejsce jest niezwykle widokowe, pasma Raczy, Girowej i Lysej Hory na wyciągnięcie ręki. Warto zboczyć lub pojechać rowerem z Istebnej, Zwardonia, Cieszyna.....
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...