Skocz do zawartości

Szczyrk - Czyrna - Solisko


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

Plany na przyszły sezon: „KOLEJ-NE INWESTYCJE Przed nami lato pełne pracy w realizacji kolejnych inwestycji. Z końcem maja rozpoczynamy przygotowanie do budowy najwyżej położonej w ośrodku Szczyrk Mountain Resort 6-osobowej kolei kanapowej firmy Leitner – z Hali Skrzyczeńskiej w kierunku Skrzycznego o przepustowości 2000 os/h. Górna stacja kolei będzie zlokalizowana na Zbójnickiej Kopie 1205 m npm. Ta realizacja dopełni połączenia dwóch ośrodków SMR oraz COS również trasą umożliwiającą zjazd w kierunku niebieskiej trasy Ondraszek. W szczyrkowskim ośrodku powstanie nowa 700 m trasa niebieska – Zbójnicka – w stronę Ondraszka. Trasa 3a w kierunku Hali Skrzyczeńskiej otrzyma nowy profil oraz zostanie poszerzona tak jak trasa nr 2 - Świerkowa, która stanie się prawdziwą widokową nartostradą miejscami szeroką na 50 metrów. Sam system naśnieżania – przetestowany w tym sezonie pokazał swoje zalety, jednak w trakcje użytkowania wyszły mankamenty, nad którymi już rozpoczęto prace. Przygotowany został plan wzmocnienia systemu i poprawy jego wydajności przez dodatkowe urządzenia pompy i kompresory. Zmodyfikowane zostaną fragmenty profili tras w górnej części Hali Skrzyczeńskiej na trasach 1 i 3 oraz trasa nr 10. Projekt zakłada także uzbrojenie systemu naśnieżania w dodatkowe kilkadziesiąt urządzeń – lanc i armat. Nowe naśnieżanie otrzyma trasa nr 2, 8 z Wierchu Pośredniego i łącznik 8a. Planowana jest wymiana wyciągu orczykowego na Małe Skrzyczne. Przy dolnej stacji kolei gondolowej zostanie przygotowany wyciąg orczykowy wspomagający pracę ośrodka w sytuacji bardzo silnego wiatru. Orczykiem dostaniemy się do trasy nr 3 na Zwalisku a następnie do Czyrnej na orczyki na Halę Skrzyczeńską, pod którymi planowane jest naśnieżanie. Dwa duże parkingi w lokalizacji Szczyrk-Gondola będą miały wymienioną nawierzchnię. W planach jest również ożywienie rejonu Czyrnej, powstanie szkoła narciarska w stylu Maxiland, szczegóły zakresu prac na tym obszarze władze ośrodka będą mogły przekazać po uzyskaniu stosownych zezwoleń. NOWE PUNKTY GASTRONOMICZNE Kompletna oferta dla narciarzy jest celem spółki TMR, dlatego w sezonie 2018/2019 w ośrodku stanie nowa restauracja z tarasem w strefie eventowej na Hali Skrzyczeńskiej w miejscu dawnego Akwarium. W Solisku planowany jest kolejny Apres Ski bar, a ten przy kolei gondolowej zostanie rozbudowany o dwa segmenty oraz taras. W nowym sezonie powiększona będzie strefa partnerów gastro – m.in. Aperola i Lecha oraz przygotowywana jest strefa dziecięca.” https://www.szczyrko...dex.php?id=7045 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nowe naśnieżanie Bieńkuli i całego Pośredniego (9 i 9a), jak też planowane kanapy w tych miejscach, odłożone sine diem.

 

W ostatnią niedzielę wybrałem się na spacer m.in. Bieńkulą do góry. W Czyrnej naliczyłem chyba z siedem nowych palików geodezyjnych (takich jak ze słynnego już zdjęcia SoliskoAreny), ale okazuje się, że nie zwiastują one nowego wyciągu. Dolna część Bieńkuli (już na wypłaszczeniu i po skręcie w lewo do Czyrnej) ma wymienione wszystkie zawory instalacji do naśnieżania (pewnie było to zrobione jeszcze w zeszłym roku). Wyżej są już tylko stare. Natomiast, co ciekawe, wypatrzyłem też w górnej części Bieńkuli - na przeciwnym skraju, niż naśnieżanie - właściewie już w lesie, nowy palik geodezyjny. Ciekawe, czy będzie coś robione w tym roku na Bieńkuli i czy w ogóle mają zamiar ją otworzyć w nadchodzącym sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nowe naśnieżanie Bieńkuli i całego Pośredniego (9 i 9a), jak też planowane kanapy w tych miejscach, odłożone sine diem.

 

W ostatnią niedzielę wybrałem się na spacer m.in. Bieńkulą do góry. W Czyrnej naliczyłem chyba z siedem nowych palików geodezyjnych (takich jak ze słynnego już zdjęcia SoliskoAreny), ale okazuje się, że nie zwiastują one nowego wyciągu. Dolna część Bieńkuli (już na wypłaszczeniu i po skręcie w lewo do Czyrnej) ma wymienione wszystkie zawory instalacji do naśnieżania (pewnie było to zrobione jeszcze w zeszłym roku). Wyżej są już tylko stare. Natomiast, co ciekawe, wypatrzyłem też w górnej części Bieńkuli - na przeciwnym skraju, niż naśnieżanie - właściewie już w lesie, nowy palik geodezyjny. Ciekawe, czy będzie coś robione w tym roku na Bieńkuli i czy w ogóle mają zamiar ją otworzyć w nadchodzącym sezonie?

Cześć

A po co?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co w ogóle otwierać Bieńkulę. Przy opisywanej grupie docelowej będzie to bardzo kłopotliwa trasa. Pozdrowienia

Bo nie tylko grupa docelowa tam jeździ. Dla tej grupy będzie nowa kanapa i nowa trasa ze Zbójnickiej Kupy do Ondraszka i poszerzona na Halę Skrzyczeńska. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie tylko grupa docelowa tam jeździ. Dla tej grupy będzie nowa kanapa i nowa trasa ze Zbójnickiej Kupy do Ondraszka i poszerzona na Halę Skrzyczeńska. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale przygotowanie Bienkuli do jazdy ( nawet zakładając że nie trzeba tam nic budowac) jest ewidentnie droższe niż każdej innej trasy - jest stroma i szeroka. A klient będzie niezależnie od tego czy bieńkula działa czy nie. Wyrzucone pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przygotowanie Bienkuli do jazdy ( nawet zakładając że nie trzeba tam nic budowac) jest ewidentnie droższe niż każdej innej trasy - jest stroma i szeroka. A klient będzie niezależnie od tego czy bieńkula działa czy nie. Wyrzucone pieniądze.

Jakiś czas temu Zarząd SMR coś tam wspominał o zawodach FIS na Bienkuli. Bez porządnego naśnieżania odpowiednie przygotowanie trasy może okazać się niemożliwe. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowacy mają też ambicje robienia prestiżowych imprez sportowych. Wiecie co robią czasami na Chopoku. Do tego ma służyć właśnie bienkula. Pisali kiedyś o tym.

Cześć

Bieńkula to znakomita trasa ale otwarta dla normalnego narciarskiego ruchu będzie dla nich tylko kłopotem. Drogie utrzymanie, częste wypadki itd. Swego czasu Bieńkula była trasą "dla każdego" bo umiejętności przeciętnego narciarza były nieporównywalnie wyższe niż teraz. Nie wymagała przy tym żadnego utrzymania bo przeciętny narciarz radził sobie doskonale na polach lodowych muld i garbów. Wyratrakowana, dobrze przygotowana Bieńkula będzie trasą niebezpieczną i generującą wypadki.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Bieńkula to znakomita trasa ale otwarta dla normalnego narciarskiego ruchu będzie dla nich tylko kłopotem. Drogie utrzymanie, częste wypadki itd. Swego czasu Bieńkula była trasą "dla każdego" bo umiejętności przeciętnego narciarza były nieporównywalnie wyższe niż teraz. Nie wymagała przy tym żadnego utrzymania bo przeciętny narciarz radził sobie doskonale na polach lodowych muld i garbów. Wyratrakowana, dobrze przygotowana Bieńkula będzie trasą niebezpieczną i generującą wypadki.
Pozdrowienia


Niedawno pisałeś że Goryczkowa w dobrych warunkach jest łatwą trasą. Podobnie będzie z bienkula.
To jest czarna trasa, takie ma oznaczenie. Ludzie masowi mają jednak respekt do tego koloru. Nie będą się tam pchać, takie są moje obserwacje.
Mi się podoba że ta trasa będzie utrzymywana.
Podejście że trasa jest niebezpieczna dla narciarzy, jest dziwaczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno pisałeś że Goryczkowa w dobrych warunkach jest łatwą trasą. Podobnie będzie z bienkula. ...... Podejście że trasa jest niebezpieczna dla narciarzy, jest dziwaczne.

Z moich obserwacji wynika, że więcej jest wypadków na łatwych trasach, gdzie jest masa uczących się jazdy, którzy nie potrafią dostosować szybkości do posiadanych umiejętności, niż na trasach trudnych, gdzie dobrze jeżdżący sobie radzą, a słabo jeżdżący jeśli się tam zapuszczą, to najczęściej się zsuwają. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bieńkula to znakomita trasa ale otwarta dla normalnego narciarskiego ruchu będzie dla nich tylko kłopotem. Drogie utrzymanie, częste wypadki itd. Swego czasu Bieńkula była trasą "dla każdego" bo umiejętności przeciętnego narciarza były nieporównywalnie wyższe niż teraz. Nie wymagała przy tym żadnego utrzymania bo przeciętny narciarz radził sobie doskonale na polach lodowych muld i garbów. Wyratrakowana, dobrze przygotowana Bieńkula będzie trasą niebezpieczną i generującą wypadki.

Pozdrowienia

 

Ale w latach 70 do połowy 90 w Polsce tak było praktycznie wszędzie. O umiejętnościach ludzi z tamtych lat się nie wypowiadam, kontuzji, wypadków też było sporo.

Jedno jest pewne prędkości były niższe ze względu na warunki.

Wstyd się przyznać ale Bienkulę zaliczyłem tylko raz w połowie lat 80 i to był raj w puchu powyżej kolan - do dzisiaj z kolegami to wspominamy. Aby było jasne narty tzw. ołówki.

Trochę mam awersję do Szczyrku (chociaż w miarę blisko) ze względu na tłum. Może w sezonie 2018/2019 w tygodniu jak znajdę czas się przełamię (sobota niedziela odpada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w latach 70 do połowy 90 w Polsce tak było praktycznie wszędzie. O umiejętnościach ludzi z tamtych lat się nie wypowiadam, kontuzji, wypadków też było sporo.

Jedno jest pewne prędkości były niższe ze względu na warunki.

Wstyd się przyznać ale Bienkulę zaliczyłem tylko raz w połowie lat 80 i to był raj w puchu powyżej kolan - do dzisiaj z kolegami to wspominamy. Aby było jasne narty tzw. ołówki.

Trochę mam awersję do Szczyrku (chociaż w miarę blisko) ze względu na tłum. Może w sezonie 2018/2019 w tygodniu jak znajdę czas się przełamię (sobota niedziela odpada)

Cześć

Również miałem okazję jeździć parę razy po Bieńkuli  w metrowym śniegu - cymes! - aczkolwiek to był raczej przełom 80/90 i później. W latach 80 okupowałem stale Kasprowy.

 

Mój post to oczywista prowokacja mająca uświadomić, że Bienkula - jeżeli zostanie poddana liftingowi na modłę współczesnych równie pochyłych nie będzie już tą trasą, którą była wcześniej, będzie bez wartości. Pamiętając ostatnie profile Bieńkuli (z tego co pamiętam to była przygotowywana na MŚ juniorów w 98 roku chyba, które się zresztą nie odbyły) to jest dość równa i może Słowacy jej tak całkowicie pod ratraki nie zrównają.

Większość tras jest niszczona właśnie ze względu na wymogi przygotowania (śnieżenie, ratrakowanie) - szkoda.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie tylko grupa docelowa tam jeździ. Dla tej grupy będzie nowa kanapa i nowa trasa ze Zbójnickiej Kupy do Ondraszka i poszerzona na Halę Skrzyczeńska.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Pytanie od niewtajemniczonego. Może ktoś mi napisać słownie lub najlepiej nakreślić na mapce gdzie ma być ta trasa? Bo nie wiem gdzie jest Zbójnicka Kopa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...