Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie mówię, że się szczególnie napracowałem 🙂 Narysowanie takiej płyty a właściwie zerżnięcie innego projektu w realnych wymiarach ( wymyślono na to piękną nazwę : inżynieria odwrotna 😉 ) zajęło ok 30 minut. Jako wzór posłużyła nie produkowana już płyta zagranicznego producenta. Taka technika postepowania oraz samego procesu rysowania pokazuje pewne cechy których najpierw nie widać. W tym przypadku ( cechy ) są porażające złe. Nie mam w tej chwili czasu aby je opisywać ale zrobię to wieczorem w konfrontacji do fabrycznej plastikowej płyty Tyrolia. Nie wierzę , że używane w PŚ w konkurencjach szybkich mają taką konstrukcję. Jednak wszystkie "domorosłe" wytwory które w sieci widziałem powielają błędy tej płyty. Teoretycznie wiedząc jakie chcemy zamontować wiązania wystarczy w maksimum 5 minut dorysować otwory i zapisać rysunek w formacie np. .stp Tak wysłany jest gotowy do frezowania na maszynie CNC Materiał na parę to koszt poniżej 190 zł. p.s ponieważ do projektu z łatwością da się przypisać materiał z jakiego element jest wykonany już wiem, że waga tej płyty z aluminium to 1,15 kg / sztuka ( oczywiście po dorysowaniu otworów minimalnie spadnie. Parę kliknięć i już jest wizualizacja w aluminium szczotkowanym oraz w czarnej anodzie.
  3. Dzisiaj
  4. koniecznie na puchar Eurowizji to też jest dobre
  5. ... czy AI przyczyni się do spopularyzowania polskiej poezji?
  6. Mitek

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Cześć Edwin a co ma bycie goprowcem do szkolenia na nartach??? Zresztą nie o to chodzi. Patrzę na sprawę statystycznie. Aby system jako całość działał , muszą być zdefiniowane zadania i cele oraz muszą być stworzone określone ściśle procedury do ich realizacji. Jeszcze raz powtarzam: lepszy jest instruktor doskonale uczący a nie doskonale jeżdżący. Rzeczeni Goprowcy mieli tę przewagę, że byli ludźmi znającymi góry i tu mogli przekazać dużą wiedzę nijako przy okazji stawiania na narty ale - poza wyjątkami - ani nie jeździli doskonale ani technicznie ale... skutecznie. W krajach alpejskich masz systemy sterowane centralnie tworzone przez wiele lat aby trwały a nie realizowane na kolanie bo ktoś kolejny miał jakiś pomysł. Dobrym przykładem bezwładu naszego systemu jest trwająca od wielu lat miotanina związana z programem szkolenia. 99% adeptów narciarstwa ma w dupie niuanse tylko chce jeździć skutecznie i to jest zadanie podstawowe. Rewolucje programowe i organizacyjne nie służą ani stabilności ani skuteczności systemu. Kluczowe jest podejście ewolucyjne bo daje długotrwałe efekty zawsze. Pozdro
  7. Na Skrzycznem, w ramach przygotowań do zimy rozstawili już armatki śnieżne 🙂
  8. Wczoraj
  9. Spiochu

    Dyskusje o Tatrach

    Ciekawe jak musi byc skala przekretow by obiekty noclegowe w tak obleganych miejscach i majace monopol na dzialanosc wymagaly doplacania.
  10. Nie, nie zwiększa. Film Full HD (1920x1080) z 15 kl/s. Odwzorowanie kolorów całkiem przyzwoite. Tania TP-LINK Tapo C210. Prezent od syna. 🙂 Włączam nie tyle by kogoś lub coś szpiegować, ale by od czasu do czasu spojrzeć co się tam dzieje, np. jaka jest pogoda, a przede wszystkim by się rozweselić. 🙂
  11. Edwin

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Ale chyba nie chcesz mi powiedzieć, że Maniaq , którego zresztą znasz osobiście, mając wieloletnie uprawnienia Sitin i będąc przy okazji goprowcem nie potrafi szkolić 🤔
  12. Andrzeju, czy ta kamerka zwiększa rozdzielczość jak Cię zobaczyła? To TL-LINK. Tapo.
  13. tu jeszcze możesz się zapisać : https://www.allalin-rennen.ch/en
  14. Ja jako totalny amator jeżdżący między innymi na nartach RD nie odczuwam różnicy względem cywilnej płyty i przypuszczam że z alu mogłoby być podobnie .
  15. Mitek

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Cześć Wypuszczenie monopolu na szkolenie przez Sitn i dopuszczenie do sytuacji, gdy o tym kto może organizować obóz szkoleniowy na stopień instruktorski, decydowała pani, która nie tylko nigdy nie widziała nart ale nawet gór. Doprowadziło to do setek instruktorów, którzy "mieli papier" ale nie mieli pojęcia o szkoleniu. Instruktor to nie jest potwierdzenie umiejętności jazdy tylko uprawnienia do nauczania ludzi trudnego sportu przestrzeni jakim jest narciarstwo. Ci ludzie często szkolili na wyjazdach, odpowiadali za grupy często dzieci, baa potworzyli szkoły i uczyli innych "instruktorów". Doprowadziło to do drastycznego spadku zaufania oraz spadku postrzegania zawodu instruktora narciarskiego. Pozdro
  16. Skoro rozwiązała się tajemnica wątku reklamowego to czuję się także upoważniony do reklamy. Jutro siadam do mojego oprogramowania CAD. Narysuję projekt płyty pod wiązania. Solid Edge którym się posługuję ( soft CAD) potrafi oprócz rysowania 3D i bezpośredniego eksportu na maszyną CNC dokonać także symulacji obciążeniowych, naprężeń, drgań i podobnych. Da się policzyć takie "odjęcie" materiału które nie wpływa na parametry techniczne albo znaleźć wartość graniczną do której z "klocka" można coś ujmować bez szkody dla założeń projektowych i wytrzymałościowych. Mam kilka swoich pomysłów więc może wyjdzie coś sensownego. Może da się zejść poniżej użytkowej sensowności w SG i DH. Czyli nart "dla ludzi" To co widzę dziś stoi z tym w wyraźnej sprzeczności. Obecne na rynku płyty są konstrukcyjnie banalną prostotą a na dodatek takim trochę "ruskim czołgiem" 🙂 Nie wiadomo czemu ma służyć coś na wytrzymałość 100 Ton jak potrzeba wytrzymałości na jedną tonę. Ha ha . nawet ja tyle w przeciążeniu 8G tyle nie ważę 🙂 Znam tworzywo sztuczne o twardości zbliżonej do aluminium ale o połowę lżejsze. Zdecydowanie lepiej tłumiące drgania. Może być nawet z zawartością kevlaru. ( wtedy jest trochę cięższe ale i tak bardzo daleko do alu) Znajomy ma dwie nowe maszyny CNC na które szuka zleceń wiec powinno być taniej niż gdziekolwiek. Do porównania można będzie wyfrezować wersję z aluminium i skonfrontować z tworzywową. Co jest potrzebne? Chętni testerzy do porównania dwóch wersji płyt , dwie pary podobnych ( najlepiej takich samych nart ) i fajna , nośna nazwa brandu. Tylko nie sugerujcie "Jantar" bo nie czuję się upoważniony do sięgnięcia po tę markę w kontekście płyt , co innego gdybym miał robić narty. Pomimo, że ich nie projektowałem a jedynie grafikę, wykonałem pod dyktando Pana Klajmona kilka swoich par Jantarów własnoręcznie. Znam ich technologię na wskroś. Czekam na pomysły p.s. za jakąś "chwilę" wrzucę tu pierwsze rysunki.
  17. Edwin

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Może przesadziłem z tym całym dniem,ale slalom był bardzo wartościowy, zwłaszcza że wieczorem była wideo analiza. Na tyczkach wszystko wychodzi,a też była to fajna odmiana bynajmniej dla mnie niż tłuc pługi 😁 Ja wiem że Kk nie od tego...
  18. Tzn zmarnowany dzień. KK to ewolucje podstawowe - do bólu i do łez ......biodra i golenie mają napierd....ać. Na wszystkim i po wszystkim jeździmy. Tak dla kronikarskiego porządku ewolucje podstawowe idą za Nami do samego końca - wzrasta jedynie kryterium oceny. @Edwin kolego KK nie jest od tyczek....tyczki robi się po godzinach
  19. W tym roku chyba się nie odbędzie. W każdym razie nie ma jeszcze żadnych oficjalnych informacji. A zabawa jest konkretna! No i tak naprawdę nie jest to zjazd na krechę tylko wyścig na nartach bardziej zbliżony do skicrossu tylko w 150 czy 200 osób. No i do nart musisz dobiec założyć je itd. Typowy zjazd na krechę - czyli zawody szybkościowe - był rozgrywany w Białce na ściance wzdłuż orczyków na Kotelnicy. Najlepsi mieli pod 140km/h Pozdro
  20. No właśnie chodzi o to żeby się nie boksować.....garda jest elementem wtórnym. W GS "się chowasz" w SL "stawiasz gardę" która może nic nie znaczyć... znaczy mnie ratuje aby w czerep nie dostać ale dla fachowców nic nie znaczy bo golenie już o tej gardzie dawno zapomniały
  21. Wyskoczylem w góry na 2 dni. Cudna pogoda. Niesamowita dojrzała jesień, cisza, spokój. Pięknie aż do bólu.
  22. To proponuję najbliższe zawody Red Bulla 😀
  23. Edwin

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Ale pamiętam też wyjazd do Livigno z" Maniaq" Marcinem Pankiem który po otwarciu furtki Mensy zorganizował wyjazd ze szkoleniem i trochę osób z forum naprawdę dobrze jeżdżących skorzystało z tej krótkiej drogi ,by mieć ,"papier" . Między innymi gajowy , Zośka,Tomasson i wielu innych. Jeździłem z nimi i chciałbym taki poziom widzieć.
  24. mig

    Kask z szybą

    Zoom nie, ale warstwa antyrefleksyjna jest chyba w standardzie. Żona mowiła, ze przy szczegolnym, chyba bocznym oswietleniu w niezbyt jasnym pomieszczeniu soczewki opalizuja jak u kota. Ja oczywiscie tego nie widzę.... ;-).
  25. Ja zaczynałem 50 lat temu przygodę na nartach w takich dziwnych gumiakach ocieplanych z Czech. Potem skórzane z klamrami, Tatry (jak to bolało w kostkach). Pierwsze prawdziwe Kastingery rewelacja (nogi bolą, palce drętwieją ale to nic bo trzymają) + Fisher RC4. W długiej historii butów było już kilka (naście) par naprawdę różnych. Ale ten system BOA na dole skorupy naprawdę przypadł mi do wygody. 3 Godziny miałem na nodze inny model ( Tecnica Mach1 MV 120 ) i w porównaniu Mach1 HV 130 to ten model wygrał. Dodam jeszcze, że próby były na personalizowanych wkładkach. I jeszcze jedno w wielu butach miałem luzy przy piętach i jednoczesny ucisk na podbiciu. Reklamy nie robię być może trafiłem w sedno z wyborem butów na cały dzień nartowania.
  26. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Oczywiście że pamiętam i; w rzeczy samej; nie są to odosobnione przypadki. Nie chcę znów kolejnej burzy wywoływać, jakieś parę lat temu była na forum intensywna na ten temat dyskusja. Deregulacja zawodu, co do zasady gospodarczej słuszna, to jednak spowodowała istotny poziom obniżenia kwalifikacji kadry dopływającej do tego zawodu. Szczególnie jaskrawym przykładem jest tu nadawanie uprawnień przez szkołę narciarską w Wieżycy osobom, które nigdy wcześniej w życiu nie jeździły w poważnych górach. Dlatego większość tych "uprawnień" nie jest honorowana za naszą granicą.
  27. Mitek

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Cześć Hm.. nie wiem. Ja nie brałem udziału w KK, muszę zapytać córki czy miała bo nawet nie wiem. Pozdro
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...