Skocz do zawartości

Rowerem po Austrii


Wujot2

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, MarioJ napisał:

W Belgii można jeździć po drodze rowerowej pedelcem z prędkością 45km/h, serio?

Myślę że ograniczenie jest do 30km/h a użytkownicy po prostu je przekraczają i jadą szybciej łamiąc przepisy.

 

Ogólnie masz rację ale przepis mówi też tak :

als een fietssnelwegdeel binnen de bebouwde kom ligt, geldt in principe een maximumsnelheid van 50 km/u, tenzij anders aangegeven. 

czyli jeżeli nie ma znaków ograniczających możesz do 50km h śmigać 

A kolejny mówi to co napisałeś czyli 30km jeżeli nie ma specjalnych ścieżek przeznaczonych do większej prędkości  

Zelfs speed pedelecs moeten zich aan de geldende snelheidslimieten van 30 km/u houden, tenzij er een speciale regeling is voor bijvoorbeeld een fietsostrade ontworpen voor 45 km/u, wat nog niet overal is gerealiseerd 

Także chłopaki cisną ile fabryka dała . Takie są realia bo znaków nigdzie nie ma poza wioskami czy miastami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Victor napisał:

Ogólnie masz rację ale przepis mówi też tak :

als een fietssnelwegdeel binnen de bebouwde kom ligt, geldt in principe een maximumsnelheid van 50 km/u, tenzij anders aangegeven. 

czyli jeżeli nie ma znaków ograniczających możesz do 50km h śmigać 

A kolejny mówi to co napisałeś czyli 30km jeżeli nie ma specjalnych ścieżek przeznaczonych do większej prędkości  

Zelfs speed pedelecs moeten zich aan de geldende snelheidslimieten van 30 km/u houden, tenzij er een speciale regeling is voor bijvoorbeeld een fietsostrade ontworpen voor 45 km/u, wat nog niet overal is gerealiseerd 

Także chłopaki cisną ile fabryka dała . Takie są realia bo znaków nigdzie nie ma poza wioskami czy miastami 

Sygnalista to ogarnie i podjebie gdzie trzeba.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Victor napisał:

Ogólnie masz rację ale przepis mówi też tak :

als een fietssnelwegdeel binnen de bebouwde kom ligt, geldt in principe een maximumsnelheid van 50 km/u, tenzij anders aangegeven. 

czyli jeżeli nie ma znaków ograniczających możesz do 50km h śmigać 

A kolejny mówi to co napisałeś czyli 30km jeżeli nie ma specjalnych ścieżek przeznaczonych do większej prędkości  

Zelfs speed pedelecs moeten zich aan de geldende snelheidslimieten van 30 km/u houden, tenzij er een speciale regeling is voor bijvoorbeeld een fietsostrade ontworpen voor 45 km/u, wat nog niet overal is gerealiseerd 

Także chłopaki cisną ile fabryka dała . Takie są realia bo znaków nigdzie nie ma poza wioskami czy miastami 

 

Ja to tak rozumiem:

1. Wszelkie elektryczne rowery mogą jeździć po drogach rowerowych. Mogą to być też speed pedelce.

2. Na zwykłych drogach rowerowych prędkość ograniczona do 30km/h

3. Na autostradach rowerowych prędkość ograniczona do 45km/h (to wynika z przepisu na ograniczenie speed pedelca)

 

@Mitek, to zupełnie inaczej niż u Ciebie w Warszawie. Ciekawe co o tym sądzisz?

Chociaż w praktyce wygląda to podobnie. I u nas i u nich część użytkowników nie przestrzega przepisów.

 

Zdjęcia autostrady F7

IMG_2188.thumb.jpeg.22d9e1d1b845611ff8f129ba8a6cacaf.jpeg

ProvOost_fietssnelweg-88.thumb.jpg.c15ee6ecbc70bc734c32c214a316127e.jpg

1200px-08_-_Tussen_de_twee_bruggen_worden_de_fietsers_geteld.thumb.jpg.fec8504c0abad7e0a4757c83f4a0641b.jpg

 

Edytowane przez MarioJ
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, MarioJ napisał:

 

Ja to tak rozumiem:

1. Wszelkie elektryczne rowery mogą jeździć po drogach rowerowych. Mogą to być też speed pedelce.

2. Na zwykłych drogach rowerowych prędkość ograniczona do 30km/h

3. Na autostradach rowerowych prędkość ograniczona do 45km/h (to wynika z przepisu na ograniczenie speed pedelca)

 

@Mitek, to zupełnie inaczej niż u Ciebie w Warszawie. Ciekawe co o tym sądzisz?

Chociaż w praktyce wygląda to podobnie. I u nas i u nich część użytkowników nie przestrzega przepisów.

 

Zdjęcia autostrady F7

IMG_2188.thumb.jpeg.22d9e1d1b845611ff8f129ba8a6cacaf.jpeg

ProvOost_fietssnelweg-88.thumb.jpg.c15ee6ecbc70bc734c32c214a316127e.jpg

1200px-08_-_Tussen_de_twee_bruggen_worden_de_fietsers_geteld.thumb.jpg.fec8504c0abad7e0a4757c83f4a0641b.jpg

 

Bo przepisy muszą jakieś być a rzeczywistość to już odrębny temat.

Przed chwilą jechałem obok ścieżki rowerowej i zauważyłem kobietę na pedelcu zwolniłem i jechała jakieś 40km h

IMG_5941.thumb.jpeg.28a2a195a4a2e06aa3d9cdfde414828f.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Wujot2 napisał:

Z tym interwałem to w Polsce. Bo w Alpach to się po prostu wspinasz przez godzinę albo dwie. 

Nie wiem do końca jak to z tymi e-bike jest. Bo czytam, że w praktyce ludzie robią tym np 800 m vertical i powiedzmy do 50 km (jak na Alpy to bardzo lekka trasa). Niby oszczędzając można zrobić do 1500 m vertical i te 50 km, ale to takie niepotwierdzone opowieści. Zresztą widziałem co ludzie jeżdżą i z reguły kończyli przy jakiś schroniskach/restauracjach. Nic specjalnego.

Czyli nie widzę zysku w stosunku do normalnego roweru, tam mogę czasem pojechać więcej (a w pojedynczy dzień to dużo więcej). Trzeba tylko ze spokojem przyjmować, że na podjeździe wymijają cię nawet dzieci.  

Wiesiu, mam taki i taki. Jak traktujesz elektryka jak skuter, to gówno przejedziesz, a jak normalny rower, to zasięg jest potężny. Z Piotrkiem zrobiliśmy 1200 Verticalu i z 40km - mnie poszło 1/4 baterii z 650 KW. A to kloc z 25-26 kg full. W Krk to na nim baaaardzo rzadko jeżdżę. Jedynie jak jadę do Lasku Wolskiego na single, gdzie podjazdy są stratą czasu i mnie nie interesują i zwykle mam mało czasu. Jest to na zasadzie, gdzie analogiem jeszcze jedziesz, na e jedziesz nieco szybciej, a jak już pchasz analoga na e jeszcze jedziesz. Wszyscy o których piszesz - to osoby, a w dzisiejszych czasach to norma, ma być dużo i szybko, jak najwięcej fotek ze szczytów i to szybko. Używany sporadycznie ma sens, ale podobnie jak okulary, jak założysz już, to rozleniwia oko i po 2 miesiącach już bez nich nie możesz się obejść. Na zasadzie - jedziesz w fajne miejsce i masz mało czasu, są fajne pętle, ale juz wiesz że ich nie objedziesz, a nie wiesz czy będziesz miał jeszcze kiedyś okazję. Wówczas warto.

pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Victor napisał:

Czy taka bzdura to nie wiem .
 

W BE jest rządowy program leasingowy gdzie możesz wziąć rower w kredo i powiem szczerze że sam się zastanawiam nad tym klimatem 🤦‍♂️🤯.

Bo np taki spedelec który kosztuje między 6/7 koła € wyniesie Cię tylko lekko ponad 1000€ własnych kosztów końcowej spłaty w trzecim roku ( tu możesz zamienić na nowy lub go wykupić ) z tego co mi tłumaczyli koledzy z pracy. Czyli zamieniając auto na rower na starcie ten rower nic mnie nie kosztuje biorę fakturę ze sklepu  i zanoszę do pracodawcy on wpisuje mnie w program który opłaca cały rower i zaczynam jeździć . Z każdej mojej godziny pracy pracodawca pobiera jakieś 1,20-1.40€ tu w zależności od ceny końcowej zakupu z kosztów mojego godzinnego wynagrodzenia ale za każdy kilometr przejechany w dwie strony czyli do pracy i z pracy dostaje coś ponad 0.40€ za km. I takim sposobem spłacasz własny rower . Oczywiście możesz jechać zwykłym i żadnego kredo nie brać. Jadąc autem chyba dziś mam jakieś 0.18€ tylko w jedną stronę za km .

W moim przypadku a mam jakieś 35km do pracy zrobię  70km dziennie x dwa dni czyli 140km x 0,40=56€ pracuje 24h x 1.40€ =33,60€ czyli nadal wychodzę na plus przy wypłacie i jestem EKO! 😜

I teraz najlepsze-czas jazdy autem do roboty to około 35min czas jazdy rowerem-spedelec około 45/50min taki czas wykręca kumpel a startuje z ulicy obok mnie.

Cześć

Victor żartujesz, powaga..???

Jak przesiadasz się na normalny rower to nie masz takiej formy kredytowania a jak na elektryka to masz? Coś  źle zrozumiałem czy rzeczywiście tak jest?

Ja mam do pracy 28 km rowerem jadę trochę ponad godzinę. Samochodem jadę 33 km około około 35-40 minut ale powrót bywa i 50-55 minut czyli czas całkiem porównywalny a rower normalny. Ale jakby to było w centrum to już czasami na rowerze byłoby szybciej.

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mitek napisał:

Ja mam do pracy 28 km rowerem jadę trochę ponad godzinę. Samochodem jadę 33 km około około 35-40 minut ale powrót bywa i 50-55 minut czyli czas całkiem porównywalny a rower normalny. Ale jakby to było w centrum to już czasami na rowerze byłoby szybciej.

Pozdro 

Masz bardzo dobrą średnią. Na krótszych trasach we Wro (mieszkam centralnie) nie mam szans przekroczyć 12 km/h. Po prostu wystarczy parę świateł (po minucie czekania) po drodze. Nawet kombinując i jadąc ulicami gdzie jest sens, a chodnikami lub objazdami, gdy trzeba, to i tak dużo nie przyspieszę. Po prostu ruch jest naprawdę duży.

Autem z parkowaniem (i szukaniem miejsca) i dochodzeniem do punktu jest przeważnie dużo dłużej jak rowerem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

Jak przesiadasz się na normalny rower to nie masz takiej formy kredytowania a jak na elektryka to masz? Coś  źle zrozumiałem czy rzeczywiście tak jest?

Dobre pytanie . Powiem szczerze że tematem się nie interesowałem. Ostatnio kumpel wziął i tłumaczył mi to co napisałem wyżej ale mówił o swoim spedelec-elektryku. Z logicznego 😉idea jest taka żeby zamienić auto na rower więc każdy rower pewnie możesz wziąć w leasing MTB ,Race, elektryk,gravel czy miejski. Tu raczej podziału nie ma bo rower to rower 🤷‍♂️ a że tanie nie są więc pewnie wyszli z jakaś tam inicjatywą zachęcającą . Tak to rozumie bo km w dojeździe do pracy jest najlepiej płacony plus liczony w dwie strony co ma też zachęcać   . Będę miał chwilkę przejrzę internet co piszą i dam znać . 
 

Ps. Z netu wychodzi że każdy rower a taki Spedelec w zależności od polityki firmy która może wymagać od Ciebie prawo jazdy na kat.B i wtedy dostaniesz leasing ..

Tu masz jakąś stronę z netu nawet z przeliczeniem ile wyniesie rower w leasingu i kilka głównych informacji. Przetłumacz na polski 

https://www.bikecenter.be/nl/leasing?gad_source=1&gad_campaignid=1652733579&gbraid=0AAAAADtFokz6g6M_CPLMlqXQCWe5IjLKF&gclid=EAIaIQobChMInNbtsqaqjwMVioR8Bh2XVgVLEAAYAiACEgLTj_D_BwE

 

Edytowane przez Victor
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...