Skocz do zawartości

Rossignol Hero Master Lt czy coś innego ?


Crispychris

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety raczej piątka komplet  , tegoroczna więc nie ma szans taniej. Wziąłem z wiązaniami spx15 w myśl zasady że jak na krowę starczyło to i na łańcuch musi.

Edit:

a propos ceny znacie ten sklep i można brać?:

https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/hero-master-lt-r22-spx-15-forza.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOg6oTJ9_ShJ1-RPeR--cOrBGWVhoPNZZ-CgS048KoenQ5g067iH_SxoCFLcQAvD_BwE

 

Zawsze prawie tysiak taniej by było.

Mam nadzieję że linki mogę wklejać , jak nie to usunę zaraz.

Edytowane przez Crispychris
  • Like 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Crispychris napisał:

Niestety raczej piątka komplet  , tegoroczna więc nie ma szans taniej. Wziąłem z wiązaniami spx15 w myśl zasady że jak na krowę starczyło to i na łańcuch musi.

Edit:

a propos ceny znacie ten sklep i można brać?:

https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/hero-master-lt-r22-spx-15-forza.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOg6oTJ9_ShJ1-RPeR--cOrBGWVhoPNZZ-CgS048KoenQ5g067iH_SxoCFLcQAvD_BwE

 

Zawsze prawie tysiak taniej by było.

Mam nadzieję że linki mogę wklejać , jak nie to usunę zaraz.

Cze

To znany sklep i raczej bez obaw zakup. Przewijał się tutaj przez forum. Ja teraz kupiłem kurtkę zimową w ….. Hiszpanii i bezproblemowo przyszła. Nawet za duża była i bezproblemowy zwrot. Nowa mniejsza może dzisiaj przyjdzie, a miała być dopiero 21.12. Jest w drodze. Jeśli cena nie jest podejrzanie niska, można śmiało brać. Najlepiej kartą płacić, bo za transakcję odpowiada bank. Nawet jak Cię ktoś oszuka to bank zwróci kasę, taki ma obowiązek. Ale tylko w przypadku płatności kartą.

pozdro

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Crispychris napisał:

Niestety raczej piątka komplet  , tegoroczna więc nie ma szans taniej. Wziąłem z wiązaniami spx15 w myśl zasady że jak na krowę starczyło to i na łańcuch musi.

Edit:

a propos ceny znacie ten sklep i można brać?:

https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/hero-master-lt-r22-spx-15-forza.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOg6oTJ9_ShJ1-RPeR--cOrBGWVhoPNZZ-CgS048KoenQ5g067iH_SxoCFLcQAvD_BwE

 

Zawsze prawie tysiak taniej by było.

Mam nadzieję że linki mogę wklejać , jak nie to usunę zaraz.

Jakieś piętnaście lat temu przez niemiecką stronę eBay kupowałem w tym sklepie narty kije i kask, wszystko szybko i bez żadnych problemów dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Crispychris napisał:

Niestety raczej piątka komplet  , tegoroczna więc nie ma szans taniej. Wziąłem z wiązaniami spx15 w myśl zasady że jak na krowę starczyło to i na łańcuch musi.

Edit:

a propos ceny znacie ten sklep i można brać?:

https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/hero-master-lt-r22-spx-15-forza.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOg6oTJ9_ShJ1-RPeR--cOrBGWVhoPNZZ-CgS048KoenQ5g067iH_SxoCFLcQAvD_BwE

 

Zawsze prawie tysiak taniej by było.

Mam nadzieję że linki mogę wklejać , jak nie to usunę zaraz.

Cześć

No to jest solidny wydatek. Nie kupuje nart od dawna więc nie znam realiów. Jak koledzy polecają to bierz albo może poszukać zeszłorocznych - jeszcze ;powinny być, choć nie wiem czy nie było zmiany modelu ale nawet jak była jakaś kosmetyka (nie myślę o szacie oczywiście) to różnice będą niezauważalne praktycznie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2023 o 19:14, Marxx74xxx napisał:

🙂 A możesz laikowi takiemu jak ja jakoś przybliżyć różnicę pomiędzy 31.1 a 30.5,30,6 tudzież 30,5 .. ? Ewentualnie może nawet 26 .... to chyba dość fundamentalne sprawy sądząc po opisach 🙂 ... A może but jest ważniejszy, żeby noga grała z taką nartą ? A może po prostu narta musi być oswojona ? No nie wiem .. martwi mnie, że 188 to jednak 50cm większy radius niż 193 tak więc jako niskopienny niziołek bym jednak wybrał 183 🙂 .. albo 193 ... 188 z tym 31,1 brzmi zbyt hard-corowo.

M. 

Odświeżam wątek, jestem świeżo po poważnych testach w Ischgl. Po piątkowo-sobotnim opadzie śniegu warunki od niedzieli do czwartku były absolutnie genialne, jedne z najlepszych w jakich w całym narciarskim żywocie doświadczyłem. Teraz odnośnie różnic pomiędzy 193 cm FIS a 186 cm zwykły E-Rebel --> w skrócie są fundamentalne. Po pierwsze, ta nowa narta Heada na pewno nie ma promienia 25m tylko dużo mniejszy, na moje oko jakieś 21-22m. Jeździ się na niej jak na przedłużonej slalomce, jakieś 20-25% szybciej, natomiast dalej można pojechać ciętym skrętem i wszędzie się zmieścić. Na ekstremalnie wysokim poziomie (zbliżonym do nart SL) są cechy motoryczne: szybkość inicjacji skrętu oraz coś co nazywam motoryką ataku. W tym porównaniu narta FIS jest zawsze o ułamek sekundy z tyłu. Różnice w promieniu skrętu są oczywiste, w prędkości również - FIS na 193 cm jedzie wyraźnie szybciej i mniej chętnie skręca, wymagając dużo większego nakładu siły oraz włożenia większej dawki energii. Różnice w promieniu skrętu są bardzo wyraźne. Z parametrów poszczególnych nart (SL, E-GS, i. GS RD) wynika proporcja radiusa 1 : 2 : 2,4. W rzeczywistości ja to oceniam na: 1 : 1,6 : 2,5. Odnośnie jazdy na tych nowych E-GS Rebel - dla mnie to jest topowy master a nie narta gigantowa w moim rozumieniu. Żeby to nie zabrzmiało jak krytyka, jeździ się na tym genialnie, ale jak dla mnie mało sportowo, przewaga FIS w aspekcie umiejętności szybkiej jazdy jest wyraźna. Wydaje mi się, że nie obejdzie się jednak bez zakupu kolejnej narty w standardzie FIS, bo jak dla mnie różnice koncepcyjne są ewidentne. 

Jeździłem też co oczywiste na SL FIS i jest jeszcze lepsza niż model i. SL RD, który miałem wcześniej. Poprzednia narta była bardziej lajtowa, nowy model jest twardszy, bardziej sprężysty oraz neutralny w prowadzeniu. Nie pomaga tak na wejściu jak i. SL a nowy KERS działa wyraźnie inaczej --> jego efekt pojawia się przy jakieś 10% większej prędkości i jest mniej wybuchowy a bardziej liniowo wspomagający --> skojarzenia z silnikiem elektrycznym wobec wcześniejszego boostu turbinowego. Na pewno to strojenie jest mniej efektowne (a może efekciarskie), natomiast dużo lepsze. Narta ma też jeszcze większą niż poprzedni model stabilność. Widać unifikację nowej linii modelowej, przesiadając się ze slalomki na gigantkę (master) czy odwrotnie czuć te same patenty i charakterystykę. Różnica pomiędzy SL FIS a GS nie FIS jest zaskakująco mała. Nową slalomkę Heada oceniam jako najlepszą nartę slalomową na jakiej w życiu jeździłem. Jak chodzi o E-GS to jest bardzo dobra, czy nawet wybitna narta, ale bardziej dla starszego pana aniżeli dla zawodnika. 

Edytowane przez tomkly
  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, tomkly napisał:

Odświeżam wątek, jestem świeżo po poważnych testach w Ischgl. Po piątkowo-sobotnim opadzie śniegu warunki od niedzieli do czwartku były absolutnie genialne, jedne z najlepszych w jakich w całym narciarskim żywocie doświadczyłem. Teraz odnośnie różnic pomiędzy 193 cm FIS a 186 cm zwykły E-Rebel --> w skrócie są fundamentalne. Po pierwsze, ta nowa narta Heada na pewno nie ma promienia 25m tylko dużo mniejszy, na moje oko jakieś 21-22m. Jeździ się na niej jak na przedłużonej slalomce, jakieś 20-25% szybciej, natomiast dalej można pojechać ciętym skrętem i wszędzie się zmieścić. Na ekstremalnie wysokim poziomie (zbliżonym do nart SL) są cechy motoryczne: szybkość inicjacji skrętu oraz coś co nazywam motoryką ataku. W tym porównaniu narta FIS jest zawsze o ułamek sekundy z tyłu. Różnice w promieniu skrętu są oczywiste, w prędkości również - FIS na 193 cm jedzie wyraźnie szybciej i mniej chętnie skręca, wymagając dużo większego nakładu siły oraz włożenia większej dawki energii. Różnice w promieniu skrętu są bardzo wyraźne. Z parametrów poszczególnych nart (SL, E-GS, i. GS RD) wynika proporcja radiusa 1 : 2 : 2,4. W rzeczywistości ja to oceniam na: 1 : 1,6 : 2,5. Odnośnie jazdy na tych nowych E-GS Rebel - dla mnie to jest topowy master a nie narta gigantowa w moim rozumieniu. Żeby to nie zabrzmiało jak krytyka, jeździ się na tym genialnie, ale jak dla mnie mało sportowo, przewaga FIS w aspekcie umiejętności szybkiej jazdy jest wyraźna. Wydaje mi się, że nie obejdzie się jednak bez zakupu kolejnej narty w standardzie FIS, bo jak dla mnie różnice koncepcyjne są ewidentne. 

Jeździłem też co oczywiste na SL FIS i jest jeszcze lepsza niż model i. SL RD, który miałem wcześniej. Poprzednia narta była bardziej lajtowa, nowy model jest twardszy, bardziej sprężysty oraz neutralny w prowadzeniu. Nie pomaga tak na wejściu jak i. SL a nowy KERS działa wyraźnie inaczej --> jego efekt pojawia się przy jakieś 10% większej prędkości i jest mniej wybuchowy a bardziej liniowo wspomagający --> skojarzenia z silnikiem elektrycznym wobec wcześniejszego boostu turbinowego. Na pewno to strojenie jest mniej efektowne (a może efekciarskie), natomiast dużo lepsze. Narta ma też jeszcze większą niż poprzedni model stabilność. Widać unifikację nowej linii modelowej, przesiadając się ze slalomki na gigantkę (master) czy odwrotnie czuć te same patenty i charakterystykę. Różnica pomiędzy SL FIS a GS nie FIS jest zaskakująco mała. 

Te twoje proporcje pewno uwzględniają różnice w elastyczności znaczy łatwości wyginania narty, wszak promien to parametr dla narty płaskiej. Ja mam sl fis i w porównaniu z krótkim master gs stabilność podobna a łatwość zacieśniania skretu większa chyba na master gs mimo ze i długość i promien... tak wiec wierze w twoje proporcje podyktowane odczuciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narta gigantowa jest definiowana przez ICR - nie trzeba budować teorii czym jest.

A dalej już w stronę społeczeństwa .... fajny master.. marketing .. pierwsza sklepówka .. druga .. 

I trochę skucha dla miłośników ciętych od kiedy w GS cięty jest jak się uda a SG wyglądający bardziej klasycznie  to trochę inna liga (i narty).

M. 

p.s. cyt

Cytat

Na ekstremalnie wysokim poziomie (zbliżonym do nart SL) są cechy motoryczne: szybkość inicjacji skrętu oraz coś co nazywam motoryką ataku

Chętnie przeczytam coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marxx74xxx napisał:

Narta gigantowa jest definiowana przez ICR - nie trzeba budować teorii czym jest.

A dalej już w stronę społeczeństwa .... fajny master.. marketing .. pierwsza sklepówka .. druga .. 

I trochę skucha dla miłośników ciętych od kiedy w GS cięty jest jak się uda a SG wyglądający bardziej klasycznie  to trochę inna liga (i narty).

M. 

p.s. cyt

Chętnie przeczytam coś więcej.

Wybierzmy się kiedyś na jakiś wspólny forumowy wyjazd i sobie powymieniamy narty, tak będzie najlepiej, bo opisywanie wrażeń z jazdy jest podobne do recenzji sprzętu audio - każdy ma subiektywną percepcję, inaczej odbiera a przede wszystkich opisuje różne wrażenia. 

Edytowane przez tomkly
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jan napisał:

niewwątpliwie solidny ale wiesz dobrze że dla sporej grupy kupców tylko drogie jest dobre

@Mitek a co sądzisz o tym modelu za niecałe 400 euro ?

Völkl - Racetiger GS X Worldcup 22/23 Ski with Binding at Sport Bittl Shop (sport-bittl.com)

 

Stosunek ceny do jakości jest więcej niż zajebisty, to na pewno. Tyle właśnie powinny kosztować dobre narty.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomkly napisał:

Odświeżam wątek, jestem świeżo po poważnych testach w Ischgl. Po piątkowo-sobotnim opadzie śniegu warunki od niedzieli do czwartku były absolutnie genialne, jedne z najlepszych w jakich w całym narciarskim żywocie doświadczyłem. Teraz odnośnie różnic pomiędzy 193 cm FIS a 186 cm zwykły E-Rebel --> w skrócie są fundamentalne. Po pierwsze, ta nowa narta Heada na pewno nie ma promienia 25m tylko dużo mniejszy, na moje oko jakieś 21-22m. Jeździ się na niej jak na przedłużonej slalomce, jakieś 20-25% szybciej, natomiast dalej można pojechać ciętym skrętem i wszędzie się zmieścić. Na ekstremalnie wysokim poziomie (zbliżonym do nart SL) są cechy motoryczne: szybkość inicjacji skrętu oraz coś co nazywam motoryką ataku. W tym porównaniu narta FIS jest zawsze o ułamek sekundy z tyłu. Różnice w promieniu skrętu są oczywiste, w prędkości również - FIS na 193 cm jedzie wyraźnie szybciej i mniej chętnie skręca, wymagając dużo większego nakładu siły oraz włożenia większej dawki energii. Różnice w promieniu skrętu są bardzo wyraźne. Z parametrów poszczególnych nart (SL, E-GS, i. GS RD) wynika proporcja radiusa 1 : 2 : 2,4. W rzeczywistości ja to oceniam na: 1 : 1,6 : 2,5. Odnośnie jazdy na tych nowych E-GS Rebel - dla mnie to jest topowy master a nie narta gigantowa w moim rozumieniu. Żeby to nie zabrzmiało jak krytyka, jeździ się na tym genialnie, ale jak dla mnie mało sportowo, przewaga FIS w aspekcie umiejętności szybkiej jazdy jest wyraźna. Wydaje mi się, że nie obejdzie się jednak bez zakupu kolejnej narty w standardzie FIS, bo jak dla mnie różnice koncepcyjne są ewidentne. 

Jeździłem też co oczywiste na SL FIS i jest jeszcze lepsza niż model i. SL RD, który miałem wcześniej. Poprzednia narta była bardziej lajtowa, nowy model jest twardszy, bardziej sprężysty oraz neutralny w prowadzeniu. Nie pomaga tak na wejściu jak i. SL a nowy KERS działa wyraźnie inaczej --> jego efekt pojawia się przy jakieś 10% większej prędkości i jest mniej wybuchowy a bardziej liniowo wspomagający --> skojarzenia z silnikiem elektrycznym wobec wcześniejszego boostu turbinowego. Na pewno to strojenie jest mniej efektowne (a może efekciarskie), natomiast dużo lepsze. Narta ma też jeszcze większą niż poprzedni model stabilność. Widać unifikację nowej linii modelowej, przesiadając się ze slalomki na gigantkę (master) czy odwrotnie czuć te same patenty i charakterystykę. Różnica pomiędzy SL FIS a GS nie FIS jest zaskakująco mała. Nową slalomkę Heada oceniam jako najlepszą nartę slalomową na jakiej w życiu jeździłem. Jak chodzi o E-GS to jest bardzo dobra, czy nawet wybitna narta, ale bardziej dla starszego pana aniżeli dla zawodnika. 

Cze

Nie gniewaj się, ale czytam to i czuję się jakby Hamilton opisywał swój nowy bolid. Ja tego nie kupuję. Jak na amatora jeździsz dobrze, czy wręcz bardzo dobrze, ale takie niuanse ze szczegółami, promieniami, proporcjami, kers itp?

pozdro

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jan napisał:

niewwątpliwie solidny ale wiesz dobrze że dla sporej grupy kupców tylko drogie jest dobre

@Mitek a co sądzisz o tym modelu za niecałe 400 euro ?

Völkl - Racetiger GS X Worldcup 22/23 Ski with Binding at Sport Bittl Shop (sport-bittl.com)

 

Cześć

Szczerze, nie wiem co to za narta. W oficjalnym katalogu nie ma narty sygnowanej jako GSX. Są 30 metrowe GS, ale 30 metrowej GSX nie ma a narty 27m nie ma w ogóle. nie wiem co o tym sądzić. Może warto zasięgnąć rady u kogoś kto zna Volkla. Zapytam bo mam kogoś takiego.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...