Skocz do zawartości

Krajoznawczo po okolicy....


mig

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, brachol napisał:

Z Poznania na tym rowerku trochę się namachasz...

pozdro

Strida 3-biegowa. Założyłem szerokie opony co bardzo poprawiło komfort i możliwości na szlakach nieutwardzonych. Po luźnym piasku nie pojadę ze względu na obciążenie tylnego koła. Rower jest z gatunku bagażnikowo-tramwajowych. Składa się w 3 sekundy, napęd paskiem zębatym. Nocuje w bagażniku samochodu lub pod łóżkiem przyczepy.

Objechanie 30 km po okolicy nie jest problemem. Na wyjazdy biorę Stridę. Praktycznie na wszystkie wyjazdy.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej S napisał:

W tym roku założyliśmy bazę nad morzem w Gąskach. Dojeżdżamy z Poznania w rytm pogody.1641296737_gski.thumb.png.f805bed06b9c0520558ad7d2683f7ccf.png 

 

Zaje…zestaw 👌 

Sasiad ma coś podobnego i namawia mnie na zakup chcąc się pozbyć bo stoi nieużywana przez niego ( chyba czas obejrzeć z bliska jak to wygląda w środku bo temat ciekawy 🧐 )

Jaka jest waga takiej przyczepy ?  Powyżej 750kg dodatkowe uprawnienia trzeba mieć .. . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Victor napisał:

Zaje…zestaw 👌 

Sasiad ma coś podobnego i namawia mnie na zakup chcąc się pozbyć bo stoi nieużywana przez niego ( chyba czas obejrzeć z bliska jak to wygląda w środku bo temat ciekawy 🧐 )

Jaka jest waga takiej przyczepy ?  Powyżej 750kg dodatkowe uprawnienia trzeba mieć .. . 

Jeśli myślisz o przyczepie ( kamping w Polsce bo nad morzem Śródziemnym namiot daje radę) to:

-Wygodna waży co najmniej 1200 kg.

- Na kat. B-  DMC zestawu nie może przekroczy 3500 kg, trudno to osiągnąć więc lepiej zrobić kat. E

- Zacznij od sprawdzenia co może ciągnąć Twoje auto

- poczytaj grupy np Karawaning.pl

- przyczepę ogląda się od spodu a na początek sprawdza czym pachnie.

- temat rzeka: nie masz doświadczenia: lepiej nie próbuj oceniać stanu przyczepy.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej S napisał:

Jeśli myślisz o przyczepie ( kamping w Polsce bo nad morzem Śródziemnym namiot daje radę) to:

-Wygodna waży co najmniej 1200 kg.

- Na kat. B-  DMC zestawu nie może przekroczy 3500 kg, trudno to osiągnąć więc lepiej zrobić kat. E

- Zacznij od sprawdzenia co może ciągnąć Twoje auto

- poczytaj grupy np Karawaning.pl

- przyczepę ogląda się od spodu a na początek sprawdza czym pachnie.

- temat rzeka: nie masz doświadczenia: lepiej nie próbuj oceniać stanu przyczepy.

Pełna zgoda bo totalnie się nie interesowałem tym tematem wcześniej  .

Hak mam do 2.5t więc to nie problem ale szczerze to nie lubię jeździć nawet z małą przyczepką o dużej nie wspominając dlatego nigdy nie zrobiłem E ale C mam . Chyba w moim przypadku lepiej zainwestować w busa h2/h3 w długości L3 i go przerobić pod siebie . Dziś na rynku jest już masa firm które robią gotowe wkłady jeżeli ktoś nie ma czasu na zabawę w przeróbce busa na kampera . Tak czy siak temat bardzo ciekawy. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Victor napisał:

Zaje…zestaw 👌 

Sasiad ma coś podobnego i namawia mnie na zakup chcąc się pozbyć bo stoi nieużywana przez niego ( chyba czas obejrzeć z bliska jak to wygląda w środku bo temat ciekawy 🧐 )

Jaka jest waga takiej przyczepy ?  Powyżej 750kg dodatkowe uprawnienia trzeba mieć .. . 

W dowodzie wszystko powinno być wpisane, jakie DMC przyczepy z/bez hamulca i jaka może być max waga zestawu. 

Generalnie na kat B. DMC zestawu max 3500 kg, można zrobić szkolenie na kod 96 i wtedy DMC zestawu 4250 kg

pozdro

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, brachol napisał:

 

W dowodzie wszystko powinno być wpisane, jakie DMC przyczepy z/bez hamulca i jaka może być max waga zestawu. 

Generalnie na kat B. DMC zestawu max 3500 kg, można zrobić szkolenie na kod 96 i wtedy DMC zestawu 4250 kg

pozdro

Wybór kod 96 vs Kat E do B jest dyskusyjny. Żeby zdać egzamin praktyczny trzeba się nauczyć manewrować przyczepą. to wymaga nieco nauki.  Można to zrobić we własnym zakresie dla kodu. 96 lub na kursie na kat.E do B. Może lepiej zainwestować w kat. E??? Większe uprawnienia. Laweta itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej S napisał:

Wybór kod 96 vs Kat E do B jest dyskusyjny. Żeby zdać egzamin praktyczny trzeba się nauczyć manewrować przyczepą. to wymaga nieco nauki.  Można to zrobić we własnym zakresie dla kodu. 96 lub na kursie na kat.E do B. Może lepiej zainwestować w kat. E??? Większe uprawnienia. Laweta itd.

Maciek

Koszty. Manewrowanie taka przyczepą to bajka i łatwizna. Oczywiście trochę poćwiczyć trzeba, ale wystarczy we własnym zakresie pożyczyć i pojeździć. Ta kategoria jest z myślą o takich zestawach jak Twój, jest wystarczająca i honorowana w całej Europie i nie tylko. Kosztuje w porównaniu z kursem B+E 10x mniej. Za 2 stówki masz możliwość jazdy z przyczepą i to dość sporą. Kurs to 2200 + koszty egzaminu, daje większe możliwości, ale jest czasochłonny i zdecydowanie więcej kosztuje. B+E możesz jeździć zestawem 7T (3500 + 3500).  Kod 96 ma większe wymagania co do zestawu, ale jest tak skonstruowany, że samochód o masie własnej 1700kg może ciągnąc taka przyczepę jak Twoja (1200kg), a z napędem na 4koła + 50% masy własnej ciągnika czyli przyczepę o DMC blisko 2T. Zasada jest taka, że DMC przyczepy nie może być większe od 70% masy własnej ciągnika (czyli samochodu), ale wyjątkiem sa samochody z napędem na 4 które zwiększają swoja masę własną o 50%. Oczywiście DMC zestawu nie może przekraczać 4250kg. Więc ja moim GLC mogę ciągnąć Twoją przyczepę bez problemu, a V-klasą już nie. Bo V-klasa ma mase własną 2200, ale DMC 3200, więc dupa. Bo 3200+1200 = 4400 DMC - więc tylko B+E.

pozdrawiam.

A jak się jedzie z 1 osiówką, bo szczerze mówiąc to 2x jechałem (ale były przeładowane mocno) i dramat. 2 osiowe są dużo lepsze w ciągnięciu (np. laweta z samochodem).

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Marcos73 napisał:

 Więc ja moim GLC mogę ciągnąć Twoją przyczepę bez problemu,

Oczywiście po opłaceniu e-toll. Moja CRV jest lżejsza i mając przyczepę o DMC =1200 kg ( MW=900 kg) mam spokój. Mam przyczepę dość dziwną,  niskopodwoziową, po opuszczeniu dachu h< 2m. Amortyzacja osi, płaszczyzna czołowa 2*2m, stabilizator na zaczepie i jedzie jak po szynach. Szeroka na 2m i nie używam dodatkowych lusterek. Taki francuski wynalazek: we Francji jak coś ma mniej niż 2m to na autostradzie płacisz jak za osobowy samochód. Poza tym przy tej wysokości mieści się w garażu na zimę .20241125_151035.thumb.jpg.e23d998ffd2369edb375a9888d1be1d2.jpg

Edytowane przez Maciej S
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek kampingowa jednoosiowa musi być odpowiednio spakowana - wtedy jedzie się ok, jak jest źle wyważona to czuć od razu szczególnie jak holownik nie jest za ciężki.

Ja kilka razy jechałem z przyczepką DMC 1200 moim Berlingo, który jest dość krótkim i wysokim samochodem i do tego masa własna 1400 kg (ale mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem do 1300 DMC) i jak nie wyważysz odpowiednio podczas załadunku to za szybko nie pojedziesz.

pozdro

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej S napisał:

Oczywiście po opłaceniu e-toll. Moja CRV jest lżejsza i mając przyczepę o DMC =1200 kg ( MW=900 kg) mam spokój. Mam przyczepę dość dziwną,  niskopodwoziową, po opuszczeniu dachu h< 2m. Amortyzacja osi, płaszczyzna czołowa 2*2m i jedzie jak po szynach. Szeroka na 2m i nie używam dodatkowych lusterek. Taki francuski wynalazek: we Francji jak coś ma mniej niż 2m to na autostradzie płacisz jak za osobowy samochód. Poza tym przy tej wysokości mieści się w garażu na zimę .20241125_151035.thumb.jpg.e23d998ffd2369edb375a9888d1be1d2.jpg

Takie z podnoszonym dachem są fajne szkoda, że za wiele ich nie ma na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej S napisał:

Oczywiście po opłaceniu e-toll. Moja CRV jest lżejsza i mając przyczepę o DMC =1200 kg ( MW=900 kg) mam spokój. Mam przyczepę dość dziwną,  niskopodwoziową, po opuszczeniu dachu h< 2m. Amortyzacja osi, płaszczyzna czołowa 2*2m, stabilizator na zaczepie i jedzie jak po szynach. Szeroka na 2m i nie używam dodatkowych lusterek. Taki francuski wynalazek: we Francji jak coś ma mniej niż 2m to na autostradzie płacisz jak za osobowy samochód. Poza tym przy tej wysokości mieści się w garażu na zimę .20241125_151035.thumb.jpg.e23d998ffd2369edb375a9888d1be1d2.jpg

Kurła, ale kombinacje. Faktycznie - Ty nie musisz się martwić o e-toll. Ja juz tak, bo zestaw przekroczy 3,5T. Japierdziu. To puzzle dla zaawansowanych. Mój jest niewiele cięższy niż Twój, ale ma 700kg ładowności 🙂 i dupa blada. Ja mam DMC 2410kg przy masie własnej 1710kg. Ale przyczepę masz fajną. Trzeba by z DMC przyczepy kombinować, lub szukać lżejszej.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Marcos73 napisał:

Kurła, ale kombinacje. Faktycznie - Ty nie musisz się martwić o e-toll. Ja juz tak, bo zestaw przekroczy 3,5T. Japierdziu. To puzzle dla zaawansowanych. Mój jest niewiele cięższy niż Twój, ale ma 700kg ładowności 🙂 i dupa blada. Ja mam DMC 2410kg przy masie własnej 1710kg. Ale przyczepę masz fajną. Trzeba by z DMC przyczepy kombinować, lub szukać lżejszej.

pozdro

Są kombinacje: moja przyczepa ma MW w papierach 900kg.  Wyposażono ją w dodatki: mover, ogrzewanie, markiza, akumulator, butla z gazem i pstryk mamy 1000 kg. ( ważyłem) Na wyjazd dokładam: woda, jedzenie, meble kampingowe, rowery,  pościel odzież i zabawki. Mając w zapasie 200 kg jestem spokojny, że nie przekroczę DMC. Widziałem takie przyczepy oferowane w Niemczech z DMC 1000 kg. Nic nie można do niej zapakować a sprzedający reklamuje ją, że można ciągnąć lżejszym samochodem. ( pomija fakt, że pustą)

Trudno znaleźć przyczepę dobrze wyposażoną z rozsądną ładownością o wadze poniżej 1200 kg. 

Teraz samochód: Te ekologiczne mogą ciągnąć coś małego. Ograniczeniem są skrzynie i inne hybrydy. Civic 1,5 na automacie pociągnie 1000 kg na manualu 1500 kg ( decyduje skrzynia) . Hybryda pewnie dużo mniej.

Nowa Honda CRV też słabowita. Parodia SUV-a

Niezłymi i optymalnymi ciągnikami są: Volvo XC40 , Dacia Duster 1,5 dci, pewnie Skoda Superb. Toyota Rav4 ale 4*4. Niemieckie samochody są konfigurowane pod hak fabrycznie- te bez haka fabrycznego nie powinny być w niego doposażanie z powodu braku czegoś tam co nie zamontowano w fabryce.  Kupując niemieckie auto bez fabrycznego haka można się naciąć.

Przymiarki są na kilka, kilkanaście kilo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Maciej S napisał:

Są kombinacje: moja przyczepa ma MW w papierach 900kg.  Wyposażono ją w dodatki: mover, ogrzewanie, markiza, akumulator, butla z gazem i pstryk mamy 1000 kg. ( ważyłem) Na wyjazd dokładam: woda, jedzenie, meble kampingowe, rowery,  pościel odzież i zabawki. Mając w zapasie 200 kg jestem spokojny, że nie przekroczę DMC. Widziałem takie przyczepy oferowane w Niemczech z DMC 1000 kg. Nic nie można do niej zapakować a sprzedający reklamuje ją, że można ciągnąć lżejszym samochodem. ( pomija fakt, że pustą)

Trudno znaleźć przyczepę dobrze wyposażoną z rozsądną ładownością o wadze poniżej 1200 kg. 

Teraz samochód: Te ekologiczne mogą ciągnąć coś małego. Ograniczeniem są skrzynie i inne hybrydy. Civic 1,5 na automacie pociągnie 1000 kg na manualu 1500 kg ( decyduje skrzynia) . Hybryda pewnie dużo mniej.

Nowa Honda CRV też słabowita. Parodia SUV-a

Niezłymi i optymalnymi ciągnikami są: Volvo XC40 , Dacia Duster 1,5 dci, pewnie Skoda Superb. Toyota Rav4 ale 4*4. Niemieckie samochody są konfigurowane pod hak fabrycznie- te bez haka fabrycznego nie powinny być w niego doposażanie z powodu braku czegoś tam co nie zamontowano w fabryce.  Kupując niemieckie auto bez fabrycznego haka można się naciąć.

Przymiarki są na kilka, kilkanaście kilo.

 

A Twoja to 2.2 diesel? Ja jakbym miał się w to bawić to tylko V-Klasa i B+E oraz e-toll. Niestety takie półśrodki, to zawsze więcej problemów, niż to jest warte. Niestety nowoczesne samochody są coraz cięższe, co w tym przypadku ogranicza mocno ich praktyczność. Bo szczerze mówiąc to spakować do GLC 700 kg to trzeba umieć. Ja mam dokładany hak do GLC i jakoś nie było z tym problemu, ale miałem opcję” przygotowany do montażu haka” generalnie w dowodzie mam 4680 masa zestawu, więc 2200 można zarzucić przyczepę. W V-ce mam 2500 na haku, więc z 5700 pewnie łącznie. W busie podobnie, prawie 6T. Ewentualnie kamper. Taki kampervan.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mitek napisał:

Cześć

Z polskich prostych lagerów to jest moje ulubione piwo... Dzięki i wzajemnie.

Pozdro

Z polskich jasnych moim skromnym najlepszy niestety ostatnio u ciapanego w biedronce nie było go przez dłuższy czas zresztą jakiś czas temu dostał sympatyczną zjebke/aluzje ,że czas wrócić do butelkowych bo puszkowy browar uważam nie do spożycia i jak widać podziałało bo pojawił sie ponownie. 
Jak smakujesz browary to polecam trochę cięższe belgijskie bo jest w czym wybierać .

Dzis np.zakupiłem w promce za jedyne 8€ 6+6 🤩 polecam blond 👌 moje ulubione 🍺 marka bez znaczenia aczkolwiek tu leff, krasnal czy duvel smakowo króluje 

A7CC3A96-5D50-412E-A81F-5AD462FC384C.thumb.jpeg.7694271bfdc8952b4e18679981a249ca.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...