star Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Godzinę temu, Marcos73 napisał: Cześć Ale chyba mocno niedopracowana - albo topola w środku 😉 pozdrawiam Topola jest a jakże. Ale wzmocniona jesionem, ew. bukiem w innych… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 19 godzin temu, netmare napisał: Zresztą 3 sek w google i pokazuje się taka tabela. https://the-raceplace.com/pages/how-to-tune-edges Cze A ja teraz zerknąłem i tabelka podaje zalecane kąty - takie zazwyczaj występują w nartach. Oczywiście wszystko w pewnym przedziale. Jak widać narty sportowe maja bardzo małe kąty boczne i bardzo mały kąt podniesienia. Im szybciej tym to podniesienie większe. Co jest logiczne - przy szybkościowych konkurencjach jest dużo mniej skrętów a więcej jazdy na płaskiej narcie. W nartach cywilnych prawdopodobnie w zależności od przeznaczenia pewnie podniesienie jest 0,5/1,5 a boczny 89/87. Ktoś to kiedyś wymyślił, wielu sprawdziło i pewnie tak ma być. 20 godzin temu, mig napisał: 2. tabelka.... hmmmm... chcesz zmieniac kąty w zależności od sniegu? np. 2x dziennie? Serio? Migu, no przecież to absurd, jeździsz na tym co masz, ale jak jesteś przezorny (taki PeZetjU) to masz zapasową parę w aucie o innych kątach i jesteś przygotowany na wszelaką aurę. A jak sam robisz sobie narty - to przecież możesz sobie zrobić krawędzie w nartach na 2 modły - opisać mazaczkiem na dziobach która krawędź do czego i juz po problemie. Proste jak drut w Atomach. pozdrawiam 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) 14 minut temu, Marcos73 napisał: Cze ............ Migu, no przecież to absurd, jeździsz na tym co masz, ale jak jesteś przezorny (taki PeZetjU) to masz zapasową parę w aucie o innych kątach i jesteś przygotowany na wszelaką aurę. ...... pozdrawiam Cześć Jedną??? Kto normalny w dzisiejszych czasach idzie z jedną parą na stok, zastanów się Marku... Co najmniej trzy, cztery pary. POzdro Edited November 16, 2022 by Mitek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzymQ Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) 9 hours ago, Mitek said: ale drążysz jak kret, żeby zaznaczyć swoją odmienność. Drążę jak kret, bo ja już jestem mentalnie na etapie, kiedy po zakupie nowej zabawki jako pierwszą wyciągam instrukcję obsługi. Długo szukałem instrukcji obsługi do nart, ale w końcu dzięki Adamowi, trafiłem na Le Mastera. Dla Ciebie przeteoretyzowana książka o ile pamiętam, a dla mnie coś co powinno przychodzić w pudełku razem z nartami 🙂 Odmienność... Ja jestem odmienny, być może tamten Pan i tamta Pani też są. Dajmy im komplet informacji jakim dysponujemy. Mogą nie być szczęśliwi na narcie AM z 0.2/87 mimo, że takie kąty ma wielu forumowiczów, a 35 mikronów nie jest odczuwalne dla amatora. P.S. Takie luźne przemyślenie: jazdę na dwóch diametralnie różnych nartach naraz praktycy nazywają wirtuozerią, wirtuozi przeciętniactwem, a my teoretycy po prostu masochizmem 🙂 Edited November 16, 2022 by netmare 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) W 17 minut temu, Marcos73 napisał: Migu, no przecież to absurd, jeździsz na tym co masz, ale jak jesteś przezorny (taki PeZetjU) to masz zapasową parę w aucie o innych kątach i jesteś przygotowany na wszelaką aurę. A jak sam robisz sobie narty - to przecież możesz sobie zrobić krawędzie w nartach na 2 modły - opisać mazaczkiem na dziobach która krawędź do czego i juz po problemie. Proste jak drut w Atomach. A jest ktoś, kto myślał, że to nie absurd??? Wrzucam narty ( 2 pary) do bagażnika z pierwszym śniegiem i jeżdżą do wiosny. Czasem pociągnę pilnikiem opierając o zderzak gdy krawedź słaba. W zyciu bym nie zapamiętał, które narty mają jakie podniesienie a Ty namawiasz mnie jeszcze do zrobienia lewych i prawych nart. ;-))) @netmare P.S. Takie luźne przemyślenie: jazdę na dwóch diametralnie różnych nartach naraz praktycy nazywają wirtuozerią, wirtuozi przeciętniactwem, a my teoretycy po prostu masochizmem 🙂 Taka sztuczka ma pokazać, że nie narty jadą a narciarz. Edited November 16, 2022 by mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 1 minutę temu, netmare napisał: Drążę jak kret, bo ja już jestem mentalnie na etapie, kiedy po zakupie nowej zabawki jako pierwszą wyciągam instrukcję obsługi. Długo szukałem instrukcji obsługi do nart, ale w końcu dzięki Adamowi, trafiłem na Le Mastera. Dla Ciebie przeteoretyzowana książka o ile pamiętam, a dla mnie coś co powinno przychodzić w pudełku razem z nartami 🙂 Odmienność... Ja jestem odmienny, być może tamten Pan i tamta Pani też są. Dajmy im komplet informacji jakim dysponujemy. Mogą nie być szczęśliwi na narcie AM z 0.2/87 mimo, że takie karty ma wielu forumowiczów, a 35 mikronów nie jest odczuwalne dla amatora. P.S. Takie luźne przemyślenie: jazdę na dwóch diametralnie różnych nartach naraz praktycy nazywają wirtuozerią, wirtuozi przeciętniactwem, a my teoretycy po prostu masochizmem 🙂 Cześć Wszyscy, którym radziłem zawsze dostawali komplet niezbędnych informacji oraz sugestie wyborów z uzasadnieniem. Ci, którzy korzystali - a wierz mi to idzie pewnie w setki - i się odezwali później byli zadowoleni. W każdym procesie edukacji występuje coś takiego jak stopniowanie wiedzy, poziomu, sposobu przekazu aby uczony unikał błędów wynikających z niezrozumienia, natłoku wiedzy, nadinterpretacji itd. Gdy przekazujemy komuś wiedzę robimy to w taki sposób aby opanował szybko daną umiejętność i aby zminimalizować ilość błędów, które przy jej opanowaniu można zrobić zazwyczaj mocno ograniczając przekaz. Zbyt dużo (zazwyczaj więcej niż jeden góra dwa elementy) powodują, że cel niknie. Ja wiem jedno, umiem uczyć i wiem jak przekazać narciarską wiedzę i ... koniec. Rozróżnienie różnych ludzi należy do mnie bo ja się na tym znam - Oni nie i na 99% porobią błędy i praca na nic. Pozdrowienia 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moruniek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 10 minut temu, Mitek napisał: Cześć Wszyscy, którym radziłem zawsze dostawali komplet niezbędnych informacji oraz sugestie wyborów z uzasadnieniem. Ci, którzy korzystali - a wierz mi to idzie pewnie w setki - i się odezwali później byli zadowoleni. W każdym procesie edukacji występuje coś takiego jak stopniowanie wiedzy, poziomu, sposobu przekazu aby uczony unikał błędów wynikających z niezrozumienia, natłoku wiedzy, nadinterpretacji itd. Gdy przekazujemy komuś wiedzę robimy to w taki sposób aby opanował szybko daną umiejętność i aby zminimalizować ilość błędów, które przy jej opanowaniu można zrobić zazwyczaj mocno ograniczając przekaz. Zbyt dużo (zazwyczaj więcej niż jeden góra dwa elementy) powodują, że cel niknie. Ja wiem jedno, umiem uczyć i wiem jak przekazać narciarską wiedzę i ... koniec. Rozróżnienie różnych ludzi należy do mnie bo ja się na tym znam - Oni nie i na 99% porobią błędy i praca na nic. Pozdrowienia Każda nauka jest procesem, ten proces jest rozciągnięty w czasie. Szukanie drogi na skróty zwykle nie kończy się dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 26 minut temu, mig napisał: rzucam narty ( 2 pary) do bagażnika z pierwszym śniegiem i jeżdżą do wiosny. Cześć Też tak mam, ale wrzucam Żonie bo ma większe auto i ona się musi bidusia męczyć, ale 3 pary - 2 moje i 1 Żony. Jak jedzie syn - to 5 par już jest. Ale kąty wszystkie takie same, jasny szlag by to trafił, mamy tylko długie albo krótkie. I nie gadaj że Twoje SL komóry to mają dzioby zwykłe a nie takie pozakrzywiane, bo jak zwykłe jak sklepówki to robisz straszną wiochę w Beskidach. Wstyd na całą Polskę i "zagramaniczne" kurorty. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 40 minut temu, Mitek napisał: Cześć Jedną??? Kto normalny w dzisiejszych czasach idzie z jedną parą na stok, zastanów się Marku... Co najmniej trzy, cztery pary. POzdro Kolego Znam takich co pompy w plecaku do Peugeota wożą na rowerze, z tego co wiem nadal żyją i mają się dobrze. Nie nabijaj się bo sam wożę notorycznie 2 pary, choć zazwyczaj 1 mi jest potrzebna, ale nie chce mi się ich z auta wyciągać, a Małżowince tym bardziej, nawet nie śmiem jej o to pytać. pozdrawiam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 44 minuty temu, netmare napisał: Długo szukałem instrukcji obsługi do nart, ale w końcu dzięki Adamowi, trafiłem na Le Mastera. Dla Ciebie przeteoretyzowana książka o ile pamiętam, a dla mnie coś co powinno przychodzić w pudełku razem z nartami 🙂 Cześć Fajnie, że jesteśmy różni i mamy odmienne poglądy. Można sobie poteoretyzować, posprzeczać się i nawet sobie nawzajem nawrzucać 😉. Fajna książka - nie czytałem. Nie doszedłem jeszcze do tego etapu w moim życiu, do różnic w kątach już chyba mi się w tym wcieleniu nie uda. Ktoś napisał, że to proces długotrwały, jak już naumiem się doskonale jeździć (cały czas żyję w takiej świadomości) to przeczytam tą książkę i zacznę się bawić kątami, wiązaniami etc. Póki co to nie odczuję różnicy, albo wątpliwą i raczej będzie to placebo dla mózgu. Na początku nauki to najbardziej w nartowaniu przeszkadza śnieg i narty, z czasem to się zmienia, jak dojdę do etapu że śnieg i narty już mi nie przeszkadzają - to wezmę się za kąty. Wcześniej nie ma bata. pozdrawiam 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) 5 hours ago, Mitek said: Cześć X9 z (chyba) pierwszych dwóch sezonów produkcji to była zupełnie inna narta niż późniejszy model. Na zdjęciu widać, że to rasowa konstrukcja. Moje to rocznik 19/20, drut, zielone dechy i zielone wiązania, najdłuższe, odkupione od Kaem'a z forum. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,19-20,atomic,redster-x9-s-x-14-tl-rs-gw,11622.html Na nieszczęście w weekend w ogródku załatwiłem sobie lekko kręgosłup, ale na szczęście na dziś rokuje to nieźle. W najgorszym wypadku sezon wystartuje w styczniu. Edited November 16, 2022 by Bacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzymQ Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) 59 minutes ago, mig said: Taka sztuczka ma pokazać, że nie narty jadą a narciarz. Czy ja wiem... Kiedy jedzie narciarz, a nie narty to chyba jakoś tak wygląda 😉 Nie chcę znowu wsadzać kija w mrowisko, ale dwie różne narty... to chyba jednak praktyk, który uparł się zabrać tylko jedną parę, ale nie mógł się zdecydować która będzie lepsza... 🤣 Edited November 16, 2022 by netmare 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 30 minut temu, Bacek napisał: Moje to rocznik 19/20, drut, zielone dechy i zielone wiązania, najdłuższe, odkupione od Kaem'a z forum. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,19-20,atomic,redster-x9-s-x-14-tl-rs-gw,11622.html Na nieszczęście w weekend w ogródku załatwiłem sobie lekko kręgosłup, ale na szczęście na dziś rokuje to nieźle. W najgorszym wypadku sezon wystartuje w styczniu. Cześć No właśnie... to okucie na dziobie już troszkę zdradza. Nie widać boków ale to okucie... element zbędny, choć były dobre narty z takimi patentami ale nitowanymi i zachodzącymi a nie klejonymi Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 35 minut temu, Marcos73 napisał: Cześć Fajnie, że jesteśmy różni i mamy odmienne poglądy. Można sobie poteoretyzować, posprzeczać się i nawet sobie nawzajem nawrzucać 😉. Fajna książka - nie czytałem. Nie doszedłem jeszcze do tego etapu w moim życiu, do różnic w kątach już chyba mi się w tym wcieleniu nie uda. Ktoś napisał, że to proces długotrwały, jak już naumiem się doskonale jeździć (cały czas żyję w takiej świadomości) to przeczytam tą książkę i zacznę się bawić kątami, wiązaniami etc. Póki co to nie odczuję różnicy, albo wątpliwą i raczej będzie to placebo dla mózgu. Na początku nauki to najbardziej w nartowaniu przeszkadza śnieg i narty, z czasem to się zmienia, jak dojdę do etapu że śnieg i narty już mi nie przeszkadzają - to wezmę się za kąty. Wcześniej nie ma bata. pozdrawiam Cześć Marek, żebyś to poczuł musiałbyś się rozjeździć. Teraz narty powinny być dokładnie wyostrzone i przygotowane. Wykonać powiedzmy dwa-trzy przejazdy testowe. Narty powinny być przeostrzone i przygotowane. Wykonać dwa trzy przejazdy testowe. Wszystko w stałych warunkach. Narty powinny być ostrzone na ślepo - czyli Ty nie wiesz kiedy było 87 a kiedy 88. I teraz masz powiedzieć. Fajna zabawa. 🙂 Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 1 hour ago, Mitek said: No właśnie... to okucie na dziobie już troszkę zdradza Wszystkie zielone miały okucie. Wcześniejsze czerwone też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 11 minut temu, Bacek napisał: Wszystkie zielone miały okucie. Wcześniejsze czerwone też. Cześć Fis oraz te zrobione ściśle e technologii fis nie, i o to właśnie chodzi. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Adwokat diabła: a co to jest "technologia FIS" ? Indeksowane ? Co ma FIS do technologii? FIS określa jedynie parametry .. M. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) Mitek zakłada że wszyscy wiedzą tyle co on. Zgaduje że chodzi o wersję X9 RS w których okuć faktycznie na fotkach nie widać. W polskich warunkach w tłoku przy wyciągach, akurat okucia sobie chwalę. Także do jazdy może to zbędny element ale jak dla mnie praktyczny. Edited November 16, 2022 by Bacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 6 minut temu, Marxx74x napisał: Adwokat diabła: a co to jest "technologia FIS" ? Indeksowane ? Co ma FIS do technologii? FIS określa jedynie parametry .. M. Cześć Macie rację, nieszczęśliwie to określiłem ale wiadomo o co chodzi, mam nadzieję. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 15 minut temu, Marxx74x napisał: Adwokat diabła: a co to jest "technologia FIS" ? Indeksowane ? Co ma FIS do technologii? FIS określa jedynie parametry .. M. Jedyne miejsce gdzie nie przeszkadza, to technologia. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Wracając do Redsterów z wątku .. 181 i R=16,2 ? To poniżej juniorskich GS 🙂 standardowo mających od okolic 160 R>17 .. zwykły AM z dobrym marketingiem. Gigantkę widuje dwie strony obok w katalogu. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacek Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) Nie zawąskie pod butem na AM? Atomic jako GS tego raczej nie sprzedaje. Edited November 16, 2022 by Bacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marxx74x Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) @Bacek taka świnka morska .. nie pływa, nażreć się ciężko 😉 .. co nie oznacza, że to zła zabawka. Podobnie bawią się inni producenci trzymając niskie R dla większych rozmiarów. Nie do końca rozumiem taką politykę ale to może mój problem. Po co kombinacja niski promień - długa narta ? Być może jakieś materiałowe względy pod wagę/wzrost narciarza .. AM bez rockera mając 72 pod butem miałby w tej konstrukcji R w okolicach 19 .. a to zapewne już przeraża dział marketingu 😄 .. M. Ps. Lata jako "sklepowe GS vel amatorska GS" .. przecież długa narta, wąska pod butem - wiadomo że GS 🙂 Edited November 16, 2022 by Marxx74x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 2 godziny temu, Mitek napisał: Cześć Marek, żebyś to poczuł musiałbyś się rozjeździć. Teraz narty powinny być dokładnie wyostrzone i przygotowane. Wykonać powiedzmy dwa-trzy przejazdy testowe. Narty powinny być przeostrzone i przygotowane. Wykonać dwa trzy przejazdy testowe. Wszystko w stałych warunkach. Narty powinny być ostrzone na ślepo - czyli Ty nie wiesz kiedy było 87 a kiedy 88. I teraz masz powiedzieć. Fajna zabawa. 🙂 Pozdro No bym nie wiedział na 100%. Ale mam 50% szansy że zgadnę. Może zawodnik na betonowym stoku odczułby różnicę, ale ja za cholerę. I rozjeżdżać mógłbym się do wiosny, a i tak by to nic nie dało. W sporcie profesjonalnym pewnie to bardzo ważna rzecz, ale dla nas chyba pomijalna jeśli zbytnio nie odbiega od standardów. Nigdy nie jeźdźiłem na agresywnie przygotowanych nartach, nie miałem okazji, a jeśli miałem to o tym nie wiedziałem, bo nic nie poczułem. pozdrawiam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcos73 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 20 minut temu, Bacek napisał: Nie zawąskie pod butem na AM? Atomic jako GS tego raczej nie sprzedaje. Cze No właśnie, skąd pomysł że to gs, chyba długość to taka zmyłka. To nawet paragigantka nie jest. Ale ogólnie narta super. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.