Skocz do zawartości

Kadencja na rowerze


Veteran

Rekomendowane odpowiedzi

Może trochę pojechałem skrótem :/ Sorry.

Jest wiele konstrukcji tylnej zawiechy. Jedną z bardziej popularnych jest zawieszenie czterozawiasowe  Horst Link. I to zawieszenie ma małą skłonność do bujania na podjazdach - w każdym razie przy tej konstrukcji można wpływać na tą skłonność geometrią zawieszenia : ) Czterozawiasy poznaje się po tym, że z tyłu jest dodatkowy węzeł - łożyskowany punkt obrotu. I ze względu na tą mniejszą skłonność do bujania przy pedałowaniu na podjazdach ludziom nie chce się sięgać do blokady czy też przełącznika trybu nawet jak to mają ; ) 

 

Spójrz na ten rower z czterozawiasem - nie buja : ) W każdym razie nie buja tak, żeby to było odczuwalnie kłopotliwe: https://www.canyon.c...try-section-tab

Tu znowu czterozawias Horsta z tych bujających :Dhttps://www.whytebik...150s-2018?c=144 Być może to kwestia skoku 150.

 

Poniżej artykuł który może coś wyjaśnić:

https://www.pinkbike...alized-fsr.html

 

"Open" czy "Pedal" to tryb pracy dumpera dampera - przy "pedal" przyblokowany - bo pełnej blokady to nigdzie nie ma - stosuje się przy podjazdach. To miałem na myśli mniej więcej choć niezbyt  precyzyjnie to ująłem: )

 

PS: Tak po prawdzie to amortyzator tez jest używany nieprawidłowo. Przeciez te urządzenia w rowerze to combo sprężyna - amortyzacja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę pojechałem skrótem :/ Sorry.

Jest wiele konstrukcji tylnej zawiechy. Jedną z bardziej popularnych jest zawieszenie czterozawiasowe  Horst Link. I to zawieszenie ma małą skłonność do bujania na podjazdach - w każdym razie przy tej konstrukcji można wpływać na tą skłonność geometrią zawieszenia : ) Czterozawiasy poznaje się po tym, że z tyłu jest dodatkowy węzeł - łożyskowany punkt obrotu. I ze względu na tą mniejszą skłonność do bujania przy pedałowaniu na podjazdach ludziom nie chce się sięgać do blokady czy też przełącznika trybu nawet jak to mają ; ) 

 

Spójrz na ten rower z czterozawiasem - nie buja : ) W każdym razie nie buja tak, żeby to było odczuwalnie kłopotliwe: https://www.canyon.c...try-section-tab

Tu znowu czterozawias Horsta z tych bujających :Dhttps://www.whytebik...150s-2018?c=144 Być może to kwestia skoku 150.

 

 

"Open" czy "Pedal" to tryb pracy dumpera - przy "pedal" przyblokowany - bo pełnej blokady to nigdzie nie ma - stosuje się przy podjazdach. To miałem na myśli mniej więcej choć niezbyt  precyzyjnie to ująłem: )

 

Pytanie jest, jak rozróżnić czy dany model czterozawiasu będzie bujał czy nie ? Nie znając się na tych wszystkich egzemplarzach ;-)

Sam podajesz że jeden czterozawias i tak buja, a inny nie.

 

Pisząc o trybie blokowanie, mam na myśli jakiekolwiek przyblokowanie dampera: czy to pedal, czy lock, czy not-Open ;-)

Wiem że blokowanie nie jest 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Open" czy "Pedal" to tryb pracy dumpera - przy "pedal" przyblokowany - bo pełnej blokady to nigdzie nie ma - stosuje się przy podjazdach. To miałem na myśli mniej więcej choć niezbyt  precyzyjnie to ująłem: )

 

Piszemy DAMPER , nie dumper.

 

"Mowa oczywiście o tylnym (nie tylnim!) amortyzatorze. Choć nie jest to takie oczywiste, bo „dumper” to tak naprawdę… wywrotka. I to nie taka po spieprzonym lądowaniu hopy, tylko taka na budowie. Jest jeszcze alternatywna definicja, którą będę wypominał każdemu, kto nie nauczy się, że tłumik to „damper” (od „damping” – tłumienie)."

 

6 ROWEROWYCH SŁÓW, KTÓRYCH UŻYWASZ ŹLE https://www.1enduro.pl/robisz-to-zle/

 

:-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie kupiłem nowa oponę  i niestety przesadziłem z lekkościa ; (

Codziennie guma i kilkukilometrowy spacer do najbliższej cywilizacji  :/ 

Ja po wczorajszym kapciu zdecydowałem się by kupić do roweru którym dojeżdżam codziennie na pociąg opony Tannus. 

https://velove.pl/sh...miejska-700x28c

Nie mogę sobie pozwolić by złapać kapcia w czasie dojazdu do pracy. Pojeżdżę trochę, potestuję i jeśli się sprawdzi to kupię takie tylko 700x23c również do szosówki.

 

Szukając tych opon znalazłem w ofercie sklepu wkładki antyprzebiciowe do normalnych opon. Może to być rozwiązanie lepsze niż mleko. 99 PLN to nie majątek.  

https://velove.pl/sh...ry[1]=26&page=1

https://www.youtube....2&v=NierrmusJso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając tych opon znalazłem w ofercie sklepu wkładki antyprzebiciowe do normalnych opon. Może to być rozwiązanie lepsze niż mleko. 99 PLN to nie majątek.  

 

Myślałem o tym ale są różne opinie ...

 

Dla mnie dodatkowa waga 300g na koło to jakiś kosmos - bezdętka to dodatkowo 120-130g a więc w wadze dętki do 29-era, zostawię tą oponę (Schwalbe Rocket Ron LS 550g bez warstwy antyprzebiciowej) na lżejsze maratony bo fajnie idzie w piachu i generalnie dobrze klei a założyłem Vittorię Barzo 660g - Vittorie nigdy mnie nie zawiodły : ) Trudno - ponad 100g więcej ale się przynajmniej pewnie czuję i dobrze się oczyszcza z błota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym ale są różne opinie ...

 

Dla mnie dodatkowa waga 300g na koło to jakiś kosmos - bezdętka to dodatkowo 120-130g a więc w wadze dętki do 29-era, zostawię tą oponę (Schwalbe Rocket Ron LS 550g bez warstwy antyprzebiciowej) na lżejsze maratony bo fajnie idzie w piachu i generalnie dobrze klei a założyłem Vittorię Barzo 660g - Vittorie nigdy mnie nie zawiodły : ) Trudno - ponad 100g więcej ale się przynajmniej pewnie czuję i dobrze się oczyszcza z błota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którym numerem jedziesz ? Dla mnie to kosmos co Wy wyczyniacie : ) A już najbardziej mi się podobają te ciasne skręty z zarzucaniem tyłu ...

HAHaHa - dobre: No nie - nie jestem zawodowcem - niektorych "drops" w ogole jeszcze tam nie przejechalem, a czesc tej trasy wloke rower ze soba………- wazne zobaczyc zawodowcow w terenie, ktory wiesz jak wyglada….to dopiero ustawia perspektywe, na jakim Oni sa poziomie…..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pozwoliłem sobie na żart :D

 

Ci prosi potrafią człowiekowi pokazać właściwe proporcje ... wczoraj dałem z siebie chyba prawie wszystko, no - mógłbym urwać jeszcze z 20 sekund a i tak miałem czas 43.22 vs 35 czołówki : (((

Można sobie tłumaczyć że pewnie oni w kwietniu te KOM-y robili to było twardo, lepiej podłoże trzymało, lżejszy sprzęt ale to bajki ... trzeba bardzo młodo zaczynać żeby im podskoczyć :/

 

A tak z ciekawości - ile trwa taki przejazd ? Jaka to odległość mniej więcej w pionie i w poziomie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pozwoliłem sobie na żart :D

 

Ci prosi potrafią człowiekowi pokazać właściwe proporcje ... wczoraj dałem z siebie chyba prawie wszystko, no - mógłbym urwać jeszcze z 20 sekund a i tak miałem czas 43.22 vs 35 czołówki : (((

Można sobie tłumaczyć że pewnie oni w kwietniu te KOM-y robili to było twardo, lepiej podłoże trzymało, lżejszy sprzęt ale to bajki ... trzeba bardzo młodo zaczynać żeby im podskoczyć :/

 

A tak z ciekawości - ile trwa taki przejazd ? Jaka to odległość mniej więcej w pionie i w poziomie ?

winners ok 3min

vertical drop: 500 m

 

dlugosc ok 2.2 km

 

warto YouTube Danny Hart winning run Snowshoe - facet jest niesamowity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiu fiuuu ... ani na moment nie było poniżej 30 : ) A wiało dzisiaj to powrót musiał być nielekki !

Pod wiatr był ten odcinek 10 km z Poświętne do Majdanu, ale cześć trasy jest w lesie i jest lekko z górki, wiec średnia tutaj też wyszła całkiem niezła. Dodatkowo dość duży ruch samochodów to dawało trochę osłony od czołowego wiatru. Za to jaki chwilowy power, powyżej 300 W ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profi ustawiają Was... haha...
Kolega z Denver narzeka na amatorów, którzy biorą hormon wzrostu i śpią w namiotach niskociśnieniowych, z którymi nie daje rady się ścigać.
Ostatnio spróbowałam MTBK w Montanie i ustawiły mnie dzieci jakiś 8-latek wyskakiwał na swoim rowerze z dziur i sprawnie lądował.
Świetna instruktorka teorię mi ładnie zaprezentowała - więc najpierw zaliczyłam przewrotkę przez kierownicę na tzw. wielbłądzim garbie, a potem jakieś krzaki, choć to drzewo mnie wzywało i było blisko,
Jeszcze nie doszłam do siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio spróbowałam MTBK w Montanie i ustawiły mnie dzieci jakiś 8-latek wyskakiwał na swoim rowerze z dziur i sprawnie lądował.
Świetna instruktorka teorię mi ładnie zaprezentowała - więc najpierw zaliczyłam przewrotkę przez kierownicę na tzw. wielbłądzim garbie, a potem jakieś krzaki, choć to drzewo mnie wzywało i było blisko,
Jeszcze nie doszłam do siebie.

Bo do wszystkiego trzeba się zabierać z głową i "stosownie do wieku" jak to mawiał, już nieżyjący, prof. Rudnicki (astronom). :) Rower górski "odkryłem" pod koniec lat 80-tych. We Francji. Na tym rowerze, tylko trochę poprawionym, wyczyniałem prawdziwe cuda na trudnych beskidzkich trasach. Zjeżdżałem po trasach, z których ciężko się schodzi. A hamulce to były kiepskie cantilever. Po każdym dniu jazdy centrowałem koła. Itd. I o dziwo, nie zaliczyłem wiele upadków, w każdym razie niewiele groźnych. BTW jeździłem wtedy w górach bez kasku. Ale miałem wtedy ok. 40-ki. Dziś dobijam 70-ki (w przyszłym maju przekroczę Rubikon), posiadam o wiele lepszy rower, ale nie odważam się zjeżdżać tam, gdzie kiedyś to robiłem. A jeśli wciąż zjeżdżam po dość trudnych trasach to robię to powoli i ostrożnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony dotarły, pierwsze wrażenie to trochę tandetne, wymiana w dwóch kołach zajęła mi około pół godziny. Po założeniu na koła nie różnią się od tradycyjnych. Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika Dziś jazda testowa rekreacyjna z żona. Koła są twarde, ale ja pompuję do tradycyjnych kół 10-11 atmosfer, więc w moim przypadku komfort porównywalny z tradycyjnymi, dla kogoś kto pompuje mniej powietrza do kół może mieć wrażenie, że jedzie wozem drabiniastym. Jazda po nawierzchni jak na fotce bezproblemowa:Dołączona grafikaDołączona grafika Mało komfortowa jazda po kostce brukowej,ale przy tradycyjnych oponach jazda po takiej nawierzchni też nie należy do przyjemności. Kupiłem opony o najmniejszym profilu, to opony typu slick bez bieżnika. Na suchej nawierzchni trzymają bardzo dobrze, obawiam się, ze po deszczu mogą się ślizgać.Dołączona grafika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...