Skocz do zawartości

Forszty...Polacy nie gęsi


Gabrik

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze słowo na temat wątku przewodniego czyli nart Forszt.

Na ostatnich testach NTN "miałem dwóch swoich wysłanników" 🙂

Poważnie to było tam moich dwóch kolegów z których o jednym wiem ( znamy się 40 lat) , że jeździ znakomicie i wiele razem "przejeździliśmy" . Lubię jego styl a skuteczność jazdy  broni się sama. Doskonale rozumiemy się w ocenie właściwości nart.

Według niego na teście były dwie wybitne narty.

Atomic Redster X9 RS Revoshock S

oraz

Forszty 

 

(Jeszcze coś tam jeszcze przebąkną o którychś Kastlach)

 

Testy to testy. Przedsięwzięcie zdecydowanie komercyjne a nie misyjne.

Dla mnie (testy) nie mają znaczenia dopóki nie wiem kto mi dechy opisuje.

Musze znać człowieka i się z nim rozumieć.

Dopiero wtedy wzbudza to moją ciekawość.

Branżowi redaktorzy mogą pisać co chcą.

Nie robi to na mnie wrażenia .

Jednak rozumiem istotę i sens  działania prasy.

 

W grupie nart które mnie interesują nie potrzebuję porady i rekomendacji.

Każda komóreczka jest super i jeszcze na żadnej się nie zawiodłem 😄

Te wszystkie All coś tam kompletnie mnie nie interesują.

Chyba jeszcze jestem za młody na oszukiwanie niedostatków techniki słabymi nartami 😄 

 

Bardzo proszę o dystans do mojej "wypowiedzi" ze względu na jej lekko żartobliwy charakter. 

Edytowane przez jurek_h
  • Like 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jurek_h napisał:

Jeszcze słowo na temat wątku przewodniego czyli nart Forszt.

Na ostatnich testach NTN "miałem dwóch swoich wysłanników" 🙂

Poważnie to było tam moich dwóch kolegów z których o jednym wiem ( znamy się 40 lat) , że jeździ znakomicie i wiele razem "przejeździliśmy" . Lubię jego styl a skuteczność jazdy  broni się sama. Doskonale rozumiemy się w ocenie właściwości nart.

Według niego na teście były dwie wybitne narty.

Atomic Redster X9 RS Revoshock S

oraz

Forszty 

 

(Jeszcze coś tam jeszcze przebąkną o którychś Kastlach)

 

Testy to testy. Przedsięwzięcie zdecydowanie komercyjne a nie misyjne.

Dla mnie (testy) nie mają znaczenia dopóki nie wiem kto mi dechy opisuje.

Musze znać człowieka i się z nim rozumieć.

Dopiero wtedy wzbudza to moją ciekawość.

Branżowi redaktorzy mogą pisać co chcą.

Nie robi to na mnie wrażenia .

Jednak rozumiem istotę i sens  działania prasy.

 

W grupie nart które mnie interesują nie potrzebuję porady i rekomendacji.

Każda komóreczka jest super i jeszcze na żadnej się nie zawiodłem 😄

Te wszystkie All coś tam kompletnie mnie nie interesują.

Chyba jeszcze jestem za młody na oszukiwanie niedostatków techniki słabymi nartami 😄 

 

Bardzo proszę o dystans do mojej "wypowiedzi" ze względu na jej lekko żartobliwy charakter. 

ciekawe kto z użytkowników forum albo ktoś z grona jego znajomych posiada takie narty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jurek_h napisał:

Jeszcze słowo na temat wątku przewodniego czyli nart Forszt.

Na ostatnich testach NTN "miałem dwóch swoich wysłanników" 🙂

Poważnie to było tam moich dwóch kolegów z których o jednym wiem ( znamy się 40 lat) , że jeździ znakomicie i wiele razem "przejeździliśmy" . Lubię jego styl a skuteczność jazdy  broni się sama. Doskonale rozumiemy się w ocenie właściwości nart.

Według niego na teście były dwie wybitne narty.

Atomic Redster X9 RS Revoshock S

oraz

Forszty 

 

(Jeszcze coś tam jeszcze przebąkną o którychś Kastlach)

 

Testy to testy. Przedsięwzięcie zdecydowanie komercyjne a nie misyjne.

Dla mnie (testy) nie mają znaczenia dopóki nie wiem kto mi dechy opisuje.

Musze znać człowieka i się z nim rozumieć.

Dopiero wtedy wzbudza to moją ciekawość.

Branżowi redaktorzy mogą pisać co chcą.

Nie robi to na mnie wrażenia .

Jednak rozumiem istotę i sens  działania prasy.

 

W grupie nart które mnie interesują nie potrzebuję porady i rekomendacji.

Każda komóreczka jest super i jeszcze na żadnej się nie zawiodłem 😄

Te wszystkie All coś tam kompletnie mnie nie interesują.

Chyba jeszcze jestem za młody na oszukiwanie niedostatków techniki słabymi nartami 😄 

 

Bardzo proszę o dystans do mojej "wypowiedzi" ze względu na jej lekko żartobliwy charakter. 

Cześć

O Testach pisaliśmy wielokrotnie i to są rzeczy oczywiste - nie ma co po raz kolejny argumentować.

Dla mnie, ciekawe byłoby bezpośrednie porównanie modeli sportowych, których... w kolekcji nie ma - z innymi tego typu nartami z firm nazwijmy to uznanych. Z tego co pisze Jurek mogłoby być nieźle bo to determinuje już sama technologia. Wydaje się, że firma nastawiona jest - jak na razie - na robienie nart na zamówienie inaczej na dechy pozatrasowe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

Cześć

O Testach pisaliśmy wielokrotnie i to są rzeczy oczywiste - nie ma co po raz kolejny argumentować.

Dla mnie, ciekawe byłoby bezpośrednie porównanie modeli sportowych, których... w kolekcji nie ma - z innymi tego typu nartami z firm nazwijmy to uznanych. Z tego co pisze Jurek mogłoby być nieźle bo to determinuje już sama technologia. Wydaje się, że firma nastawiona jest - jak na razie - na robienie nart na zamówienie inaczej na dechy pozatrasowe.

Pozdro

myślisz że w wiślańskiej stolarni można ręcznie podkleić lepsze narty niż w firmach dysponujących laboratoriami badawczymi i konsultacją czołowych zawodników i trenerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jurek_h napisał:

 

Atomic Redster X9 RS Revoshock S

oraz

Forszty 

 

 

Jakoś nie dziwi mnie, że Atomic cały czas plasuje się w top 3 - w tych słynnych testach, a czasem dziwi mnie jak wybitne narty typu - master rossi/dyn - odstają od reszty. Aczkolwiek ostatnio coś tam widzę poszły w górę. Natomiast - może jestem przyziemny i nie jaram się egzotyka - ale wolę postawić na firmy z dobrym zapleczem niż małe handmade - choć - nie twierdzę, że robią gorsze narty - bo mogą robić świetne. Ostatnimi czasy widzę, że najsłynniejsi demonstratorzy narciarscy z socjali promują jedną markę, małą manufakturę, która wypuszcza dany model w 3 różnych flexach. I może to jest dobry kierunek, ale warunek jest jeden - testy pod siebie. Duże marki nie produkują nart w różnych flexach - a komórki już są. Więc - narty fis są najlepsze 😁😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bruner79 napisał:

Jakoś nie dziwi mnie, że Atomic cały czas plasuje się w top 3 - w tych słynnych testach, a czasem dziwi mnie jak wybitne narty typu - master rossi/dyn - odstają od reszty. Aczkolwiek ostatnio coś tam widzę poszły w górę. Natomiast - może jestem przyziemny i nie jaram się egzotyka - ale wolę postawić na firmy z dobrym zapleczem niż małe handmade - choć - nie twierdzę, że robią gorsze narty - bo mogą robić świetne. Ostatnimi czasy widzę, że najsłynniejsi demonstratorzy narciarscy z socjali promują jedną markę, małą manufakturę, która wypuszcza dany model w 3 różnych flexach. I może to jest dobry kierunek, ale warunek jest jeden - testy pod siebie. Duże marki nie produkują nart w różnych flexach - a komórki już są. Więc - narty fis są najlepsze 😁😎

Dodam tylko że Dynamic także robi narty GS FIS w 3 elastycznościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bruner79 napisał:

Jakoś nie dziwi mnie, że Atomic cały czas plasuje się w top 3 - w tych słynnych testach, a czasem dziwi mnie jak wybitne narty typu - master rossi/dyn - odstają od reszty. 

Zwróć uwagę, że powołuję się na prywatną opinię znanego mi osobiście testera.

Nie ma w niej grama jakiegoś zaszytego interesu.

 

 

Resztę o "testach" napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurka znajomy zatem testował grupę cross turn.

Stella Sport Ti z dwiema warstwami blachy. Taliowanie 115/68/101 R16 ( ten model był w testach, w grupie cross turn)

"Konkurenci" w tej grupie między innymi:

Salomon PRO GS 175 115/65/98 R15  punktowo najlepiej ocenione przez większość "testerów"  

Dynamic VR Evolution 176 121/71/106 R16 punktowo 2 ocena

Stockli WRT PRO 172 119/67/101 R14.8 punktowo 3 ocena

Atom X9 S 114/65.5/99.5 R15.4    Head e-Race PRO 117/68/102 R15.8

Elan SCX 113/67/100 R15.9 (ulubiona marka Jurka) i jeszcze Blizz HRC,

Multigara,

Peregrine 72,

RX11,

Forza 70,

RC Noize

Dla kolegi Jurka, polski wyrób był wybitny. Oczywiście musimy mieć na uwadze, że te kilkadziesiąt osób bezinteresownie testów nie wykonuje, więc i znajomy Jurka walizkę euro otrzymał. Mimo zapewnień w poście wyżej, że nie, no ale każdy zna powiedzenie "jak cię złapią za rękę, mów, że to nie twoja ręka".

Swoją drogą, gdybym nawet jeździł na identycznym poziomie co "jurkowy" tester, czy mógłbym uznać inne narty za wybitne (Co nie oznacza najlepsze)...?

Acha i nie traktujmy mojego postu z przymrużeniem oka, wszelki sarkazm z pełną świadomością 🙂 .

Nie każdy zakładam czyta NTN, więc cytat z ocenami tytułowych desek.

"Made in Poland – i już samo to powoduje, że czujemy do nich sympatię. Większość naszych testerów była miło zaskoczona osiągami tych desek, choć zdania na temat ich przeznaczenia były podzielone. Niezwykła szata graficzna. Opinie: „Bardzo pozytywne zaskoczenie, a przyznam, że bardzo źle reaguję na narty z »forniru«, a tu taka niespodzianka! Bardzo dobrze zbalansowane pomiędzy krótkimi i długimi łukami. Do tego są bardzo przyjazne i chętne do zabawy” i „Sensacja, rewelacja! Deski wybitne! Narty wykonane w wiślańskim warsztacie mają wszystko, czego oczekujesz. Stajesz na nich i jedziesz każdy łuk i każdy skręt z precyzją i odpowiednią dynamiką. Perfekcyjne i piękne” oraz „Wąskie i całkiem elastyczne. Bardzo fajne, gdyż szybkie w zmianach rytmu skrętów. Bardzo pewne – mega trzymają. Zbyt agresywna struktura ślizgów powoduje, że minimalnie przytrzymują ze skrętu w skręt”, dalej „Bardzo przyjemne narty na cały dzień. Dość dynamiczne i prowadzą łuki, jak należy. Może brakuje im trochę sportowego zacięcia, ale nie wpływa to negatywnie na ich użytkowanie. Szata graficzna może się podobać”, jeszcze „Niesamowite w średnich łukach. Bardzo elegancko wyglądają i do tego super jeżdżą” i jeszcze „Musiałem się do nich przyzwyczaić, są jednak bardzo stabilne. Mocno prowadzą łuki i wytwarzają spory ciąg. Trzeba je precyzyjnie prowadzić, ale oferują całkiem sportowy charakter”. Usłyszeliśmy też: „»Prezesowskie« narty. Daleko im do charakterystyki sportowych hybryd, ale bardzo dobrze nadają się dla świetnie jeżdżącego narciarza 50+, który nie chce się męczyć i jeździ stylowo. 

Wyglądają elegancko i tak jeżdżą. Przy większych prędkościach tracą na pewności prowadzenia” i „Przyjemne narty, mają ciąg, ale dla mnie są zbyt mało dynamiczne i mają lekko niespokojne dzioby”

Czy test NTN, to wyrocznia? Nie, a czy może być swego rodzaju wskazówką? Tak, tylko trzeba je czytać ze świadomością kto opisuje wrażenia...

Screenshot_20251031_113226_YouTube.thumb.jpg.31da24e51423b1cf8047454de1b64d65.jpg

Screenshot_20251031_113251_YouTube.thumb.jpg.a7a624fd7e9f13705031a259017e6e10.jpg

Screenshot_20251031_113411_YouTube.thumb.jpg.7d021065e00aad0e9303b7bc0a6ba976.jpg

Screenshot_20251031_113446_YouTube.thumb.jpg.f2649db630f7776340544709f1fcb70c.jpg

Screenshot_20251031_113522_YouTube.thumb.jpg.c7381c8f466a201ef394ed31a733911c.jpg

 

Edytowane przez Gabrik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jan napisał:

myślisz że w wiślańskiej stolarni można ręcznie podkleić lepsze narty niż w firmach dysponujących laboratoriami badawczymi i konsultacją czołowych zawodników i trenerów?

Mówiąc najprościej,  TAK.


Dowodzi tego historia Jantarów.

W wersji pomysłodawcy były w swoim czasie najlepszymi i najbardziej innowacyjnymi nartami na świecie.
Złożyło się na to kilka rzeczy.

Ogromna wiedza i pasjonackie podejście Pana Caputy do konstrukcji.
Szybka weryfikacja efektu w postaci testów na śniegu wykonanych przez córkę , zawodniczkę Pucharu Europy.
Doskonała technologia wykonania Pana Klajmona.
Niezwykle ważny element bo dający ogromne możliwości zastosowania nowatorskich technologii w postaci Zakładów Szybowcowych za płotem.
(Pan Caputa był zawiadowcą lotniska w Bielsku Białej a Pan Klajmon szefem technicznym Aeroklubu Bielsko Biała)
Zakład Szybowcowy zapewniał dostęp do najnowszych i najlepszych materiałów a konstruktorzy wybitnych wtedy szybowców byli kolegami i bardzo chętnie angażowali się w podpowiedzi i służyli wiedzą którą posiedli przy konstruowaniu i budowaniu szybowców.
Wszystkie te klocki złożyły się na szereg innowacji i w efekcie absolutnie wybitne w skali świata narty.
Były w nich technologie do których światowe marki doszły kilka lat później i stosują je do dziś.


Teraz pytanie podstawowe czyli Forszty i Wisła.

Nie sądzę aby mieli tak wiele szczęśliwych zbiegów okoliczności jak w przypadku Jantarów ale też czasy są inne.
Od wielu lat w nartach nie ma niczego nowego i wszystkie są zrobione z tych samych składników.
Firma z Wisły ma nawet przewagę nad dużymi (pomijamy tu komórki z Pucharu Świata) w postaci "mokrej" technologii.
Nie ma tu nic do odkrycia.

Konstruktorowi pozostaje jedynie do zaprojektowania geometria narty i rozkład fleksu.
Reszta wszędzie jest taka sama.
Zwykle to walka "na marketing"
Czasami na jednych nartach jeździ nam się lepiej a na innych mniej dobrze bo szczęśliwie złożyła się z nimi nasza waga, styl jazdy i oczekiwania.
Czasami oczywiście zdarzają sie bardzo słabe dechy ale to z powodu za dużej w nich zawartości marketingu i księgowych 😄


Dlatego wcześniej napisałem, że przy spełnieniu pewnych, możliwych do wykonania warunków Forszty mogą być znakomite.

 

p.s. myślisz, że na seryjne nary są "testowane" przez zawodników zanim wejdą do produkcji?

Nie bądź naiwny.

Zresztą nie ma takiej potrzeby .

Konstruktorzy już na etapie komputera wiedzą jak które zachowają się na śniegu.

Edytowane przez jurek_h
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jurek_h napisał:

Nie sądzę aby mieli tak wiele szczęśliwych zbiegów okoliczności jak w przypadku Jantarów ale też czasy są inne.

W najlepszym wypadku - jeśli wpadli by na coś naprawdę nowego- ktoś ich błyskawicznie kupi żeby to pozyskać ... lub po prostu żeby nie przeszkadzali na rynku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gabrik napisał:

Tu się nikt z "Atomic" nie zamierza kopać. Warto posłuchać, aby zmienić wyobrażenie. Podcast podsłuchuję od kiedy prowadzący rozbawili mnie tekstami o narciarzach na SL sklep

 

A żeby nie szukać i nie przedzierać się przez treści - jakie to były teksty na narciarzy sl? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, tomkly napisał:

Znów marketingowe wymysły, żeby była jakaś nowa nazwa. To są narty znane onegdaj pod nazwą race carver.

A race carver (wyścigowy rzeźbiarz) to nie marketing był? Swoją drogą nic nie widzę złego w nowym nazewnictwie, a raczej próbę wyraźniejszego rozdziału. Skoro kiedyś skicross to były deski o R16-17 w najdłuższych wersjach, a race carver R16-19, więc mixowały się. Teraz race carver, to w takim razie sklepowe GS (R17-19), a skicross, to właśnie cross turn, gdzie zeszli z promieniami do średnio R15.

 

12 minut temu, Bruner79 napisał:

A żeby nie szukać i nie przedzierać się przez treści - jakie to były teksty na narciarzy sl? 

Grzesiek mi się nie chce też szukać, ale będziesz zadowolony, bo chodziło mniej, a raczej więcej o Twój pogląd, iż po co się melepetować na SL sklep, jeśli już chcesz tego typu, to SL FIS. Tylko jak, to młodzi i gniewni użyli zabawnie-sarkastycznych zwrotów, w stylu, jedzie sobie starszy Austriak na SL sklep i po co mu ta narta, jak nie jeździ w sposób do tego przeznaczony.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko bo nie mam czasu:

Znasz powód pojawienia się nazwy race-carver? To nazwa, która pojawiła się w momencie gdy równolegle występowały narty o profilu klasycznym i narty taliowane. Produkowano wtedy np. GS i race carver - dwie zupełnie różne narty do tego samego. Zawodnicy jeździli na jednych lub drugich, podobnie w SL.

Nart obecnie nie da się ściśle podzielić na grupy i... nie ma to sensu. Są trzy grupy nart:

- sportowe

- popularne amatorskie czy ja je tam zwał

- specjalne (np. freeride czy skitour...)

Reszta podziałów to czysty marketing dla lubiących czytać i tworzyć poezję.

Edytowane przez Mitek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...