Skocz do zawartości

Plecak narciarski


Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, star napisał:

Jazda na limicie to też kwestia pewnego przyzwyczajenia

nie przyzwyczajenie tylko w normalnym ruchu drogowym zwykła głupota.

Chcesz tak pojeździć to jedź na specjalny tor (chyba w PL też są takie)

Niestety nie brakuje półgłówków, którzy wsiadają do tzw. sportowych samochodów albo zapinają GSy

i na drodze albo trasie narciarskiej wydaje im się że są zawodnikami

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, star napisał:

Hałas, obroty, twardość... zawieszenia, sprzęgła, skrzynia też nie idealna, to męczy. Piszę o Hondzie S2k. Osiągi to zupełnie coś innego. Jazda na limicie to też kwestia pewnego przyzwyczajenia. Zgaduję, że Marek nawet nie zauważył jak do Bialki z tego Krk zajechał z fasonem, nawet gdy trochę cisnął. Tym bardziej, że trasę zna pewno prawie na pamięć. Polo nie jeździłem, ostatnio golfem R, to już większa cywilizacja. W Nissanie GTR czułem się jak na wakacjach... różne tryby, choć tylko jako pasażer;-) Jeszcze raz powtórzę auta sportowego nie posiadałeś ciężko ci sobie to zwizualizować, podobnie jak mi.

I tu się mylisz niestety ale proponuję już nie śmiecić.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, star napisał:

Hałas, obroty, twardość... zawieszenia, sprzęgła, skrzynia też nie idealna, to męczy. Piszę o Hondzie S2k. Osiągi to zupełnie coś innego. Jazda na limicie to też kwestia pewnego przyzwyczajenia. Zgaduję, że Marek nawet nie zauważył jak do Bialki z tego Krk zajechał z fasonem, nawet gdy trochę cisnął. Tym bardziej, że trasę zna pewno prawie na pamięć. Polo nie jeździłem, ostatnio golfem R, to już większa cywilizacja. W Nissanie GTR czułem się jak na wakacjach... różne tryby, choć tylko jako pasażer;-) Jeszcze raz powtórzę auta sportowego nie posiadałeś ciężko ci sobie to zwizualizować, podobnie jak mi.

To nie samochód sportowy, ale usportowiony. To raczej trochę odmienne światy. Polówka dawała frajdę z jazdy. Przykład z jazdy na narty - bardzo dobry. W Polo zajechałem w 50 min., w GL + 20min., chociaż wydawało się, że jadę podobnie sprawnie a warunki drogowe nieomal identyczne.

A porównanie różnic mam, przed GLC byłem na jazdach próbnych Alfą Stelvio. W sumie to żałuję ze nie kupiłem, ale wówczas się tylko rozglądałem co kupić, bo miałem jeszcze pół roku w leasingu poprzedni samochód. Na pierwszy ogień poszło Stelvio Qadrifolgio. Kosmos. 3.0 benzyna 510 kucy + sportowe, regulowane zawieszenie + szpery na całym napędzie + skrzynia ZF z BMK-i. Hamulce jakieś bydlaki. Cena wówczas była 280 tys. brutto. Obie jazdy ta sama trasa z tego samego salonu. Wjazd na ślimak na autostradę (trochę miałem czasu aby się przyzwyczaić, bo trochę przez miasto trzeba było jechać - tryb race) od razu było czuć, że mimo iż to SUV, to jedzie nieźle. Pierwsze dohamowanie przed ślimakiem, to sprzedawca już miał pełno w gaciach, natomiast na ślimaku już był blady, nic nie mówił ale na bezdechu był, na szczęście szybko poszło i się nie udusił 😉. Trochę autostrady, ponownie nawijka na ślimak do zjazdu, znowu zbladł (tu juz później dohamowanie i jeszcze szybciej na ślimaku - bo warun b.dobry, gumy i hamulce rozgrzane - nie ceramiczne). Sama autostrada, nic specjalnego - idzie ino wartko. Powrót i cywilne Stelvio 2.0 benzyna 280 kucy Veloce z napędem na 4 buty - chyba wówczas dawali Torsena jak w audi.

No samochód fajny, wszystko ok, natomiast potężna różnica między tymi samochodami. Na ślimaku to już ja byłem zesrany 🙂. Ledwo wyhamowałem, a i tak zacząłem nieco wcześniej, a w skręcie to zaczął niebezpiecznie płużyć przodem, bo było dla niego już zbyt szybko, chociaż mam wrażenie, że jechałem wolniej - ale to tylko wrażenie. Drugi ślimak już z dużą dozą ostrożności, jednak w porównaniu do innych użytkowników (2 pasy), sporo szybciej, bo w quadro to było w chuj szybciej.

Nie kupiłem, bo zmienił się rok i ceny. Quadro skoczyło na 400 tysi, a zwykła na blisko 300 tysi.

pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Jan napisał:

nie przyzwyczajenie tylko w normalnym ruchu drogowym zwykła głupota.

Chcesz tak pojeździć to jedź na specjalny tor (chyba w PL też są takie)

Niestety nie brakuje półgłówków, którzy wsiadają do tzw. sportowych samochodów albo zapinają GSy

i na drodze albo trasie narciarskiej wydaje im się że są zawodnikami

Przeczytaj wpis marcosa. Testy Stelvio. Nikt nie pisze o jeździe torowej, tam jeździ się poza limitem;-) sam nigdy nie jeździłem. Gdy się zna drogę, droga w górach, bywa, że pojedzie się jednak nieco szybciej, szczególnie gdy większość muli... bo góry. W górach przeważnie droga pusta, u nas w Krk i okolicach. Oczywiście w ramach bezpieczeństwa ogółu. Do nieco szybszej jazdy można się przyzwyczaić. Nie mówię o niebezpiecznej, nie trzeba się pocić od razu za kierownicą. PS ja z drogi narciarskiej już dawno się usunąłem, w cień drzew, nawet jednak tam łażę i jeżdżę bladym świtem co by nie stanowić zagrożenia dla ogółu;-) autem też często jeżdżę przed, o lub lekko po świcie. Zwykle puściej. Można się zrelaksować.

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcos73 napisał:

To nie samochód sportowy, ale usportowiony. To raczej trochę odmienne światy. Polówka dawała frajdę z jazdy. Przykład z jazdy na narty - bardzo dobry. W Polo zajechałem w 50 min., w GL + 20min., chociaż wydawało się, że jadę podobnie sprawnie a warunki drogowe nieomal identyczne.

A porównanie różnic mam, przed GLC byłem na jazdach próbnych Alfą Stelvio. W sumie to żałuję ze nie kupiłem, ale wówczas się tylko rozglądałem co kupić, bo miałem jeszcze pół roku w leasingu poprzedni samochód. Na pierwszy ogień poszło Stelvio Qadrifolgio. Kosmos. 3.0 benzyna 510 kucy + sportowe, regulowane zawieszenie + szpery na całym napędzie + skrzynia ZF z BMK-i. Hamulce jakieś bydlaki. Cena wówczas była 280 tys. brutto. Obie jazdy ta sama trasa z tego samego salonu. Wjazd na ślimak na autostradę (trochę miałem czasu aby się przyzwyczaić, bo trochę przez miasto trzeba było jechać - tryb race) od razu było czuć, że mimo iż to SUV, to jedzie nieźle. Pierwsze dohamowanie przed ślimakiem, to sprzedawca już miał pełno w gaciach, natomiast na ślimaku już był blady, nic nie mówił ale na bezdechu był, na szczęście szybko poszło i się nie udusił 😉. Trochę autostrady, ponownie nawijka na ślimak do zjazdu, znowu zbladł (tu juz później dohamowanie i jeszcze szybciej na ślimaku - bo warun b.dobry, gumy i hamulce rozgrzane - nie ceramiczne). Sama autostrada, nic specjalnego - idzie ino wartko. Powrót i cywilne Stelvio 2.0 benzyna 280 kucy Veloce z napędem na 4 buty - chyba wówczas dawali Torsena jak w audi.

No samochód fajny, wszystko ok, natomiast potężna różnica między tymi samochodami. Na ślimaku to już ja byłem zesrany 🙂. Ledwo wyhamowałem, a i tak zacząłem nieco wcześniej, a w skręcie to zaczął niebezpiecznie płużyć przodem, bo było dla niego już zbyt szybko, chociaż mam wrażenie, że jechałem wolniej - ale to tylko wrażenie. Drugi ślimak już z dużą dozą ostrożności, jednak w porównaniu do innych użytkowników (2 pasy), sporo szybciej, bo w quadro to było w chuj szybciej.

Nie kupiłem, bo zmienił się rok i ceny. Quadro skoczyło na 400 tysi, a zwykła na blisko 300 tysi.

pozdro

Ta Stelvio 4 ☘️ mogła być naprawdę fajna. Kumpel kupił tego gt4 i nie żałuje. On też wyszedł z gti, potem focus RS, miedzy autami już była przepaść, wg mnie focus już stał się męczący. Gti pamiętam sympatyczne. Woził mnie jednak jedynie, focusa nie umiałem przestawić, sprzęgło;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, star napisał:

Ta Stelvio 4 ☘️ mogła być naprawdę fajna. Kumpel kupił tego gt4 i nie żałuje. On też wyszedł z gti, potem focus RS, miedzy autami już była przepaść, wg mnie focus już stał się męczący. Gti pamiętam sympatyczne. Woził mnie jednak jedynie, focusa nie umiałem przestawić, sprzęgło;-)

Alfa się kończy - niestety. Zbyt długo projektowali samochody, mimo iż bardzo dobrze zrobione, to w momencie wejścia na rynek już były nieco przestarzałe. Samo wejście na rynek dobre, przede wszystkim cenowo, ale sobie wymyślili, że sa premium i czar prysł. Niestety już nikt nie kupuje samochodów sercem, tylko raczej głową. Na dzień dzisiejszy na świecie sprzedaż tych samochodów jest szczątkowa. Ale o dziwo nowy model (Junior) ma sporo zamówień. Myślę, że to nie uchroni Alfy przed upadkiem. Dramatycznie niska sprzedaż. Szkoda by było, bo to firma z tradycjami i rozpoznawalna marka. Samochody przez nich produkowane były ładne dla oka, ale kapryśne. Obiegowe opinie maja jakieś podstawy.

Żeby było w temacie - też nie mieści się w plecaku, nawet POC-a 😉

pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marcos73 napisał:

Alfa się kończy - niestety. Zbyt długo projektowali samochody, mimo iż bardzo dobrze zrobione, to w momencie wejścia na rynek już były nieco przestarzałe. Samo wejście na rynek dobre, przede wszystkim cenowo, ale sobie wymyślili, że sa premium i czar prysł. Niestety już nikt nie kupuje samochodów sercem, tylko raczej głową. Na dzień dzisiejszy na świecie sprzedaż tych samochodów jest szczątkowa. Ale o dziwo nowy model (Junior) ma sporo zamówień. Myślę, że to nie uchroni Alfy przed upadkiem. Dramatycznie niska sprzedaż. Szkoda by było, bo to firma z tradycjami i rozpoznawalna marka. Samochody przez nich produkowane były ładne dla oka, ale kapryśne. Obiegowe opinie maja jakieś podstawy.

Żeby było w temacie - też nie mieści się w plecaku, nawet POC-a 😉

pozdro

A co sądzisz o tych tanich (na razie?) co Szczęsny reklamuje?

PS a to nie jest o plecakach na resoraki?

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, star napisał:

A co sądzisz o tych tanich (na razie?) co Szczęsny reklamuje?

PS a to nie jest o plecakach na resoraki?

Piotrek, sorry za off.

Tadek, Chiny to największy producent samochodów na świecie produkując swoje i obce marki. Największym obecnie producentem jest Toyota jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, jednak to w Chinach (swoich i obcych) produkuje się ich najwięcej. Mają know-how (sami im to daliśmy), jest to wysoko rozwinięty na dzień dzisiejszy technologicznie, tania siła robocza, doskonali kopiści i mentalność. Czy te samochody są złe? Nie mam bladego pojęcia. Natomiast każdy z tych samochodów jest zlepkiem wizualnym (pewnie technicznie także) samochodów europejskich i innych nacji. Generalnie to jeszcze chyba bym go nie kupił, obawiając się o serwisowanie i trwałość. To absolutne novum. Z jednej strony to dobrze, że wchodzi konkurencja w takiej formie, bo nasi producenci nieco odlecieli cenowo (chociaż to tak niezupełnie ich wina - gro kwoty to obciążenia akcyzowo-podatkowe). P{przykład mamy za wielką wodą, gdzie samochody są sporo tańsze. Bo nie mieli ceł oraz podatku VAT (nadal nie mają). Mimo 12 000 jurysdykcji podatkowych. Jednak nie są one wysokie.

Świat się zmienia. Wczoraj gadałem z przyjacielem ze stanów, mieszka na florydzie. Kupił Teslę. Nie chodzi o jakieś oszczędności na paliwie, czy moc, lokalny patriotyzm itp. tylko ze względów praktycznych. Po Covidzie masę ludzi się przeprowadziło na Florydę i tworzą się gigantyczne korki. Autonomiczna jazda jest już na takim poziomie, że to było bodźcem do zakupu dla niego. Gadaliśmy przez  wideorozmowę i był akurat w HomeDepot po jakąś ziemię bo palmy przesadzał w ogródku. Ma wykupiony jakiś abonament w Tesli (100 baksów/m-c płaci) i ma opcję autonomicznej jazdy. Takie trochę SF - jeszcze niedawno tylko w książkach było. Otóż poklikał w komórce i samochód sam do niego przyjechał. Jadąc do domu (ok. 17km) ani razu nie dotknął kierownicy ani żadnych pedałów. Samochód sam do domu zajechał. Jest fanem samochodów i pod domem stoi M4 po stage3 + jakieś X5 żony. Stwierdził, że jazda do pracy w korkach, to nie jazda i strata czasu (a jeździ 2 x w tygodniu), już się przekonał, że ta autonomia działa bardzo dobrze, wiec wsiadając do samochodu, wyciąga komputer i pracuje, a samochód sam dojeżdża do celu (ma ok 50min jazdy w korkach w jedną stronę).

Ja wolę jednak europejski czy amerykański design - ten azjatycki do mnie nie trafia. Być może niedługo wszyscy będziemy jeździć chińczykami.

pozdro

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Marcos73 napisał:

Piotrek, sorry za off.

Tadek, Chiny to największy producent samochodów na świecie produkując swoje i obce marki. Największym obecnie producentem jest Toyota jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, jednak to w Chinach (swoich i obcych) produkuje się ich najwięcej. Mają know-how (sami im to daliśmy), jest to wysoko rozwinięty na dzień dzisiejszy technologicznie, tania siła robocza, doskonali kopiści i mentalność. Czy te samochody są złe? Nie mam bladego pojęcia. Natomiast każdy z tych samochodów jest zlepkiem wizualnym (pewnie technicznie także) samochodów europejskich i innych nacji. Generalnie to jeszcze chyba bym go nie kupił, obawiając się o serwisowanie i trwałość. To absolutne novum. Z jednej strony to dobrze, że wchodzi konkurencja w takiej formie, bo nasi producenci nieco odlecieli cenowo (chociaż to tak niezupełnie ich wina - gro kwoty to obciążenia akcyzowo-podatkowe). P{przykład mamy za wielką wodą, gdzie samochody są sporo tańsze. Bo nie mieli ceł oraz podatku VAT (nadal nie mają). Mimo 12 000 jurysdykcji podatkowych. Jednak nie są one wysokie.

Świat się zmienia. Wczoraj gadałem z przyjacielem ze stanów, mieszka na florydzie. Kupił Teslę. Nie chodzi o jakieś oszczędności na paliwie, czy moc, lokalny patriotyzm itp. tylko ze względów praktycznych. Po Covidzie masę ludzi się przeprowadziło na Florydę i tworzą się gigantyczne korki. Autonomiczna jazda jest już na takim poziomie, że to było bodźcem do zakupu dla niego. Gadaliśmy przez  wideorozmowę i był akurat w HomeDepot po jakąś ziemię bo palmy przesadzał w ogródku. Ma wykupiony jakiś abonament w Tesli (100 baksów/m-c płaci) i ma opcję autonomicznej jazdy. Takie trochę SF - jeszcze niedawno tylko w książkach było. Otóż poklikał w komórce i samochód sam do niego przyjechał. Jadąc do domu (ok. 17km) ani razu nie dotknął kierownicy ani żadnych pedałów. Samochód sam do domu zajechał. Jest fanem samochodów i pod domem stoi M4 po stage3 + jakieś X5 żony. Stwierdził, że jazda do pracy w korkach, to nie jazda i strata czasu (a jeździ 2 x w tygodniu), już się przekonał, że ta autonomia działa bardzo dobrze, wiec wsiadając do samochodu, wyciąga komputer i pracuje, a samochód sam dojeżdża do celu (ma ok 50min jazdy w korkach w jedną stronę).

Ja wolę jednak europejski czy amerykański design - ten azjatycki do mnie nie trafia. Być może niedługo wszyscy będziemy jeździć chińczykami.

pozdro

Wiesz może być jak Hyundaiem/Kią jak na nasz rynek wchodzili, tanio i jak się okazało równie dobrze. Do automatu przekonałem się o dziwo w Górach Skalistych. Autonomiczność jak opowiadasz to marzenie wjeżdżam autem na jakąś przełęcz idę na skiturach i auto przyjeżdża po mnie gdzie indziej. Nie wiedziałem, że to już działa. Ja na razie wyjeżdżając z Wrocka zapiąłem tempomat i włączyłem na obwodnicy Łodzi. Taka namiastka. Mam nadzieję, że jak będziemy nie dowidzącymi emerytami że słabym refleksem to autonomia przyjdzie nam z odsieczą.

Edytowane przez star
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, star napisał:

A co sądzisz o tych tanich (na razie?) co Szczęsny reklamuje?

PS a to nie jest o plecakach na resoraki?

W przyszłym tygodniu na weekend wypożyczam hybrydę plug-in tego producenta 😁 która z tym wyposażeniem jest tańsza od europejskiej konkurencji o 50....70 tysięcy. Zamiast PIT-5 zapłacę leasing 

026.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Mikoski napisał:

W przyszłym tygodniu na weekend wypożyczam hybrydę plug-in tego producenta 😁 która z tym wyposażeniem jest tańsza od europejskiej konkurencji o 50....70 tysięcy. Zamiast PIT-5 zapłacę leasing 

026.jpg

Będziemy mieli info z pierwszej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, star napisał:

A co sądzisz o tych tanich (na razie?) co Szczęsny reklamuje?

PS a to nie jest o plecakach na resoraki?

Moja córka i zięć pracują dla europejskich potentatów motoryzacyjnych, ich wizja na przyszłość jest pesymistyczna za dziesięć lat nie będzie co zbierać, europejscy producenci padną co już widać po skali zamykania fabryk. Chiny i ZIELONY ŁAD szczególnie dojebią europejskich producentów. 7 procent globalnej produkcji CO2 wytwarza Europa i chce zbawić cały świat obciążając swoją produkcję czyniąc ją absurdalnie obciążoną podatkami ETS ,auta czy wytwarzania energii  czyli produkcja wszystkiego są obciążone chorymi opłatami które nas wszystkich odbiorców zajebią 😕

Edytowane przez Mikoski
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mikoski napisał:

W przyszłym tygodniu na weekend wypożyczam hybrydę plug-in tego producenta 😁 która z tym wyposażeniem jest tańsza od europejskiej konkurencji o 50....70 tysięcy. Zamiast PIT-5 zapłacę leasing 

026.jpg

Zastanawiałem się nad zakupem Toyoty Rav4 plug in. Wyleczyłem się po obejrzeniu tego filmiku, co prawda mowa o BMW, ale problem tu poruszony dotyczy wszystkich plug in. 

 

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Ostatnim sportowym samochodem, który można było spotkać na drogach było EVO6. Nigdy nie jeździłem samochodem wyścigowym ale rajdówkami zdarzało się. GTI czy inny R ma z nimi tyle wspólnego co narta DH z takim np. Volklem Flair.

Pozdro

Teraz sportowe jest audi kombi. eRka daje radę. Rajdy inny świat.

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...