Tata Asi Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Rozsypał mi się amortyzator w rowerze. Rower Kross Level A6, 26 cali, V-brake. Amortyzator sprężynowy z blokadą skoku na goleni, skok około 100mm. Poradzicie co kupić w sensownych pieniądzach? Czego i gdzie szukać, bo moje umiejętności kończą się na oczyszczeniu i przesmarowaniu łańcucha, regulacji przerzutek. Szukam i widzę tylko podstawowe modele, takie bardziej supermarketowo-miejskie. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-sr-suntour-xcm-30-pd15890/?v_Id=103629 Żeby nie było, rower wykorzystuję głównie w mieście. Ale skoro jest to model roweru, który niektórzy wykorzystywali w zawodach MTB, więc nie chciałbym ograniczać jego funkcjonalności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 (edited) Najtańszy amortyzator to Recon https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-tk-pd18194/ Ten co podałeś to atrapa amortyzatora, która do niczego się nie nadaje. Jeśli nie potrzebujesz amortyzatora to zamontuj sztywny widelec stalowy lub karbonowy ale kupowanie atrapy mija się z celem. Edit: Tu znalazłem taniej (to chyba ten sam): https://www.synkros.pl/product-pol-7146-Rock-Shox-Recon-TK-Silver-SA-26-11-8-V-brake.html Edited March 21, 2023 by Spiochu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Opcja po bandzie https://www.bikestacja.pl/amortyzator-rock-shox-reba-rl-26-solo-air-one-lock-100mm-p-8610.html i zmienić na tarczę (naprawdę tanio można nabyć) + przepleść koło na nową piastę (chyba że Twoja ma już montaż na tarczę. Ale to oprócz uruchomienia roweru byłaby zmiana jakościowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tata Asi Posted March 21, 2023 Author Share Posted March 21, 2023 2 godziny temu, Kubis napisał: Opcja po bandzie https://www.bikestacja.pl/amortyzator-rock-shox-reba-rl-26-solo-air-one-lock-100mm-p-8610.html Chciałbym... ... ale rozum podpowiada mi, że nie warto. Bo nie wykorzystam potencjału. Bo strach będzie zostawić rower na ulicy, gdy z powodu amortyzatora podwoi się jego wartość. Bo za nowy dałem 1600 zł, więc głupio by było zapłacić porównywalną kwotę za sam amorek i przerobienie hamulca przedniego. http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/623/Kross.Level.A6.V-brake/ Spiochu dziękuję. Też myślałem o tym Rock Shox Reconie. Cena najlepsza z tych, które widziałem. Trafiłem jeszcze na coś takiego: https://www.bike-components.de/en/RockShox/30-Silver-TK-Coil-PopLoc-Remote-26-Suspension-Fork-p56738/ za 570zł. Jak widzicie Drodzy Państwo, chciałbym usprawnić rower, jak najtaniej, ale elementem, który będzie działać, a nie stanowić balast. Czy możecie poradzić co wybrać biorąc pod uwagę podane powyżej parametry roweru, zaproponowane amortyzatory/widelce i moje kryteria. P.S. Na sztywnym widelcu ostatni raz jeździłem 40 lat temu na Wigry 4. Da się na Krossie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 4 minuty temu, Tata Asi napisał: P.S. Na sztywnym widelcu ostatni raz jeździłem 40 lat temu na Wigry 4. Da się na Krossie? Da się, ale nie rób tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 5 minut temu, Tata Asi napisał: https://www.bike-components.de/en/RockShox/30-Silver-TK-Coil-PopLoc-Remote-26-Suspension-Fork-p56738/ za 570zł To chyba sensowna opcja, serio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Cześć Mariusz, jak napisałeś jeździsz na rowerze głównie po mieście i czasami gdzieś na wycieczki. Ja zrobiłem na moim już dobrze ponad 30000 km w różnych warunkach, głownie w drodze do pracy ale jeżdżonej przez cały rok bez względu na pogodę. Do tego dochodzi sporo przelotów typu MTB parę Ultra itd. Uważam, że inwestowanie w jakieś wymysły jest bez sensu. Mam prosty rower MTB - Scott Aspect w wersji dość podstawowej i... do takich celów zupełnie wystarczy taki rower. Jeszcze nigdy nic się nie zepsuło i nic nie trzeba było robić poza oczywistymi serwisami. Poszukaj jakiejś sensownej ekonomicznej opcji. W moim jest jakiś SN Tour XTR, czy coś takiego. Proste rzeczy się nie psują. Pozdrowienia i miłej jazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chertan Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Jeżeli pytać, to na rowerowym forum. Tu generalnie każdy na czymś tam jeździ, a tam są dodatkowo zawodnicy i serwisanci. Chyba najfajniej jest na rowerowe porady, jest kilku speców i piszą konkretnie. Ja sam jeżdżę na podstawowym powietrznym RS XC30. Wytrzymał już długo. Recon będzie spoko do rekreacji, do mocniejszego jeżdżenia ponoć bywa mało wytrzymały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tata Asi Posted March 21, 2023 Author Share Posted March 21, 2023 Na forum rowerowym też się zapytałem... ale tutaj ludzie jakoś bardziej pomocni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikon255 Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 (edited) najprostsze w obsludze beda ze sprezyna powietrzna, gdzie cisnienie w komorze pozytywnej i negatynje samo sie wyrownuje - czyli przykladowo recon (dawniej xc32). Przyzwoity powinien byc suntour epicon, pozniej zmienily nazwe na epixon. Starsze mialy rozkladane tlumiki, nowsze chyba sprasowane. Te ze sprezyna powietrzna i nawet stalowa, powinny cos chodzic. Ponizej tysiaca to przyzwoita cena za taki sprzet. Poszukaj, jak cos znajdziesz wrzuc tu lub na pw, cos tam doradze. PS ja z tych jezdzacych mocniej, jak to Chertan okreslil 😂 Edited March 21, 2023 by nikon255 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 31 minut temu, nikon255 napisał: najprostsze w obsludze beda ze sprezyna powietrzna, gdzie cisnienie w komorze pozytywnej i negatynje samo sie wyrownuje - czyli przykladowo recon (dawniej xc32). Przyzwoity powinien byc suntour epicon, pozniej zmienily nazwe na epixon. Starsze mialy rozkladane tlumiki, nowsze chyba sprasowane. Te ze sprezyna powietrzna i nawet stalowa, powinny cos chodzic. Ponizej tysiaca to przyzwoita cena za taki sprzet. Poszukaj, jak cos znajdziesz wrzuc tu lub na pw, cos tam doradze. PS ja z tych jezdzacych mocniej, jak to Chertan okreslil 😂 @Tata Asi Ekspert potwierdził. Czyli nie kombinuj tylko kup recona za 8 stówek. (Ten z Niemiec NIE jest powietrzny więc odpada) A Mitka o sprzęt nie pytaj - nigdy. On przejechał milion km, ale na sprzęt ma wywalone i prawie nic o nim nie wie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikon255 Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 32 minuty temu, Spiochu napisał: @Tata Asi Ekspert potwierdził. Czyli nie kombinuj tylko kup recona za 8 stówek. (Ten z Niemiec NIE jest powietrzny więc odpada) A Mitka o sprzęt nie pytaj - nigdy. On przejechał milion km, ale na sprzęt ma wywalone i prawie nic o nim nie wie. Ekspertem można nazwać Wicha z Wrocławia. Ja tylko coś tam liznąłem w temacie 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted March 22, 2023 Share Posted March 22, 2023 10 godzin temu, Spiochu napisał: @Tata Asi Ekspert potwierdził. Czyli nie kombinuj tylko kup recona za 8 stówek. (Ten z Niemiec NIE jest powietrzny więc odpada) A Mitka o sprzęt nie pytaj - nigdy. On przejechał milion km, ale na sprzęt ma wywalone i prawie nic o nim nie wie. Cześć Mariusz mnie nie pytał tylko ja się mądrzę, bo wiem co pracuje i się nie psuje, choć - tu się zgadzam - na sprzęt mam wywalone się na nim nie znam. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tata Asi Posted April 5, 2023 Author Share Posted April 5, 2023 (edited) Gdyby ktoś miał potrzebę wymiany amorka, to załączam dobrą ofertę https://www.pepper.pl/promocje/xfusion-rc-32-air-130-mm-tani-amortyzator-powietrzny-pod-kolo-275-662542 Edited April 5, 2023 by Tata Asi 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Cześć Czyżbyś należał do tej nielicznej grupy, która jeździ na 27,5? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tata Asi Posted April 6, 2023 Author Share Posted April 6, 2023 Jestem starej daty i jeśli w czasach sprzed 29" kupiłem sobie dobry (jak na moje potrzeby) rower 26", i go szanowałem, to ma mi wystarczyć do końca dni. Jego, albo moich. Zmiana średnicy nie wniesie żadnej wartości dodanej przy rekreacyjnym stosowaniu. Ostatnio szukałem amortyzatora i rozeznałem się w tym, co jest dostepne. W linku podałem dobrą ofertę cenową. Może ktoś akurat szuka... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Cześć Zapytałem bo amortyzator na 27,5 a ja jeżdżę właśnie na takim rowerze co jest raczej rzadkością bo przejściówka jakoś się nie przyjęła. Nie wiem czy mój do końca moich dni wystarczy ale też mam zdanie podobne do Ciebie. Co do zmiany średnicy to pewnie coś by tam wniosła. gdyby tak nie było to zawodowcy by na 29 nie jeździli przecież. Rybelek ma od pewnego czasu również 29 i powiem Ci, że dynamika jazdy znacznie wzrosła. Nie wiem czy to ma przełożenie na średnicę kół ale jest faktem. Mam nadzieję, że nie będę potrzebował skorzystać z przedstawionej oferty ale mój rower ma już ponad 35000... Pozdro serdeczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chertan Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Z czytania na forach rowerowych, to 27,5 ma całkiem sporo zwolenników (kompromis między komfortem jazdy na większym kole po nierównościach i zwrotnością roweru), to chyba też kwestia dla kogo, duzi faceci faktycznie na 29 na ogół, ale niżsi i kobiety to całkiem często na 27,5, zwłaszcza, że np. dla kobiety nie jest łatwo o odpowiedniego rozmiaru ramę 29. Są, ale względnie mało i jakoś tak na znacznie gorszych komponentach. Przykładowo moją żonę namawiałem na 27,5, a skończyło się z uporem na 29 i jest teraz ciut za dużo. Ale z uporem jej wtedy nie dało się wygrać. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitek Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 (edited) Cześć Wiesz przesiadka z 26 na 29 to raczej jest kwestia ogólnego objeżdżania i nabytej przez to techniki jazdy. Rybelek przesiadł się w moment ze znaczną korzyścią praktycznie we wszystkich aspektach jazdy poza prędkością max (obecny napęd to 1x11). Tylko, że ona ma przejechane tysiące kilometrów w różnych warunkach na różnych drogach itd. Ja jak się przesiadałem z 26 na 27.5 (bo akurat wtedy taki był tanio) to parę razy mało się nie zabiłem przez prostą nieumiejętność zacieśnienia skrętu czy zbyt szybki najazd co obecnie - po przejechaniu odpowiedniej ilości km wydaje mi się... zabawne. Znasz Ewkę - wielka nie jest (165cm 58kg) i kupiła Scotta Scale'a na ramie M na Sramie myślę, że naprawdę zajebisty rower. Może wystarczy trochę pokombinować z ustawieniami geometrii, trochę ją "skrócić"... Pozdrowienia serdeczne Edited April 6, 2023 by Mitek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikar Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Hej, Dodam (bo większość nie zdaje sprawy), że rozmiarówka rowerowych obręczy jest wymyślona tak, aby zaciemiać obraz:). Otóż rozmiary kół w mm przedstawiają się następująco (rozmiarówka ETRTO): - 26 cali to 559mm - 27,5 cala - 584mm - 28 cali - 622mm (rowery szosowe, crossowe, trekingowe) - 29 cali - też 622mm!!! (rowery górskie) Na forach rowerowych można spotkać wiele głosów (a właściwie było słychać jak producenci zaczęli mieszać z obręczami), że wprowadzenie rozmiaru 27,5 to dojenie klientów, bo różnica między 26' a 27.5' jest bardzo mała. Z kolei rozmiar 29 cali to tak naprawdę 28 z bardziej "baloniastą" oponą. Teoretycznie można sobie zamiennie stosować opony 28 i 29, choć trzeba zwrócić uwagę czy większa opona (tzw. 29) zmieści się w rowerze 28 (w widełkach) oraz czy szerokość obręczy pozwala na wymianę opony 29 na 28 i odwrotnie (rowery górskie mogą mieć po prostu zbyt szeroką obręcz aby bezpiecznie stosować oponę 28 i odwrotnie). Piszę o jakiś niezbyt radykalnych zmianach, bo opony kolarskiej 28 cali do roweru górskiego 29 cali oczywiście nie założymy mimo takiej samej wielkości obręczy:). W każdym razie, rower z obręczami 27.5' jest znacznie bliżej 26' niż 29'... Ale 26 i 29 (czyli baloniaste 28) to już podobno znaczna różnica. pozdrawiam, Karol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Heh... w pierwszej mojej kolarce były opony 27"(27 x 1 1/4).... i komu to przeszkadzało..... :-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikar Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 30 minutes ago, mig said: Heh... w pierwszej mojej kolarce były opony 27"(27 x 1 1/4).... i komu to przeszkadzało..... :-)) Co ciekawe, Twe 27'' to zdaje się 630mm, czyli więcej niż obecne 28 i 29😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brachol Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 1 godzinę temu, mig napisał: Heh... w pierwszej mojej kolarce były opony 27"(27 x 1 1/4).... i komu to przeszkadzało..... :-)) Takie miałem w Wagancie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 9 godzin temu, Chertan napisał: Z czytania na forach rowerowych, to 27,5 ma całkiem sporo zwolenników (kompromis między komfortem jazdy na większym kole po nierównościach i zwrotnością roweru), to chyba też kwestia dla kogo, duzi faceci faktycznie na 29 na ogół, ale niżsi i kobiety to całkiem często na 27,5, zwłaszcza, że np. dla kobiety nie jest łatwo o odpowiedniego rozmiaru ramę 29. Są, ale względnie mało i jakoś tak na znacznie gorszych komponentach. Przykładowo moją żonę namawiałem na 27,5, a skończyło się z uporem na 29 i jest teraz ciut za dużo. Ale z uporem jej wtedy nie dało się wygrać. 29 jest przede wszystkim szybsze, dlatego Np. na maratonach pewnie robi istotną różnicę. Dla mnie szybkość jest bez znaczenia, więc wybrałem 27.5. Takie koło jest mocniejsze, lżejsze i zwrotniejsze, kosztem troche gorszego toczenia się po nierównościach. 26 pewnie też mógłbym używać, ale jest problem z dostępnością. Jeśli chodzi o jazdę po nierównościach, to na razie limituje mnie technika. Sprzęt nie ma z tym żadnych problemów. Jednak skręcanie jest dla mnie jeszcze trudniejsze, stąd nie żałuje wyboru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.