Skocz do zawartości

Zwiększenie kąta zakrawędziowania - prośba o ocenę jazdy


AndRand_v2

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku dniach prób wchodzenia na większe kąty zakrawędziowania czas na wnioski - mogłoby być lepiej...

Poproszę o konstruktywne uwagi jak zwiększyć kąt zakrawędziowania, szczególnie w miejscach gdy jadę szerszymi łukami (1:08, 1:53, 2:33, 3:15, 4:00). Wydaje mi się, że wyciskam z narty co się da wypychając zewnętrzną prawie do wyprostu nogi, ale na nagraniu wygląda, że jeszcze powinno udać się więcej. Natomiast jadąc mam wrażenie, że więcej się nie da.

Narta - promień 16m, stok o 15-ej, temperatura 2-3°C

 

Edytowane przez AndRand_v2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już i napiszę jeszcze raz 🙂

1. Jeździsz na krechę, za szybko, żeby się czegoś nauczyć.

2. Jeśli narta ma R16, to o wiele większe wychylenie powinieneś uzyskać na połowie tej prędkości.

3. Żeby to zrobić, to musisz naprawę w sposób kontrolowany położyć nartę i wprowadzić ją w jazdę na krawędzi, wtedy pojawi się siła, którą będziesz musiał naturalnie równoważyć wychyleniem. Niestety nie kontrolujesz nart, nie pochylasz, tylko tniesz "na pałę" w dół 😉

Zwolnij, poćwicz lepsze dociążanie dolnej narty i prowadzenie skrętu. Na razie równoważysz grawitację :), dlatego nogi nie idą w bok 🙂

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Kubis napisał:

3. Żeby to zrobić, to musisz naprawę w sposób kontrolowany położyć nartę i wprowadzić ją w jazdę na krawędzi, wtedy pojawi się siła, którą będziesz musiał naturalnie równoważyć wychyleniem. Niestety nie kontrolujesz nart, nie pochylasz, tylko tniesz "na pałę" w dół 😉

To nie oglądaj odcinków gdzie jest płasko - tam przejeżdżam na kreskę, żeby nie tracić prędkości 🙂 A prędkość po to, żeby móc położyć nartę na krawędź na kawałkach stromego.

Edytowane przez AndRand_v2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AndRand_v2 napisał:

Po kilku dniach prób wchodzenia na większe kąty zakrawędziowania czas na wnioski - mogłoby być lepiej...

Poproszę o konstruktywne uwagi jak zwiększyć kąt zakrawędziowania, szczególnie w miejscach gdy jadę szerszymi łukami (1:08, 1:53, 2:33, 3:15, 4:00). Wydaje mi się, że wyciskam z narty co się da wypychając zewnętrzną prawie do wyprostu nogi, ale na nagraniu wygląda, że jeszcze powinno udać się więcej. Natomiast jadąc mam wrażenie, że więcej się nie da.

Narta - promień 16m, stok o 15-ej, temperatura 2-3°C

 

Wypychając zewnętrzną nartę, jak piszesz prawie do wyprostu, skutecznie blokujesz sobie możliwość większego zakrawędziowania ale pewnie miałeś na myśli zakrawędziowanie umożliwiające jazdę na krawędzi. Robisz dokładnie to czego nie powinieneś robić. 

Co chcesz osiągnąć: wejść na krawędź, czy wyprostować nogę ??  Bo to wyklucza się. Prędkość nie ma tu nic do rzeczy. 

Edytowane przez Maciej S
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej S napisał:

Wypychając zewnętrzną nartę, jak piszesz prawie do wyprostu, skutecznie blokujesz sobie możliwość większego zakrawędziowania ale pewnie miałeś na myśli zakrawędziowanie umożliwiające jazdę na krawędzi. Robisz dokładnie to czego nie powinieneś robić. 

Co chcesz osiągnąć: wejść na krawędź, czy wyprostować nogę ??  Bo to wyklucza się. Prędkość nie ma tu nic do rzeczy. 

Wyprostowując nogę w trakcie skrętu chcę maksymalnie ugiąć nartę by uzyskać jak najmniejszy promień. W związku z tym największą prędkość kątową, która moim zdaniem jest konieczna by zwiększyć zakrawędziowanie.

Mocne krawędziowanie bez prędkości kątowej jest trochę jak przyjmowanie pozycji zjazdowej na oślej łączce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, AndRand_v2 napisał:

Wyprostowując nogę w trakcie skrętu chcę maksymalnie ugiąć nartę by uzyskać jak najmniejszy promień. W związku z tym największą prędkość kątową, która moim zdaniem jest konieczna by zwiększyć zakrawędziowanie.

Mocne krawędziowanie bez prędkości kątowej jest trochę jak przyjmowanie pozycji zjazdowej na oślej łączce.

Czemu nie slalomka i czemu nie w poprzek stoku?

ps With a sidecut of 127-89-118 (at 176 cm) and a front-rocker of 320 mm, the CORE 89

tak sobie porównałem z moimi bez ti nangami inna bajka 


117-81-104 [179]
Turn Radius   17.5-11.5-15.5m [171]
19.5-12.5-17.5m [179]

117-81-104 [179]
Turn Radius   17.5-11.5-15.5m [171]
19.5-12.5-17.5m [179]
Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AndRand_v2 napisał:

Wyprostowując nogę w trakcie skrętu chcę maksymalnie ugiąć nartę by uzyskać jak najmniejszy promień. W związku z tym największą prędkość kątową, która moim zdaniem jest konieczna by zwiększyć zakrawędziowanie.

Mocne krawędziowanie bez prędkości kątowej jest trochę jak przyjmowanie pozycji zjazdowej na oślej łączce.

Tylko problem jest w tym, że ta konkretna narta lubi być doginana nie samą krawędzią, ale dodatkowo toną śniegu pod nią. Jeśli nie zadziała rocker, to te rzekome 18m promienia zmienia się w bliżej 30. Jak narta nie utrzyma krawędzi (a ma miękki przód i tył, więc ma z tym problem na takiej nawierzchni), to nici z tego.

Przetestuj nartę z camberem, z prawdziwą talią (pal sześć GS, SL czy co tam pomiędzy), 70 pod butem i zobacz, czy na niej skręcisz, czy zrobi to samo co Twoja. Według mnie możesz się mocno zdziwić 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AndRand_v2 napisał:

Wyprostowując nogę w trakcie skrętu chcę maksymalnie ugiąć nartę by uzyskać jak najmniejszy promień. W związku z tym największą prędkość kątową, która moim zdaniem jest konieczna by zwiększyć zakrawędziowanie.

Mocne krawędziowanie bez prędkości kątowej jest trochę jak przyjmowanie pozycji zjazdowej na oślej łączce.

Narta układa się wg terenu a nie nacisku Twojej nogi. Narta taliowana układa się w zależności od kata zakrawędziowania i taliowania w łuk.

To czy jedziesz ześlizgiem, czy pozostaje na krawędzi zależy jak ja obciążasz. Nawet stojąc w poprzek stoku możesz tak ustawić swoją pozycję, że będziesz sie ześlzgiwać lub zwiększyć zakrawędziowanie, tak że będzisz stał na krawędziach wbijajacych się w śnieg. Ta granica jest bardzo wyraźna. To samo w czasie jazdy: odepchnij się i  albo krawędziujesz tak, że narta ślizga się albo zwiększasz zakrawędziowanie i narta przestaje się ześlizgiwać i jedziesz na krawędzi. Prędkość nie ma nic do rzeczy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndRand , Zwiększenie kąta zakrawędziowania .

W kontekście zadanego pytania, jak poważnie można traktować Twoje wypowiedzi na temat samoustawiania biodra (angulacja ,kontra)  jeżeli linia barków prostopadle do jazdy?  Bo widzę że nic ci się nie ustawiło.

Jakim skrętem próbujesz tu jechać bez fazy sterowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eliorlan napisał:

W kontekście zadanego pytania, jak poważnie można traktować Twoje wypowiedzi na temat samoustawiania biodra (angulacja ,kontra)  jeżeli linia barków prostopadle do jazdy?  Bo widzę że nic ci się nie ustawiło.

Jakoś samo mi się tak ustawia w każdym zakręcie. 

image.png.bb532fe7ffa9b51501a80ee25fda9be7.pngimage.png.8ab9968c94f9befe56013084cb001faf.png

Sterować też mi się jakoś udaje - na kosodrzewinę ani skałki nie wpadam przy podobnych prędkościach. 

Co do samego kąta zakrewędziowania - to wygląda, że udaje się na zewnętrznej przekroczyć 45°, ale w pobliże 90° dość daleko. Trochę swoje robi but skiturowy, ale powinno udać się lepiej.

image.png.0ce525942ae161169a83aa7347858185.png

image.png.5b87c23dca6560893f017af36d3363be.png

Edytowane przez AndRand_v2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, AndRand_v2 napisał:

Szczególnie jest potrzebna podczas łyżwy na 1/3 stoku

Cześć

Przestań się wygłupiać. Nie myśl o kącie zakrawędziowania tylko o tym, że narty Ci latają, jak nie panujesz nad rozstawem, jak przypadkowy tor przyjmują - momentami to wygląda tak jakby jechały niezależnie. Każdy skręt to wrzucenie rotacyjne nart w ślizg. Nie ma tu mowy o fazie sterowania, w której można by zakrawędziować narty, tylko o serii hamowań.

Pozdro

Edytowane przez Mitek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mitek napisał:

Cześć

Przestań się wygłupiać. Nie myśl o kącie zakrawędziowania tylko o tym, że narty Ci latają, jak nie panujesz nad rozstawem, jak przypadkowy tor przyjmują - momentami to wygląda tak jakby jechały niezależnie. Każdy skręt to wrzucenie rotacyjne nart z ślizg. ?Nie ma tu mowy o fazie terowania w której można by zakrawędziować narty tylko o serii hamowań.

Pozdro

Oj Mitek Mitek... 😁 Jakbyś coś wiedział o butach skiturowych to byś się nie przyczepiał do takich szczegółow, że coś tam czasem myszkuje 🙂 Sam polecasz jazdę z rozpiętymi klamrami więc powinieneś mieć pojęcie.

Śmig rotacyjny na muldach (góra Szymoszkowej jest do końca pierwszej stromizny zawsze wymuldzona) to podstawowa technika więc mnie tym nie zawstydzisz. Lepiej byś obejrzał coś więcej niż pierwsze 10 skrętów.

Prawdę mówiąc liczyłem na drugą część tego instruktażu, bo na razie jeszcze nie został opublikowany.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dlGeDZHl0

 

Edytowane przez AndRand_v2
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, AndRand_v2 napisał:

Prawdę mówiąc liczyłem na drugą część tego instruktażu, bo na razie jeszcze nie został opublikowany.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dlGeDZHl0

 

Bardzo przejrzysty materiał, w zasadzie w prosty sposób pokazane co i jak na "wolno" i "szybko". Tylko bez narty, która to zrobi (bo to narta robi większość wycinania), to tak nie pojedziesz. Nie ma cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, AndRand_v2 napisał:

Oj Mitek Mitek... 😁 Jakbyś coś wiedział o butach skiturowych to byś się nie przyczepiał do takich szczegółow, że coś tam czasem myszkuje 🙂 Sam polecasz jazdę z rozpiętymi klamrami więc powinieneś mieć pojęcie.

Śmig rotacyjny na muldach (góra Szymoszkowej jest do końca pierwszej stromizny zawsze wymuldzona) to podstawowa technika więc mnie tym nie zawstydzisz. Lepiej byś obejrzał coś więcej niż pierwsze 10 skrętów.

Prawdę mówiąc liczyłem na drugą część tego instruktażu, bo na razie jeszcze nie został opublikowany.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dlGeDZHl0

 

Cześć

Wybacz więc ale odniosłem się tylko do tego co widziałem na filmie i zdjęciach. nie znam specyfiki sprzętu skitourowego więc nie powinienem się dalej wypowiadać.

Mogę jedynie zapytać... dlaczego wbijasz, czy w ogóle wykonujesz jakiś ruch tylko lewą ręką - weź pierwsze 20 sekund filmu. Czyżby to był stromy trawers na lewą nogę?

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Mitek napisał:

Mogę jedynie zapytać... dlaczego wbijasz, czy w ogóle wykonujesz jakiś ruch tylko lewą ręką - weź pierwsze 20 sekund filmu. Czyżby to był stromy trawers na lewą nogę?

Pozdrowienia

Bo w prawej trzymam kij z kamerą i jest unieruchomiona 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...