Jump to content

eliorlan

Members
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

eliorlan's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

4

Reputation

  1. Wiesz jakie szanse ma osamotniona Polska w starciu z Rosją? Po zajęciu Krymu ,sprawdzałem na rosyjskich stronach o czym dyskutują zwykli ludzie. Zapamiętałem taką wypowiedź " ekskursja po Pariże w 2 dnia nie schodia iz tanka " ( wycieczka po Paryżu w dwa dni nie schodząc z czołgu). I śmieszne i straszne.
  2. Możesz ustawić prędkość odtwarzania w ustawieniach pod filmem. Adam dobry temat. pozdrawiam.
  3. Booster Turn , LeMaster opisuje w ND str.97 jako ''Rotacja górna częścią ciała ''. Za wrażenia estetyczne bdb. A bioder dalej nie ma ;). Ten Włoch z filmiku bez oglądania prezentuje się z frontalną pozycją, ,pięknie ugiętym i włożonym biodrem, jazda technicznie: marzenie. Dla średnio jeżdżących takie explosiveness zabawy, mogą się źle skończyć. Także mierzmy siły na zamiary. pozdrawiam
  4. Witajcie, pozdrawiam wszystkich.
  5. W Les Arcs  widziałem jak jaskółkę robiłeś w linii spadku, Także wierzę że i na wewnętrznej dasz radę
  6. Napisano  19 Styczeń 2010  (edytowane) Cześc Sporo osób ma kłopoty z prawidlowa zrównoważona pozycja na nartach. Poniżej pare słów na ten temat: Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Zakładamy, że są OK więc. Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Na początku tematu starałem się opisać prawidłowa pozycje na nartach oraz balas w płaszczyźnie strzałkowej (podłużnej), to teraz może trochę o balansie w płaszczyźnie czołowej ( poprzecznej0 oraz o przyjmowaniu układu dośrodkowego niezbędnego przy prawidłowym obciążeniu narta w skręcie. Stańmy w pozycji narciarskiej przed lustrem, w normalnych butach, nogi lekko ugięte ręce lekko ugięte, łokcie swobodnie nie przyciśnięte do tułowia ani nie odchylone na zewnątrz. Przedramiona w równoległe dłonie w zasięgu wzroku gdy patrzymy na wprost. Spróbujmy pochylić lekko kolana i biodra w bok. Pamiętajmy o tym że ruch ten powinien wychodzić ze stawów skokowych, które – pozornie unieruchomione w butach – tak naprawdę inicjują w/w ruchy. Nie mylić pochylenie z rotacja (obracanie stóp. Buty tylko się przechylają. Nogi cały czas równoległe, kolana pochylone o ten sam kąt. Kolan i biodra staramy się pochylać jednocześnie ruchem powolnym i jednostajnym. Pochylenie kolan i bioder rekompensujemy załamując ciało w biodrach i pochylają tułów w stroną przeciwną. Staramy się w taki sposób kontrolować pozycje aby cały czas stać na całych stopach. Zwracamy uwagę aby: - pochylanie było jednoczesne, ruch płynny - nie tracić stabilność - stopy cały czas na ziemi - nie obracać tułowia , nawet przy maksymalnych wychyleniach tułów nieruchome, żadnej rotacji Teraz spróbujmy przechylić kolana i biodra w taki sposób aby poczuć że obciążane są krawędzie stóp – kontrolujmy ten nacisk poprze pogłębianie układu kolana biodra. Teraz jesteśmy na krawędziach. Nie dział na nas siła odśrodkowa bo stoimy dlatego pozycja jest trudniejsza do kontrolowania a możliwe wychylenia znacznie mniejsze ale mechanika jest identyczna jak w skręcie ciętym. Spróbujmy wykonać to ćwiczenie w butach narciarskich. Tu już niewielkie pochylenie kolan i bioder poskutkuje obciążeniem krawędzi – w tym wypadku buta (pamiętajcie o tym żeby podłoże nie było śliskie) Starajcie się teraz zmieniać rytmicznie krawędzie. Zwróćcie uwagę że przy zmianie następuje coś w rodzaju przeskoku z jednej krawędzi buta na drugą. Zwracajcie uwagę żeby ten przeskok był jednodczesny w obu nogach, zsynchronizowany a nie stanowił dwóch oddzielnych ruchów. Zwracajcie uwagę aby stopy nie ruszały się ani do przodu ani do tyłu, żadnych ruchów obrotowych ani stopami ani żadną inna częścią ciała, tylko naprzemienne pochylanie kolan i bioder rekompensowane pochyleniem tułowia w drugą stronę. Gdy zastosujecie ten schemat ruchowy na stoku o niewielkim nachyleniu będziecie wycinać piękne równomierne łuki. Na nartach zaczynajcie na małej prędkości, zwracajcie uwagę aby narta wewnętrzna nie wysuwała się zbytnio – przy łukach o małym do średniego promieniach praktycznie w ogóle. Miłej zabawy Pozdrawiam serdecznie Edytowane  25 Październik 2010 przez Mitek   Pozwoliłem sobie skopiować i wkleić bo nadal aktualne. pozdr
  7. Rady Piotra Smolika dla Bartka Typoos jak ulał pasują do Morgana. Jest zakładnikiem swojej wewnętrznej narty.
  8. Szabir niech się zakręci za szczepionkami dla grup sportowych i w marcu wszyscy ALPE dHUEZ ehhhhhh 
  9. Masz rację ,ugięcie biodra nie jest angulacją .   Muszę cię inaczej sklasyfikować
  10. Dokładnie chodzi mi o ten ruch bioder. I twierdzę że bez tego ruchu wewnętrznej by tak nie zakrawędziował.
  11. Twoja jazda nawet mi się podoba ,luzik , słoneczko fajna muza. Rozdźwięk się zaczął w kontekście przedstawionego  przez Worta ,,idealnego skrętu " pozdro.
  12. Myślę że Veteran zrozumiał właśnie to.  Za rękę cię tu prowadziłem. 
  13. Ta paniusia przenosi ciężar unosząc biodra w gorę i przestępując nogami a można to zrobić  przesuwając biodra bez podnoszenia i przestępowania. Biodra przesuwają tak się jak przenosi się ciężar ciała z jednej nogi na drugą przy topspinie forhendowym w tenisie stołowym.
×
×
  • Create New...