Skocz do zawartości

Ku przestrodze


Chrońmy Rysie

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

 Trzeba było tak nie rosnąć. My będziemy - 10-17.02 na Hochkarze to wiem. Reszta jest do wyrzeźbienia. Ja nie mam wielkiej napinki na narty a pewnie i czasu bo zmieniam opcje zatrudnienia na grubo i to wymaga czasu i aktywności.

Wiesz my cały czas na rowerze i jak już mam czas to na rower wsiadam bo w tym roku nowe wyzwania.

Fajnie, że tak sobie zaplanowaliście ten sezon. Dla mnie to abstrakcja a raczej dawne instruktorskie czasy ale Wam Panowie zazdroszczę szczerze.

Pozdro

 

Ja się reaktywowałem narciarsko, w tym sensie, że po odejściu z branży turystycznej na wiosnę 2016 roku znów wracam do pilotażu oraz nauki jazdy na nartach, przy czym na zasadach towarzyskich, hobbystycznych. Na wyjazdach z Jurasem, Jarem, Zberkiem czy Gajowym poznałem całą masę zajebistych ludzi, którzy bardzo pozytywnie wpłynęli na poprawę mojego samopoczucia oraz relacji z otoczeniem. Po mrocznych depresyjnych latach znów zaświeciło słoneczko. 🙂

Edytowane przez tomkly
  • Like 4
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

To znakomita sprawa - a jako, że większość wymienionych znam albo chociaż poznałem - czyli widziałem/rozmawiałem z raz lub dwa - to rzeczywiście ekipa doborowa. Oby tak dalej w takim razie.

Jakby co mam fajne dojście do świeżych zjazdówek, no bo to 193 cm to jednak pedalstwo. 😉

Pozdro

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, SzymQ napisał:

Dopatrzyłem się tu lekkiej zaczepki, która w mojej opinii nie była do końca potrzebna. Zwłaszcza, że poszło to w Twoją stronę, a uważam Cię za przesympatycznego człowieka. Natomiast nie usprawiedliwia to dla mnie nazywania kogoś pajacem. Nie znam całej historii wszystkich animozji ze wszystkich forów, bo mam konto tylko na SF od dwóch lat, ale w moim odczuciu są tutaj osoby, które mocno dostawały słownie w kość jak Star czy Gabrik. Niby konfrontacja z Mitkiem jak ospa wietrzna i każdy musi przejść, żeby mieć pełnoprawne konto na SF, ale czasami zbierze się cała wataha, żeby zryć komuś beret. Ostatecznie patrząc przez pryzmat wszystkich forumowych zbiorowych wycieczek w stronę stara, uważam że gość i tak wykazuje klasę w swoich wypowiedziach. Ostatecznie też wolałbym słuchać, że jazda na nartach to coś co się Szymkom i Filomatom nie śniło, niż że jestem pajacem, kosmitą czy innym. Ale cóż homo homini lupus est.

P.S. Od razu wszystkich przepraszam, że psuję wątek poradniczy o bezpieczeństwie. Bo ja i star psujemy wątki, podczas kiedy reszta kolegów tylko dokonuje wtrąceń lekko odbiegających od tematu 🙂

Jesteś wielki, właśnie to chciałem napisać, zamiast fizjologom i migom, dokładnie filomatom i filaretom... i nikt by się nie poczuł dotknięty... ech pamięć już nie ta...

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

To znakomita sprawa - a jako, że większość wymienionych znam albo chociaż poznałem - czyli widziałem/rozmawiałem z raz lub dwa - to rzeczywiście ekipa doborowa. Oby tak dalej w takim razie.

Jakby co mam fajne dojście do świeżych zjazdówek, no bo to 193 cm to jednak pedalstwo. 😉

Pozdro

Juras określa mianem pedalstwa wszystko co nie jest Stoecklem AX. 😀

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, star napisał:

Ale to dalej Skoda;-) Masz krótsze auto i lepszy docisk na napędzana oske. W Jazzie i Tucsonie lepiej z tym było. U mnie 50 tysi pyłlo. Odnoszę się do innych zużytych dość poprzednich dwóch kompletów opon w tym pasku innych firm. Blizzakow nikt mi nie dał - sam kupiłem. Z jakimi porównujesz? Chyba żadnymi bo masz pierwszy komplet w Yeti? Pisałem o górach nie mieście i o podjazdach, esp tez jakoś nie mogę wyłączyć. Passat z zaletami wszystkimi i nielicznymi wadami. Mogło być gorzej. Zadowolony jestem. Pozdrawiam po podróży Wroc-Lodz. Lekka mrzawka i plusy ekspresówka dla tych blizzakow i Passata idealne prawie warunki, a biorąc pod uwagę, ze zima to idealne.

Może szkoda, ale prawdziwe Yeti 🙂

Problem jest w tym, że Pasek to jest dokładna odwrtoność auta na zimę w góry. Tutaj szukaj problemu. Jest długi, niski, ma duże zwisy, napęd tylko na przód i jeszcze masz zjechane zawieszenie.

Ostatnio parkowałem w śniegu głębszym od prześwitu paska i dalej był lajt. Oblodzenia też były. W górach byłem wiele razy. Przez 2,5 sezonu nie miałem nawet jednej sytuacji żeby był jakiś kłopot z ruszeniem czy zatrzymaniem. Łańcuchów nie posiadam. Także te opony są bardzo dobre, również w warunkach zimowych. A mokre jest w PL jeszcze bardziej istotne. Przez większość czasu jeździ się właśnie po roztopach lub błocie pośniegowym. Jakbyś chciał opony typowo na srogie zimy to są modele nordyckie Np. nokian hakkapeliitta , również bez kolców, tyle że to w naszych warunkach bezsens.

Co do ESP to jego wyłączanie nie ma sensu. Wyłącz co najwyżej ASR. Choć ja nawet tego nie potrzebowałem robić.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Victor napisał:

Też się nabrałem swego czasu na te recenzje . W sezonie letnim nie dało się jeździć na tych oponach były tak głośne że słów brakuje . Pierwszej zimy zdały egzamin ale latni okres bo był prawdziwy koszmar i w następnym sezonie reklamowałem ,reklamacja uwzględniona . Dziś leżę pod płotem bo nawet nie miałem kiedy ich wywalić ! IMG_0456.thumb.jpeg.cb96859d605f02150d471c49fbf16914.jpegIMG_0457.thumb.jpeg.d2c9f24defaadd46b8226a21e9f3d220.jpeg
 

 Wróciłem do ogumienia  lato i zima !  

Moje buty naricarskie przemokły w czasie letniej kąpieli w Bałtyku. Na plaży też się słabo spisują, piach się wsypuje i gorąco w stopy.  Chyba muszę je reklamować.

Pochwaliłeś się producentowi używaniem zimowych opon latem? Trudno o głupszy pomysł. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spiochu napisał:

Moje buty naricarskie przemokły w czasie letniej kąpieli w Bałtyku. Na plaży też się słabo spisują, piach się wsypuje i gorąco w stopy.  Chyba muszę je reklamować.

Pochwaliłeś się producentowi używaniem zimowych opon latem? Trudno o głupszy pomysł. 

A on nie pisze o jakichs wielosezonowych?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, brachol napisał:

Chyba dwa sezony temu widziałem Jurasa na Stockli SL...

Wydaje mi się, że to było 3 sezony temu czyli wtedy jak jeździliśmy na Kopaoniku oraz Bułgarii (2020/21).
W sezonie 2021/22 miał już pierwsze AXy (zielone) a w ubiegłym 2022/23 już te nowe żółte. 

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, star napisał:

A Wujot jazdę na skiturach on piste, z tego co wiem, to razem z Jurasem trochę jeździli.

Zdecydowanie. Wujota oraz Roberta z 3 City poznałem na pierwszym moim wyjeździe z Jurasem - w styczniu 2018 r. do Saas Fee. Jebało nam tam śniegiem przez cały czas. Sztruksiarze siedzieli i pili whisky, a Wujot, Marionen, Jachupczewski oraz kilku innych zawodowców w okolic Wrocławia popierdzielało w tym czasie po zaspach. Juras z kolei jeździł z Markiem po krzokach w Saas-Grund. 😀

Edytowane przez tomkly
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomkly napisał:

Zdecydowanie. Wujota oraz Roberta z 3 City poznałem na pierwszym moim wyjeździe z Jurasem - w styczniu 2018 r. do Saas Fee. Jebało nam tam śniegiem przez cały czas. Sztruksiarze siedzieli i pili whisky, a Wujot, Marionen, Jachupczewski oraz kilku innych zawodowców w okolic Wrocławia popierdzielało w tym czasie po zaspach. Juras z kolei jeździł z Markiem po krzokach w Saas-Grund. 😀

Dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

W dniu 13.12.2023 o 20:54, tomkly napisał:

właśnie nabyłem rzeczone Blizzaki LM 005 i to w wyniku recenzji w niemieckiej prasie motoryzacyjnej

Też się nabrałem swego czasu na te recenzje . W sezonie letnim nie dało się jeździć na tych oponach były tak głośne że słów brakuje . Pierwszej zimy zdały egzamin ale latni okres bo był prawdziwy koszmar i w następnym sezonie reklamowałem ,reklamacja uwzględniona . Dziś leżę pod płotem bo nawet nie miałem kiedy ich wywalić ! 

Jeśli chodzi mu o inne opony to zaznaczone sformułowania wprowadzają w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Spiochu napisał:

Moje buty naricarskie przemokły w czasie letniej kąpieli w Bałtyku. Na plaży też się słabo spisują, piach się wsypuje i gorąco w stopy.  Chyba muszę je reklamować.

Pochwaliłeś się producentowi używaniem zimowych opon latem? Trudno o głupszy pomysł. 

Spiochu 🤦‍♂️ czytaj uważnie, bo A005 to opony całoroczne  😉 

pozdrawiam 

https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4-i-dostawcze/caloroczne-opony-weather-control/a005

… dopisze póki jest jeszcze edycja 

Ekspert który dojechał od BS powiedział jednoznacznie,że te opony nie nadają się do aut powyżej silnika 2.0 i mocy większej jak 160kucy wszystkie 4x4 plus SUV . Cała akcja jest gdzieś opisana przeze mnie na SO. 
Napisze więcej żeby być sprawiedliwy i co by potwierdzało słowa tego experta bo w tym samym czasie kupiłem taki sam zestaw do klekota 1.9tdi mojej żony i jeździ na nich do dziś,choć to jazda w koło komina i o odczuciach głośności w lecie nie za wiele powiem bo klekot chodzi jak traktor więc 🤷‍♂️ ciężko stwierdzić .

 

Edytowane przez Victor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mitek napisał:

Zresztą świetna opona zimowa.

Napisał Mitek co w góry jedzie na letnich PS a tymczasem ci co duzo jeżdżą i to na tych oponach a nie fantazjuja po warszawsku tak pisza z czym jako ich użytkownik po 50k km się zgadzam http://www.racingforum.pl/index.php?s=9669a498fbacda527ef39aeaebe7b383&showtopic=113475&st=220&p=1358772&#entry1358772cyt U nas w firmie bardzo dużo montowano Bridgestone blizzak lm005 to jak na początku jako nowe zbierały rewelacyjne opinie tak po 10tys km opinie były byle jakie. Opona robiła się plastikowa i śliska. Ja się napaliłem na blizzak bo testy wypadają rewelacyjnie ale jak posłuchałem opinii w firmie mi się odechciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jeździ 50k na zimówkach i oczekuje, że będzie jak nowa to jest absolutnym kretynem. To są opony ZIMOWE i jeżeli jeździ się na nich w warunkach zimowych są dość trwałe. A jak się na nich jeździ po bardziej suchym lub bardziej mokrym asfalcie to degradacja jest bardzo szybka i to jest chyba oczywiste. Takie są fakty - ty możesz sobie czytać co chcesz.

W każdym razie opona wykazywała znakomitą - wprost nieogarnialną hamowalność na śniegu, świetną kierunkowość. Oprócz opon skandynawskich - pisał o ich wartości Piotr Śpiochu - najlepsze opony na warunki zimowe jakie miałem.

Pozdro

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaliliście już kto ma wiekszego i bardziej zimowego? 😉 Mimo wszystko radzę pojeździć po śniegu, po lodzie, z góry i pod gore szczególnie tam, gdzie nie da się przejechać w ten sposob 50k rocznie... to pomaga w maniu własnej opini a nie tej z katalogu.

Pozdrawiam z Cienkowa. W Beskidach mroznie i slonecznie, czego I Wam życzę. 

Edytowane przez mig
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...